1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

El Maco: Äh, det där var ju säkert oerhört seriöst.

"Toksatsningen för ett elitserielag på rikemansön utanför Stockholm drogs igång sent 90-tal. Självaste Peter ”Foppa” Forsberg gick in som finansiär och spelade till och med en match. Klubben satsade stenhårt på avancemang med spelare Foppas gamle kompis Lennart Hermansson, Patrik Åberg och gamle Lövenbacken Peter Andersson. Andersson bodde fortfarande kvar i Umeå, men flögs ner till och från.
  För att hypa laget och visa sponsorerna att man menade allvar fanns en framtidsvision att man skulle spela sina matcher i Globen. Dessutom påstods att man hade ett halvt ja (nåja) från Peter Forsberg att han skulle komma till Lidingö efter sin tid i NHL.
  Ja, det gick som det gick. Klubben gjorde konkurs häromåret och existerar i dagsläget som Lidingö Wikings."

Att hockeyspelare vill försöka investera sina pengar i diverse olika projekt och bostäder är väl trevligt. Jonte skulle ju exempelvis kunna köpa upp Alnöbron och införa vägtullar.

Talangscouten: Peter Forsberg köpte in sig (förmodligen på fyllan) i Lidingö HC. Vilket inte har något med saken att göra mer än att hockeyspelare stoppar pengar i diverse projekt.

Alla: Skriver samma sak som jag skrev till mike och Kevin via brev;

Jag kan säga att det skulle vara årets blåsning om han inte hamnar i TIK, och då lovar jag dessutom att jag ska avslöja om inte min/mina källa/källor så iaf det jag vet och vad som sagts i frågan.

Det kan med den sanningen bli en stor liten Judas-stämpel på herr Hedström...

eloff:

Att Hedström skulle vara delägare i ett hotell i Skellefteå har inget att göra med vart han ska spela nästa säsong. Det där är något han kommer att syssla med efter karriären.

Laken: Om nu Jonte blivit delägare i ett hotell/krog i Skellefteå innebär det njet till Timrå. Schweiz och Anaheim är nog ok destinationer för de eller den andre delägaren. Men vad tycker de/han om JH skulle spela i Tik. Man behöver nog inte vara hjärnkirurg för att räkna ut det, risken för badwill hos krogpubliken är nog jättestor.

ernie eagle:

Anaheim ser svenskar som anarkister

Skrivet av Tomas 4 juli 2006, klockan 12:14

Kan inte riktigt släppa Jonathan Hedström och de dagliga skriverierna om honom.
Lider otroligt med Jonte.
Vilken sits han har hamnat i.
Sedan måste man kunna historiken med svenska hockeyspelare och Anaheim. Den försämrar Jontes läge.
Samuel Påhlsson och Patric Kjellberg har tidigare bara lämnat Anaheim och åkte hem mitt under säsong.
Det är klart som sjutton att Anaheim funderar på varför svenskar vill bryta ingångna avtal hela tiden.
Kontrakt är heliga i NHL.
Sedan så ägs Jonathan Hedström av Anaheim. Åker han hem till Sverige får Anaheim ingenting av eller för honom.
Varje spelare i NHL har först ett lönevärde och sedan ett värde på marknaden. Visst slipper Anaheim betala Jontes lön nästa säsong, om de bryter avtalet, men de måste samtidigt ut på marknaden och byta till sig en ny hårt jobbande brunkar-forward.
Nu tror jag att Anaheim kommer att släppa Jonte.
Då kommer nästa problem för Jonte.
Vilken klubb han väljer i ES blir många besvikna. Skellefteå ser honom som given. Och alla kompisar i Timrå ser honom som given.
Vore jag Jonte skulle jag spela i Schweiz i ett år - bara för att låta allt blåsa över.

MB: Vi kan vänta hur länge som helst. Och det finns skäl till det som jag inte tänker gå in närmare på i detalj.

Dessutom har vi en bra och bred trupp redan nu. Och eftersom transferfönstren slopats så innebär det att riskerna är betydligt mindre att det blir huggsexa kring medelmåttiga spelare under säsongen som klubbarna får betala ockerpriser och löner till.

Jag sitter lugnt i båten.....

Sprätt bärs, kläm en langos, vicka på höfterna och shake it your ass to Smalare än Thord tonight or let me loan your wife for a dance on Daltons Saloon to Black Jack!!

friskan: Näe säger du det? Det visste inte jag. Dagens understatement alltså!

Tycker det är konstigt att Timrå inte lärt sig nåt från i fjol......det är en månad kvar drygt till första matcherna, hur länge ska man vänta på Hedström???
Om han nu inte kommer hoppas jag att dom har nåt i bakfickan, men antagligen inte, det måste ju finnas en deadline, jag menar sån jä-a frälsare är han ju inte, bra och tuff visst men......laget går alltid först, men det här verkar ju löjligt..........nu måste ju alla veta vad som gäller, Timrås bud, SAIK´s bud mm, Anaheims ståndpunkt.....jä-la velande.

Kom igen nu Nubben, slå näven i bordet....Take it or .....

Laken:
Antagligen får supportrarna vänta tills det är 100% klart. *enkelt*.

Hur länge tänker man egentligen hålla oss supportrar på halster...? Försäljningen av lungnande medel måste ju ha slagit alla rekord den senaste månaden! ;-)

rödovithockeydy:

Enda som sagts har ju inte med hockey att göra, men klart nu att Jonte blir hotellägare i Statt i Skellefteå.

Top Cat: Absolut - Danmark.

Yellowcard: Det är väl bättre att Jonte hamnar i Schweiz än i ett konkurrerande lag i Elitserien. Hamnar han inte i Timrå vill jag i alla fall att han går till en klubb så långt som möjligt ifrån Sverige.

El Maco: För att skapa en omtalad, eller 'berömd' presskonferens, så behöver man i mediatorkan under sommaren bara skriva en 5-6 raders sportnotis. NSD i Luleå var den tidning som publicerade 'nyheten' om presskonferensen som SAIK skulle hålla den 3.7. Problemet är väl bara att ingen annan än journalisten på NSD kände till denna presskonferens. Men vi supportrar som tycker allt drar ut oändligt på tiden, vad gäller Jonte, vi har ju nappat på betet. Det är väl ungefär den nytta som alla icke-nyheter gör under denna sommars Silly season. Ingenting kommer att hända innan kontraktet med AMD är fixat, men då kommer det å andra sidan att gå fort. Vi får väl njuta av sommaren så länge istället.

Vad hände med den berömda presskonferensen i Skellefteå? Var Expressen där och bevakade nudå?

LingaN: Nu har du väl ändå skrivit fel. Det ska ju stå "Timrå Hej!". :)

ståpäls: Trevlig sommar alla timrålovers.Nu ska jag byta lägenhet och blir utan bredband i 5-6 veckor men vad faan det är ju sommar. får följa såpoperan om jonte så gott det går.Man har ju kompisar som har bredband måste ju ändå sköta allt det andra som man har internet till.

kungsbacka: Eller någon utav grannes guldfiskar för den delen ;-). Detta har pågått alldeles för länge för att det ska.. (som du sa) Börja bli tjatigt.

Vad sägs som om denna usebar, i värmen?

Kerstin_k: Förölunda har ju idag värvat Steve Kariya 168 cm lång men gör massvis med poäng..så små spelare verkar fortfarande kunde hävda sig
såvida de är riktigt riktigt tekniska..
Det ryktades ju tidigare att Tik var intresserade lite av Linus Klasen 173 cm
men sen hördes det inget mer men han är också superteknisk och vore en fin 13:e forward för tik tycker jag om vi får den där Jonathan Hedblomgrenström.. eller vad han heter först så att vi har en riktigt stark förstafemma. Sedan skulle jag gärna se Linus på linjen..(blå)..

Robban: Lite lustigt att en semestervikarie lyckas få några ord ur Hedström när så många andra har försökt hela sommaren.

Talangscouten: Låter underbart.Hoppas hajjade ironin i det skrev.

Talangscouten: Mmmm på god väg fan... Speciellt då st.nu skriver att det står mellan SAIK, Timrå och nu helt plötsligt Schweiz.. Asså förståeligt om han hamnar i SAIK men skulle han hamna i Schweiz är han fan enligt mitt tycke aldrig välkommen till Timrå igen. Vi borde väl få nåt tillbaka med tanke på det enkla och smidiga sätt han fick lämna klubben. Hoppas verkligen era "säkra källor" är bra - Jonte kanske också "fintar" med Schweiz i media för att poängtera att inget är klart än med Timrå eller SAIK. Nåja, skiter som sagt i vilket nu.

kungsbacka:

Självklart menar jag i det rödvita matchstället! :-)

Talangscouten: Rödvit eller svartgul? fråga din mormors systers katt kanske.Börjar bli tjötigt nu...

Yellowcard:

Ge inte upp, Dom som skriver i tidningarna har ingen koll. Vi kommer att få se Hedström i tröja nummer 71 denna vinter.

Ger fan upp om Jonte nu, allt snack som varit här har ju enbart varit skitsnack... Folk tror sig veta, men har ingen aning om nåt. Hoppas han hamnar i Danmark! Så jävla trött på grabbhalvan nu att jag inte bryr mig för fem öre.

Robban: Eller också är svaret här. Helsnurrigt.

Kerstin_k: Det finns bara en prick som ska sitta över iet.Och det är jontes kråka på ett papper som det står redeagles i det ena hörnet.Om det inte blir så ja då går livet vidare.

Lars Jonssons flytt till Philly innebär att Timrå IK inkasserar 50 000 dollar (400 000 kr) som lön för mödan, typ. Leksand, HV 71 och Timrå fick dela på övergångssumman som ligger på 200 000 dollar. Allt enligt Dagbladet.

Robban: Verkar som om alla förståsigpåare i Jonte-fallet härinne i själva verket inte har en aning om spelet bakom kulisserna. Precis som man kan förutsätta, vore ju konstigt annars, såvida inte nån av skribenterna är Nubben under pseudonym el. dyl.

Tycker numera att personkulten kring Jonte accellererat till orimlighetens gräns. Han är förvisso en spelare som alla ES-lag och säkerligen många NHL-lag skulle ta emot med öppna armar. Han är däremot inte den enda kvarvarande kompetente spelaren på marknaden och jag är övertygad om att Nubben har en duglig backup-plan oavsett Ambroos övertygelse om att ngn sådan inte behövs.

Precis som ernie eagle tidigare skrev, läget är gynnsammare i år med slopade transfer-fönster.

Robban: Såg det där i morse jag också. Kul för honom, tråkigt för oss. Fast på nått sätt, om han nu sticker dit, blir det ganska komiskt. Snacka om att göra långnäsa på alla som vet att han köpt hus i Sundsvall, alla som vet att han har köpt hus i Skellefteå, alla som vet att han har fått en bil av Timrå eller av SAIK. Och alla personer som sitter inne på en "säker" källa angående Jontes framtid. Det skulle liksom bli pricken över i:et på ett lite kaxigt sätt om han inte valde någon av Timrå eller SAIK.

Robban: Ojoj vad synd om honom de e

Robban: Vore ju ett intresant slut på hela historien. Så kan TIK:are och AIK:are förenas i fördömandena.

Kerstin_k: Det finns några som är väldigt säker på sin sak här ang. Jonte.
Det slog mig att för några veckor sen skrev ernie att det blir inget föränn gatufesten veckan. Tydligen så verkar vi få reda på hur det blir just denna vecka, det lovar gott.
Hoppas, hoppas!

I morgon är det måndag och den dag som SAIK skulle klargöra Hedströms engagemang i föreningen. Enligt SAIK skulle en presskonferans inte äga rum, Jonte själv säger i tidningen att han inte skrivit på för något lag och expressen hävdar, till skillnad mot de tidigare artiklarna, att Hedström är klar för SAIK.
Enligt Ros på Sportbladet handlar det om att Hedström skall bli delägare i ett hotell - den mest spännande måndagen på väldigt väldigt många veckor skall alltså upplevas i morgon. Kan inte påstå annat än att det kommer att vara intressant att uppleva den.

Även om morgondagen klarar upp de flesta frågetecknen kring Hedström finns det en viss risk att en ganska stor fråga kvarstår - vem fyller luckan i truppen om inte Hedström gör det?

En spännande måndag blir det i sanning. Jag är fylld av förväntan och bävar inför det faktum att alla spekulationer kring Hedström kan vara över i morgon. Spännande!

iggy: En tänkbar förklaring är att de själva blivit kallades så (läderåkare)när de "försökte bli" hockeyspelare. Som man blir behandlad behandlar man andra.

Din bedömning av Per HApps och hans kumpaners brist på stil är korrekt.

Lumber Jack: Har inte Timrå IK tidigare, och även då på ett officelt plan, talat om att man ska låta Jonte vara ifred och lösa det hela med Anaheim först, innan man tar kontakt med honom? I det läget torde man väl ha känt till Riku Hahls lön och vilka krav den skulle ställa på klubbens budget. Men det är klart, kanske man har räknat på det lite mer och sett att det inte går att bära båda spelarnas löner.

Lumber Jack: Tror jag inte på för 5öre.Då skulle man ha meddelat detta för länge sedan.Din källa är väl som dom andras tagit från luften bara.

Dream Team: Det är inte officiellt, men kommer från Nubben. Mina källa är en pålitlig förstahandskälla. Riku Hahls lön ligger på c:a 250 000 i månaden och Hedströms skulle även den hamna i samma storleksklass. 6 millar + socialaavgifter dränerar lönebudgeten rejält.

Lumber Jack: Och det ställningstagandet är officiellt? Och isåfall, finns det att läsa någonstans?

Lumber Jack: Och vad vet du om detta.Säger man a då får man ochså säga b.

HV 71 känns mer och mer som den kommande säsongens "Timrå" (om man jämför med spelarflykten inför den nu gångna säsongen). Nu när Andreas Karlsson och Lasse Jonsson sticker över Atlanten så har klubben tappat inte mindre än fem spelare till NHL - förutom Lasse Jonsson och Karlsson så lämnar även Johan Halvardsson, Stefan Liv och Björn Melin.

Dream Team: Timrå anser sig inte ha råd med dem båda då deras löneanspråk är att betrakta som enormt höga.

Lumber Jack: På vilket sätt löste det sig, menar du?

Så där ja, då löste sig det av sig själv. Valet mellan kvartmiljonersmännen Hedström och Hahl.

lötabo: Det där stog det i expressen i förra veckan exakt samma anonns.Jävla skit tidning.

« · 729142 · »