73Sjöbba: Jag vet inte om jag gör dig besviken när jag säger att det hela är enklare än du verkar tro. Gör jag det så kanske jag glädjer någon, trots allt.
Det du inte ska göra, och som du alldeles riktigt påpekar, med hänvisning till HS regelverk, är att klistra in exempelvis hela artiklar från hemsidor, nätbaserade tidningar, o.s.v. Allt för att behålla gästboken i så läsvänligt skick som möjligt. Hade jag, som i fallet litet tidigare i morse, klistrat in hela artikeln om Jonte från Dagbladet, då hade det helt klart rört sig om en överträdelse i stil med vad du påpekar. Varför jag gjorde ett par citat från nyss nämnda artikel var såklart för att göra det hela mer intressant att läsa. Ja, risken/chansen att någon faktiskt läser länken ökar också, vill jag mena. För håll med om att det känns roligare att läsa ett inlägg med lite mer djup än när det t.ex står: "Jonte äntligen på g till Timrå, läs inlägget nedan!"
Observera att detta gäller för alla som postar inlägg, inte bara för oss som modererar gästböckerna. Ja, så slipper vi något missförstående på den punkten.
Kerstin_k: Om de ändrar - må det inte vara till svarta byxor. Modiotiskt.
Ett enkelt och anspråkslöst förslag vore ju att använda klubbmärket i fler sammanhang än på brevpapper.... tröjan till exempel?
JimmyH: På något sätt tyckte jag det knöt an till brevpapper och tallar.
Era tröjor är inte så tokiga faktiskt, även om den där stora röda Milko-plumpen på bortatröjorna inte var någon höjdare.
El Maco: Just ja, men det var ju i början av nittiotalet som Fjällbrynt sponsrade laget och vi hade blomsterprydda gula fält på matchtröjorna.
Vad gäller snyggare matchtröjor så måste jag väl säga Brynäs matchtröjor och Djurgårdens retrotröjor, dessutom tycker jag att Skellefteå har snygga tröjor.
Tröjologen i mig ryser. Om det vore så väl att de haft nuvarande snygga grundstuk (under reklamen) "alltid".
Skarintröjan med smala ränder på axlarna liknande Brynäs var på plats precis i övergången när WÖF blev TIK. Timrå blev Norrlands Detroit Red Wings i slutet av sextiotalet precis i tid för förra storhetstiden. Bifogar bild från 1974 nerladdad från tikare.se/historia.
Efter att laget åkte ur 1975 fram till fusionen 1990 växlades det mellan två varianter, antingen "Detroit" med ett tvärgående band över armen som man har idag eller olika varianter med en längsgående revär. Se till exempel elitserietröjan -82 för ett exempel på revären. En mängd andra detaljer ändrades så klart också som hjälmfärg och färg på byxorna. Färgen blå har då och då varit inblandad.
Efter fusionen kom Timrå IK tillbaka. Tyvärr valde man då revärvarianten på tröjan. Mitt livs första replika köpte jag lagom till bortamatchen mot Grums. Den har revär. I dåtida Timrågästboken skrek vi mycket om att matchstället måste ändras till Detroitvarianten med TIMRÅ på bröstet. Precis det vi har idag... Debatten dog när den goda sidan vann. Egentligen tog inte tallebanernas kamp för örnens vingklippning över utseendedebatten förrän efter tröjans grundutseende var fixad.
Helg Ernest: Hehehehe.
Sen kom fusionen. Rutiga tröjor var väl näst intill världsunikt men jag tyckte faktiskt att de var ganska snygga. Har fortfarande en Sundsvall/Timrå-halsduk någonstans uppe i Kovland.
Timrå IK är tillbaka! Med broccolitallar på magen och revärer på armarna.
Grönsakerna försvann och örnen landade. Fortfarande revärer.
Sen kom Detroitmodellen tillbaka och naturligtvis var det bara det som krävdes för att Timrå skulle gå upp i elitserien igen. Bilden från 2001 är med Z som skytteligaledare med "guldhjälm". Notera slutligen Mdospelaren i bakgrunden och fröjdas över att vi aldrig haft något liknande.
Nu ser det ut som en lösning vad gäller Jontes kontrakt med Anaheim är nära. Enligt Hedströms agent så ska det tydligen kunna lösa sig, frågan är bara när. Pengar ska heller inte vara huvudskälet till den utdragna affären, som väl de flesta trott från början. Saxat från Dagbladet:
"– Nej, någon diskussion rörande några pengar har aldrig funnits. Anaheim tittar bara hur de ska kunna lösa det rent tekniskt eftersom det inte står nedskrivet i det nya avtalet, säger Strömberg.
• Tror du att det kommer att lösa sig?
– Ja, jag tror att det kommer att lösa sig med Anaheim, men jag vet inte när."
För oss som kommer ihåg förra sommaren undrar säkert om Nubben sitter lika lugn och väntar på Jonte. Enligt sportchefen tar man risken och väntar ut ett besked från honom.
"– Vi tittar så klart på andra alternativ samtidigt. Men det går ju inte att förhandla med dem förrän vi vet vad Jonte väljer.
• Har du någon aning om vart det lutar?
– Det är svårt att säga. Men jag vet att han trivdes väldigt bra i Sundsvall. Vi får hoppas att det räcker."