TIKbiff: Äh, vadå, det är väl inte så lätt att komma ihåg vilket djur det var de skulle sponsra så de garderade sig... ;)
Ambroo:
"Visst är det så, men jag skulle önska att [SCA] profilerade sig med ett lag, som exempelvis TIK."
Så om det profilerade sig med ett lag - ex. Selånger - så skulle Ambroo's önskning slå in!
diffe: Sponsorer har en liiiiiiten koppling till hockeyverksamheten faktiskt.
Läste ni föresten artikeln om Urban Hagblom i tidningen för några dagar sedan? Med tanke på att TIK och GIF gick upp i högsta serien samtidigt och allsvenskans hype är det fascinerande att Timrå sparkar Giffarnas stjärt så brutalt organisatoriskt. Nu i år är GIF i ettan så då nu ska det vara skillnad men redan innan det var det utklassning.
El Maco: Tro om detta stycke från OC Register kan sätta fart på ryktena om Jonte. Det har ju varit så lite sådana inlägg här på HS de senaste månaderna.
"In addition to Lupul, the Ducks must replace right wing Jonathan Hedstrom, a regular last season who left the team during the playoffs for personal reasons, and veteran left wing Jeff Friesen, who signed a free-agent deal with the Calgary Flames. Hedstrom has one year remaining on his NHL contract, but he does not plan to return from Sweden."
Tydligen så arbetar Timrå IK efter devisen "kan vi inte få den ene, så tar vi en annan, och få en till på köpet". Det arbetas alltså vidare på Jonte, och eftersom han är tänkt att kosta en del stålar så får man alltså, i läget att Jonte väljer antingen Schweiz eller Skellefteå, pengar över till att värva två forwards.
Nubben uttalar sig även om sina förhoppningar på kommande säsongs spelartrupp.
"• Fixar ni slutspel med dagens trupp?
– Det beror så klart vad vi får in som sista forward. Får vi in en kille som kan kliva in i förstafemman klarar vi det definitivt. Men jag tror att vi gör det i vilket fall, säger Norberg som fått behålla alla spelare han ville från fjolårets trupp – med ett undantag.
– Det är väl bara ”Mandy” (Kent Manderville) som inte kommer tillbaka av dem som vi ville ha. Tanken var att han skulle komma hit lite senare på säsongen och spela för oss. Men då dök det här med Schweiz upp och det blev inget, avslutar ”Nubben”."
Vidare, se länk. (Dagbladet)
Själv så skämms man som en hund över vad mitt företag sponsrar..
Stig H Johansson, Erik Adielsson Barncancerfonden ( Dessa tre har jag inga problem med)
Och sist men inte minst.... Djurgårdens IF..
Fy faan.....