1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605222 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2024-25

Sv: Silly Season 2024-25
{469}: Troligen, nu kom den.

www.facebook.com/share/WD8QH7srR2Hr4LAb/

Karlsson74: Nu är den ute på officiella.

www.timraik.se/article/xgoasb1-43ei1/view

Olli Hahl: Dåså. Välkommen Lundmark!

Olli Hahl: Kan ju fan inte formulera sig

{469}: tycker han känns spännande ändå. Producerade ca 0,5ppg i div1 och fortsatte på samma bana då hon tog steget upp i HA. 22år,stor, skridskostark och högerskytt. Kan bli jävligt bra!

För er som inte redan har sett de
Uppladdat:

500x0-screenshot-2024-03-30-133647.png

Dubbeld: "storväxt, snabb, högerskytt" Modano har ståfräs just nu.

Dubbeld: Fast 81 kg bara .....

Dubbeld: Lägger på sig några kilon med Jokines sommarfys. Blir bra.

Andersson: Pettersson väger bara 80 kg enligt elitprospects. Man ska inte hänga upp sig för mycket på vikt.

{10473}: Jepp, 10 kg muskler, blir mycket bra!

Tur att Dahlen kommer göra fler poäng nästa säsong ( för det gör han väl ? ) Annars ser det inte ut som truppen förstärkts jättemycket .

Lyytinen mot Pilö ???
Eronen - Nässen litet +
Hanzl - Kapanen vem vet
Mieho - Walli litet +
Lundin - Lundmark ?

Hartmann missar försäsong samt 0-10 matcher

Andersson: Tycker vi bör värva nån forward som kan täcka upp för Hartmann. Han lär missa ett gäng matcher av inledningen av säsongen som du säger. Sen lär det väl ta minst 10 matcher innan han är inne i spelet ordentligt ens. Lägg till om det blir komplikationer i hand rehab.
Alldeles för naivt att räkna med att Hartmann garanterat kommer vara tillbaks i förväntad tid.

Andersson: Får Walli en nytändning tror jag han kan vara ett ganska ordentligt steg upp från Mieho. Man minns ju att han hade ett ganska giftig kontringsspel när han var här.

Andersson: Eronen mot Näss’en???
Redan gått tufft åt äggtoddyn?

RunarUp: Ja de är sant de , Rindell ska de va .
Nej ingen äggtoddy

Bee: Walli och Lundmark in, jag får känslan att Kapanen vill ha in lite tyngre spelare och alla såg väl att vissa matcher vägde vi väldigt lätt. Mera tyngd!!!

Andersson: Kimmo junior kommer göra succé

OlliJanne: Vilket känns helt rätt! Bägge rightare dessutom.

Bee: Walli är solklart ett steg upp från Mieho. Walli har dom där stirriga ögonen, en hund som är släppt lös. Det hade aldrig Mieho, han var slö rakt igenom.

OlliJanne: det är helt rätt av Kapanen att gå på tyngre pjäser. Inte bara tyngre utan aggressivt tunga pjäser. Vi var hundvalpar denna säsong, en av dom mesigare upplagorna av Timrå IK jag sett dom 25 åren jag följt laget.

OlliJanne: Högerskyttar har nog varit något Kapanen vägt in med!

{297}: Walli är väl ingen som åker runt och tacklar/grisar dock. Snarare så att han är svår att ta pucken av och skapar långa anfall på så sätt. Kan väl buffla lite men inte någon ful spelare. Meiho var väl mer åt det hållet, men istället var han helt kass på allt annat istället. Puckhantering, spelsinne, skott, passningar osv. Där är Walli en rejäl uppgradering.

{10473}: Håller inte med där, jag tycker Walli kunde grisa en hel del hos oss senast. Han sänkte ju nån lövare bakom kassen också, dom har inte slutat lipa över det än. Han har det i sig. Mieho var en gäspning, han grisade ju ingenting. Så fort nån petade på honom åkte han därifrån.

{297}: Jag gjorde en snabb översättning på vad Mieho betyder på svenska och svaret blev Mähä. Väldigt passande och en bra beskrivning av ishockeyspelaren Panu Mieho.

Stod på Östra stå idag på Norrporten. Engagerade pojkar (tjejinslaget var begränsat om man säger så) där trots att mängden inte imponerar nämvärt. Många svartklädda med likadant, oidentifierat märke på jackärmen. Några med slalomhuvor så bara ögonen syntes. Vad minns jag bäst av klackupplevelsen? Hmmm....🤔
"Horungar!" "Hata" samt en jävla massa pyro. Såg inte matchen långa stunder. Nå, det var väl ingen större förlust iofs, hände nada i 93 minuter. Mao ganska precis raka motsatsen till en klackupplevelse på Västra stå. Måste säga att jag föredrar det sistnämnda varje dag i veckan
Uppladdat:

500x0-img20240330125625.jpg

{297}: Ja Adam Plant tror jag det var. Killen som inte kan se en elefant in den så står en meter ifrån.. dock så spelade han vidare 22 matcher säsongen efter, rätt så mycket för att påståtts blivit invalidiserad av Walli.

Tycker Walli är helt rätt typ av spelare att få in. Orädd men spelar inte fult på något sätt.

Olli Nomadinen :

Noterade klädkod och pyroteknik i sändningen. Verkar vara ett annat klientel nu än på min tid. Uppfriskande eller tröttsamt är väl en smaksak. Har lekt med tanken att försöka jobba i Sundsvall till sommaren för att hänga på, men det fungerar antagligen inte så bra. Har man en gång hamnat i Skåne är det svårt att ta sig härifrån 😐

DJ Hemp: Går ju att se hygglig sparkboll i Malmoe också

Olli Nomadinen :

Visst, det är sant. Går att se skjutpuck i Malmoe också. Dock med avsaknad av den där speciella nerven. Känner den bara i Sundsvall/Timrå. Vill ha mer än underhållning.

DJ Hemp: skojigt att läsa om fotboll i våran silly!🤢

Meduza:

Det ursprungliga inlägget skrevs i silly-tråden och jag kommenterade det utan att tänka mig för. Hoppas att ingen tog någon större skada. I annat fall beklagar jag å det grövsta.

Jokinens Jukurit utslagna i slutspelet med 2-4 i matcher. Kanske kommer en presentation snart då?

Meduza: ska bara säga en sak ang. fotbollen i stan med Giffarna, vet inte hur många som varit där på ett ”sommar” derby mot Öfk eller valfritt Sthlm lag med fulla läktare och sång m.m …jäkligt mäktigt ändå när man tar cykeln in och avnjuter ett par bira på valfri bar och går på matchen sen och likadant efteråt innan man cyklar hem…supportrar överallt. Fan vad roligt ändå…ni förstår vart jag vill komma men Timrå IK in i framtiden så behöver vi rätt personer med rätt visioner annars kommer vi att bli BIK karskoga…gör ont men sanningen svider även för alla i Timrå

Marodören: Va? Timrå blir BIK Karlskoga för vadå?

Marodören:

Ändå var det knappt 3500 i premiären trots finväder o derby. Hade varit intressant även medan en undersökning exakt hur många av dessa som bor centralt i stan som var på matchen. Har väl varit fulla läktare en handfull gånger genom åren även. Sedan återigen så spelar vi på vintern så cykla är inget alternativ.

Marodören: Noterar och konstaterar som föregående talare. Trots alla fördelar giffarna har med sitt läge mm, så har de väldigt knapert med publik.

Marodören: Mycket bra inlägg. Det kommer givetvis aldrig att ske men SJÄLVKLART skulle det vara en fördel om arenan fanns centralt i Sundsvall. Att väga in GIF:s publiksiffror, i synnerhet nu efter några rejält sega år (även Allsvenskan 2022 var seg), är bara trams. Inte minst efter en premiär i mars med snö dagarna innan. Hade GIF spelat på Balders eller i Gärde hade det inte ens varit dessa siffror. Eftersom andra tokgissar anti centralt läge tokgissar jag att vi skulle kunna snitta 6000 med placering i Sundsvall. Men som sagt, det kommer naturligtvis inte hända.

Marodören: 2413 hadde Gif i snitt ,2023..
Är ju inte ens hälften av vad Timrå hadde trots bästa plats i stan.sommarväder,Gångavstånd till barerna i city osv

Karlsson74: Så trött på GIF-jämförelsen, det är en helt annan sport och en helt annan förening. Det är fullkomligt irrelevant när man diskuterar huruvida Timrå IK hade haft högre snitt eller inte.

Mustard Tiger: nu svarar jag inte specifikt dig utan mer alla som stör sig på giffers publiksiffra jämförelsen, vilket snitt kommer Timrå få med den nya centrala arenan?
Eftersom en ny arena lär kosta en miljard så tror jag inte ens en publiksiffra på 6000 i snitt lär göra det lönt. Och vem som än finansierar så vill man väl ha avkastning

Mustard Tiger: nu är det ju inte sporter vi gämför och inte jag som tagit upp Gif. utan jag bemöter bars det eviga påståendet hurvida en arena i stan automatiskt skulle generera så mycket mer publik . Det är ingenting som är så jäkla säkert och självklart som en del förståsigpåare vill göra gällande..sundsvall är en svår stad . Det är bevisat sen många år .

Nostalgitripp. Djurgårdsforum för 2år sedan 😎
Uppladdat:

500x0-img9733.jpeg

500x0-img9732.jpeg

OlliJanne: I Ängelholm så stod ett bostadsbolag för den största summan. Man såg helt enkelt marknadsmässiga möjligheter med först en totalt nybygge 2008 sedan flera utbyggnader. Tror säkert något liknande kan hända i Sundsvall/Birsta också. Då skulle Timrå kunna hyra in sig precis som de gör idag av Timrå kommun. Jag tror bara det är en tidsfråga innan något liknande sker här. Fast konjunkturen måste ju vända uppåt igen innan det kan bli aktuellt.

Karlsson74: Det funkade för oss att bygga en ny arena trots fler sa att vi aldrig kommer att kunna fylla en arena som tar +7000 åskådare när vi inte ens kunde fylla Kempehallen varje match.

Här kommer en liten nugget
Uppladdat:

500x0-arena_0.jpg

DrCox: vem pröjsade det kalaset?

OlliJanne: SCA kan pröjsa vår nya arena ;) Gör miljardvinster

DrCox: Det enda negativa jag ser i frågan kring ny arena för Timrå är att dagens byggnadskostnader är på tok för dyra. Men resterande 4000 supportrar har 1800 andra åsikter där kärnfrågan tycks vara att Timrå ska hållas exklusivt ifrån utomsocknes åskådare. Det ska vara lika jävligt att åka och titta på Timrå ik idag som det var på strimmas tid för alla!

OlliJanne: Foppa banklån samt kommunen tror jag det var

« · 2681819 · »