1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601472 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
dr-nix: Äntligen lite spets; på riktigt.

Bra förlängning av Boycen! Man kan väl ändå inte få nog med Timråhjärtan i truppen?

Mcmac: Om han knappt kommer få någon speltid, är det hans personliga karriär du oroar dig över?

Nisse1: Hoppas verkligen Östersund går upp ikväll! Det får inte bli Nybro iaf.

Härligt med Boyce klar. Vi behöver inte 2 spetsforwards. Kan nog dröja med dessa om man avvaktar KHL och lägre priser. Eronen bör bli klar inom 1 v iaf.

Mcmac: Boyan snittade väl typ 10 minuter per match i kvalet. Såklart inte skitmycket, men för någon i en avlastningslina är det ju ändå istid.

Sen är ju en del av hans (förmodligen ganska blygsamma) lön uppbunden i hans ledarskapsegenskaper utanför isen med, som konsekvent hyllas av både ledare och medspelare.

Rallarn: Tycker du det är vettigt att betala en hockeyspelare man på förhand vet inte kommer spela? Som sagt, jag hoppas jag har fel och han blir ordinarie i typ 3:e kedjan och gör massa mål etc.

gustav9: Saknar en hel del från att vara kvartsfinalister, men Rom byggdes inte på en dag!

JJ verkar ha ett jävla bra psyke och gör sin del oförändrad i pressade situationer. Men hans del är väl aningen begränsad. Rautio nu på ålderns höst vet jag inte riktigt vad man ska tro och tycka om. Kan han avlasta JJ med 20-25% och ändå hålla sig runt 91% är det bra och inte helt omöjligt.

Backsidan är lika mycket frågetecken som fjolåret visade sig vara. Dock tror jag Erixon tex kommer spela bättre och tryggare nu när han är varmare i kläderna. Uppsidan är väl att om Westerlund stannar och Eronen kommer in har vi två nya rightare och det visade sig vara viktigt med det uppspelet dom försökte sig på. Där ligger nog den största delen i Westerlund och Svenssons framgång. Enkelheten i att spela back-back-sarg räddade skinnet på dem ofta. Men stort sett känns det som potentialen finns att överglänsa fjolårets backsida.

Forwardsen är lik backsidan ifjol. På förhand och på pappret creme de la creme. Men finns det en övertro på framför allt E.P och A.W? Jag hoppas inte det. Men samtidigt ska man nog ha respekt för det är återigen nya linor som kompas ihop, det kommer finnas en inkörningstid. Tungt att A.W missar inledningen som den tilltänkta målgörare han är. Laget känns inte som ett "Run'n Gun"-lag längre utan Lodda och Ty. Där leder det in mig till nästa område:

Tränarna/spelsystemet får inte haverera nästa säsong som det gjorde förra. Kan Ante fixa detta? Jag tror ändå att Ante har ett sunt sätt att se på hockey och med ledarna på isen kunna få ihop det. Men det behövs folk omkring Ante som kan dra i nödbromsen och även avlasta honom. Och inte vilket folk som helst, kunnigt folk med pondus.

Det är mycket som kommer behöva klaffa och en placering i ingenmansland känns rimligt. Men med det sagt blir jag inte förvånad om saker och ting faller på plats, spelare överpresterar och hockeyn fullständigt exploderar i Medelpad, samt att timrå spelar 55-60 matcher.

Boyce 👍

Mcmac: Jag tror han betyder mer för klubben på olika plan än vad vi förstår, vilket lyser igenom i en del uttalanden. Att han kommer lyfta tid i förstalinan eller powerplay(kompisreferensen) tror jag inte att man behöver vara orolig för.
Vi kommer nog se honom i klubben efter han lagt skridskorma på hyllan också.

{297}: För mina söner är Boyce Timrålegend och en anledning för dom att följa Timrå. Skulle en som han inte få vara kvar och spela några minuter ibland och täcka skott mm så skulle intresset antagligen minska och i förlängningen nån halsduk och hoody mindre såld. En droppe i havet men det är möjligt att det finns några till därute med samma syn.
Sedan är jag själv gammalmodig på så sätt att jag uppskattar lojalitet, vilket i dagens samhälle är föråldrat och olönsamt.

{8760}: Det blir en spännande säsong helt klart. Nu har vi klarat att hålla oss kvar första svåra året. Nu ska vi etablera oss i SHL mha hemvändare och några ytterligare spetsvärvningar. På papperet ser det bra ut, men det gäller att få ihop det också. Vi får se hur ledarstaben formeras och vem som blir sportchef. Mycket viktigt detta.

Som många andra anser jag att två spetsforwards måste värvas in, speciellt när Wedin är borta en längre tid blir det viktigt att få in två st. Annars hade det kanske räckt med en forward. För inte vill vi spela Alvarez eller Liljegren i 1/2 kedjorna? Eller förlita oss på att Oliver Johansson växer ut till en toppspelare redan? Nej, in med två forwards måste vi. Vi får se hur länge de väntar. Som det har spekulerats i kan det bli bra priser i KHL ju längre man väntar, men också en risk. Rightare vore önskvärt.

Hoppas för övrigt att Westerlund stannar. Tycker han var bland våra bästa backar under den gågna säsongen. Kan man tro att det blir som vanligt att han bestämmer sig sent eller vill han absolut ha en större roll nu? Något som inte Timrå kan ge honom som det verkar.

Dahlen är inte helt avskriven även om det mesta nog talar för att han får ett nytt kontrakt. Dahlen vore drömmen att få tillbaka.

Spännande tider nu när man är Timråit.

Kung med Boyce viktig pusselbit! Sedan kommer Hallins rekord ryka all världens väg också. Tror Boyce kommer upp i 1000 matcher innan han är klar med Timrå 😃

{9037}: Boyce, Boyce, Boyce... looking for a good time!

Mcmac: Lagen har ju alltid fler spelare än vad som går in på 4 kedjor och 3 backpar, så det betalas alltid för spelare som inte spelar. Visst dom sitter ombytta men gör inte ett enda byte.
Tror du att vi kan få någon som bidrar mer än Boyce som extraspelare? Och när han spelar ger han alltid 100% och gör inte bort sig i en defensiv roll. Andra spelare kan ju till och med bli ett sänke om dom inte får speltid.

Boyce är min kapten!

Det helt otänkbara kommer hända. Bojjan flyttas upp till andrakedjan pga skador i inledningen av säsongen. Med Hanzl vid sin sida lirar han propagandahockey och avslutar säsongen på 30 pinnar (17+13), och såklart 52 spelade matcher.

JD kommer tillbaka lagom till slutetspelet och då går det heta diskussioner här på HS om vem man ska peta ner till tredjelinan, Wedda eller Bojjan..

{297}: Enda anledningen till att boyce får förnyat är väl som sagt hans Timråhjärta... Och att han accepterar att han är en relativt billig spelare att värma bänk med.
Det kan jag köpa..
Men om nu klubben hadde tänkt ta nästa kliv kvalitetsmässigt då är inte boyce direkt en spelare som höjer standarden på något shllag direkt..
Om man lyssnar på Jimmy hamrins senaste utlägg i domustrappan så förklarar han det väl rätt väl boyce vara eller inte vara i Timrå ik vill jag minnas.. 🤔

Karlsson74: jag tror inte att det finns så många spelare som kan gå in i en fjärdekedja och göra jobbet lika bra som Boyce! Och en fjärdelina måste vi ha!

Karlsson74: Jimmy Hamrén i all ära. Superbra grabb som har rätt väldigt ofta och har ett bra öga för sina analyser. Men med Boyce kommer han ha fel på. Boyce är en otroligt smart spelare i defensiven som gör allt han kan under matcherna. Det finns en anledning han fick spela så mycket under kvalet. Skitjobbig att möta som motståndare, i boxplay täcker han varenda jäkla skott i hans väg och hur många mål har han fått göra i ett boxplay under karriären? Har inte en siffra på det men mellan pekfinger och tumme så lär det vara 20 mål minst. Utöver hans defensiva smartness finns en grabb som klistrar ihop gruppen på ett fantastiskt sätt och som lägger ner sin fritid på att sammanhållningen i laget ska fungera.

Karlsson74: Motfråga. Om Boyce är den som exempelvis pressar alla andra att höja sig under sommarträningen och därmed orka och vara nån extra procent starkare varje match under säsongen, vilket kanske ger några extra poäng, har han då hjälpt att höja standarden, eller inte?

Det är bara ett exempel. Vi vet ju inget om motivet att förlänga och tänker oftast bara så långt näsan räcker och det blir var mans (eller kvinnas) närmaste sanning. Men visst, han är ju ingen McDavid.

DenRöda: Boyce har sina styrkor i att borra ner skallen och bara köra. Duktig på att stänga ner motståndare och i BP, men även att driva upp pucken inoffensiv zon. Sen kanske just spelet i offensiv zon inte är hans styrka.

Med det sagt så tycker jag det fanns en anledning till att Boyce inte fick så mycket speltid förra säsongen, nör va knappast hade så många ledningar att försvara i slutskeden av matcher etc. Lägg därtill en periodvis uddlös offensiv bland övriga forwards. Ja då förstår man att en sådan som Boyce inte fick så mycket utrymme att göra det han är bra på.

Nu förmodar jag att läget kommer vara helt annorlunda och då kan det vara bra att låta Lander och CO få andas lite och ge mesta energin i anfallszon.
Speciellt då både Hanzl och Lander lär dra ett stort lass i BPn.

Sen är Boyce så mycket mer än bara slit och energi, han andas Timrå och det är bara kolla på Payigin som kom in och på kort tid hann se Boyce betydelse. Att som spelare som håller till i KHL bland de stora killarna i KHL och kallar Boyce för legend talar lite för sig själv.

DenRöda: Tycker att Hamrén gör en klockren analys utifrån det han vet och har kännedom om.

Men om man antar att Boyce till och med köper en plats på läktaren och jobbar extra på "marknad" samt gör allt det andra som vi tror/har hört från farfars brors grannes kusins spöke.

Ja, då är Boyce-godiset gott oavsett.

Spock: Hamrin heter han , men ja ....

För övrigt blev Rahimi friad i disciplinnämnden så nu är det bara att köra på , nej ja menar spela vidare ....

Andersson: Haha! saxade från DenRöda och undrade hur lång tid det skulle ta innan det påpekades.

Hur som Joel Hamréins uttalande var "100% business" som de skulle sagt i staden som, tack vare TIK, inte längre spelar SHL-hockey.

Saknades lite mjuka värden. Men de är svårmätta och därför inte så uppskattade i "Business".

Spock: jävla Hamrén.. har autocorrect på

Andersson: Att Daniel Rahimi slapp vidare straff var väl helt i sin ordning, även om man ser till honom som spelare och den ofta fula och ovårdade spelstil han har.

DenRöda: Tycker Hamrén fått oförtjänt mycket kritik i Sverige. Ett av de sämre underlagen i svensk fotboll när han hade rollen.

Samtidigt som Janne borde fått mer kritik för Zlatan-Georgien kollapsen.

Rip Kirby: Har han inget att åka på från förra säsongen? Funkade ju tydligen mot Lodin?

OBS vet att det var samma år, kändes ändå märkligt med Lodin.

Lucas Ekeståhl Jonsson
nåt för oss?

roger_sundsvall: Hade inte tackat nej direkt, dock verkar han dra till Schweiz.

Sputnik: Aj, aj,aj inte bra. Förlänga 2 år med en spelare som i och för sig är en tillgång på många plan men absolut inte som spelare i ett SHL-lag. Hoppas innerligt att jag har fel. Tyvärr börjar det bli lite väl mycket inavel nu i beslutsfattandet. Synd att inte en ny sportchef fått komma in med nya friska ögon utan förutfattade meningar. Sätt honom som sportchefs aspirant istället.

Tim: Lugn nu. Det är inte Svarte Petter vi förlänger med här. :-)
Detta blir superbra!!

Tim: Oj vad lite hockey du verkar kunna

Tim: En fantastisk människa och en perfekt person för nya spelare. Även duktig på isen med sitt slit och grym i BP! Mycket bra förlängning av TIK!

Johan Sundström från Frölunda? Kanske vore något. Han söker en nystart nån annanstans och kommer garanterat gå in med mindre i lön än vad han haft i Frölunda. Är ju en grym spelare egentligen, är bara i år han inte fått det att lossna.

Olli Nomadinen : Ja Boyce håller som spelare också. Tror inte vi behöver oroa oss för att han kommer underprestera nåt.

Olli Nomadinen : Lugn nu Mike. Om jag minns rätt så var du ganska noga med att påpeka att Viktor Lodin aldrig skulle få göra en NHL-match… på tal om hockeykunnande alltså, hehe

Tim: Tror först och främst inte vi kommer stå och falla med Boyce denna säsong.

Tim: Haha alla ni som tycker det är dumt att förlänga med Boyce kan dra något gammalt över er. Vem fan hade ni hellre sett i en fjärde? Alvarez? Det här är den mest självklara förlängningen någonsin.

Spelar hellre kval med Boyce än SM-final med 13 fwd & 7 backar som är legoknektar a lá Rattie.
Föredrar ni det senare så kan ni ju fundera på vad det är vi håller på med egentligen och om Timrå IK är klubben för dig.

P.S
Jag hoppas att alla som vill vädra sina åsikter om allt kring föreningen blir medlemmar i Timrå IK. Det är som när man röstar i valet, har man inte röstat får man inte gnälla.

dr-nix: Tack Bojjan över att du valde Timrå.♥️

RasmusVS: Word.

palleparling: Jag är inte omöjlig med den tanken. Men då vid ett kraftigt reducerat pris. Funkar han bra på kanten?

Sen var jag svag för Åberg, hade inte blivit arg om han fick chockerande ett kontrakt trots allt.

Chansen att vi förlorar för att Boyce missar ett läge är inte hälften så stor som chansen att vi vinner med uddamålet för han täckt ett skott.

palleparling: Läste om att han verkar gå till LHC. Om det stämmer så är han deras sista "spetsspelare" i då de hade en plats att fylla på forwardssidan läste jag igår.

Känner väl spontant att vi borde kunna ha LHC bakom oss i så fall när säsongen summeras..

{7043}: Nja, jag skrev väl nåt i stil med att han aldrig kommer bli en av de stora NHL-stjärnorna. Men även det kan jag pudla i, han har absolut den chansen. Så det bådar ju gott även för Tim att komma till insikt. När t.o.m solen har fläckar menar jag 🙂

Olli Nomadinen : Här på forumet skriver vi mycket i affekt. Det är så det ska vara. Känslorna som styr. Det är det som gör sporten så jävla underbar!

{9386}: Tack? För vadå.
Finns det statistik på antal spelminuter?

Varför teckna 2år med en dekis spelare där bäst före datumet har passerat. Är det värt över 50-laxar i månaden? Jag fattar inte.

Hjärta finns det nog av i truppen med hemvändare såsom Lander, Wedin och Pettersson. Spelare som också kommer bidra i spelet.

Jag förstår inte hur dessa kompisvärvningarna kan fortsätta. Om man nu vill ha Jerkas egenskaper av person och sk kulturbärare så anställ karln på marknadsavdelningen, på isen håller det fanimej inte, HA spelare om möjligt. Det borde finnas en lucka efter Bulla på marknad, ett ställe man verkar vilja leda spelaren mot med denna vansinniga 2års förlängning. Bortkastade pengar utan krav på motprestation. Idioti.

TIK86030: Det är din synpunkt på det hela! Min är: Helt fantastisk förlängning.

Walli Walterholm hoppas jag får sitt genombrott på SHL nivå 22/23, det skulle Timrå IK må riktigt bra av. Jag känner på mig att till kommande säsong händer det! Vår nya Lööke?

Hartmann vs Törnqvist är också en spännande duell, som jag ser det kommer Hartmann att vinna den. 35
p säger jag 22/23🙂

Vad tror ni?

« · 2339540 · »