Villervalla: Nä men det kostar för mycket att driva runt ett HA lag idag, och då blir det mer konkurrens om dom där sponsorerna. Sedan så tycker jag att ska man välja ett yrke som hockeyspelare då får man vara beredd att flytta. Vill man bara spela för att det är kul då duger division ett!
En fundering… I dagens ST säger Kapanen att budgeten är slut för att behålla Hanzl. För några dagar sen sa Kapanen att truppen för nästa säsong är klar, han har bara en plats att fylla.
Har han fyllt den platsen nu eller har han lagt undan pengar till den spelaren?
Andersson: det är ju bättre att han är ute i god tid och gör klart istället för att vänta in spelare som är tveksamma till vad de vill. Den är det ju alltid en avvägning man måste göra men jag ser hellre att truppen är klar i slutet av mars än att det dröjer långt in på sommaren
iexil: Ja instämmer. Lag som Luleå och Skellefteå har ju väntat ut marknaden alldeles för länge. I skellefteås fall så blev man desperata och plockade in en spelare som precis spelat KHL. Varav det blev en dyr historia när man fick avsäga sig affären och köpa ut kontraktet.
Jag tror vi kommer få se att lag sätter trupperna tidigare och tidigare.
{469}: ibland är det också bättre att ta en spelare som är 7/10 än att vänta på en 9/10 som aldrig kommer
tror som du att det är smart att sätta laget tidigt och att sätta ett brett lag så att man inte behöver jaga i december, extra tydligt nu när khl är non grata att det är svårt att få loss bra spelare under säsong
{9315}: Jo, sen har ju Schweiz blivit nya KHL nu tyvärr. När de ökat mängden importspelare i varje lag. De roffar åt sig många lirare som hade varit i SHL annars.
Herminator: Jag har lite förslag på nytt vidro content till Timrå. Modano kör väl taxi? Ett avsnitt skulle ju kunna vara att Boyce åker med honom och läser upp alla Modanos uttalanden om honom genom åren. Så får vi se hur spänd stämningen blir.
OlliJanne: Haha, ja skulle kunna varit. Bara mina chipsfingrar som slant denna gång. Hann inte redigera innan tiden gick ut. "Video" och inget annat. 🤪
{469}: Det drar ut på tiden gällande Lundin och EA. Förhandlingar som sker eller är det klart kan man fråga sig. Det är iofs inte april än och man kanske inte har klart med en ny center (läs Kapanen) ännu och vill avvakta tills slutspelet är färdigt i Finland? Jag hoppas att ingen av EA eller Lundin blir kvar. Vi behöver nytt blod och inte vara en kompisförening som du skrev igår.
Synct: Håller med dig. Mycket tråkigt om det blir en sådan final igen.
Hockeyallsvenskan då. Blir Brynäs-Karlskoga och Mora/AIK-Djurgården
Mest troligt blir det Brynäs-Djurgården i final. Sen får man hålla på vem man vill som man tycker ska gå upp. Det vore lite småmysigt om man kunde se Timrå i huvudstaden nästa år även om jag inte gillar Djurgården speciellt mycket.
Tom Topp: SHL är fel nivå för Albin Lundin. Där bör han under inga premisser spela. Just därför skulle ju spel i Löven vara en total garanti för just detta.
Andersson: AIK speglar ju vår säsong, fast i Allsvenskan. Spelade bra större delen av säsongen, överraskat en del, men sista omgångarna innan slutspel och nu i slutspelet ser det ut som man inte vill vara med och spela.
Tom Topp: apropå rätt folk i ledningen så ser jag med viss humor på det faktum att Ante coachar laget som leder finska liiga medan Olli coachar det som ligger näst sist 😄