-Gurra-: Jag har egentligen inte så mycket att gå på när det gäller Nylander vs Soling. Det är mest magkänslan jag följer. Man har ju hört så mycket om Solings problem i Linköping, hans taskiga attityd och divalater. Därför känns han inte så het. Om det stämmer eller inte vet jag inte. Men man är ju bara människa och påverkas oavsett man vill det eller inte av det man läser och hör. Därför känns Nylander som ett bättre val.
Om du scrollar ner en bit så ser du hur ernie eagel redogör för Nylanders starka sidor. Känns liksom som en helt okej värvning, han fyller nog upp tomrummet efter Wennerberg.
Frella: Frågan är ju vad han har för alternativ? Tror ju knappast några fler ES-laG söker efter en spelare av Nylanders kaliber. Vad jag menar med det är ju att han är väldigt begränsad vad beträffar poängproduktionen och han är ju van att hatta omkring i olika lag.
Peter är ju en duktig hockeyarbetare men kan "försvinna" ur matcherna och för de som inte är så insatta skulle han nog framställas som en "sopa".
Så för att förstå "Lill-Nyllets" storhet måste man se linjerna i spelet och studera honom ingående i några matcher. Han gör nytta i det tysta.
Men kan som sagt var blixtra till mellan varven och peta in några puckar och göra några delikata framspelningar.
Frella: Skulle tro att man är villiga att diskutera en eventuell fortsättning efter de 4 månaderna. Detta kanske ses som en fördel av Peter i förhandlingarna.
ernie eagle: Hur intresserad är en spelare att skriva på ett 4 månaders kontrakt egentligen? Att som breddspelare ev bli arbetslös i december är förmodligen inte det bästa då de flesta lag oftast söker spets den tiden på året.
ernie eagle: Hoppas att det blir Peter som ersätter Wennerberg! Hårt arbetande forward som dessutom kan göra några poäng låter i mina öron som en bra ersättare!
Uddan: Jag skulle bli oerhört förvånad om han inte gjorde det. Möjligheten att få spela med ett riktigt bra och klassiskt lag med speed under rören och få suga i in lite berömd "Timråanda" i lungorna är svårt att motstå.
Han får ju dessutom ett hyggligt kontrakt. 45.000kr/mån netto är väldigt bra med tanke på att Nylander behöver en bra omgivning för att överhuvudtaget producera.
En lättsam kille som sprider ett lugn omkring sig och är väldigt lojal. Har aldrig nått någon stjärnstatus likt brorsan men gnuggar på ändå och gör det förbannat bra.
En nyttig spelare som kan vara god för en 10-15p. Större förhoppningar skall vi nog inte ha.
Blir det mer är det en bonus. Likväl en duglig ersättare till Wennerberg.
pettsson: Du som lär ha sett Soling en hel del under fjolåret kan väl berätta lite om varför han inte kom upp i normal standard? Han fick ju trots allt husera i förstakedjan under nästintill halva säsongen...
Kerstin_k: Det enda jag egentligen minns av Peter Nylander är att han är, eller var kanske, förbluffande lik Peter Forsberg till sitt utseende. Åtminstone för 2-3 år sedan, och med hjälm då. Annars så gjorde han väl inga bestående intryck.
lungan: Själv känner jag att Nylander kanske är den mest intressanta. Varför vet jag inte. Men tanken på Soling i rött och vitt tilltalar mig inte vidare mycket, tyvärr. Går mest på magkänslan då jag inte har sett någon av dem spela vidare mycket.
Robban: Tagit bort? Hrm..det är väl en sanning med modifikation va? Ska de inte vara kvar på något sätt? För annars får jag inte matchern aatt gå ihop...
Härligt att Jonte är klar! Kommer dock gråta en tår ifall jag ser Manderville dra på sig en annan tröja än Timrås. Det går ju liksom inte ihop alls. Hoppas verkligen det löser sig. Artistkontrakt får väl duga. Det har ju funkar hittills.
Chippen: "Det är första gången på länge som det är en norrlandsderbygrupp nu"
Tack och lov har de tagit bort derbygrupperna till denna säsong. Men du har väl haft annat för dig än att följa upp med vad som händer inom svensk hockey antar jag. Undrar med vad bara, du som är så engagerad?
MixMasterMike: Bara att grattulera än en gång då för Jontes kråka på kontraktet...även om inget är klart ännu...fast fasen vore det nu vara med presskonferens och så. Å jag håller ICKE med "mina" kolleger som klankat å sablat ner honom för han "gick" till er istället...klart som f*n att vi ska hålla Norrlandsfanan högt mot Danskar å fjollträskare!
ernie eagle: Tror att det är lite "lillebrors-symptom", kom ihåg när Linköping gick upp och de var kaxiga som få och åkte ur lika fort, bara för att ta sig upp igen med "lite" lugnare attityd och meddelade att man skulle göra som TIK för att hålla sig kvar... Sen gick det bättre för dem, men attityden har blivit sämre - minst sagt...
MixMasterMike: Har inget emot Skellefteå. Jag är bara förundrad över vilket engagemang det verkar finnas bland deras anhängare för Timrås förehavanden.
Tallnäs: Härligt att läsa. Det har ju spekulerats att eftersom EP40 har hus i/vill bo i Sthlm så skulle han hellre spela för något lag där om han avslutar i SHL....Detta dementerar ju det hela. Finns bara ett svenskt lag för Elias :-)