1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
När man läser dagens tidning(ar) så går det att läsa att Nubben vill satsa på en 4:e kedja med unga hungriga lirare, mycket mycket intressant. Det är ju så att man blir lite smått upphetsad när man tänker på en eventuell 4:e kedja med Sundh-Regin-Ryno (tivlar dock på att man lyckas ro i hamn bägge dessa spelare även om jag skulle vilja det).

dr-nix: Länk? =)

Efter att ha läst dagens ST kan jag bara konstatera en sak:
Många nya lirare är på ingång nu.

Det kommer att bli riktigt spännande att se hur laget kommer ser ut.
Men lite besviken är jag måste jag säga... det går aldeles för fort.
Visst är det spännande med värvningar, men vi har inte ens kommit till April och vi har snart laget klart för den kommande vintern. Vilket iofs är bra, för då hinner grabbarna bekanta sig med varandra ordentligt. Men jag vill fortfarande se flera värvningar under sommaren. Så nu får det gärna bli lite stiltje ett tag.

-Gurra-: Under sommaren ska väl truppen vara spikad sånär som på något NHL-namn. Dessa kan man väl inte gå ut med förrän i juli.

htikare: Mylliniemi? Nej, för oetablerad. Inget alternativ!

dr-nix: Nubben har så klart läst mina inlägg och agerar således efter dessa...
Jag har hela tiden propagerat för en ung, lovande fjärdefemma.

-Gurra-: "Vi har snart laget klart för den kommande vintern".
Ööh, Timrå har inte ett nyförvärv officiellt presenterat än!
Kanske dags att öppna ögonen?

Laken:
"Snart" kan ha olika spännvidd ;))

Laken: Nej, jag inser också det...inte än iallafall.. men han är bara en 82:a
som kan dyka upp om några år kanske i eliten !
Men vi behöver ju främst en solid FÖRSTAmålvakt. Hoppas det snart dyker upp nåt pressmeddelande,,,

Laken: Det var mer en känsla än ett påstående med sånt förstår tydligen inte du.

Laken: Lägg även märke till trådens namn. Det är meningen att man skall spekulera, fantisera och drömma i en tråd som denna.

-Gurra-: Strålman beskriver ju Sundh som lik Robban i sitt slit..vore kul att se dom tillsammans på var sin kant med tex. Warg i mitten vore en härligt energirik kedja!

htikare: Ingen dum kombination i så fall. Alltid kul med flera sådana spelare i ett och samma lag ;-).

htikare: Känns ju lite onödigt att slösa bort Warg i en sån kedja. Warg har ju fin potential att göra 30-40 poäng på en säsong. Något han knappast gör bredvid Robban och en Robban-kopia =)

Frella: Har för mig att han Warg spelade en hel del med Robban o Nilsson gågna säong /men är inte helt hundra om jag mins rätt då det laborerades friskt bland kedjekombinationerna..men tänkte mig då därav en lika energisk men också mer TEKNISK spelare än Nilsson på andra kanten därav förslaget med Sundh.

Men jag förstår också din tanke att sprida ut de spec. energiska spelarna över fler formationer..så vi får se hur Kenta gör!

htikare: Visst gjorde han det, med viss framgång. Men ser nog ändå hellre att han får agera playmaker bredvid en sniper och en mer brunkartyp. Han har definitivt kvaliteerna för det iaf.

Frella: Intressant ang. Wargs utvecklig det gågna året..det sas ju innan säsongen på elite prospeckts analys av Warg att han skulle kunna nå upp tll 20/25 poäng när han når max.. "reaches his peak"!! o den här säsongen gör han då 22 poäng direkt.

Vi får hoppas att du har rätt..att hans potential är högre kanske tom. 30-40
poäng! Att han fortsätter att gå mot nya höjder i TIK!

htikare: Med tanke på att Timrå i år spelade som ett korplag så är 22 poäng jävligt starkt. Så nog borde det finnas mer att ta av där. Eller så gillar han helt enkelt att dra ett jävligt tungt lass och spelar bättre således.

Frella: Ja han Wargen är vi nöjda med..även Regin är en riktigt bra center som jag tror kommer att producera skapligt nästa säsong!!

Laken: *S* tror du verkligen på det där själv?? Men det är sant som Gurra sa...tråden är ju till för att drömma fantisera ...m.m

Visst har Warg varit bra, men så ba har han inte varit. Ser han fortfarande som max 2:e center... Och jag ser gärna den dag Warg gör över 30 poäng...

RocknRolf2: Med rätt spelare runt omkring sig så kan han mycket väl göra 30 poäng eller mer. Nu kommer man ju värva en förstacenter vad det verkar och då ska det kanske mycket till ifall han gör 30 poäng. Men han har helt klart potentialen att producera över 30 poäng. Iaf av det man såg i år.

-Gurra-: Nej.

Mitt senaste svar nedan gällde:
"Det var mer en känsla än ett påstående med sånt förstår tydligen inte du."

"Jag vill se mer ungt och hungrigt i fjärde, säger Norberg. " En sådan enkel mening med ett så behagligt klang. Underbart! Kämpa Nubben!

Frella: Visst fasen har väl Warg stora möjligheter att kunna göra över 30 poäng i en kedja tillsammans med Gunno och Jonte? ;) Det tror jag.

Skarin: Ja så nu håller vi alla tummarna för att inte skellefteå inte går upp. Ber om ursäckt för att jag upprepar mig om jonte men det är en spelare jag älskar. snacka om att spela med hjärta.

kungsbacka: Då var det slut på kontorstiden.... Vi får vänta på pressmeddelanden till imorgon... ;)

kungsbacka: Gillar också Jonte..men tyvärr tror jag SAIK klarar att gå upp i år de har varit stabila o att vända borta mot Malmö tyder på att de lagt
de tidigare dåliga nerverna åt sidan i år!

Vill ha Jonte i Tik ..men jag skulle också vilja ha upp ett till Norrlandslag i
eliten vore kul om inte allt handlar om från S-holm o neråt i sverige!

htikare: Fast brukar inte SAIKs nerver visa sig först när det endast återstår några få omgångar och matcherna gäller som mest?

Jag hoppas i alla fall att SAIK inte går upp. Hedström till Timrå!

Kerstin_k: I år gör man inte det misstaget! Hadelöv är hungrig på revansch efter några mediokra säsonger. Tillsammans med Branda, Åkerman, Prochazka, Werna och Antos grejar SAIK detta i år. Och för övrigt tycker jag det är småaktigt att onda över Skellefteå för en spelares skull.

Fan vad härligt det skulle vara med Skellefteå i Elitserien igen. En riktig vitamininjektion. i mötena med SAIK då vet man att Timrå tänder till. Det är en oskriven lag.

Täta, tuffa, heta, rafflande matcher mot Luleå, Skellefteå, MoDo och Brynäs nästa säsong - wow!

Bara åsynen av Jonte Hedström i en svartgul-dress får mig att se rött. Bättre tändvätska kan man inte få.

Vi skall pissa på Skellefteå nästa säsong!

Välkommen tillbaks Peo Larsson förresten!

Skiter det sig med Hedström bör vi kunna få hit Nordgren. Får vi nån av dem två är jag glad..

Kerstin_k: Jo det har du helt rätt i det har kört ihop sig för dom i de 2-3 sista matcherna tidigare så man vet ju aldrig. Men jag är inte vidare förtjust
i de andra lagen i kvalserien heller o två lag måste ju klara det..att gå upp/el. återvända.

Nu verkar ju enl. hockeycentralen som att modo försöker rycka i Gunno också. Hoppas dock o tror han gör entre i rött o vitt!!

RocknRolf2: Precis! Det är det jag menar! Alla verkar ha avskrivit Jonte om SAIK går upp,men glöm för fan inte bort att hans kusin lirar i Timrå och att han trivdes bra i TIK förra gången.

Det är fortfarande 50/50 även om SAIK går upp. Bara för att han uttryckt en önskan om att lira med SAIK i Elitserien är det inget som är definitivt.

Och om det nu skiter sig ja då får vi väl värva ännu bättre spelare då - svårare än så är det inte!

Jag är inte ett dugg orolig i dagsläget!

ernie eagle:
Håller med dig jag!

Jag förstår inte riktigt logiken i Jontediskussionen. De senaste uttalandena jag hört från honom har varit... typ... "Jag vet inte om jag fortsätter med hockey!?!?" och Jodå! "Timrå är ju ett troligt alternativ.." Visst fan har han en del av sitt hjärta i Skellefteå. Men vem faen skriver Gunno i MODO vid en hemkomst? Han är från Nolaskogen. Det är två år sen sist jag hörde Jonte säga att det blir Skellefteå... Hur vet ni alla att det blir så???
Hoppas inte... Nä! Det är nog till sist och syvendes en kombination av villkor från klubben och önskemål från fru Hedström som kommer att avgöra i slutänden.

Oskar Sundh lär väl välja Almtuna eftersom han är därifrån... Annars kan han ju alltid spela bandy med Sirius om han kommer hem...

Laken: Wow, nu blev jag riktigt imponerad... Tog det dig bara strax över 4 timmar att komma på ett sånt exklusivt svar som: "Nej".

-Gurra-:
Det tog dig tre timmar att se det! ;-)

Janken: Absolut, men jag står för det ;-). Men låt oss nu inte börja disskutera tidsramarna mellan förolämpningarna här i GB.

Vi håller oss till ämnesrubriken istället va ;-)

Janken: Glöm både Nordgren och Hedström. Om Modo vill ha Nordgren kommer TIK att ge sig. Tik kommer inte att ge sig in någon budstrid om spelare om motparten är en elitserieklubb. Det har T Johansson klart uttryckt. Om Hedström inte fullföljer kontraktet med Anaheim är det till Skellefteå han återvänder, oavsett vilken serie de ligger i. Han får minst samma pengar i Skellefteå som i Timrå. Och eftersom han vill hålla i äktenskapet blir det inte Timrå vid en hemfärd från Kalifornien.
Timrå får nog som Brynäs förlita sig till div 1 spelare, Oscar Sundh ex vis, dock ej Ryno som går till en mer satsande klubb.

eloff: var har T Johansson uttryckt det? Det tror jag inte på, för det vore ju rena vansinnet om Timrå inte skulle kunna ge sig in i budgivning med andra elitserieklubbar. I så fall kan vi lungt räkna med att aldrig få hit några etablerade spelare framöver.

div1 spelare? äh.. att jag ens orkade svara.

eloff: Där har du fel Hedströms fru och barn bor i deras villa i Timrå...

RocknRolf2: Inför denna säsong sade han det, prioritet 1 är att bli skuldfri på hallen. Det "kostar" då inte så mycket att lämna Eon arena, om det går att övetala Sundsvall kommun att inrymma en hockeyplan i det tämkta bygget i hamnen. För handen på hjärtat, om Timrå skall kunna konkurrera med de 4 stora måste det till en större hall med bättre läge. Skall klubben vara kvar i Timrå kommer de att, på sikt, vara ett lindansargäng. Så är det.

Kanske kan någon eller samtliga rensade spelare i DIF vara något för Tik, slipper div 1 spelarna då. Eklund kan väl hänga en balja, Kristoffersson är ju från Östersund och kan locka lite sponsorer och Nilson vet ju vad han skall trycka i sig.

eloff: Vad T Johansson sa inför den här säsongen känns inte särskilt relevant just nu. Tror nog han plus en del övriga i ledningen lärde sig en läxa när det gäller just vad som är prioritet nr 1 (bland annat).

Det finns inga som helst planer på ett nytt arenabygge i hamnen eller nånannanstans i regionen. Däremot snackas det om en utbyggnad av EON, vilket jag tror kommer genomföras inom ett par år.... Och uppemot 7000 i kapacitet bör duga alldeles utmärkt för att kunna konkurrera högt och ett etablerat lag. tja, 5800 räcker det också.
Sedan har väl inte läget på arenan så stor betydelse? Sundsvallborna har alltid varit mobila nog att ta sig ut till Timrå för att kolla på hockey. Fan arenan ska väl inte behöva vara i centrum heller..

Timrå kommer säkert ta hit ett par toppspelare, wait and see. Hört talas om spelare som Pärssinen? antagligen inte, att du öht yrar om div1 bevisar att du inte har någon direkt koll.

eloff:

du har nog fel för nubben har ju skat att han ska få hem bådde Nordgren och hedström timrå ska sattsa 2.5 milj i truppen inför nästa år Nordgren kommer alldrig gå tillbacka till modo hedström har sakt att han kommer att spela med timrå nästa år

RocknRolf2: pärssinen fick spela hela 8 min i sista avgörande matchen i Zug. I andra matcher har han lirat ca 14 min/match, inte heller mycket att skryta med. Sanningen är att Timo nu haft två mycket dåliga säsonger.

Och vad får man för 2,5 mkr! inte många spelare i alla fall, kanske en. JJ tjänar 3 mkr soc tillkommer med ca 1 mkr. Till saken hör också att Mika Oksa måste köpas ut, hur många 100 tkr kostar det. Tik har tillsammans med några andra haft den lägsta lönebudgeten vad gäller spelare i elitserien. De har dock lyxat med TVÅ dyra tränare och välbetalda pärmbärare på kansliet.

Om de flyttar till hamnen kommer sponsringen att öka markant,

Efter att alla hallbyggen är klara antar jag att det bara är Mora och Luleå som har sämre hallar än Timrå, Timrå har ju dessutom inte ens en jumbotron att roa kunderna med.

eloff:
He he.......det där med "välbetalda pärmbärare" var rätt lustigt.

Ditt inlägg påminner om leken "Finn fem fel".

eloff: Målet är att en jumbotron ska sitta i taket i E.ON till hösten. Sämre hallar? Visst, publiken får inte den "lyxiga etagearenan", men man får en närhet till isen som inte finns på något annat håll i elitserien. Nej, det där snacket om att arenan i Timrå efter blott tre spelade säsonger skulle ha sjangserat och blivit sämre på någon punkt det håller inte.

friskan: Vet ej vad du menar med finn fem fel. Det jag menar är att vara realistisk, orten är liten och på sikt kommer det att få konsekvenser om nu inte klubben kan rekrytera någon eller några egna spelare. Skall alla spelare vara värvade gäller det att ha en rekryteringsorganisation som är skickligare än alla andras orginisationer (och hur troligt är det?) annars kommer de bästa spelarna att gå dit pengarna finns (timrå måste upptäcka talangerna innan någon annan gör det). Det bör beaktas att Västernorrland är den region som under lång tid har haft den sämsta befolkningsutvecklingen och det byter mycket, tro mig. Eonarena var bra för klubben men nu efter 3 år har nästan alla bättre arenor, så försprånget är uppätet. För att kunna matchta tillväxtregionerna lag måste nya grepp tas, ett grepp är att om det blir en arena i Sundsvalls hamn se till att spela där. Sundsvallsföretagen önskar inget hellre än att Timrå spelar i Sundsvall och fötetagen skulle satsa hårt.

eloff: Förvisso har du rätt i att money talks, men att Timrå inte skulle ha förutsättningar att etablera sig med eon arena köper jag inte. Timrå har full möjlighet att sega sig kvar i eliten för lång tid framöver, och titt som tätt vara med och kriga i slutspel.
Men visst, en kängspark till de som beslutade att Eon inte skulle bli större än vad den är. Detsamma gäller Norrporten arena i Sundsvall.

Pärssinen har haft några sämre år, utan att vara direkt dålig. Bra VM-spel ifjol med lockoutförutsättningarna är ju inte direkt div1.

FM: jag har sett mkt hockey ja.

« · 694810 · »