1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600125 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
kungsbacka: Ja, Leksand är ett extremfall! Vad jag menar är att iom att det funkar som så att inget ES-lag åker direkt ur utan de två sämsta lagen får kvala så är chanserna stora att man klarar sig kvar. Men visst, en kvalserie är alltid tuff. Det är nog inget SAIK behöverbry sig om ändå, tror de klarar en 9-10 plats. I kvalserien hamnar Mora och Brynäs...

mikenomad: Ok allsvenskan då.Inte oroa sig det håller jag inte med dig om.Alla lag speciellt dom som är nykomlingar kan riskera att åka ur.Titta på leksand till exempel ok det var kanske ett extremfall men ändå.Sen finns det väl fler exempel jag tror att risken att åka ur är större än att man etablerar sig.Men det är min åsikt sen får andra ha sin åsikt.

4EVER: Väx upp grabben eller stanna kvar i sandlådan.Testa lite ödmjukhet för en gångskull

kungsbacka: Tja., så himla överhängande är nog inte risken att nån spelare i SAIK får harva i div. 1 nästa sässe, möjligtvis allsvenskan. ;-) Tror däremot inte att ens det är nåt de behöver oroa sig för. De ser ut att få ihop ett hyfsat lag och alla vet ju att har man en gång tagit sig upp i ES är det ganska stora chanser att man hänger kvar.

timraw: Ähh vad faan expressen har dom sämsta sportskribenterna av alla kvällstidningar.Dom har haft fel förr skit i det.Men är det sant gud förbjude att det är sant så är det bara att gratulera skellefteå.Vill han verkligen det det undrar jag.Med stor risk att få spela i div1 året därpå men han kanske får en klausul i kontraktet.Men att isåfall behöva flytta på sig igen njae.Ok han kanske nöjer sig med att om saik skulle åka ur harva i div1 det är nog bara han som vet.

Gidde: AB har som det verkar valt att ligga lågt beträffande Jonte. Har väl ö.h.taget inte kommenterat hans framtid alls ännu vad jag vet. Annat än vilka det spekuleras om..

ernie eagle:

Ta och rannsaka dig själv först kanske! "Huliganer, Neandertalare och pajas"! Hög nivå på dina inlägg!
Det började nog med att din polare Ambroo var inne på SF:s AIK-forum och uttalade sig.... å sen rullar det på! Jag vill inte kalla det krig, men om du vill så!
Till Ambroos försvar så verkar han ha både lite distans, humor och en gnutta ironi i sina inlägg! Din totala avsaknad av dessa egenskaper lyser dock igenom i vart och ett av dina inlägg!

Å en sak till, med tanke på din bild så skulle jag vara väldigt försiktig med att kalla någon för neandertalare! Skulle inte ta gift på att du ens tillhör Homo Sapiens! Vare sig till utseende eller intellekt!

Kriga på du! :)

timraw: Tråkigt naturligtvis men ganska logiskt. Om det nu verkligen blir så...

Ser med spänning fram emot alla (bort)förklaringar från de med "säkra källor", i synnerhet Ambroo, om detta blir verklighet! :-)

Annars återstår bara isf att gratulera SAIK och dess supportrar till ett välbehövligt jätteförvärv!

timraw:

Det positiva för er del är väl att Expressen inte hade rätt en enda gång när det gällde laguppställningen i Fotbolls-VM! ;-)

Men om Aftonbladet också börjar skriva något sådant där, då kan du börja bli rädd!!

Nu tycks expressen ha ändrat sin uppfatning om Hedström. Det låter i alla fall inte positivt för timrås del. Fan vad tråkigt.

4EVER: Det är p.g.a. sådana som dig som man missunnar SAIK några framgångar. Innan du virvlade in här på forumet och vände in och ut på alla begrepp hade jag en ganska bra sinnesbild av SAIK-supportrar. Men nu börjar man ju undra om det finns fler idioter som dig som huserar i den där huliganklacken.

Ett uns av ödmjukhet någon gång i dina inlägg, då blir nivån och tongångarna därefter också. Jävligt trist med neanderthalare som representanter för Skellefteå.

Hade du gett fan i att dribbla så förbannat mycket och slagit en passning i djupled istället så hade nog tongångarna varit hövligare.

Men nu är det som det är, du satte ribban och nu råder fullt krig. Skyll dig själv, pajas!

Ambroo:

Han är inte gay vad jag vet, men han beter sig väl som en hanhund brukar göra har jag hört!
- Gillar att sätta på TIK:ar!!
Å jag tror att era spelare är i löpen mest hela säsongen! ;-)

Gillar TIK mer som lag än alla er supportrar som verkar vara så in i h..vete intresserade av att SAIK ska åka ut igen! Tyvärr så måste jag nog göra er besvikna på det!

Ambroo:

Hehe... Sluta dissa min grymma Einstein slutsats dårå!! =P

4EVER: Ja men fan, man måste ju ha haft det tufft för att kunna bjäbba och det borde väl du om nån veta?

Jag tycker inte illa om SAIK som lag, bara om deras osympatiska supportrar. Hursomhelst så var det ironi på hög nivå och det oavsett om han var/är medveten om det eller ej...

Va?? Är han lagd åt det hållet?! Tufft att både vara finne och gay;-)

htikare: Matchen mot Leksand är flyttat från Långshyttan till Leksand .

Ambroo:

Allvarligt, menar du att det är fantastiskt roligt skrivet?

Jaa, vet inte vad som kan vara mer tragiskt, din humor eller din uppväxt!!?? Förmodligen är väl det ena frukten av det andra!

Tror inte författaren riktigt menar så, men vill man tycka illa om ett lag så kan man säkert vända och vrida på texter så att det ser "fantastiskt roligt ut"!

Tror inte ni behöver vara oroliga.... Virtanen ska nog hitta håligheterna i Backlund i vinter!

Yellowcard: "Allt är indivduellt - både som spelare och suporter." Det sydde du ihop bra och det trots dina 25 rader;-)

Hank: Skön läsning, men var blev Lotvonen av?

4EVER: Det här är bästa svaret jag kan ge dig och det har jag tagit från samma artikel som Hank klistrade in från Elithockey.net; "Antti Virtanen - Gjort mycket poäng i ett dåligt lag, lyckas han även i Skellefteå ?" Haha det man kan säga om de raderna är att de är fantastiskt roligt skrivna...

mikenomad: Det är Jyyyrgårdaren som tafsade på en tjej på Cleo efter en match mot LHF i Coop Arena, varpå tjejens kille påtalade för honom att han inte tyckte att det var riktigt okej och Jyyyrgårdaren lackade ur totalt som åtalats.

mikenomad: Någon som vet om supportrarna brukar åka gemensamt med nån minibuss el. dylikt till försäsongsmatcher som tex. den i Långshyttan mot Leksand??
el. har de som varit där tidigare år bara varit några få som tagit sig dit individuellt?
Kramfors går ju att åka bil till själv men Långshyttan....nån som minns hur det var ifjol?..

Dream Team: Javisst, det är 28 år sedan. Timrås SM-guld ligger betydligt närmare i tid, dvs det vi ska ta. Om nå´t eller några år fram i tiden. ;-)

Hank: Mycket intressant läsning! Tack för det.

mikenomad: Nej så verkar inte fallet vara.december förra året spelade jonte i NHL den här killen spelade i ett es lag och efter match gick man på puben.När du skriver så kan man få en liten hjärtattack.

mikenomad: Jag förmodar att du vet om att Skellefteå AIK vann SM-guldet säsongen 1977/78? Men hur det nu än är med dessa klubbars inbördes inbördes historia och allt sånt så lär Timrå IK ha ett stort försprång till SAIK som läget ser ut idag.

mikenomad: Mitt svarsinlägg om taniga TIK:are var naturligtvis riktat till 4EVER.

Hank: Skön läsning. Kan ändock inte sluta kasta avundsjuka blickar mot ett av HV's nyförvärv. Ville ha Voutilainen till Timrå sedan han först nämndes och grämde mig över att han inte kom hit. Återstår att se huruvida han blir en viktig spelar i HV. Men jag skulle mer än gärna se honom i Timrå. Bara att läsa omdömet från artikeln;

"Jukka Voutilainen - En rightfattad poängkung , stor del i HPK´s guld i år , kan spela både Center och Forward ,han har stor chans att bli årets Fair Play vinnare..en kanonkille."

Ett litet försynt inlägg om vår föredetta spelare Gahn kan säkert uppskattas i dessa Jonte-tider. Hur som helst;

"Centerveteranen Kristian Gahn, senaste säsongerna i Timrå, fick enligt Karlskoga-Kuriren anbud från Bofors tidigare i våras. 34-åringen valde emellertid att nobba klubben.
- Ska jag spela i allsvenskan blir det i AIK eller någon annan klubb när Stockholm, säger den VM-meriterade centern till tidningen.
Gahn hoppas istället kunna få ett kontrakt någonstans ute i Europa."

Kanske blir det Europa. Får för mig, utan egentlig anledning, att Gahn skulle trivas utmärkt i Italien. Den som lever får se.

Paddan: Upplys mig, tala icke i gåtor!

"Taniga TIK:are" ? *L* Var några år sedan jag kunde kallas tanig....passa dig så jag inte säger till Willysson!

Menar bara att om ni som vågat er in på den här sidan är ett representativt urval av SAIK:supportrar så är det sorgligt, för maken till brist på självkritik och ödmjukhet har jag sällan skådat. Gapiga pubertetsyngel framstår ni som!

TIK har närmare till sitt SM-guld än SAIK iaf, skiter i att vi inte har ngt SM-guld ännu, så länge vi har ett bättre hockeylag än er. Vilket är ställt utom alla tvivel!

mikenomad: Du lär snarare hitta spelaren i ett lag med blått, gult och rött som klubbfärger.

Kan det vara så att kanske både, Timrå, SAIK OCH ankorna blir blåsta på Jonte i vinter? För visst är det han som är hockey-stjärnan Expressen idag skriver om som åtalas för misshandel, vilket kan ge 2 års fängelse? Vill minnas att han var på krogen i S-vall och blev lite lack på en annan kille som dristade sig till att titta på Jontes sambo...

Hank: Tack mycket intressant läsning.Men det ska fungera i verkligheten ochså men det tror jag att det gör JAG TROR PÅ TIMRÅ!

hellge: "...sluta att håna vår tvillingbror, de hör hemma i eliten."

Ja, det är väl det vi får se. Visst, man har kämpat vidare oförtrutet trots upprepade fall på målsnöret, så att man till slut tog steget upp var väl bara logiskt då man bevisligen tillhört de allra starkaste lagen i allsvenskan under flera år. Dock så kvarstår väl frågan huruvida man lyckas etablera sig på allvar i elitserien. Det är nog en rättmätig fråga man bör ställa, trots tidigare status, tycker du inte? Osvuret är bäst brukar det heta. Skellefteå som hockeylag betraktat mår säkert allra bäst som den nykomling man är om man får chans att slå helt och hållet ur underläge, och slippa alla förväntningar.

Eller detta kanske är nåt som du har spått in i framtiden och fått veta på något sätt? Berätta för oss, gör gipskatten Foppa comeback i MoDo nåt mer?

Verkar som Timrå IK på förhand lyckats rätt bra med de finska värvningarna.

4EVER: "Ni har trots allt inte varit uppe i 6 år än!"

Nu får du allt läsa på lite bättre. Nio säsonger har Timrå gjort i Elitserien. 1975/76, 1977/78, 1981/82, 2000/01, 2001/02, 2002/03, 2003/04, 2004/05 och 2005/06. Men det var förstås före din tid, så jag begär heller inte att du ska ha koll.

Skellefteå har hittills kommit upp i 14 säsonger. Dock så ligger man efter Timrå i maratontabellen. Detta beror såklart på det trepoängssystem som infördes på -90-talet som ni så att säga inte hunnit "ta del av" ännu.

Jag tycker "diskussionen" här inne håller en barnslig nivå just nu. Vill ni prata skit om varandra kan ni gott och väl göra det i någon annan plats än detta forum.

4EVER: ... lite för insnöad!!! Bah! en sån vagabond och filantrop som jag!
Skaffa dig lite torrare på fötterna innan du kommer med såna bestialiska påhopp. Slappna av skall jag göra när Jonte poserar leende i den vackra, rödvita TIK-tröjan med ett påskrivet treårskonrakt i handen. Då utan Sobril.

Mappe:

Kul resonemang! Tror jag suttit på möbler som haft en högre IQ...

Inget bevis påstår jag att det är... men jag tycker ni är liiiiite för uppkäftiga!
Ni har trots allt inte varit uppe i 6 år än!
Om SAIK, eller något annat lag för den delen, har i ES att göra lär väl visa sig!

Tycker TIK hör till Eliten också!! Tyvärr verkar du lite för insnöad för att inse att norrland behöver alla lag de kan få!

Ta en sobril och lägg dig å slappna av!!

Trevlig sommar

Mappe: För att inte någon AIKare skall känna sig trampade på vad gäller gamla meriter, så skall naturligtvis AIK (det riktiga alltså från 1891) vara med på nedanstående lista.

4EVER: Om ett SM-guld från stenåldern är ett bevis på att ett lag hör hemma i den högsta serien varför är då t.ex Hammarby, IK Göta och Gefle Godtemplare inte med i årets upplaga av es? Kom med något bättre än sånt trams. Tar ni mer än 15 poäng i grundserien skall ni vara glada och stolta över ert låtsasAIK

mikenomad:

Prova håna mig du!! Tror det behövs mer än några taniga TIK:are innan en AIK:are ryggar tillbaka!

Å håna ni gärna SAIK i vinter! Jonte blir bara argare och bättre då! ;)

Tufft av dig som TIK:are att påstå att vi tillhör en lägre division! Få´se, hur många SM-guld har ni?

mikenomad: Äh, sluta att håna vår tvillingbror, de hör hemma i eliten.

4EVER: *suck*...vad tröttsam du är! Ska bli ett sant nöje att håna dig och dina looser-polare som håller på SAIK i vinter. Nästa år är ni tillbaka igen...tillbaka där ni hör hemma, dvs i en lägre division.

Ambroo: Här är det menlösa svaret från stadsfesten.

Ambroo: TIK-hjärta jag säger bara Z ojoj det finns ingen som slår han på fingrarna i den grenen sen får ni andra tycka vad ni vill så är det bara!

4EVER: Hmm.. var det inte en lika "säker" källa som berättade att Jonte skulle presenteras på den där stadsfesten? Det har väl talats än hit och än dit om att JH setts köpa hus i Sundsvall, man har sett en hyrbil i Skellefteå märkt med #17. Och förresten, på tal om hyrbilar, hade inte Timrå IK genom Avis hyrt bil åt Jonte?

Vad berättar allt detta för oss då? Jo, att det är ett fåtal av oss (om någon?) utanför de båda klubbarna som faktiskt vet hur det ligger till. Att supportrar från båda led vill att han ska komma till det lag man håller på är självklart. Men detta tenderar ju bara att göra hela saken rätt så enfaldig, då de s.k säkra källor som helt plötsligt bara dyker upp, väl gör allt för att överträffa motparten, så att säga.

Men det är klart, silly season ska ju vara just såhär. Det är väl graden av galenskap som kan variera från säsong til säsong. Det är således inte att kräva av oss supportrar att vi ska verka för att tona ner ryktesspridningen, inte alls. Detta är ju en del av hela konceptet.

Så, nu är det väl bara att vänta in beskedet från Anaheim att man släpper honom innan Timrå går ut med att han är klar...... ;-)

Ambroo:

Men snälla du! Du glömde visst CAPS-LOCK! Tror du att du behöver oroa dig? Du har ju dina säkra källor!!?? ;-)
Kan säga så mycket som att JH var på husvisning igår! Å det var inte i Timrå! Tror du kan ta dina källor (Z:a eller vem det nu är....) å stoppa...
Bry dig inte om getingarna du.... kommer att surra runt kassen eran hela vintern!!

Ambroo:

Nja, haha.. uhmm.. Asså, till och börja med - det handlar inte direkt enbart om att producera en massa poäng då det gäller mackan för mig, han var liksom Manderville något av en ledare (i mina ögon iaf) som kunde ta tag i saker och ting, göra det oväntade, när det inte riktigt fungerade på planen.

Och sedan skulle jag inte vilja påstå att han gjorde en dålig säsong i Malmö säsongen 04/05 - 21 p för ett bottenlag, jag menar smått hyllade Fredrik Warg gjorde väl 22 förra säsongen och var då en toppspelare i Timrå, så att påstå att han rent utav är dålig som nån gjorde (40 p på 42 matcher nu i malmö i allsvenskan) är ju helt befängt. För mig behöver Mackan inte bevisa någonting, då jag redan vet vad han går för, och jag är övertygad om att han skulle vara den mackan vi varit vana att se.

och sedan, hur kan vi veta att Hahl och Pärssinen kommer att göra 20-40 p eller vad vi nu kan sia om? återigen nämner jag fiaskot Janne Laakkonen som nu skulle vara något utöver det normala.

Timrå hjärta kan självklart diskuteras vilt genom klubbens långa historia, påstår inte att nån har större än någon annan då jag inte känner till ALLA spelare och deras individuella känslor för klubben/fansen osv som funnits i Timrå. Men visst, Jocke Nilsson, Mandy, Robban och Sanny finns ju där... Men vadå - Mackan då? Tycker inte han fått den credd han förtjänat.

När man väl nämner hjärta hit och dit - varför inte då nämna Pär Styf på en gång? Bara därför man inte är så tongivande i media eller bara får någon enorm uppmärksamhet osv. så betyder väl inte det att man inte har ett stort hjärta för klubben/fansen? Har svårt att se att Styf skulle byta klubb alls i karriären - 8de säsongen nu i det tysta (kan man väl säga) och jag hoppas verkligen på 8 till. Så detta kan som sagt diskuteras.

Allt är indivduellt - både som spelare och suporter.

ernie eagle: Roligt att återigen få höra/läsa om hur omtyckt Nubben är..o uppskattad för sitt jobb i Tik..Nu då av Manderville också!
Klart svårare är ju att få ihop en så bra spelartrupp med en mindre budget o ekonomi som TIKs då än tex. Frölunda som gick nästan 20 milj. plus i år.

Ändå har Nubben lyckats med detta konststycke år efter år.. i fjol räknar jag inte då det var exeptionellt med de sena tidsramarna.

« · 727956 · »