förstår inte riktigt den här inställningen som låter något i stil med: ”Rattie var så bra i Timrå då vi var ett bottenlag, tänk vad han hade kunnat göra nu när vi har ett mycket bättre lag”
Snacka om i-landsproblem. Jag skulle vilja kapa ner den meningen till: ”vi har ett mycket bättre lag”. Ratties produktion kommer att fördelas ut på fler spelare (vi får ett fungerande PP2 osv.) och på sista raden kommer vi ha ett mycket bättre lag än ifjol.
Kommer att bli en fröjd att se EG i den rödvita rustningen nästkommande säsong och samtidigt ha vetskapen att det kommer gnaga hos dig att behöva se "sopan" i Timrå. ;-)
Hassan: Det kan ju faktiskt vara så att Timrå gav ett förslag på ett år och inte lika mycket pengar, vad jag förstått av Ratties uttalande ville han ha ett längre kontrakt och då är det ju inte han som svikit utan Timrå som svikit Rattie.
Det skulle varit kul att läst ursprungliga intervjuen med Torines där de även tog upp förhandlingarna med Rattie.
Niikeliito: Spontant kommer jag sakna målvrålet mest, ser inte att vi har någon naturlig ersättare till det i laget som det ser ut nu. Vet inte hur marknaden ser ut för "lyfta på ena benet-dra ner bägge armarna mot höften-vråla rätt ut i riktning publiken"-spelare
Alla som har ett jobb och som är beredda att skänka typ halva lönen till Timrå IK under ett år och ändå fortsätta leverera på jobbet så att chefen blir nöjd räcker upp en hand.
Det borde bli ett skapligt gäng.
Jag är en typisk medgångssupporter som inte tänker göra det. Ni som ändå gör det, ni har all min respekt att hata och förakta Rattie som gjorde sitt jobb till 100% i den rödvita dressen.
Du får börja läsa HS lite noggrannare tror jag. Min källa sa att det var kört med Rattie förra lördagen efter att denne hade snackat med nubben. Du får vända dig till övriga skribenter som skrev att Rattie var 100% klar osv.
Villervalla: Ratties Corsi är 10:e bäst i Timrå (och vadå 300:e bäst i SHL) så sådär överjävligt mycket press i anfallszon i 5 vs 5 kan han väl inte ha skapat heller?
Visst att han är bra men snart har vi bara kvar såna där häftiga observationer som en idiot framför teven inte kan se som tex. ”Hur högt hoppar Rattie i båset när vi gör mål” och ”hur hårt biter han ihop tänderna mot kameran när han gjort mål”
Olli Nomadinen : Ja och framför allt "the grit". Lodin, rattie och Lilje borta. Kvar står strömpa från backen. Vill gärna ha en tung och elak forward in med något annat bidragande attribut
lincoln: "om ingen får gå nån annanstans kan vi ju aldrig värva nån heller"
Jag tycker vi lyssnar på dina tänkvärda ord och släpper detta nu och går vidare. Istället är det väl dags att fundera över vad vi vill se istället. Jag tror ju t ex Hartmann kan axla en roll i 2a kedjan och i PP har han ju redan sin roll framför kassen.
Själv har jag gått vidare o vet inte vem ni pratar om… Jag är väldigt intresserad av vilka som kan tänkas komma in nu. Många spelare på bordet säger Torines. Borde innebära att nåt bra o hett namn skriver på framöver.
Olli Hahl: ja eller så blir det som med Rautio, dvs vi sitter och porrar fram sexiga namn som är så gott som klara och sedan blir det typ Dick Axelsson eller 5 års kontrakt till Alvarez
Tom Topp: ja Rahimi har ju i princip helt solo lyckats brain-fucka hela Modos organisation. Varken spelare eller ledare kunde ju fokusera på rätt saker. Å Hartmann behövde ju bara sitta och se lite skön ut för att Daggen och halva BIK skulle gå bananas.
Tom Topp: nej! Svenningsson kommer absolut inte hålla i timrå, kollar man Modo ser man att han inte skulle hålla shl nivå speciellt inte om Timrå siktar att komma högre iår
OlliJanne: Helt övertygad om att Hartmann är redo att ta nästa steg denna säsong. Höll honom klart högre än tex. Lodin och Lööke och marginellt högre än Lodin även i playout.
Olli Hahl: borde ju helt klart finnas pengar till en tilltänkt poängspelare som ersättare eftersom Rattie var så gott som klar (med bra lön) Kan vara bra att vänta in rätt värvning nu och inte nöja sig med nån random brunkare som gör ca 15 poäng/säsong
DenRöda: En back o en forward då eller? Vilka i hockeyallsvenskan skulle kunna vara nästa Rosdahl, Olofsson, Tambellini, Karlkvist? Finns det några potentiella namn.
{297}: Enligt intervju med Torines strax efter att vi slagit ut djurgården, så skulle lönebudgeten ökas ifrån 35 säsongen 21/22 till mellan 42-45 milj säsongen 22/23. Så även med Lander Petterson och Wedin borde det finnas en del pengar kvar. Speciellt om man tydligen även skulle ha en något mindre trupp..
Niikeliito: Är det någon jag hade vilja sett hos oss från HA så är det nog Lukas Wernblom. Skiter i att farsan är en modoröv. Men nu kritade ju han på ett nytt avtal med Mora.. i en 3e eller 4e kedjan hade gjort det ruskigt bra tror jag. När det kommer till spetsen så hoppas ju jag på Dahlén och Strålman.
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer
Om ingen får gå nån annanstans kan vi ju aldrig värva nån heller….