Lulle: Lulle: Okey, då kommer jag inte tro så väldigt mycket på att det stämmer för tillfället. Även om jag inte tror du ljuger när du säger att han köpt hus här, du har väl hört det av någon som du anser är en väldigt säker källa eller fått reda på det på något annat, för dig, tillförlitligt sätt.
Jag kan väl för övrigt, nu när så många redan gjort det, säga min källa (eller vad man ska kalla det) om Hedström vara eller icke vara: Min farsa kom hem en dag för några veckor sen och sa att han hade pratat med en kompis som han känner genom att ha arbetat med honom för ett tag sedan, han jobbar nu mer inom Timrå IK's organisation (var exakt vet jag inte)
- Han sa att Hedström är i så stort som klar för Timrå och att den främsta anledningen till det var helt enkelt att Timrå erbjuder mer deg än vad t.ex. Skellefteå verkar göra (och förutom själva degen, ett bättre kontrakt som passar honom mer).
Ni får säga vad ni vill om min källa, jag lovar i alla fall inte att Hedström spelar för Timrå i vinter för det. Men det verkar ju i alla fall lovande att det är så jävulskt mkt rykten om att han ska spela för Timrå - Så lovande att t.o.m jag fått höra ett rykte förutom detta forum, tidningar etc.
Ska vilket fall som helst bli fruktansvärt skönt att skratta åt den som har sagt att Hedström är klar för den ena klubben, när han går till den andra. Om det så är Ambroo, Talangscouten, sheleftonyou eller någon annan. Bara det att det kommer bli lite tyngre att skratta åt Ambroo och Talangscouten om det visar sig att dom har fel =)
Lulle: Är det 100% säkert? Vore ju rätt otroligt att han köper ett hus så tidigt någonstanns då han inte lagt en kråka på ett kontrakt för något lag än. Tillåt mig tvivla, men antingen så har Nubben redan skrivit kontraktet (OM han nu köpt huset) med Hedström men det är bara det att dom inte vill göra det offentligt än - Eller så är det så att Jonte och Nubben har en sån jävla otroligt seriös överenskommelse om att han ska spela för Timrå - att han kan gå å köpa ett hus i det området han nu ska spela i.
Ingen av dessa scenarion verkar särskillt trogivna enligt mig, därför vill jag ha en fruktansvärt bra bekräftelse som bevisar att just denna Jonathan Hedström har köpt hus i Sundsvall.
eider: Låter som på dig att det är officiellt att Hedström är klar för SAIK, vilket det inte är. För det andra så får vi inte Manderville då han redan för några dagar sedan är klar för spel i Schweiz i laget Kloten.
rödovithockeydy: Värst vilken panik det verkar råda härinne för tillfället efter att skvallerblaskan Expressen publicerat uppgifter om Jonte skulle vara klar för SAIK?
Finns väl ingen anledning att gripas av panik. Trodde det är en betydligt större smäll för SAIK än vad det är för TIK om han inte skulle skriva på.
Vi har en bra och bred trupp och skulle vi nu skita i det blå skåpet vilket jag starkt betvivlar så kan vi i lugn och ro sondera terrängen efter tänkbara förstärkningar.
Inga transferfönster nästa säsong bortsett deadlinen då 31 januari så kommer Nubbens febrila jakt på nytillskott att bli betydligt enklare.
Jag är inte ett dugg orolig i dagsläget. Tiden talar för Timrå, det gör den inte för Skellefteå.
Hedström kommer hem som väntat. Förstod aldrig varför Timrå trodde sig vara med i diskussionen. Det är ju ungefär samma sak som om vi skulle vara med och bjuda på Z:a den dag han beslutar sig för att vända hemmåt. Men ni får nog en bra spelare i Manderville oxå och han borde ju dessutom ha Timrå-hjärta efter hans tidigare säsonger i klubben.
Vad är det för något man läser om i expressen idag att mr H är klar till 100 % för Saik jag trodde ju han va klar för Timrå, jag vill ju att han ska spela med oss den röda dynamiten.
Enligt tönt-Ros blogg på blaskan ska Hedström bli delägare i ett hotell i Skellhell. Detta ska presenteras på måndag. Vad det har för samband med Peos presentation låter jag vara osagt.
htikare: Ja jag litar också på Ambros information..men tyvärr är det osäkrare att lita på spelare..Det handlar ibland om vilket nytt pengabud de får el. fått..ibland att familjen ändrat sig osv.osv.
Därför kan ju ambro vara pålitlig ändå även om det i slutändan skulle bli saik!
Oavsett vad utfallet blir så är väl det här ganska okänsligt, rutinerad sportchef som Peo borde förstå att han nu skapar vånda hos ganska många fans i bägge läger över helgen. Är nog ett flertal som får svårt av att njuta av vädret och slappa framför fotbollen med det här gnagandes i bakhuvudet. Att berätta på måndag att besked kommer på onsdag hade kanske varit OK men fredag-väntatillpåmåndag känns nästan sadistiskt....;)
htikare: Ytterligare en teori borde väl vara att SAIK inte har tid att vänta längre på ett besked och väljer därför att meddela att Jonte inte kommer att spela med dem? Känns svagt och tunnt, men va fan... hoppet är ju det sista som överger en, eller hur? Man vill ju liksom lita på Ambroo som hållt fast i att Jonte är klar under hela silly season.
kungsbacka: Troligen har det väl med Ankorna i Anaheim att göra!! Han är nog klar för saik men Ankrnas meddelande att det är löst hinner inte ut fre. svensk tid..därför väntar man över helgen. Teorier..teorier..det är bara o bita ihop!
Kerstin_k: Han kanske gjort en kompromiss 1 år i tik..sedan skellefteå? Nej det låter väl inte heller troligt.. men konstigt att man meddelar på fre. att man skall meddela på Mån. Varför inte bara meddela direkt på måndag hur det står till!
kungsbacka: Om nu Jonte ska spela för SAIK i vinter(vilket gud förbjude) så är det bara att grattulera dom till ett bra nyförvärv. Det jag känner oro över är att vem ska i såfall ta sista platsen. Manderville har skrivit på för Kloten. Ska bli skönt på måndag och få reda på hur det blir för Jontes del.
sheleftyou: Spännande att se vad det innebär. Om det är så att han spelar med SAIK är det bara att gratulera. Men själva grejen känns otroligt konstig. Varför går man ut och berättar att man skall förklara hans "framtida engagemang i SAIK"? Känns lite crazy, men så håller jag ju också på Timrå...
Talangscouten: Om väger ihop vad Peo Larsson sade i Expressen "Han är inte klar" + detta så är det lätt att spekulera att skellefteå AIK, bundet av löften om att inte säga nåt förrän Anaheim ger besked, har ruttnat på spekulationerna och meddelar att man drar sig ur. Omvänt, kan de ju var att han har ett, för TIK jobbigt besked. Fan vet...
Talangscouten: Det stog väl bara att dom skulle lämna besked om hans vara eller icke vara i skellefteå.Väljer han det alternativet så får vi köpa det men det är synd isåfall.Livet går vidare.
Yellowcard: Jag sitter iaf lugnt i båten. Fint väder är det utanför fönstret också. Tror jag skall ta en glass och koppla av för det här ror vi i hamn, pojkar och flickor.
Allt är en tidsfråga, men Jonte är värd att vänta på.
Det är ju solklart att expressens "säkra källa" är 4EVER samt att dom plockat allt ifrån detta forum. Dom drog lott mellan Ambroo och 4EVER och kom fram till att Ambroo ofta kan framställas som en aning onykter i detta forum därav 4EVER mer trovärdig=P
Kerstin_k: Jag vet också vem Ambroos säkra källa är men jag tiger som muren.
"Att tala är silver, att tiga är guld".
Finns ingen som helst anledning att vackla kan jag säga. Det vore ju lika korkat som att sälja taska till räven så att säga eller såga av sig fingrarna.
Ambroo: Måste bara höra. Är du fortfarande lika säker på att Jonte lirar i TIK till kommande säsong? Eller vacklar du i din beslutsamhet? :)
Förvisso är det ganska komiskt att det just är expressen som dumpar ut nyheten då de själva för ett par veckor sedan släppte iväg två stycken nyheter om att han var klar för Timrå. Vill minnas att det nämndes källor och 100% då också, i båda artiklarna.
ernie eagle: Själv tror jag att han kommer att spela i svartvittguldorange till hösten, såvida han inte själv betalar x antal kronor för att bryta kontraktet.
4EVER: Vackert jobbat ;-) Du kan ju om du vill - bravo!
Då gör vi ett fast handslag på det här. Vi har båda avgett löften om Jonte och jag står för mitt ord. Men jag tänker inte planera för någon eventuell fotvandring förrän någonting blivit officiellt. Fram tills dess lever jag fortfarande kvar i min fasta övertygelse om att Jonte Hedström lirar i rödvitt nästa säsong.
Mappe: Men gud välsingne dig då;-) Har inte du heller förstått min pres vid det här laget? Jag är icke dyslektiker och jag har definitivt inte nåt problem med nåt avvikande utseende... Tack dock för stödet:-)
Hur gärna jag än skulle se Hedström i den vackraste av tröjor skulle jag icke gråta om han lirade för SAIK. Finns något vackert i stadens-store-återvänder-scenariot som tilltalar mig. Hans betydelse för laget - och hela jämrans staden - bräcker värdet i Timrå med hästlängder. Därmed inte sagt att jag skulle bli annat än jävligt nöjd om han hamnar i Timrå.
SAIK i eliten känns jävligt kul. Blöjsupporters finns det i alla läger, inte minst vårat eget. Så länge det inte går över i modoitism är det bara att blunda.
OK, kryper till korset! Ber om ursäkt för en del inlägg! Men hoppar någon på mig eller SAIK så hoppar jag tillbaka! Erkänner att nivån stundtals har varit väldigt låg!
Lovar att hålla mig till spelreglerna i fortsättningen!!
Går på semester nu!Hoppas ni får en trevlig sommar så möts vi i höst istället!!
shinzawai: Jaja det är expressen bara som skriver det inget att bry sig om.det expressen skriver är inte värt pappret som den trycks på ens.Men om igen säger jag grattis till skellefteå när det är klart.
4EVER: Kan man sjunka lägre ner än den nivå du befinner dig på? Du kommer inklampande på detta forum och sprider grova otrevligheter både till höger och vänster i stället för att komma med konstruktiva argument. I både Ambroos och senast i Ernies fall har både din och dina gelikars argumentation gått ut på att håna dessa herrar för deras utseendes skull. Fy fan säger jag!!! Det är så jävla lågt!!! Sätt in en bild på dig själv du om du vågar... Skulle detta ske kan jag lova dig att ingen TIKare skulle håna dig för det...
4EVER: Jag har verkat på det här forumet betydligt längre än dig och är det någon som har humor, ironi och distans så är det jag även jag vid några tillfällen spårat ur vilka fler härinne har gjort men då mer som en regel än undantag har jag krypit till korset och insett mina brister och mina inlägg som ibland skrivits i affekt.
När får man en dementi från din sida då? Min tips är att den aldrig kommer. Du känner inte mig och Ambroo särskilt väl du, det hör jag.
Jag känner honom personligen och du kan väl fråga honom om vem jag egentligen så skall du se att bilden nog klarnar betänkligt även för dig.
Om du har något otalt med Ambroo så kan du väl ta det personligt med honom via brevfunktionen härinne istället för att sprida din dynga för vinden.
Det här är Timråsupportrarnas revir och stövlar man in på det sätt som du gjort får man räkna med påhopp. Man får ta skeden vackert i sin hand dit man kommer om man vill undvika den delen.
HS är min hemmaplan och kommer man in här och börjar käfta så tänker jag sitta tyst, då tar jag fram min kulspruta och skjuter skarpt. Vare sig man håller på MoDo, SAIK, FBK, LHC eller något annat skitlag.
Just för att du är så arrogant så har min besvikelse över att SAIK dras med en sådan avart som dig till supporter gjort att mina sympatier med DITT LAG har svalnat betänkligt.
mikenomad: Ok men tror du verkligen att dom inte bryr sig?Hamnar man på en 9-10 plats då är man ofta indragen i bottenstriden.Mora ja kanske men jag tror nog att brynäs får ihop ett bättre lag än skellefteå plus att brynäs har bra erfarenhet att vara i bottenstriden.Men vem vet inget lag går säker mycket kan hända under 50omg.
Jag kan väl för övrigt, nu när så många redan gjort det, säga min källa (eller vad man ska kalla det) om Hedström vara eller icke vara: Min farsa kom hem en dag för några veckor sen och sa att han hade pratat med en kompis som han känner genom att ha arbetat med honom för ett tag sedan, han jobbar nu mer inom Timrå IK's organisation (var exakt vet jag inte)
- Han sa att Hedström är i så stort som klar för Timrå och att den främsta anledningen till det var helt enkelt att Timrå erbjuder mer deg än vad t.ex. Skellefteå verkar göra (och förutom själva degen, ett bättre kontrakt som passar honom mer).
Ni får säga vad ni vill om min källa, jag lovar i alla fall inte att Hedström spelar för Timrå i vinter för det. Men det verkar ju i alla fall lovande att det är så jävulskt mkt rykten om att han ska spela för Timrå - Så lovande att t.o.m jag fått höra ett rykte förutom detta forum, tidningar etc.
Ska vilket fall som helst bli fruktansvärt skönt att skratta åt den som har sagt att Hedström är klar för den ena klubben, när han går till den andra. Om det så är Ambroo, Talangscouten, sheleftonyou eller någon annan. Bara det att det kommer bli lite tyngre att skratta åt Ambroo och Talangscouten om det visar sig att dom har fel =)