Hoppas verkligen att Lander är hel nog att förlänga i alla fall att spela 25/26 eller till och med 26/27 för att bygga upp Hållander till vår nya frontfigur.
Tänk vad Filip och Jonte skulle kunna åstadkomma om något år om man får in ännu en riktigt vass lirare att köra i en förstaline.
{7043}: nej tyvärr så är väl EA på nedgång snarare än uppgång. Men, så är han ju även snart 30, vilket i alla fall för mig känns svårt att greppa.
Ser (såg) honom som en spännande och utvecklingsbar spelare när vi plockade honom från Rögle, men egentligen var hans prime redan förbi.
Det sagt, jag utesluter inte att han med en stabil försäsong och lite revanschlust - OCH EN GLASKLAR ARBETSBESKRIVNING -, kan vara en stabil kugge för laget. En Blomqvist-light på något sätt.
14 forwards på kontrakt, varav 2 av dem är Värmhed & Johansson. Vet inte om vi ska kalla det att vi har 1 plats kvar för att komma upp på 15 forwards totalt, men i så fall om vi ska bredda ytterligare lite så är väl Alvarez till en billig peng inte ett dåligt alternativ.
{7043}: Nej men utmanare är vi i allra högsta grad. Det var vi säsongen som var också. Att spela semi är nog inte ens långsökt. Hamnar man 5e plats då man inte satsar så hög, vart hamnar vi då när fokus skiftar från överlevnad till slutspel? Med ett års erfarenhet av spelsystemet som ante satt, där majoriteten av laget redan är vana att spela med varandra. Kontinuitet kan också väl vara ett vapen?
Med det sagt tror jag inte heller vi tar guld i år, men vi har inte på något sätt ett för dåligt lag (utom kanske en back som skulle behöva komma in). Studsarna måste gå med oss bara..
Sputnik: Jag håller med dig om en rightare i PP på en kant. MEN, vilken spelare är det troligt att man plockar bort då? Dahlén, Pettersson, Wedin, Hållander, Hanzl och Lander är ju spelare som kommer få PP tid och nästan samtliga spelar på kant. Får inte riktigt ihop.
Öndulat: Känns inte som han har blivit bättre med åren dock. EA alltså. Tycker både han och Lundin var svaga större delar av grundserien. Lundin återupprättade sig lite i slutspelet dock. Men kan i det stora hela inte se något guld-lag ännu.
{7043}: EA har ju varit med och vunnit SM-guld redan? Alla spelare kan inte vara Lander utanför top 6. Dessutom är det väl 4e linan som kanske är lite vek, top 3 linorna kan vara riktigt vassa alla 3. Där räknar vi in Lundin också btw. Men vilket lag har en 4e line där man tänker "fan, nu blir det jobbigt" då dom hoppar ut på isen.
Backsidan håller jag med om dock. har bara 3-4 backar som är "bra nog" men vi har ingen riktigt stjärna ala Pudas/Lennström.
{9566}: Vem har sagt något om att vara orolig? Vi pratar om material för SM guld. Eller du kanske menar att du inte är ett dugg orolig för att vi INTE ska vinna guld?
Öndulat: Tycker vi inte ha närheten av en backsida som kan vinna guld om jag ska vara ärlig. Och botten6? EA, Lundin, Meiho, osv. Är det guldmaterial? Steget till SM-Guld är ENORMA steg.
Öndulat: Det ser absolut riktigt lovande ut till kommande säsong! Däremot behöver vi ytterliggare en högerskytt bland forwards, gärna en som kan spela PP som skytt i första ihop med Dahlén. Hoppas Kapanen verkligen är ute och letar redan nu, för det brukar både vara svårare och dyrare att få tag på mitt i brinnande säsong.
Det måste ju inte vara en "topp 6" spelare för det, men ändå med tillräcklig skills för att kunna gå in i ett PP. Sen tycker jag vi har så pass spetsig stomme och tror vi kommer kunna gå på 3 riktigt starka kedjor och sprida ut speltiden lite.
Bara kolla på Örero där deras "3:e kedja var den mest framstående i slutspelet. Lite så tycker jag vi kan bygga med!
Zäta75: 3-5år? En bra back på det här och jag tycker vi är utmanare redan nu. Våran forwardsuppsättning är nog en av, om inte den bästa i hela SHL, vårat målvaktspar kan nog vara med och tävla om bästa på sin position också. Våra backar är egentligen inte dålig med lyytinen, rindell och didde i spetsen men där behövs någon riktigt vass jävel fortfarande, typ juolevi.
Dessutom har vi mer hjärta än något annat lag i förmodligen hela världen.
Tom Topp: Att det är så många hemvändare i som är i sitt prime samtidigt i Timrå är a once in a lifetime! Kommer nog inte att ske igen, iaf inte på väldigt länge. Vi går för guld inom 3-5 år!
Dubbeld: Så jävla skönt med Hållander! Drömvärvning! En av de bästa värvningar i SHL nästa säsong lär det bli enligt mig :) Låt det rinna lätt ikväll grabbar och tjejer :)
Inte bara ett varmt välkommet kontrakt, men även en alldeles lagom snygg och snabb video till det hela.
Nu sitter man och bara myser resten av arbetsdagen fram till långhelg! Hoppas SMÅLAND hinner förbi bolaget så han får i sig nån explorer när han kollar Filles highlightspaket på YouTube
Andersson: Det är först i år jag orkat bry mig så pass mycket att jag reflekterat att det är ”Klockan slår” de sjunger. Alltid tyckt det låtit som ”Hugg och slå”, insåg att det knappast var så men som sagt har jag liksom inte orkat bry mig tillräckligt för att ta redan på det. 🤣
Puckat: Mellan Ettan och HA skulle jag säga. Men det är inte bara fjolåret jag sett alla byten med honom. Även Sarja-tiden innan han blev draftad. Grabben tar enorma steg för varje år som går!
Jag har hittat en oslipad diamant. En spelare som inte riktigt fått det att lossna med tanke på potentialen han besitter. Men det är en spelare jag tror kommer växa oerhört hos oss.
Samu Tuomaala. Nu senast i finska andraligan "Mestis". Gjorde 27+21 i grundserien på 31 matcher. I slutspelet mäktade han med 6+12 på 15 matcher.
Grabben är snabb, har bra teknik men det som sticker ut är hans extremt fina skott. Jag kan lätt kunna se en väldigt bra och billig lösning att få hit honom och spela in honom i Antes sätt att spela. Signa grabben nu, Kapanen!!
Zäta75: Jag hoppas att Jonte tas in för att ansvara för presskonferenserna efter match. Där skulle han verkligen bidra och få Timrå IK att ta nästa steg!
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer