Lars Jonsson till Philadelphia. Blir väl lite pengar till Tik då. Hade han varit kvar i Tik 2005/06 hade han inte kostat så mycket mer än CJJ, netto. Å andra sidan kanske han inte blivit NHl-spelare.
Kevin O Shea: Mmm.. precis. Det ska dom låta bli, om vi nu ser oss tvingade att hitta den forward som ska in i truppen på annat håll än tänkt. Det känns som att HV i vanlig ordning har bra koll på de finska spelarna. Lite för bra koll, nästan, för det är väl nånstans i samma terräng som Nubben har rekat läget och hittat åtminstone ett mål...
eloff: Ja, jäklar du, då blev det alltså NHL igen för Karlsson! Självklart är han på gränsen till oersättlig för HV. Känner jag HV-ledningen rätt så har man nog nåt ess kvar i rockärmen att spela ut.
mikenomad: har aldrig varit säker på Jonte men hoppas naturligtvis att han kommer.Usch om Z.a gått till MoDo 2001, så jag har förståelse för SAIK, men Jonte i Timrå är ju det enda logiska!!!!!!!! Timrå forever!!!!
andyo: Jag tror att ingen av "Blaskorna har tillgång till Jontes kontrakt. Alltså kan dom inte publisera nått dom kan säga med 100% säkerhet är sant. Jontes kontrakt vet bara Ankorna, Jontes manager och i vissmån kanske "Snubben". Ett kontrakt är ingen offentligt dokument.
Gör inte många inlägg här, men följer konstant debatten. Angående "Jontes" vara, eller inte vara i klubben kommande säsong, är att jag för en dryg månad sedan fick höra av en ledande Timrå profil att "Jonte" var klar. Har svårt att tro att "profilen" ljög, men...kan man lita på "Jonte"? Hoppas det, men vågar inte tro längre.
mikenomad: Jag tycker det börjar bli uttjatat nu det här med jonte.Han själv tycker ju det ochså varför inte gå ut och säga om och när det löser sig med ankorna så spelar jag i detta här laget vilket det nu blir.Han borde ju bestämt sig vid det här laget vilket det blir.
Heder åt AB och Tomas Ros beträffande Jonte-affären iaf. De har valt att hålla väldigt låg profil och inte gapat ut en massa mer eller mindre underbyggda rykten. I Ros blogg skriver han att det som skall presenteras på måndag är att Jonte skall bli delägare i ett hotell i Skellefteå. Ang. Jontes hockeyframtid säger sig Ros sväva i ovisshet.
Sedan kan man ju alltid spekulera. Ligger ju nära till hands att tro att eftersom Jonte skall äga ett hotell i Skellefteå och detta skall tillkännages via en presskonferens iscensatt, som jag förstår det, av SAIK så innebär det att chansen/risken är stor att SAIK drar längsta strået om honom.
Å andra sidan är det ju inga problem att spela hockey på en ort och äga ett hotell på en annan och presskonferensen kanske handlar om Jontes val att INTE representera SAIK...
Cerik: Å här är en länk som förtäljer annat.... Fan vet... Det kan ju faktiskt vara så enkelt att JH - Anaheim inte har talat färdigt med varandra och att det är precis som JH säger. "Inget är klart!" Och det blir inte det heller förrän JH - Anaheim är klara med varann.
Kevin O Shea: Läget är minst sagt förvirrat. NSD påstår att AIK skall kalla till möte på måndag, något som ingen inom SAIK-ledningen säger sig känna till. Jag var precis inne på www.elitserien.nu. Vilken tyngd har detta?
Per HApps: Han var väl bland de ledande poänggörarna 2005/06 i Tik trots ytterst begränsad speltid samt att spelade back. Enligt min mening hade han det bästa skottet av allla i Tik. Prova honom som forward, är det som många på den här sidan tror att, Tik blir ett topplag soch då blir skridskoåkningen inte så betydelsefull, läs ligger man i anfallszonen hela tiden behöver man inte så hemst mycket skridskoåkning. Jämför med måltjuvar i fotboll, de rör sig inte så mycket mer än i straffområdet. Det viktiga i CJJs fall är SKOTTET och att Tik dominerar.
eloff: Har du alls hängt med på hur CJ spelat under den senaste säsongen? CJ är för långsam för elitserien (oavsett position), om det var i den serien du menade att han skulle spela?
Per HApps: Läder-CJ är väl på väg till Sundsvall Hockey? Det passar honom bra. Där platsar han med all säkerhet, plus att Bobcats får ett rätt giftigt vapen från blålinjen.
eloff: Har Läder CJ offensiva talanger? Det är ju lika sannolikt som att säga att Ronaldo har defensiva dito. Låta karlns medverkan i Timrå IK sträcka sig till att finnas med i historieböckerna och sälla sig till samma skara som Lillstrimma och Inge Hammarström. Då får han i alla fall något att vara stolt över.
Intressant scenario. SAIK går alltså ut och säger att man på måndag ska 'redogöra för Hedströms framtida engagemang i Skellefteå AIK'. Kryptiskt som fan. Expressen gör direkt tolkningen: han är klar för klubben, och kör sitt 'Expressen avslöjar' på det. Hockeycentralen hakar på.
Själv tror jag knappast att det är den enkla nyheten som ska presenteras på måndag. Varför gå ut på det sättet, med de luddiga formuleringarna? Varför inte göra som alla klubbar gjort tidigare - annonsera en presskonferens och släppa bomben?
Nä, här ligger en hund begraven. Det finns något aber för SAIK:s del. Vad det sedan är kan man bara spekulera i: Ankorna vill inte släppa honom och han har bestämt sig för att spela klart kontraktet? Han anser sig ha ett/två år kvar på sitt gentlemen-agreement med Nubben och kommer till SAIK först när det är utspelat?
Jaja. Intressant måndag blir det, hursomhelst. Eller precis tvärtom: ingenting händer.
WesleyS: Jonte Hedström del 23 Skrivet av Tomas 30 juni 2006, klockan 16:17
Det går inte en vecka utan att det står krigsrubriker om Jonathan Hedström. Nu vet jag vad han ska göra i framtiden... Han ska bli delägare i ett hotell i Skellefteå och det ska presenteras på måndag i någon typ av pressträff. Men om det blir Skellefteå eller Timrå, eller någon annan klubb, som får förmånen att nyttja Jontes hockeyskills vet jag inte. Men delägare i ett hotell - där är Hedströms framtid.
Presskonferensen på måndag verkar vara enbart rykten:
"I går florerade ryktena att han kallat till presskonferens nu på måndag och i kvällspressen var han redan klar. Det kan förvisso vara sant. Men såväl ”Jontes” agent Johan Strömberg som AIK-ledningen var som frågetecken och en lugn fredag blev plötsligt hysterisk för sportchefen Peo Larsson som fick reda ut alla turer kring Hedström."
andyo: Fattar inte detta: Även om ingen förmodligen är klart med Ankorna - så borde ju Jonte själv (för länge sedan) ha klart för sej vart han vill spela nästa säsong. Dessutom borde han ju rimligtvis ha en muntlig överenskommelse med denna klubb ( TIK eller Skellefteå) eller hur!
Varför kan då inte Jonte gå ut i klartext och säga att: "Jag kommer att spela med (Timrå eller Skellefteå - vilket det nu än blir) nästa säsong om det hela går att ordna med Anaheim. För det kan ju inte vara så att karln fortfarande går omkring i sommarstugan och själv funderar på vart han skall spela...
Helg Ernest: Låter realistiskt? Om det vore realistiskt så skulle det vara känt vid det här laget. Tror ju knappast att AB, Expressen, ST. Dagens nyheter och alla andra tidningar och media i huvud taget har satt sig ner och kommit överens om att inte skriva om denna klausul - för att istället skriva en mängd olika artikler och nyheter om att Hedström är helt klar för Timrå, sen Skellefteå, sen är han klar igen för Timrå osv.
För om inte media har gjort det så borde nån av dom nämnt en sådan klausul. Dessutom tror jag att Skellefteå som klubb hade gått ut och sagt att "vi kan inte värva Hedström då han har en klausul som gör att det inte går".
Nej nej en sån klausul finns förmodligen inte. Men jag tycker fan att Hedström borde bli klar för nån jävla klubb nu, hela försäsongsträningen hinner ju för fan gå. Och om det nu är "klart" som många påstår varför tar det då en sån tid? Kan ju inte ta många timmar att lösa skiten med Ankorna i ett sånt läge.
andyo: Hmmm.. Kommer du ihåg att Nubben var otrolig givmild mot Jonte förra "sommaren/hösten" efter han hade skrivit kontrakt med TIMRÅ IK?? när Ankorna gav honom ett kontrakt som för våran del var jävligt illa??
Han valde ju att dra över o lira med Kalle o hans vänner till vårat förtret och Nubben gav honom ett ok..Tror du inte att det finns en baktanke bakom detta beslut???
Du måste ju ha bytt plats på tagenterna på T-bordet för att kunna få till den där raden...
Bara för att CJ pangade in några mål i Powerplay & så betyder det ju inte att han har så väldigt mycket offensiva kvalitéeer. Du förstår en forward eller center har ju lite annat och göra förutom att vara hyfsad på att skjuta. Om du vill ha en närmare beskrivning på vad detta är kan du få det, men jag tycker du ska fundera på vad det kan vara själv ett tag först...
Men vad vet jag...? Du kanske tycker jag har fel, man kanske borde göra om Thomas Rhodin till forward också - för om CJ besitter offensiva talanger så är ju Thomas Rhodin världens i särklass bästa spelare. Och Teemo Aalto! Inte undra på att det gick så dåligt sista året i Timrå - han skulle ju ha varit forward! Detroit borde göra om Niclas Lidström till forward också.
htikare: Lugn i bussen nu. Jonatan Hedström spelar i Timrå IK och ansluter till truppen i slutet av Juli.
Hedström har en klausul som säger att han bara får gå tillbaka till klubben han kom ifrån. Dvs. Timrå IK. Eftersom han har 1 år kvar på Ankkontraktet. Endsa changsen att bryta det är att gå tillbaka.
Baker: Nej, det menar jag inte utan att vi naturligtvis behöver en ersättare direkt för förstakedjan. Men om den ersättaren tex. skulle vara Kimmo Kuhta el. någon annan som kanske ev.skulle vara snäppet sämre än Jonte ..kanske inte ha samma eminenta VILJA som jag tycker Jonte har ....så har vi ändå "totalt sett" en väldigt bra trupp speciellt jämfört med ifjol. Nubben har ju konstaterat att blir det Jonte är det färdigvärvat annars fanns det några intressanta namn åtminstone för en s.k tryout...
Dream Team: Möjligheterna finns alltid, det går även att anlita privat till en överkommlig summa om man tjänar5-7hundra om år. Det är jag helt övertygad om. Nu vet jag inte vad Mandy tjänade i TIK.
Dream Team: Ingen aning men hade man försökt kommit överens så hade det säkert löst sig... htikare: Det låter som om du är nöjd med truppen, även utan JH? Menar du att det inte behövs nån mer?
Dream Team: Om inte Jonte kommer, är inte Kimmo Kuhta en spelare att lägga slantarna på då - eller blir han för dyr, då halva elitserien verkar vara ute efter hans namnteckning? ...eller kan han bli så mycket dyrare än vad Jonte skulle blivit?
Förbannat också! Det verkar som jag redan avfört Jonte från Timrås lönelista...
Baker: Jag håller med dig vad gäller Pirjetä. Vad gäller Manderville så var väl han väldigt tydlig med att han ville ha sin son i en engelskspråkig skola, därav valet av Schweiz. Fanns dessa möjligheter i Timrå?
eloff: Tror vi får ett mycket bra lagi år i vilket fall som hellst .. J.H vore naturligtvis kanon självklart han har ju den där härliga viljan som han visade så rejält i slutspelet det året han var här.. ..men Tror att både O. Sundh o B. Svensson kommer att visa sig ha kapacitet att överraska positivt ganska rejält .. kanske tom. någon av dem kommer att platsa i en andraformation..
New Foundlandtidningen Independent skrev ju tex. i vintras ang.St Johns odiskutabla förstaline ..där Sundh ingick att Sundh verkligen hade "speed and soft-as-silk hands" tycker jag låter mycket bra med tanke på hur mycket denna egenskap hade behövts i tik ifjol med tanke på hur svårt vi hade att göra mål.. vi hade fart men inte känsliga handleder!
Och både Sundh o Svensson är kända just för sin speed..
Kevin O Shea: Vinnerborg har ju i mitt tycke då tagit klivet och blivit en riktigt bra domare. Med Rådbjer undangömd och Rönnmark i karantän så tyckte jag han tog ett stort kliv framåt. Även om han fortafarnde uppfattas som rätt arrogant på isen av mig.
actionleif: ...och Marcus Vimmelkantig blir proffs! Inget konstigt med det - förrutom att det är som hockeydomare, han blir proffs. Huga Fy Fan !!! Finns det inga bättre domare i Sverige än att man erbjuder Vimmelkantig ett proffskontrakt? - eller var han den ende arbetslöse hockeydomaren? Ja, så måste det vara...
Stenkarn: Om nu JH går till Saik kanske CJ Johansson skulle kunna bli den som gör målen till vintern. Har ingen tänkt på att omskola CJJ till forward? Han har ju inte gjort klart med någon ny klubb ännu så det är läge att slå till innan han också försvinner. Offensiva talanger har han utan tvekan.
Ok, det är bra att det är livat här, men vi lär bli varse på måndag hur det ligger till i fallet JH. Ta det lugnt i helgen, gå ut i finvädret och slappna av vetja! :-)
I höst kommer elitserien i hockey att få två proffsdomare på försök, uppger Svenska Hockeyligan. Thomas Andersson och Marcus Vinnerborg blir därmed de första domarna på heltid.
andyo: Blir inte klok på detta, ena stunden är jag övertygad om att Jonte kommer att spela med TIK i vinter - men nu vete fan. Är det så att man i Skellefteå skall klargöra Jontes vara eller inte vara i SAIK på måndag, så kan det väl knappast betyda något annat än att han är klar för de GulSvarta? Har ju förbannat svårt att tänka mej att ett lag kallar till presskonferens (eller vad det nu är för tillvägagångssätt) för att tala om att en spelare som varit på tapeten inte kommer att skriva på för den klubben!
Rätta mej om jag har fel - men nu känns det jävligt pessimistiskt!
Ambroo ! - Kom med ett klargörande och stilla min ångest...