Ambroo: Själv så skämms man som en hund över vad mitt företag sponsrar.. Stig H Johansson, Erik Adielsson Barncancerfonden ( Dessa tre har jag inga problem med)
Ska vi prata Norrporten så har jag mycket högre tankar om dem än vad jag har om SCA. Eriksson är endast en droppe i havet om man ska hård dra det när det gäller ledningen i SCA och hur man fördelar sponsring. Att sätet numera finns i Sthlm avspeglar sig vad gäller den lokala sponsringen i allra högsta grad. Wiklander och Norrporten däremot har den lokala anknytningen som krävs.
Ambroo: Det är Kenneth Eriksson som har hållit Tik under armarna sedan han började arbeta åt SCA. Utöver det stöd SCA själva betalar så "förmedlar" de ett stort antal sponsorer. Varför tror du Andritz är guldsponsor? Jo därför att de är huvudansvarig för byggandet av sodapannan på Östrand, exemplen är många under åren. Underskatta inte SCA (och Anders Wiklander, Norrporten) när det gäller sponsring till Tik.
Ambroo: Men så sponsrar SCA allt och alla i stället så skulle man räkna ihop allt SCA sponsrar så ligger dom nog topp tre i alla fall i den här regionen.
crall: Tja å andra sidan så har dom tittat på hus på södermalm här i sundsvall, barn i dagiskö i sundsvall...
Men som sagt,,250 000 USD är mycket pengar både för TIK och Skellefteå för att lösa Jontes kontrakt med Anaheim, för klubben i Schweiz är det en piss i mississippi, tänk sedan på att lönen på drygt 250 000 kronor i månaden skall ut till honom med, då blir det en jäkligt dyr värvning. Skellefteå kanske kan skaka fram pengarna genom välviliga sponsorer men då måste dom lösa en till liten detalj och jag är inte 100% säker på att det skulle kännas rätt för hedström själv. Därför tror jag att han tar ett år i Schweiz,, sedan kommer han nog "hem" till Skellefteå OM ni är kvar i ES....
28 grader utomhus - och här kommer en het rankning. Så slutar elitserien 2006-07: 1) Linköping En gedigen trupp. Men hur funkar ex-stjärnan Roman Cechmanek i en svensk grupp? Han kan visst vara ett orosmoment. Ooch hur pallar han att petas till förmån för en ung målvakt? Men som sagt - LHC har bästa truppen, hittills. 2) Färjestad Regerande mästarna. Bra nyförvärv bör göra laget ännu bättre. Radek Hamrs uttåg kan bli jobbigt. Han gjorde 41 poäng i grundserie och slutspel och var lagets bästa offensiva back. 3) Frölunda Har kanske inte så vasst lag på pappret i dag. Men klubbdirektör Mats Ahdrian kommer se till att laget finns långt framme i slutet av säsongen. Jag tror Kallio-Johnsson-Andersson har gjort sist som förstekedja i VF. Vilka kliver fram och axlar manteln? 4) HV 71 Oj - vilka spelarförluster. Och hur pigga är spelarna på Per Mårts stämma ännu en säsong. Inget personligt mot Mårts, men det är sällan som en tränare kör fyra år i en och samma klubb. 5) Modo Mycket intressant lag. Enda es-laget utan svåra förluster (jag vägrar se tappet av Pavlikovsky som dyrbar). Och Horava, Krizan och alla 86-backar är ett år bättre. 6) Timrå Klubbledningen är så revanschsuget efter fjolåret. Johan Backlund kommer att bli landslagsmålvakt. Tror även på Riku Hahl. Trpr att alla Tikare kommer hahlucinera hela vintern... 7) Brynäs Ja, det här skrevs innan beskedet om Nicklas Bäckströms vara eller inte vara. Men med Bäckström har Boork ett slutspelslag. Intressanta unga spelare som kommer att ge järnet och jävlas med motståndare. Sportchef Sundlöv har värvat smarta doldis-backar som kan bli utropstecken, helt ok gjort. 8) Djurgården Stockholmarna har köpt spelare med röd prislapp - som vanligt. Nu måste man hitta en spelare som kan göra mål på Linkans passningar. Ett orosmoment till; Linkan gör första året på ett nytt treårskontrakt. De flest som skriver nytt långtidskontrakt blir sämre. Kanske tar spelaren det lugnt eftersom han vet att han inte behöver jaga ihjäl sig för brödfödan. 9) Luleå Har de dåligt med pengar i Luleå? Varför presenterar de inte nya spelare. Man väntar på Lubos Bartecko, men han verkar ju vara så sugen på NHL att han blir besviken om han får spela i Luleå igen. Kan bli första året på länge som ett slutspels körs utan Luleå. 10) Malmö Percy ska värva ihop två kanonkedjor. Men det är inte lätt. Backsidan ser även den hemsk ut. Men laget kommer att värva mer - det är jag säker på. 11) Mora Ja, nu blir chefen Jan Simons glad när hans lag rankas som jumbolag igen. Men han har lyckats i två säsonger med att byta ut hela laget. Jag tror inte på en tredje gång. 12) Skellefteå Drömmer om Jonte Hedström. han skulle vara en sådan spelare som laget behöver. Jonte ger järnet på alla träningar och ser till att lagkamraterna gör samma sak. Jag tror att Perra Johnsson blir den som får sparken först av elitserietränarna. Han ska leda ett självspelande piano som Färjestad. Inte ett lag som måste ha en blåslampa och ett rivjärn i båset
Laken: Vi behöver omväxling.. från alla Jonterelaterade ting..kan Du inte ge oss några tänkbara nya laguppställingar som nuvarande trupp ser ut.. Några tankar om det ?
Jag tror iallafall av någon viss anledning (känsla) att Johan Andersson och Pelle H. skulle passa bra med varandra och på andra kanten endera Magnus Nilsson el alt. M. Wennerberg ..
Jag vet att du har egna kedjeförslag på din egen sida..men det skadar inte med lite nytt härinne också medans vi väntar tålmodigt på Jonte..Kimmo Kuhta el. någon annan jämbördig! el. bättre....
crall: Har du läst i er egen GB här på HS? Kevin O Shea hade ett tänk som i sitt sammanhang verkade rätt logiskt.
"Har också funderat på det där - sedan kom jag på svaret! Schweiz är ett litet land, där man precis som i Sverige, åker iväg och spelar sin bortamatch för att sedan komma hem igen. I NHL åker ju lagen iväg på roadtrips och kan vara borta en vecka - därav familjeskälen skulle jag tippa."
Ja, att det inte funkat socialt för Jonte och hans familj på den amerikanska västkusten är ingen hemlighet. Att familjen då i första hand vill söka sig tillbaka till tryggheten i Sverige är logiskt. Nu är allt i livet inte så logiskt och enkelt som man kan tro, i vilket fall inte om man är kontrakterad av en NHL-klubb, och om det land man vill flytta till heter Sverige. Där är ju Schweiz ett bättre alternativ, då ekonomin för att lösa honom från kontraktet förmodligen finns just där. Kanske det enda, om Jonte både vill fortsätta spela hockey, och att behålla ett för honom och hans familj acceptabelt socialt liv vid sidan av hockeyn.
Det finns väl exempel på andra spelare som bygger sommarstugor i en stad/kommun, men väljer att skriva kontrakt och spela vidare i helt annan klubb. Jan-Axel Alavaara, Frölunda, är ett sådant. Hans kontrakt med Frölunda löpte ut efter den gångna säsongen, och Ö-viksklubben såg väl att det nu fanns en möjlighet att "få hem honom". Men icke sa nicke, Jan-Axel förlängde istället kontrakten med Frölunda. För hur länge vet jag dock inte.
TIKbiff: Varför skulle han spela i utlandet om han inte vill spela i USA? Byggt en ny stuga i bjässviken. Söker hus i Bergsbyn. Enligt nära vänner har han inget moraliskt åtagande eller kontrakt gentemot TIK.
crall: Kul med alla dessa säkra källor ;-) Har sjäv varit 100 % säker på Hedström, inte nu längre.. Det positiva är att han inte kommer att vara i någon ES konkurrent iaf. Varför tror du att Hedström själv nyss i en intervju nämnt alperna? Pga att det hänt något med Anaheim...
TIKbiff: varför jagar inte PeO någon ersättare till jonte för ?? Pga det är klart, och föresten finns det inget uppgör mellan jonte och nubben. 150% säker källa
Ambroo: Ja, vet att han är här i faggorna, Har du oxå hört den summa Anaheim kräver för att lösa ut honom ifrån sitt kontrakt? Pengar som TIK i dagsläget inte har med tanke på den lön som jonte sedan skall ha, det talar för Schweitz då dom kan slanta upp till Anaheim. Även Skellefteå jagar bland sina sponsorer för att få fram summan det handlar om men då kan det bli lite klurigt med tanke på den övereskommelse som finns mellan Jonte och nubben...
TIKbiff: Vad talar för det? Ingenting om du frågar mig... Klistrar in de här raderna som nyss skrevs på North Powers forum; "Jonte är på GF (Gatufesten) i S-vall och svingar bägare med Nubben, iaf igår... Solbränd och fin åkte de taxi ifrån Zettebergs stuga på Alnön.
TIKbiff: Vad har framkommit under de senaste dagarna som skulle stärka teorin att han sticker till Schweitz? Så vitt jag vet har det bara publicerats en artikel om det. Han måste väl fortfarande lösa kontraktet med ankorna för att byta klubb, oavsett land? Vet du något mer i frågan?
Ambroo: Jag såg också Jonte igår där. Trodde först att det inte var han, men nu om du vet att du såg honom där så måste det vara han jag såg också. Men jag såg inte Zäta eller någon annan av dom. Hoppas dom kommer ikväll också, för inte fan kan dom missa John Fogerty!
The Kristet Utseende var som vanligt helt otroligt bra igår. Härligt att se Willyson rocka lös där också!
-Gurra-: Sitter du på modemuppkoppling? Denna nyhet är minst en vecka, dessutom skriven av en sommarjobbare på Expressen som trodde han gjort årets scoop.
Om det är klar sedan länge, varför är det då inte offentligjort? Det kan väl från min enkla synpunkt inte finnas en enda orsak till att inte offentliggöra ett superförvärv så snart som möjligt med tanke på sponsorer, säsongkortsförsäljning och en hel del annat.
Eller är det att krånglar från Anaheims sida, som är problemet? (Föga förvänande, de har ju faktiskt kontrakt med killen.) I så fall skulle jag inte basunera ut att det är klart sedan länge att ska lira med varken den ena eller andra klubben i Sverige. Som varken den ena eller andra klubben klokt nog inte gjort.
Jaaa, kanske dags att gratulera er till Jonte då...:( Måste säga att det ser mörkt ut för oss, trodde på en lösning. Men som det har utvecklats så verkar herrr Hedström spela i Timrå till hösten, hur tragiskt det än låter.
tiker: Vad jag har hört så trivdes Jonte med familj alldeles utmärkt i Sundsvall. Vidare så är Timrå IK inte alls så fattiga som du vill ge sken av. Tvärtom, ekonomin är under fullständig kontroll, se bara på denna säsongs resultat trots sena spelarvärvningar och dåligt spel.
Talangscouten: ok så du menar att timrå är en av landets rikaste föreningar och att jontes fru mest av allt vill bo i sundsvall samt att jonte är bästis med samtliga kontrakterade spelare i timrå?
är det bara jag som yvivlar stort på hedströms namnteckning till hösten? varför skulle han välja timrå? hur många av hans polare från timrå säsongen 2004/2005 finns kvar nästa säsong?? och ska vi prata pengar har väl inte timrå någon vidare fet plånbok att skryta med? eller?? dessutom om nu frugan hans vill bo i skellefteå känns det ju väldigt kört.. vi vet ju alla vilka trix kvinnafolk kan ha för sig får att få som dom vill =)
eloff: Jag tror Du kan vara rätt ute i detta ärende..Jag tror också Ambro hela tiden haft fog för sin tro på Jonte i tik. Men kanske andra "påtryckningar" på Jonte driver honom iväg från Tik!
El Maco: Forsberg som tjänat >600 MSEK på hockeyn, och alltså 100-fallt mer än vad JH, kan nog ge bort lite. Jag tror JH har/är tvungen att ha visst intresse att krogen/hotellet går bra redan från dag 1 och inte bara då han kommer att arbeta där. Det är nog dags att sikta in sig på en annan än JH i Tik. K Kutha är väl ledig fortfarande? Men det är många om budet där. Finns det flera hyfsade målskyttar?
MB: Bara för att vi supportrar (de flesta av oss iaf) inte hör så mkt annat än en massa mer eller mindre lösa rykten betyder det ju inte att inget händer. Är övertygad om att Nubben mfl har bråda dagar med många järn i elden!
Kerstin_k: Äntligen hopplösa underdogs igen! Det var några år sedan, men till slut hittade vi tillbaka igen. Här trivs vi bra, här är vi hemma. Nu blir det bra.
Själv så skämms man som en hund över vad mitt företag sponsrar..
Stig H Johansson, Erik Adielsson Barncancerfonden ( Dessa tre har jag inga problem med)
Och sist men inte minst.... Djurgårdens IF..
Fy faan.....