1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601479 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Tror inte man ska underskatta Boyce betydelse för laget. Dahlén har ju flertalet gånger lyft fram Boyce som en viktig person, bl.a när de gick upp senast: ”Boyce är min kapten” sa han då under seger intervjun i C-More.

Jag hoppas och tror Boyce blir kvar, tycker definitivt han platsar i en 4:e lina!

Boyce som ass tränare eller att tillhöra ledarstaben på nått sätt, tror jag kommer bli den lösning som att han blir kvar inom Timrå IK.

Moodcoach är det nya heta, skulle passa honom perfekt🙂

Synct: Nej men nu var det ju väldigt viktigt enligt Westerlund att få en offensiv roll. Kommer han aldrig få i SHL. Liiga i Finland är vad hag tror han hamnar.

Sputnik: Möjligt, Ja finska ligan är bättre än HA.

lungan: Glöm att Boyce slutar spela hockey när han inte ens är 30 år gammal.

Synct: Akta så du inte får JFK efter dig..

Synct: Nä, inte en chans. Glöm aldrig att HA är bättre än alla ligor, möjligen inte NHL. Därom talar den lärde i en gästbok inte långt härifrån 👍

lungan: Riskabelt ord att skriva det där, moodcoach.
Man behöver inte vara speciellt dyslektisk för att få det till något helt annat.
Som säkert inte många här skulle vilja se vår Boyce bli.

Hasa lämnar Modo , nu har vi chansen !!!

Andersson: För sent, Frölunda har hunnit före

Patrick Polly: Må marken skaka och blixtarna dundra, bara Boyce själv som bestämmer om han vill vara kvar eller inte.
En mer no brainer än att han är gjuten finns inte. Förstår inte ens varför detta ältas om och om igen. Fast det är väl int lönt å diskutera med de som int begrip.

Synct: Fast även Liiga lär väl få en KHL invasion. Alla europeiska och transatlantiska spelare som lämnar KHL lär inte få plats i Schweiz och SHL

Patrick Polly: Håller med, Boys är en viktig kulturbärare..han är unik i föreningen.! Såna betyder mycket. Ödmjuk och stabil kille som kan föra Timrå andan vidare. Timrå ska vara en klubb där man trivs i känner att man blir behandlad med respekt, men samtidigt ska vi vara proffesionell i vårt jobb.

Varför har allsvenskan smartare upplägg än SHL ? Tänker på spelschemat i slutspelet . Allsvenskan kör 2 hemma 2 borta sen varannan , medan SHL kör varannan hela vägen .

Nu i finalen är det nästan 110 mil mellan Luleå och Karlstad

Andersson: Har med resekostnader att göra. I HA blir det väl dyrt för flera klubbar att åka kors och tvärs över landet mellan varje match.

I SHL kör man varannan hemma respektive borta och detta har främst att göra med att kostnaderna inte är ett särskilt stort problem men även det faktum (min spekulation) att hemmaplansfördelen blir för stor vid två raka hemmamatcher.

Det provocerar mig att se hur vissa tycker det är rimligt att släppa Boyce…

Man vill se Timråhockey…

En identitet och ett LAG som krigar…

Hur skapar man det?

Köpa knektar som stannar ett år eller två?

Det måste finnas sådana som Boyce!
Paigin är inte den första stjärnan som lyfter Boyce vikt för enskilda spelare som kommer till laget.

Att spelare som kommer hit blir mottagna och omhändertagna av en spelare som varit klubben lojal och som kommer på träningar och kör hårt, som spelar med hunger varenda byte han får och som käkar puck alltså bokstavligen även vid en 3-0 ledning med en minut kvar av matchen.

Någonstans måste identiteten få hämtas.

Kicki är borta lixom Nubben…

Ska vi bli Cluben nu?

SIGNA BOYCE!

Förutsatt att han vill såklart!

Söderöver: Precis så. Ofattbart att man tycks vara så fartblind och så endimensionell att man inte inser hur ett lag, även på isen alltså, byggs av o l i k a karaktärer och roller. Att alla forwards inte kan vara Hanzl/Rattie/Lodin-killar

Söderöver: Om Boyce vill vara kvar så är det självklart att han ska vara det, kan ta en roll i en 4e kedja och lira PB. Samtidigt som han bidrar även fast han skulle vara extra spelare eller utanför laget.

#BoyceÄrMinKapten

Då vet vi.
” Jobbet med laget är i princip klart och jag sitter inte direkt och förhandlar just nu, säger Morten Madsen.”

boyce ska va kvar
madsen..kan bli bra

luffaren: Härligt… undrar hur det kommer att se ut.
Blev lite orolig ett tag… trodde att jag kommit in på Lövens forum o jag loggade ut o in flera ggr… till slut kom ditt inlägg. 👍

luffaren: intressant! Vilka är kvar att presentera? Spelar dom fortfarande?

Tom Topp: Jag tror att om inte Boyse blir kvar i Timrå på något sätt, troligast som spelare så är han så pass rotad att han väljer SH och en civil karriär men förhoppningsvis så blir han kvar i Timrå.

luffaren: Vart är det citerat ifrån?

Sputnik: ST, de har en intervju där.

Villervalla: Aha ok. Läste båda artiklarna med Madsen men lyckades missa just det där uttalandet. 🙂

Spännande att se nu framöver vilka som är klara men lycktats hållts hemligt i media. 🙂

Hoppsan... :-)
Uppladdat:

500x0-frvwhbxxmaed3dp.jpg

Redax 2: Sammanträffande.. 🤪
Nej men Niklas Rubin är ju en av de som inte fick förlängt.
Hade nog inte behövt vara så dyrt att satsat på honom som sparringpartner till JJ, lite mer kittlande namn dessutom.

Sputnik: Tror Rubin var han som försökte stjäla klockan..

Tom Topp: Minst två backar ska in, (beror på hur man tänker med Noel) och två forwards, man skulle avvakta med någon närmare säsongen. Men om jag tippar så spelar åtminstone 2 st, Eronen och EG, Fille beror på hur man tänker med Noel eller om Luleå inte vinner finalen. Kan även vara att Fille väntat för länge. Forwards kan vara Boyse och en som man väntar med så ja, truppen är i princip klar.

Villervalla: Tror Noel kommer få chansen på 8 backar, i allafall från start.

Blir det en Timråtorsdag eller blir det lugnt till all hockey är slutspelad?

Villervalla: Har vi byggt ett slutspelslag? Inte än vi saknar 2 backar av klass ,eronen är en,nästa back skall vara i nivå med Erik Gustavsson bära 25-30 min,målvaktssidan är likvärdig med fjol året,så att höja nivån på backarna är ett måste,stenqvist kontra westerlund så ser jag en betydligt större uppsida hos fille så tror att han kommer få ett riktigt genombrott i en förening som ser hans uppsida,Forwards har vi nog shls 2 bästa centrar ,men axelskadan på Wedin är inte bra så där måste vi nog in med 2 klass spelare om vi vill ta steg vidare

gustav9: jodå, tycker nog ni kan nosa på en åttondelsplats.

gustav9: Ja, målvaktssidan känns lite chansartad. Hoppas Johansson får ett riktigt genomslag, var riktigt bra i kvalet men ska man vara ärlig så var Skansen rätt uddlösa. Det var direkt inga Jocke Lindström eller Ryan Lasch vi ställdes mot, finns ju en risk att vi står där med 2 mediokra målvakter om de vill sig illa.

Rallarn: Det är ingen risk, det är en realitet.

Villervalla: Man är lite avis på Oskars målvaktssida måste jag säga, dom har lyx.

är det ett nyförvärv pågång nu om man kollar på timrås tweet?

eliassjo : Eronen kanske?

Niikeliito: Det står att jag får önska mig vad jag vill. Vad jag vill är Dahlén, utan tvekan. Men är nog Boyce eller Eronen.

Öndulat: Förlängning på Liljegren. 😉

Förlängning på Boyce

Villervalla: Det blev Boyse.

Villervalla: Alltså det är bra att Boyce förlängde, gillar han skarpt. Men att skriva önska dig vad som helst till lunch kanske är att ta i. Twitter ansvarige..får bli rester till lunch för din del 😅

Rallarn: Det man måste ta höjd för nu när vi jämför trupperna till nästa år, är att allt talar för att kvalitén på SHL generellt kommer att öka rejält till nästa år.
Så även om vi värvat bra hittills, så börjar det se liknande ut i många trupper nu. Och många är långt ifrån klara med sina nyförvärv.

KulltorpsOlli:
Skönt att se att man förstärker lager med en sån som boyce dom knappt tog plats i förra årets trupp...😉
Trodde faktiskt man hadde lite högre ambitioner om man ska ta steg.

Karlsson74: Jag nöjer mig med att man kan tycka olika här, och jag har stor respekt för det. Jag personligen har dock svårt att se värdet av att han tar en forwardsplats, nu när det kmr in så många Timråhjärtan i truppen.
Men jag litar på att föreningen tar ett bra beslut, då jag uppenbarligen inte förstår eller har förstånd att se hela bilden. :-)

Så kan det va ibland..

Karlsson74: Håller med. Man blir väl uppkäkad här inne nu men samma personer som ofta gnäller på att Timrå är "kompisklubben IK" när det kommer till tränare, sportchef, etc, är plötsligt helt blinda för just den typen av värvning som sker mitt framför näsan. Jag hoppas att jag har fel och unnar Boyce all framgång (Han är svår att inte tycka om), men om han knappt fick spela förra säsongen kommer han ju inte få en minut denna.

Karlsson74: Om Boyce får 50 lök som spelare eller om han får det i egenskap av en annan roll i klubben, det är väl skitsamma? Att han ska vara kvar och hjälpa till på det ena eller andra sättet är väl en no brainer.

Har vi stålars till att ge Molinder en ledarroll så har vi stålars att ge boyce en spelarroll.

Karlsson74: Nu blir det ännu viktigare att det kommer in 2-spets fw. Surt med Wedin och lär dröja länge innan han blir återställd. SHL nästa säsong kommer att bli betydligt bättre än denna säsong.

« · 2338762 · »