1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604492 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda: Spelarna som kommer in har avsevärt högre lön än dom som lämnat. Förlängningarna är också dyrare än förra säsongen. Lööke och liljewalls lön tillsammans är inte nära tex Petterssons. Så ditt exempel där felar rätt stort. Hanzl, Laleggia och ratties förlängningar är även dom ett påslag med runt 15%.

Sputnik: Lustigaste i den artikeln är, här kan spelarna hamna. Djurgården 6 st. Längst ned står det, spelare utan SHL-koppling. Jag trodde inte Djurgården hade SHL-koppling nästa säsong. 😂😂😂

Villervalla: Artikeln är publicerad 9 mars. =P

{8760}: men vi får väl cirka 15 procent mer i tvpengar också, i och med att vi slipper fallskärmen!

Lander, Pettersson och Wedin i all ära, men Rattie vore väldigt bra att behålla för er ni vet vad han går för och han är sylvass i PP. Om ni går till slutspel nästa säsong så taggar han nog till ännu ett snäpp. Hoppas föreningen satsar lite extra för att behålla honom. Lycka till!

{8760}: Det felar ändå inte rätt mycket, då Nubben berättade att det blir en mindre trupp framöver och att mer juniorer kommer ta plats. Emil och Wedin ryktas ju ha stegrande kön dessutom.

Sputnik: det ska mycket till innan man blir mätt på framgång genom att hålla på Timrå! 😁

DenRöda: stegrande kön?😎

DenRöda: stegrande kön? 🤔😄

Nisse på Mon or: hahaha ja det också säkert!

DenRöda: när berättade Nubben detta och vart?

Nisse på Mon or: Han skrev det i måndagschatten om jag inte minns fel. Där berättade han att dom skulle gå för högre kvalitet

Nisse på Mon or: Var väl i porrchatten va?

DenRöda: Alla som skriver på för Timrå får stegrande kön…
Verkar som supportrarna också får det.

KulltorpsOlli: Dick Axelsson lämnar Djurgården!

Han ska tydligen satsa på att jobba som underhållare på hockeyparkeringar i vinter. Vinsten i tunnan delas 50/50 mellan Dick och klubb som skriver kontrakt!
Uppladdat:

500x0-2153526e-b5fd-4874-9237-1e133369046d.jpeg

Olli Hahl: Jag skriver under på det!😅

Vi går kort på backar och målvakter…

Kort om kanadensiska målskyttar just nu med…

Vart ska detta ta vägen!?

Föreningen tackar av…

Jag är rädd att man tacklar av här…

Ett tapp till nu och det blir: RIDÅ!

Smokey: Haha! Dicken sa i senaste hockeytuttopodden att en spelare, (han nämnde aldrig namn) i Luleås SDHL lag hade skickat DM på twitter och trackat honom etc.
Han erbjöd hockeytrunken, men hon sa det inte var intressant från en Allsvensk spelare. 😅
Man har ju sina aningar om vem spelaren kan vara.. 😁

paigin...tack för allt
attans..ville behålla honom

roger_sundsvall: Ja men det var väl bland det mest väntade, hade exakt 0% förhoppning om en fortsättning här för honom

Olli Nomadinen : Jag vill se att vi har en backuppsättning som är minst lika stark som vår forwardssida kommande säsong. Då kan det bli riktigt roligt.

Matsg: Kan vi optimera spelsystemet efter spelarmaterial är mycket vunnet. Lex Oskarshamn.

Matsg: Det finns det inte en chans att vi ska kunna matcha den med forwardssidan, det betyder ju inte att vi kommer ha en svag backsida för det, men en överjävlig forwardsuppsättning. Klart vi kommer bli lite framtung. Men backsidan lär se bra mycket bättre ut även den på pappret än vad den gjorde i år.

Sputnik: LaLeggia, Eronen lär ju lyfta mycket offensiv tid, men ser gärna en bra 2 vägsback in om Westerlund försvinner. Erixon,Didde och Svensson är bra defensiva backar. Då känner jag vi har klart godkänd backsida i SHL, det och ännu bättre centersida som kommer ge en helt annan dimension i det defensiva spelet.

Smokey: En rodeoclown har ett av de farligaste yrken man kan ha!!! Tror inte dicken klarar de!!😂😂😂👏👏

Zäta75: alla som säger att rattie är klar, hade han signat hade han detta förmedlats nu. Han är inte klar men de finns god chans ännu att han stannar

Sputnik: Inte så att vi kommer bygga ett lag för SM guld precis nästa säsong. Skulle dock gärna se man signar back från HA på uppgång faktiskt.

{9630}: Jag vet inte hur Nubben har resonerat. Men varför säga tack o hej till Åberg om man inte räknar in Rattie? Låter dumt, handlar om samma pengar tänker jag mig. Samma typ av offensiva spelare och rightare.

Sputnik: Hahaha ja det är nog ingen högoddsare, jävla legend hon är!

Dead Wing: Sen kan det ju vara så att Åberg själv ville vidare.
Får inte känslan av att han är den som rotar sig så lätt.

Sputnik: Hörde att han ville eller iaf var intresserad av en fortsättning men att vi inte hade plats.

Dead Wing: Ok då utgår jag ifrån att Nubben signar Rattie. För är det nått vi behöver så är det högerskytt i toppkedjorna som sagt.
Tappar vi Rattie så har vi alltså förlorat både Lööke Åberg som högerskytt på det med.

Dead Wing: Åberg är betydligt dyrare vid avtal för hela säsongen.

Dead Wing: plats? Snarare råd skulle jag tro...

{9630}: Rattie är klar på 2år, men ännu ej officiellt. Pettersson och Wedin var klara innan playouten ens börjat, Hanzl skrev på medan playouten pågick. Man släpper inte allt på en gång utan matar ut någon då och då för att försöka hålla intresset uppe.
Nubben har sagt att endast 2-3 platser är lediga och Ratties är inte en av dom.

Niikeliito: klubben gick dessutom tidigt ut med nyheten att truppen för 22/23 i stort sett var klar.. Det sa man samma dag man gick ut med nyheten att nubben skulle lämna.. Tror det var Dan efter att vi slagit ut djurgårn i 4 raka..

Niikeliito: Ser hellre man går ut med spelare direkt, fortsätter rida på vågen och hypen som är nu. Lär sälja säsongskort som smör då.

Men kan det handla om skattetekniskt att inte gå ut med klara kontrakt när det gäller transatlanter förresten?

Niikeliito: LaLeggias status då?

Nisse på Mon or: 1 års kontrakt på LaLeggia.

Nisse på Mon or: klar på 1 år har man läst i media i allafall.

Sputnik: Jag håller med dig till viss del, men släpper man allt samma vecka. Så köper många årskort, men inte så många som man vill ska köpa.

Vips så är det försäsong igen. Då kan det vara svårt att sälja kort när många varit bortrest etc.

Karlsson74: ja råd också. Åberg kostar väl runt 250 000 i månaden. Men jag tänker att han ska ha sin speltid också. En spelare av den kalibern ska väl ha 16-20 min per match. Tveksamt om vi kan ge Åberg det om Rattie stannar. Tex PP tid.

Sputnik: kan ju inte ha funnits på kartan att förlänga med Åberg. Precis som med Paigin. För dyra, för dåliga. Åbergs lön kanske sugs upp av någon av de kvalitetsvärvningar vi redan gjort men Paigins slant bör man kunna få en habil SHL-back för. Känns ju dock som att det är en defensiv gigant vi letar efter.

Niikeliito: Jag bor ungefär 150meter från nubben. Hela vintern har han gått förbi mitt hus varje morgon med legenden Tommy Andersson på deras raska morgon-promenader.

Så jag har surrat med honom åtskilliga gånger denna vinter. När Timrå hade vunnit andra matchen i playouten frågade jag honom om jag borde vara orolig för Rattie ifall vi klarade oss kvar. Då sa han ”Nej det behöver du inte vara, du kan vara lugn”

Niikeliito: Jag tycker att man inte skulle släppa något namn, utan alla samtidigt, gärna i hallen när man börjar barmarksträningen. Man släpper in en och en och presenterar. Det skulle man nästan kunna ta betalt för. Samtidigt har man fyllt upp och säljer souvenirer.

Niikeliito: kollar modo-löven, Clas Endre i Löven, kunde inte han vara nåt för Timrå. Han var ju galet bra mot oss ifjol.

Sputnik: Du har gjort samma observation som jag, att det just nu försvunnit tre right skyttar, Lööke, Åberg, Rattie, just nu ej med i laget med sägs vara klar, så minst en till right forward behöver in utöver Rattie.

Även på Backen är det många right backar som saknas, men det kan som sagt också lösas snabbt med LaLeggia, Eronen, Westerlund.

Hela höger sidan är i stort sätt tom endast Hartman och W Walterholm vi har där idag.

{9386}: Skellefteå verkar vara ute ur leken.

Nubben på besök i Dö-vik, spanar han åt HV eller Timrå, han är ju anställd till sista april vad jag förstår.

Nubben filmades precis, i matchen Modo-Björklöven. Hoppas han är där i Timråsräkning, inte 1 maj än!
Claes Endre, skulle vara en bra, mer ekonomisk lösning, än en KHL målvakt.

Endre visar samma goda form som han visade i AIK.

Jag skulle bli nöjd med Johansson/Endre

« · 2328881 · »