TIK1928: Eller så beror det på annat, som att han inte är helt okänd. Jag bor i de södra delarna, har haft barn i samma klass som honom t.ex. även inte hört något illa om honom i NSK, som är hans moderklubb. Han tog chansen att gå via collegehockey, när han flyttade hem ville han ta chansen att vinna SM, förstår inte det problemet då Timrå inte hade den chansen då men Luleå hade. Vad jag även förstått (inte helt säker) har han en klausul.
Sedan får du naturligtvis tycka och tänka vad du vill lika som jag får göra.
" han (Erik Gustafsson reds. anm.) tog en tvåa i ett läge där Luleå fått någon enkel med sig tidigare och då skäller han ut domarna och slår klubban i plexit på vägen till utvisningsbåset och då åker han på en till tvåa och sen sågar han domarna i paus. Riktig gnällspik. Sen fortsätter han med att kommentera filmarens matchstraff genom att först säga att han inte såg situationen för att sen säga att det är LaLeggias fel som måste skydda sig bättre. Situationen finns det säkert massor med video på, bedöm själv. Riktigt pajasbeteende av Gustafsson. "
26:23 2 min LHF 29. Gustafsson, Erik Abuse of Officials (27:46 - 29:46)
26:23 2 min LHF 29. Gustafsson, Erik Tripping (26:23 - 27:46)
{9037}: Stendött på läktarn med. Dom kallar ju NHC för plywood arena, men kan ju inte påstå det är nått vidare tryck och akustik i mäktiga Hägglunds arena..
Villervalla: Och som det beskrivits så var ju både Sebastian Erixon och träningsnarkomanen Eric Moe högre rankade av TIK. Detta var en faktor som gjorde att EG sökte en annan väg.
Rip Kirby: Såg det sen med. Hade bara kollat jättesnabbt på matchen vad det stod förut och tänkte det var i Modo då. Men var inget att hurra för i Hägglunds senast heller. 😅
Olli Nomadinen : Lagkapten i flera år för ett lag som varit och är ett av landets absolut bästa. Assisterande kapten i OS och VM. Men fel attityd enligt dig.
Olli Nomadinen : Du har sällan något rätt, men håller hov här. Om din läsförståelse varit bättre hade du förstått att poängen inte var ett ställningstagande för eller mot ett entledigande av Freddan.
Kongo: "Håller hov"? Lider du av mindervärdighetskomplex? Jag tycker saker och skriver det. Vissa verkar dock ha jävligt svårt för att alla inte tycker som just dem
Ok, det var EN grej, som jag redan själv tog upp i mitt första inlägg. Som sagt, om det är detta alla hängt upp sig på så är det ju en höna av en fjäder. Han försvarar sitt lag som en kapten ska göra till varje pris.
Kongo: Har förstått att du varit med i föreningen på ett eller annat sätt och varit med när vi höll på att konka och var bidaragande till att vi klarade att rida ut stormen. Du skall i så fall ha stort tack för din insats . Förstår ibland på tonen att du har rätt bra relation till Nubben med.
Däremot har du en tendens till att komma med rätt stor "översittarmentalitet" när någon har lite andra åsikter eller kritiserar nått som du tycker helt annorlunda om.
Vi var många som fick stort mothugg om okunskap när vi ville se Freddan avgå. Resultatet tycker jag dock talade för sig själv.. Det känns som du tror Nubbens avgång är slutet för Timrå i princip. Själv känner jag att det inte finns nått bättre läge knappt att klippa navelsträngen med tanke på den grund med spelare som ansluter, för att stärka föreningen på sikt med nytt i sportsliga ledningen.
Nubben har givetvis gjort mer än vi kan ana för Timrå IK och skall ha det största av tack för det. Men allt har sin tid och kan alla andra föreningar i princip förnya sina sportsliga ledningar etc så kan vi.
Olli Nomadinen : ja nu sjunger vi gemensamt "we shall overcome". Ni som såg Blötröven VS Six finger banjo stroke ikväll - spelade Endre och i s f hur ser han ut?
Ska jag ge exempel? Herregud, det är ju du som antytt att EG sagt nedvärderade saker om Timrå IK. Sedan har du inte ens ett endaste exempel på detta. Pinsamt.
The great one: fattar inte varför Timrå ska värva alla dessa hockeypensionärer? Frans Nielsen, Mat Robinson, Erik Gustafsson, Anton Strålman. Känns som att silly på hockeysnack har fastat i en timeloop från 2014.
The great one: han är gammal! Precis som alla andra som jag räknade upp. Men min kritik mot EG ligger i att han inte ville komma då vi behövde honom när vi gick upp, han valde luleå för att han ville ha chansen att ”vinna något”.
Så det är två olika sorters kritik här. En allmän där EG bara är ett exempel av många och sen en specifik mot EG som säger att han verkar vara en dryg jävel med kass attityd alternativt usel mediaträning.
EG är 33 år! Hur kan det vara för gammalt som back i SHL? Uppenbarligen har du inte läst mitt första inlägg om EG ikväll, där tog jag upp just detta med varför inte Timrå var ett alternativ då han valde Luleå. Han gick till en klubb för chansen att vinna ett SM-guld, bland annat. Återigen, han bestämde sig för Luleå innan vi hade gått upp.
The great one: EG kan säkert vilja komma tillbaka till oss när kontraktet med Luleå går ut. Men min förhoppning är att vi har generationsväxlat då och skapat förutsättningar för en helt ny generations backar som konkurrerar ut en 35-årig EG som gör sin sista säsong i karriären.
The great one: Det finns yngre backar på marknaden som kan växa till favoriter hos oss. EG är absolut bra, men hans storhet är bakom sig. Timrå behöver spelare som har sin topp hos oss eller i framtiden.
{297}: Jo och det var där han tappade många Timråsupportrars förtroende. Från i SHL är det bara Timrå som gäller till att, Timrå är inte aktuella, jag är inte intresserad av att spela i en nykomling utan vill vinna SM guld.
Jag var där och då bitter och har säkert kläckt ut nått besvikelse. Vet att jag kände att han kunde sett det som en stor ära och utmaning att befästa Timrås position som ett SHL lag och leda laget med stor roll.
Sen efter det så kunde jag inte bry mig mindre om honom tills han började svinga när vi mötte Luleå denna säsong.
Jag kommenterar inte det, säger Niklas Persson, general managern.
Ty Rattie gjorde succé i Timrå i vintras – och hade inte minst stor del i det säkrade SHL-kontraktet efter kvalmötet med Djurgården. Det är ingen hemlighet att många klubbar är ute efter NHL-meriterade kanadensarens namnteckning inför nästa säsong och vi har tidigare skrivit om LHC:s intresse.
Enligt vad Sporten erfar ser LHC det fortsatt som en mycket stark värvning och så länge inte forwarden har presenterats som klar för någon annan klubb finns ett litet hopp kvar. Samtidigt talar samstämmiga uppgifter om att Rattie närmar sig ett nytt kontrakt som gör att han förväntas att stanna i Timrå.
Det enda som möjligen talar emot är att medelpadingarna redan säkrat en riktigt spetsig forwardsbesättning med hemvändarna Anton Lander, Anton Wedin och Emil Pettersson och tjeckiske centerstjärnan Robin Hanzl.
Så här står det i ”Östgöta Correspodenten” här nere i Linköping…..låter ju inte så dumt det..👀 Timraik4Ever i LHC Land…🐣
"I SHL är det bara Timrå som gäller" Har aldrig hört honom lovat något sådant. Absolut, hade det varit fint om han hade valt Timrå oavsett när han flyttade hem till Sverige igen. Men han hade ju lite större ambitioner om att tävla om ett SM-guld. Något vi inte kunde erbjuda, speciellt inte om vi hade misslyckats med att gå upp. Med facit i hand blev vi ju en slagpåse i SHL även innan vi åkte ut igen.
hubbenorlen: Så 25/26-säsongen skall EG "hem" för att åka av sina sista år som en skön lirare med fd stjärnglans (nordgren, hagos, söderström). Nej tack.
Mr Nice: Samtidigt lite oroande med Perssons "jag kommenterar inte det". Känns mer som att det fortfarande är budgivning eller inte helt klart som sagt. Jag kommer inte slappna av förens det är presenterat.. 😬
The great one: Mycket säker på att han sagt liknande i äldre artikel. Minns jag klistrade in artikeln härinne när det var aktuellt. Men nu får vi se om han får sitt efterlängtade guld. Ser ju inte jättelovande ut. Sen vet jag inte om han kommer känna chanserna är så mycket större än I Timrå kommande säsong. Lär väl mest böna och be om att får bryta kontraktet för att Joina lirarna i Timrå. Bulans tråkhockey kan inte vara roligt att lira. Minns Hållander sa det bäst med liknande när han signat med Luleå. "De spelar ju inte den roligaste hockeyn" men tror det är ett bra ställe för min utveckling. 😅
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer
Sedan får du naturligtvis tycka och tänka vad du vill lika som jag får göra.