DenRöda: Spelarna som kommer in har avsevärt högre lön än dom som lämnat. Förlängningarna är också dyrare än förra säsongen. Lööke och liljewalls lön tillsammans är inte nära tex Petterssons. Så ditt exempel där felar rätt stort. Hanzl, Laleggia och ratties förlängningar är även dom ett påslag med runt 15%.
{9037}: Ja Lars Johansson är väl den bästa i Europa just nu, finns massvis med målvakter i KHL som är fin. Mitt drömnamn är Roman Will, stod i Rögle en säsong för något år sedan. Han har också kontrakt nästa säsong men då situationen är som den är där borta så är väl allt möjligt just nu. Lär ju vara rå dyr också.
OlliJanne: Lasse Johansson där har du bästa målvakten i SHL helt klart. Han är som Stefan Liv var mot oss en gång i tiden i slutspelet. Överjävligt bra och har fasen ingen låg nivå.
Niikeliito: nu känns ju ryktena kring alla 3 målvakter väldigt lösa men lyckas vi få nån av dessa 3 (Mattsson, Werner eller Khomchenko) så ser vi ju trots allt starkare ut på målvaktssidan än den nyss avslutade säsongen. Men då kommer den här "ja men alla de andra lagen kommer att KHL förstärka" känslan och trycker ner en i skorna igen. Vad är bättre än Enroth utanför NHL? Lasse Johansson men han lär väl Frölunda ta så då borde ju Magnus Hellberg vara up 4 grabs eller? Fixa honom så blir jag lugn.
Rico01: nu måste i stort sett alla lag i SHL köpa på sig spelare från KHL för att inte hamna efter övriga lag. Lär bli ett budkrig som heter duga och många lag kommer nog kanske inte spräcka budgeten men nära på.
Niikeliito: Mattsson hade ju över 91% i räddningsprocent i KHLs tredje sämsta lag. Klart godkänt enligt mig så börjar inte gråta ifall Mattsson o JJ blir målvaktsparet. Klart bättre än denna säsong som gick iallafall.
Sputnik: Timrå hade i princip gjort klart med Khomchenko. Sedan kom invasionen och då blev allt högst osäkert, så ska väl mycket till för att det går i lås där.
Rico01: Jo hade läst den där med, men mest en spekulativ, "här kan spelarna hamna". Har ju läst det är sjuka summor på många KHL lirare nu med då agenter plus spelarna vill ha in så mycket förlorade pengar som möjligt. Tror faktiskt inte på nån dunderrxplosion av KHL spelare i SHL till en början.
The great one: Håller med 100%! Om det är pengar det handlar om så måste vi köra en kampanj. Vill inte se Rattie i en annan SHL klubb! Älskar honom som spelare.
KulltorpsOlli: vad jag hört kommer Mattsson vända hemåt pga invasionen. Och eftersom Frölunda redan har spikat sin målvaktsuppsättning kommande säsong så placerar media Mattsson i Timrå pga han spelat här innan.
dr-nix: han brukar ju oftast kika in och lura brallorna av oss med sina "den spelaren är klara för Timrå" inlägg. Varje dag är 1 april för Nooky... åtminstonde när han träffar en massa lättlurade Tikare.
The great one: Ja lite knepigt läge ändå, tänk OM Dahlén ändå väljer att vända hem och att Nubben/sportsliga ledningen redan nu fått indikationer på det. Vad blir viktigast att prioritera med insamling och sponsorer etc?
Angående Ratties vara eller icke vara, man har hört från olika källor att han både är klar och att han inte kommer bli kvar, är väl kanske just därför det kallas Silly Season.
MEN, om det är en pengafråga så hoppas jag att klubben går ut med en förfrågan till sponsorer och fans. Tror en insamling för Rattie som är öronmärkt skulle göra stor skillnad.
Niikeliito: Ser gärna Werner i Timrå. Får bara go känsla på honom och tror det skulle bli en bra partner till JJ att sporra varandra. Får en känsla av att om Mattsson kommer in så har vi en given etta ännu en gång.
sargad: Har inte hört något alls ang sportchefsjobbet. Hoppas bara det blir rätt människa med rätt personlighet. Någon av Georgsson eller Yngveson hade jag gärna sett i Timrå.
Niikeliito: Synd, hade varit jäkligt spännande att se Georg här. Tuff utmaning att få Sportklubben på rätt köl efter 10-15 års golgatavandring. Blir intressant.
Finns det över huvud taget några seriösa SC-rykten nu, eller kommer truppen Nubben lämnar vara så färdig att det räcker att ta in ny SC i slutet av sommaren/tidig höst?
Bragd-Birger: Nej alltså missförstå mig inte. Klart det har hänt mycket och BRA saker på spelarfronten givetvis. Min spekulation var väl mest om att om det säg under sommaren dyker upp bra spelare man kan hugga på, men man vill avvakta en ytterst tveksam KHL marknad. Så bör man nog agera där och då istället.
Sputnik: fast, det har gått nio dagar sen vi grejade kontraktet och vi har, vadå, 16 spelare i trupper? Inklusive 3 st tunga hemvändarvärvningar. Inte direkt någon ko på isen.
Med det sagt önskar man sig likväl en Rattie till eftermiddagsfikat.
DenRöda: Tog vår silly slut efter att Backlund började drömma om billiga KHL spelare i ST? Jag hoppas verkligen inte att man tänker bottenfiska i augusti.