1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

« · 1219572 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger:

Håller helt med!! Detta lag är så förbannat dåligt offensivt!!!! Man kan aldrig spela hockey mer än i en period!!! Kungbacken Karlsson!!!! Vem fan scoutade denna backklippa??? Hur dålig ska Hynning bli innan Challe tar bort honom från första, eller har han nåt specialkontrakt??? Fans bara en forward som ville nåt idag och det är Piros,men det fattas ju helt klart 2-3 Piros i detta lag. Men man väljer att plocka in ytterligare en medelmåtta i stället!!! Det värsta av allt är att dom inte spelar en hockey som är rolig att se på längre!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: va fan . vi har ju tagit 3 poäng på 2 helt värdelösa matcher .. de får vi ju va rätt nöjda med .. lindbäck och piros jobbar på bra .
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Bragd-Birger: Vi plockar bort två juniorer ur laget några matcher. Vips så saknar vi helt fart och har en förstfemma som ser ut att gått loss på groggen rejält i julfirandet. Pärssinen har ju varit lika anonym hela säsongen så där går det inte att klaga.

Nylander hade ju varit en bra förstärkning om han varit matchtränad. Att han nu ska gå in och bidra med energi är ju löjligt och Jens Svensson bidrar mer för tillfället. Ser man nylander som en långsiktig förstärkning är det helt rätt, men det ju nu när vi saknar Lander och Pääjärvi vi behöver energin.

Löjligt dålig match av TIK där man inte vann ett kampmoment på hela matchen. Ny streckmatch på onsdag, kan vi ta oss samman då eller faller vi igenom igen?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Nu är det i alla fall vetenskapligt bevisat. Det måste vara den enklaste doktorshatten i galaxen att studera fenomenet "trendbrytar-Timrå".

Makalöst otroligt fantastiskt. Det kan inte vara en slump och det kan inte vara detta forum som är så enögt (i alla fall inte i den här frågan):

- Finns det en negativ trend för ett lag som möter Timrå - Då bryts den ovillkorligen
- Finns det en junior som hittills inte gjort ett ES mål så gör han hattrick mot Timrå
- Finns det en fysisk möjlighet att släppa en ledning - Så gör Timrå det
- Finns det en iskall gammal sniper som misslyckats hittills under säsongen - så målar han minst två baljor.

Vi är ett patetiskt losergäng och vi kommer med stor sannolikhet att spela kvalserien i år.

Det håller inte att ge bort alla - ALLA - ALLA JÄVLA PISSPOÄNG - mot bottenkollegor. Fan, SAIK är ju kassa nog att åka ur i år...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: Touché!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Skiter i vad Challe säger. Alla som såg matchen kan bara konstatera att något skötts fel under uppehållet/förberedelserna inför match. En hyfsad period mot Modo, sen fem riktigt värdelösa på det.
När t o m Sonny ser loj ut inser man att något är jävligt snett.

Bra jobbat, eller nåt. Hoppas ni tycker att det var väl spenderad tid att åka tur/retur Skellhell.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Jag är så jävla förbannad nu så det går inte för mig att skriva nåt vettigt längre, jag lägger ner. Varför kan det inte vara HV, Linköping, Färjestad, vi gör dom här matcherna mot, nej det ska vara lag som man normalt ska slå, usch usch.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: ingen ork,ingen vilja,inget slutspel!Gonatt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Men den glada Challe kommer att hitta massor av positiva saker i denna match, för inte kommer väl han att köra de gamla flosklerna om "bensinen var slut" vet inte varför vi inte "orkade" mfl mfl floskler.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
0 poäng klart rättvist denna kväll. Förstafemman patetisk. Lander/PS löjligt saknade. Den gamle Pärssinen likaså. Nylander lika bra som Jens Svensson.

Lindbäck kan sova gott i natt, dock.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tik02: Skillnaden är att de andra lagen tar chansen, det har Timrå slutat med i och med förra säsongen, vi har ju inte vunnit många bortamatcher på de två senaste och då SKA man ligga i botten, fattar bara inte vad föreningen tänker med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tack och go natt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Gladh: De hade gått våran väg om vi vunnit många andra matcher också dnna säsong, typ mot Rögle mfl.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
sarg ut: Det jobbigaste dom gör är nog bläddra i travronden med en sådan coach.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
fan resultaten går våran väg i fall vi skulle vinna men vi har ju helt tappat förmågan att göra mål
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Titta bara på Luleå och Linköping, det är fan inte sant. Går snart och gör en grogg på Clerasil och päronsoda. Det kan inte bli värre.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: Usch vilken hemsk omgång det här ser ut att bli.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tik02: det var med ironi!!!!!det är ju ganskayrt därute
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Jag känner inte igen Timrå iK och har inte gjort det de senaste åren heller.
Mentalt o fysiskt slutkörda - hur fan har dom tränat och hur tränar dom egentligen...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tik02: Perfekt att alla lag nu från plats 9 och nedåt har poäng utom vi då just nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Det är så man kan gråta. Men om man skulle begära utträde ur föreningen och börja hålla på ett "töntigt innebandylag" då kan man ge sig fan på att Timrå blir Svenska Mästare.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
zaccodog: Den är bäst ikväll!!!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tik02: Det är det man blir så jävla less på, vi utnyttjar ALDRIG det utan det är som amen i kyrkan att det vänder mot Timrå, men så ligger vi där vi ligger, inge raketforskning för det. Det är för dåligt från Coacher till spelarna förutom Lindbäck.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
tik02: Hade vi vunnnit hade det skillt 1 pinne. Nu skiljer det sju. Hade vi slagit Ouäögle hade det skilt 8 pinnar. Nu skiljer det noll
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Olle: dom måste ha supit till på uppresan
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Corso förtjänar tamefan en prestationsbaserad lön, usch vad mycket han ställer till med för sin formation bara för att han råkar vara på dåligt humör.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Det är ju det jag försöker få fram. Om ett lag har haft problem en massa matcher innan dom möter Timrå, så löses alla problem genom att ställa sig på samma is som dom, då vänder allt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
....och MoDo fortsätter göra mål i slutet av perioderna...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Ambroo: jag loggar ut med,  humöret man får på köpet av att se TIK spela så gör man garanterat ingen glad här inne.

Nu loggar jag ut för allas skull.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
21-4 i skott. Skön period. Detta mot ett SAIK som förlorat typ 8 raka och såg helt värdelösa ut när matchen startade. Tog en period innan Timrå fick dom att se ut som världsmästare.
Patetiskt. Som sagt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Hur i helvete kan Rögle leda borta mot LHC, den här säsongen kommer att ta livet av mig, man pallar till ett visst sen så är det slut, ska det här helvetet aldrig ta slut. Timrå har en trupp som vida överskrider "skitlagen" men vad hjälper det när varenda match (utom LHC hemma 10/10) är en plåga. Vad jag än försöker med så går det åt helvete, köper inte hem matcherna på Canal+ Web, lyssnar inte på sportextra, törs knappt titta på målservice längre, enda chansen för mig är att åka ut och sätta sig i skogen vid 19 tiden och återkomma hem vid 21-snåret, då tror jag att resultaten går min väg.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Ja då är det ju riktigt kasst måste jag säga.......
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RTS: Näe det är för bedrövligt på för många händer och fötter. Lyckas man ta poäng/vinna så är det en fetbonus.

Nu loggar jag ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Svensson har i a f fått en utvisning med sig i den här matchen samt haft två 'avslut' mot mål. Nylander däremot känns ju jätte...het.
Avgå RR2!!1
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
MB: Han har åtminstone varit bättre än en par-tre andra. Det är "stjärnorna" som sviker.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Ambroo Vet inte hur många ggr man svurit över Starkovs "fuskande" samt Samuelsson existens på en ES is denna säsong,  måste finnas några junisar att matcha.

Nylander känner man inte igen ännu, Piros ser loj ut, Kanadicerna  ser helt ointresserad ut.

Dock såg PP spelet bra ut i första.

Så här får inte ett ES lag uppträda, särskillt inte i Tiks tabelläge.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Jag ville bara trycka på det därför att vissa envisas med att inte förstå fakta,
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Ambroo: Åh? Är det så? Vilket media är det som upptäckt det vi upptäckte för ter år sedan
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Ja då känns det ju tryckt med spelare från Kristianstad som ska ersätta Lander-MPS bla.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Bragd-Birger: Hade vi spelat mot normalkompetent motstånd hade vi legat under med 5-0. Har vi så här många spelare borta samtidigt som förstafemman inte bidrar med någonting så är det omöjligt att vinna matcher, även mot ett lag som skellefteå som varken har självförtroende eller tejp på klubborna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
RTS: Moe skadad, så även Skogs.

Det är synd om Limpan, även om det var en tavla så har han ju räddat oss 5-6 gånger.

Det är bara till att konstatera att vi inte kan vinna såna här matcher och det är just därför vi ligger där vi ligger. Sen bryter tammefan alla lag sina trender mot oss, jodå KniveN... Det är så det är och det tas även upp i media numera.

14 och 24, visst, men var är 13 och Co?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Bragd-Birger: ja och det säger inte lite!!. 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
En av de sämre perioderna den här säsongen. Särskilt med tanke på motståndet. Tror inte man vunnit en enda kampsituation. Patetiskt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Vi är utspelad mot ett Saik vars självförtroende är lägre en allt,

Nivån på denna årgång av Tik är det ojämnaste någonsin, det borde ju varit typ 4-1 till saik nu.

Tragiskt att tik 2009/2010 måste matcha spelare av typen 14, 24.

Och ja jag vet att 51,91 o måns är borta

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Lite jobbigt nu... Begriper inte varför de är i sånt koma..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28

Farcinerande att se hur kass Starkov  verkligen är, han som spelar fast oss gång på gång.

De ggr Nr 14 o Nr 24 är inne blir det hönsgård direkt.

Blev Moe bänkad?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Timrå agerar jävligt tamt nu. Corso/Sonnenberg helt under isen.
Snacka om att Lander/PS saknas i den här matchen. Tack Gud för Lindbäck!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Jaha
Orkar vi bara en och en halv period nuförtiden?
Makalösa lägen Skellet har
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
lincoln: Jobbiga resultat nu om vi inte vinner ikväll...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2009-12-28
Piros är yr idag.
Och vad är det med våra Nordamerikaner?
Kommentera

« · 1219572 · »