OlliJanne: ja man kan ju fan inte bänka lagets 1:a center för att han utnyttjar en 1+1 klausul, det vore absurt. Förutsättningarna är ju klara från början. Om det är en skada så får vi hoppas på snabb rehab. Vore ju tragikomiskt om 2/3 stjärnvärvningar inte kan sommarträna på grund av skada.
DenRöda: detta är inte min hemlandsspråk men Google hjälper mig till att Lander varit rätt fram med en önskan att utnyttja klausulen att få återvända till Timrå om dom höll sig kvar i SHL och för familjen (sonens skola) detta var från när ryssen gick i Ukraina för att av nazifisera dem så känslan är att när Lander gjorde sitt val så blev han som en rysk diplomat i Kiev. Persona non grata…
Men det är spekulationer med.
Klubben uttrycker väl att dom är nöjda med Lander…
{9839}: haha närå ingen fara. Konstigt med Lander dock. Aja bara invänta besked om skada och operation eller dylikt för Lander likt Wedda nu då. Säg den lycka som varar för evigt.
Det såg ju bra ut på pappret inför säsong i allafall. 😅😬
Sputnik: Jo men jag blev bara osäker när du skrev så, såg dessutom bara sista perioden på skitstream med franska kommentatorer så man kan ju lätt missa saker då. Försökte inte vara dryg om det kändes så haha
DenRöda: Jaha, såg bara att några skrivit att det var anledningen här. Känns ju ännu märkligare om han dessutom spelat i finalen.. Han missade väl ett par matcher tidigare i slutspelet också?
{9839}: Han spelade de 2 första matcherna under finalen dock. Väldigt konstigt. Om det är skada så är det ju väldigt dålig span från tidningarna. Finns det inga tidningar i Schweiz som rotat?
Sputnik: Ah kan mycket väl stämma, såg att något schweiziskt lag gjorde det nu under årets slutspel också iaf. Men det hör inte direkt till vanligheterna i finaler haha
{9839}: för mig jag läste det faktiskt hänt i just Schweiziska ligan för inte så längesedan? Edit: såg du skrevv final nu. Det har jag mindre koll på, men nog inte så troligt som sagt..
3-1, grattis Lander! Vilken jävla period, och hög klass på publiken!
Har ett europeiskt lag någonsin vänt 0-3 till 4-3 i en final innan? Tyckte mig läsa att enda gången det har hänt i hockey var när Toronto vände mot Detroit på 40-talet, men det kanske bara var NHL då? Oavsett, jävligt häftigt att se!
EV Zug på väg att vända 0-3 till 4-3 i matcher. 2-1 efter två perioder i game seven. Sjukt! Tyvärr verkar Lander fortfarande vara utanför laget vad jag kan se men han kanske får titulera sig som schweizisk mästare ändå!
Nisse på Mon or: Nej HV är ett riktigt bra HA bygge, helt klart. Men tror de fått något att bita i med vårat lag som gick upp med Dahlén i spetsen också.
Sputnik: Hoppas fortfarande på Löven upp, för då har vi en rejäl räddningsplanka nästa säsong om det skulle skita sig med skador på viktiga spelare etc.
Om då HV blir kvar så ser de ut att få bättre lag än denna säsong med. Så det skulle bli ett riktigt roligt race mellan DIF och HV i så fall. 😁
Snacket om att det här HV-laget minst skulle varit ett mittenlag i SHL tror jag vi kan lägga till handlingarna nu. Jävlar vad HV måste värva om de går upp
Zäta75: Känslan i fallet #32 Olofsson vs Timrå IK torde landa i att det var en ledarskapsfråga. Nu var han inte ensam om att inte fatta ett dyft av Fredrik Anderssons val av taktik/spelsätt, men han markerade det starkare än någon annan spelare i laget. Trivs man så spelar man bättre torde vara läxan. Han hade säkert hittat luft hos oss när Ante tog över ledarskapet i Playout, men jag vill inte spekulera i om han är aktuell för en återkomst ännu en gång.
JonteD: Det är frågan ja. Men jag tycker vi ska ge grabben en chans igen. Spelar han med bra medspelare kommer han göra bra ifrån sig tror jag. Vi kan alltid låna ut honom igen annars.