Synct: Hur var det med dom yngre bröderna? Ser att två av dom är 15 år gamla, är väl inte helt omöjligt att nån ska börja hockeygymnasium här? Såg inte deras namn på listan som Timrå la ut över intagna spelare dock. Fagemo känns ju som en jävla bomb, vore sjukt.
Synct: Ja man blir ju smått nyfiken. Men vad kostar en sån som Fagemo? Ser ju hellre att vi lägger dom pengarna på en riktigt bra back, om det nu skulle stå mellan just dom två alternativen. SCA lastar in?
Synct: Dom flesta har en begränsad börs, så även TIK. Bland dom 8:a och ha pengar i börsen. Slåss om första platsen och kriga för varje krona. Stabil ekonomi är prio ett för mig.
Olli Hahl: läste att han varit VD för Wången och de har ju varit duktiga på att ta fram kusk talanger inom travet. Lika bra som Torines är den nya måttstocken nu
DJ Hemp: MoDo verkar ha väldigt svårt med tajmingen i det fysiska spelet. Få spelare som verkar kunna ta en tackling utan att endera försöka sig på en ful offensiv tackling eller försöka förstärka ett fall.
Ett helt annat uppoffrande spel från Löven och DIF. Bernhardt ser rätt bra ut i alla fall.
MoDo hade överhuvudtaget lite svårt att hänga med Mora i den 2:a perioden. Logiskt med 2-1 i nuläget. Roligt i alla fall att fler än jag nu verkar intresserade av att ha Bernhardt i Timrå kommande säsong. : )
OlliJanne: Det här har aldrig handlat om nåt annat än att Modo är ena laget i final. Allt annat hade varit ett gigantiskt fiasko med tanke på räkmackan de själva brett åt sig genom att vinna serien. Men det är i finalen det börjar, det är då det blir intressant. Och jag håller Modo som favoriter så chansen att vi slipper st bernard är tack och lov stor
Hade kallt räknat med att MoDo skulle manövrera ut Mora, men kanske inte via 4-0 i matcher. Tar man sig nu till final har vi mycket att se fram emot oavsett om det blir DIF eller Löven som står på andra sidan. Har ju tippat att Löven går upp sedan tidigare, men måste medge att DIF ser ut att väga lite tyngre i nuläget. Hur mycket vi än har hånat dem under grundserien. Hoppas och tror på Bernie i Timrå till hösten även om detta skulle innebära uteblivna länsderbyn och därmed en lite tristare serielunk för vår del kommande säsong.
Olli Nomadinen : "slippa" Bernie?? Va fan har du inte vänt kappan än? Klart Bernie ska spela i röd/vit tröja (utan gröna detaljer), till hösten. Som ersättare till Stenqvist alltså.
Olli Nomadinen : Killen är ju bra på att skjuta och att få igenom skotten. Men han är ju mycket långsammare än Svensson i sina rörelser. Så är skeptisk här.
OlliJanne: Bernard är inget för oss, fel på alla plan. Har oerhört svårt att se honom ta rollen långt ner i hierarkin hos oss vilket han måste förväntas göra om det skulle bli aktuellt. Förstår inte vad vi ska med honom till. Stjärna i lingonserien fine. Men i ett lag med topplagsambitioner i SHL? Nope
Olli Nomadinen : Det är något i de du säger. Jag har alltid velat ha "Berinie" för jag har sett tendenser i sitt offensiva spel som är helt otroligt. Men dessvärre är han inte en tvåvägsback. Han kommer vara (som jag förmodar och har en rädsla över) var en säkerhetsrisk i defensivzon. Likt LaLeggia var förra året. Fördelen när vi värvade LaLeggia var att han hade rutin och erfarenhet från SHL direkt, vi värvade honom trots allt från Rögle. Nu var det ju ett tag sedan Bernie spelade SHL och jag tror att hoppet blir för stort. Likt våra "Stjärnspelare" från HA 20/21. Men blir det så att vi värvar Bernie och han är med i laguppställningen nästa säsong kommer jag såklart ge honom den tid han förväntas behöva innan han kommer in i att. Men blir det en Stenqvist är de inte värt att. Bara mina tankar och funderingar.
OlliJanne: Vi vill alla ha nyheter om spelartruppen snart. Vi får nog vänta till efter påsk iaf, troligen till slutet av april tills spelarna återsamlas igen och vissa har tänkt igenom sin roll och ev förslag de fått från Kapanen. Juel borde bli först ut att presenteras efter påsk kan man tycka. Hållander kanske dröjer tills i sommar som någon skrev pga deadline i NHL. Trist att det inte händer så mycket just nu.
{9566}: Brynäs hade väl varit klockrent för honom? Han måste ju in och ta en topp4 plats i ett slutspelslag. Tycker ju personligen att han har en större uppsida än tex Kinnvall.
Meduza: Skrivit med en tjej nu i 1 månad. Men vi har aldrig gått in på hockey och ska snart ev starta en relation. Tills jag fick höra att familjen är modofantaster. Är de värt att? Kan bli ett helvete om Modo går upp nästa år
Meduza: Viktig match för Hudik ikväll hemma mot Dickens Väsby. Hudik måste nog vinna den för att fortfarande ha en chans att gå upp.
Sedan har vi en viktig match i Stockholm. Kan Löven knipa en match av de två som väntar i Stockholm? Det är nästan ett måste för att ha en chans på final.
Kerstin_k: Äntligen hopplösa underdogs igen! Det var några år sedan, men till slut hittade vi tillbaka igen. Här trivs vi bra, här är vi hemma. Nu blir det bra.