Tom Topp: Vi kommer ha förutom Våra hemvändare ha både Hanzl och Rattie och LaLeggia. Inporter som brinner för sin klubb, vilket inte är att ta för givet nuförtiden. Ja för jag räknar kallt in både LaLeggia och Rattie kommande säsong. Tror vi borde kunna klara oss från negativt kval i allafall, får man dessutom drömma så klarar vi topp 8 och charmar hockeySverige.😊
{297}: ...eller ett Troja? Eller Nybro? Eller Boro? Bofors kan dom inte bli, för Boförs är Boförs och den platsen har gått i släktarv i Karlskoga i årtioenden. Senaste 30 åren har dom aldrig varit rankade högre än 13e och aldrig lägre än 16e. De är unika, det måste man ge dom.
Simmalugnt: Oj jävlar, här får man ju pudla. Jag kan bara erkänna att jag uppenbarligen hade usel koll på Emils framfart i Växjö, speciellt under tiden vi inte varit i SHL.
Vad är det då i min magkänsla som ger flopp-varning?
Simmalugnt: Har nämnt det innan och Emil är säkert lik sin lillebror Elias när det gäller det mentala. En förmåga att gräva ner sig mentalt när det inte går som man vill individuellt. Men själv tror jag inte det handlar om att man inte vill eller brinner för det. Snarare så sätter nog bröderna väldigt stor press på sig själva att lyckas.
Jag tror inte heller att vi behöver vara allt för beroende av att Emil är den som driver på etc. Vi har Didde,Lander, Wedin, Rattie(jag klart han är klar) etc som kommer vara drivande så det blir räcker till och blir över. Skulle vi dessutom lyckas få hem Dahlén, ja då blir det åka av.
Sputnik: Skulle förövrigt vara intressant om man väljer köra Hartmann-Lundin-Wedin nu i landslaget. Men kanske bara jag som har en känsla av att Wedin och Hartmann skulle kunna vara en match made in heaven med sitt tunga och riviga spel, kryddat med skills.
Sputnik: Skulle gärna se Hartmann-Lander-Pettersson Rattie-Hanzl-Wedin Alternativt byta plats på Hartmann och Rattie. Ser gärna rightare i båda första och andra kedja.
falconuggla: Yes är med dig om att man gärna ser en rightare i varje forwardskedja. Skulle dock kunna leva med att det saknas en rightare om Dahlén kommer hem.😅
EXPLORERSMÅLAND: Berglund kan stanna kvar i HA med DIF som han så glatt älskar.. Tiden i Timrå har ju knappt bettytt nånting om man får tro hans egna ord. Nej respekten för han dog en gnutta efter detta kval.
EXPLORERSMÅLAND: Emil Berglund och Jeremy Boyce var och är väl 2 spelare på gränsen i ett antal säsonger. När Emil B. drog till Almtuna stannade J. Boyce kvar. Att sen DIF fick panik och dammsög den svenska hockeyn på "gamla" DIFare innan dead line gjorde att Emil B. hamnade i DIF. Under kvalet tackade sen Emil B. för åren i Timrå genom att låtsas som att Timrå inte betytt speciellt mycket för honom. Gott så. Utan andra jämförelser så har Erik Gustavsson i Luleå också uttryckt synpunkter på Timrå IK som gör att intresset nog är ömsesidigt obefintligt. En tredje spelare är Magnus Pääjärvi Svensson, som likt Erik G. åtminstone tidigare offentligt spånat om en återkomst i TIK. Men när det gällde så valde Magnus P S Malmö, där han pga skada och eller bristande kapacitet inte gjorde många matcher. Var M P S nu ska ta vägen efter Malmö kan man undra. Poängproduktionen har inte varit speciellt stor de sista 10 åren. Slutsats. Ödsla inte tid och kraft på spelare som varken är intresserade, sympatiska eller kapabla.
Nisse på Mon or: Mr målvaktsmagefetisch är helt obetydlig i Timråhistorien också så det är ömsesidigt. Och som sagt, en M P S fullständigt på dekis måste vara heeelt ointressant för oss i det läge vi befinner oss i
Sputnik: Det är väl klart att han älskar Djurgården. Men den intervjun var rätt osmaklig. Han var noga med att betona att han inte hade några som helst problem med att skicka ner Timrå till HA.
Jaja, nu blev det ju Berglund själv som får harva runt där nere, gott så😊
Rico01: En intressant spelare i den där listan är Robin Press. Lång rightback som väl vann SM guld med FBK? Ante har coachat honom iaf. Han skulle väl kunna vara aktuell kanske om Westerlund drar? Så får han lira med Svensson och bilda ett skäggpar.
DenRöda: Jag måste erkänna att Press flugit under min radar så jag kan inte säga något om honom men han kan ju inte vara fy skam om han spelat i KHL så det du skriver stämmer säkert.
Rico01: Han är har ju ingen direkt koppling till något lag i SHL. Den största är FBK isåfall där han spelade senast i Sverige. Ante borde ju kontakta agenten om han nu inte gjort det redan. I beskrivningen om honom på EliteP står att han är rätt långsam och behöver arbeta på sitt försvarsspel, men den texten är sedan 2016.
Sputnik: officiellt ja men vem går från ett topplag med goda chanser att gå upp i SHL till ett bottenlag som aldrig kommer sluta på övre halvan av tabellen? Karriärmässigt är det ju som att ge upp? Visst, han fick chansen i djurgården sen men i ett läge där dom köpte in vad som helst med ett tandskydd i käften och ett par skridskor på fötterna. Gick ju som det gick sen.
Tigerhjärta: i princip ställer du samma frågor som vi ställt ända sedan han anslöt. Vi kan konstatera att succén uteblev här men han var inte direkt dålig heller. Många hävdar för dålig omgivning andra säger för dålig inställning. Sanningen kanske finns någonstans mittemellan?
Tigerhjärta: Det skulle kunna fungera, men varför han inte lyckades bättre i Timrå är som andra skrivit en fortsatt obesvarad fråga. Med tanke på hur han producerat poäng tidigare så borde han vara god för rätt många fler än i Timrå om han får en bra försäsong från början. Han gjorde inte bort sig på nått sätt men hade nog förväntad mig mycket mer än vad han visade upp.
DenRöda: Robin Press var dålig i FBK men verkar ha fått ett karriärsuppsving av magnitud sällan skådad till rätt pris är han ett alternativ som back i tredjepar. Fick nån utmärkelse förra året tror jag som bästa back eller mvp om jag inte minns fel