1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597327 inlägg · 6213 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
{8673}: Tack, du skriver det jag var för lat för!
Gallo är helt enkelt en ”jack of all trades” spelare.

Förläng!

{8673}: dessutom har han inte missat en match senaste 5 säsongerna, en egenskap/förmåga som i dagsläget är guld värd.

KulltorpsOlli: Alla är vi nog imponerade över hans högstanivå där han både kan vara jävligt jobbig och möta, checkar fast pucken, grisar, samtidigt som han lyckas producera en Hel del poäng.
Problemet ligger i att han även har en låg lägstanivå där han kan försvinna helt ut matchbilden och till och med gör relativt enkla misstag. -24 är ju föga smickrande. Dock får ju han tillsammans med berglund och bojjan möta motståndarnas topline vilket resulterar i en del mål bakåt.

Jag ser honom som en fjärdelinespelare med en potentiell uppsida i poängproduktionen. Men då måste han få ett stabilare grundspel och minimera onödiga misstag. Poäng framåt ser jag som en bonus. Dessutom en kultspelare. BEHÅLL.

bar mofftak: Man förtjänar oftast den femma man får spela i. Tycker han fått offantligt med chanser i år men han har verkligen inte tagit dem. Oftast helt osynlig bara. Tror inte SHL är hans nivå tyvärr.

Sputnik: Då kanske vi ska låna ut han de andra 90 procenten av säsongen, slippa betala lön, och sedan ta tillbaka han inför ev. slutspel/kval?

Gallo ska vara kvar . Jobbar , kämpar , sliter . Visserligen lite ineffektiv och kunde ha satt några fler målchanser , men har ändå gjort 16 poäng , och det mestadels i en tredjekedja med superavslutarna Berglund och Boyce

Tikkare: jo håller med. Sen kanske jag inte riktigt håller med ändå attt Gallo bara kört 10 procent utav säsogen. Håller fast vid att han är en karaktär jag gärna behåller.

Sputnik: då har jag mycket hellre spelare som ger 90 procent av säsongen och e.v slipper kval. En som bara är bra 10 procent av säsongen ska BORT!

Sputnik: samtidigt skulle man kunna argumentera för att det är just tack vare dom här spelarna som bara är bra 10% av säsongen som har gjort att vi är där vi är idag.

Men det kanske är fel säsong för att klaga på spelarmaterialet.

bar mofftak: Tror inte det är rättvis bild att överhuvudtaget titta på AIK eller Oskarshamns match ikväll då det känns som att båda lagen ville att sina respektive motståndare får lira vidare i allsvenskan.

KulltorpsOlli: Gallo skall va kvar!! Visst han är bra 10 procent av säsongen, men han växlar upp när det börjar gälla nått. Precis en sån man vill ha i slutspel. Inte spelare som åker och gömmer sig men kan ha producerat under säsongen.

Borlänge vann...1-1 i matcher...avgörande i morrn

TimraStockholm: Det gjorde dom.

bar mofftak: Tack AIK!
Fem sekunder kvar och de kvitterar mot Almtuna. Hoppas Tingsryd klarar sig ovan strecket så vi får deras andra målis. :)

Synct: Gallos problem i SHL har väl varit främst defensiven.
Men han har ju också tvingats spela för mycket defensiv pga de han fått spela med.

bar mofftak: Precis, spelet dom visar upp ikväll skrämmer mig inte direkt.

TimraStockholm: AIK är ruggigt farliga offensivt men lika usla defensivt. 3-3 nu.

KulltorpsOlli: Berglund, Boyce håller inte, det håller jag med om, Gallo tycker jag är en stabil 3:e-4:e lina spelare som krigar på, och kan göra viktiga mål när det behövs och retar upp motståndarna ordentligt.

TIK-Lund: Drugge, Molinder, Jalle och Falk bort på backen.
Berglund, Boyce, Gallo(ärligt, han är bra i 10procent av säsongen) bort.
Tycker vi har klart bättre forwardssida.

Gorkyman: Nej. tror inte på Ludde.

Gorkyman: ska man tro Brynäs hs så är han bredd i bästa fall...

TimraStockholm: Säsongen är inte över än! 😁😉

Gorkyman: Intressant att AIK ligger under med 0 - 2 efter två perioder mot Almtuna samtidigt som IKO - TAIF står 0 - 2.

Gorkyman: Vad tror ni om Ludde ?

Reign in red: Är väl samma med Didde. Har väl kontrakt med HV nästa år oxå

TIK-Lund: Jag vill hemskt gärna ha en med ett riktigt vasst slagskott från blå, och så in med folk att skymma.

Timråit H-sand: Tänkte fel är nog 5-5 i sudden

josha840: 5v5 tills något lag gör mål.

Timråit H-sand: Problemet med junisar är ju att dom kan blanda högt och lågt. Men det gör ju även Kinnvall, men jag håller med Nielsen har överraskat!

Reign in red: Han har kontrakt med FBK dom 2 kommande åren tyvärr.

För övrigt så har han 3e bäst +/- i hela ligan med sina +19!

Reign in red: Jag tror det iallafall!

TIK-Lund: Westin kritade väl nyligen på ett nytt två-tre årskontrakt med FBK ?

Brattström spelar mot Malmö!

Gorkyman: Får vi in Erixon i laget så tror jag han och Kinnvall räcker gott i PP!

Själv skulle jag faktiskt väldigt gärna se en JalleJanne fast liiite bättre i avvägningarna, Rahimi typ, kanske en Transatlant?

Annars tycker jag att Jens Westin har utvecklats till en jäkligt stabil SHL back. Tror han har kontrakt över nästa säsong dock

TIK-Lund: Nielsen har ju verkligen imponerat! Kan ju tyckas lite märkligt att man inte provat juniorer tidigare med tanke på hur dåligt det sett ut i försvaret. Nielsen slår ju direkt ut Söderberg, Molinder. Och är nog inget sämre än Falk o Drugge heller.
Har man haft prestige i det hela att inte ta upp nån juniorback med tanke på att de kan slå ut flera andra backar. Man börjar ju undra?
Måste ju köra med de bästa! Tyvärr har det ju vart lite si o så med uttagningarna kan jag tycka med målvaktsbiten o även vad gäller back o forwardsuttagningar. Typ Drugge o Blomberg som bl.a borde fått spela mer.
Sebbe Erixon kommer nog om vi blir kvar. Och det är ju en stabil SHL back i alla fall. Skulle dock behöva en till i klass med Hampus.
Blir inte Jalle kvar så gärna nån annan finne kanske. Gärna nån i stil med Pasi Petriläinen😁😁😁! En personlig favorit från början av 2000-talet 👍!
Blir intressant att följa. Men först gäller det att borsta bort ohyran!!!💪

TIK-Lund: Skulle behöva en PP och en Hårding där bak

TIK-Lund: Sjukt imponerad av er som dagen efter en rejäl rumpkörare och med en nattsvart skadelista orkar författa långa, konstruktiva inlägg om Timrå IK. Hatten av!
👏👏👏

Timråit H-sand: Den är riktigt klurig alltså... Vi har ju bara en back av alla de med kontrakt som kan bära ett backpar i nuläget.

NY - NY (Typ Sebbe Erixon?)

Hålarsa - Vemfansomhelst men kanske Kinnvall?

Ohårdegård - NY (KANSKE JalleJanne?)

Extra - Falcon

Utlåning - Druggels (Kanske att Druggels kontrakt möjligtvis går att lösa?)

Resten - J20 spelare typ Nielsen/Landin/Englund.

Ser ändå helt okej ut... Ska bara klara dedäringa jäkla kontraktet först...

TIK-Lund: Tror nog Drugge kan tänka sig bryta kontraktet, dock lär det väl inte vara så mkt pengar att hämta där.

TIK-Lund: Ja tyvärr kan backsidan bli lite lurig . Men måste ju bara stärka upp rejält om vi ska vara med i leken!
Gallo hoppas jag verkligen blir kvar. Och får ju hoppas på ett år till med Hållander vilket vore guld.
Olofsson är dock förlorad men känns inte så stor skada att han försvinner med tanke på hans prestation. Nåt säger mig att Palmberg kommer att lämna.
Sen har man hört att flera tunga kontrakt kan landa in om vi klarar kvalet o det låter ju positivt.
Och mer pengar ska vi ju rimligen ha att värva för.
Skulle vara så oerhört skönt att få städa bort dessa ohyra till Råttjävlar i kvalet o ta ett kliv uppåt nästa år i hockeyfinrummet!
Och nåt annat finns bara inte...

josha840: Tänkte att det var 5 minuter sudden...
Men så är det ju naturligtvis inte 😁!
Ja undra om man inte kör 5 mot 5 då?

TIK-Lund: Gissningsvis så kommer vi inte bli av med några spelare på kontrakt.

Backsidan blir jäkligt svår att stärka upp alltså, finns liksom inget utrymme att förlänga med en sådan som Westerlund eller JalleJanne om man så skulle önska för på de stackars få ordinarie platserna vi har kvar måste betydligt tyngre namn in.

Av de forwards med utgående kontrakt så skulle jag väl helst vilja se en förlängning av Robot och kanske Gallo samtidigt som man får hålla tummarna för Hållander men känns högst osannolikt.
Annars tror jag stommen av Forwards av de som står på kontrakt idag nästa säsong är helt okej.

Gorkyman: Hardegård har också kontrakt över nästa säsong. Sammanställer en lista med spelare på kontrakt över 19/20:

MV - Svedberg

Backar:

- HåLarssa
- Kinvall
- OHardegård
- Druggels
- Falk

Forwards:

- Collberg
- Olsson
- Rensfeldt
- Laxen
- Thörnqvist
- Wedin

Fnale: Är det 4v4 eller 5v5 i kvalet i sudden? Minns inte hur det var förra året.

gustav9: Bara 9 spelare som ska spela sudden Death? Kanske kan bli jobbigt!

{8179}: Ska vara en bra deal om vi ska byta tycker jag.

Ja sedan ska vi fylla på med högre kvalitet än idag, samt några juniorer. Nielsen & Pontus Englund på backsidan samt Sjöberg & Eriksson på forwardssidan. Sedan har vi ju Kaijser & Jansson oxå

Gorkyman: Önskar du verkligen att vi behåller Svedberg? Med hans lönepost så blir han såklart svår att bli av med. Men skulle dom hitta en deal med honom så hade jag inte tvekan en sekund på att släppa iväg han. Bör finnas stabilare målvakter för den pengen.

På backsidan så lägger jag gärna till Nielsen. Sen två toppbackar på det(en av dom är Erixon).

gustav9: Till nästa säsong önskar jag behålla dessa.

Brattström
Svedda

Hampe
Kinnvall
Janne J
Albin
Filip W

Törna
Wedda
Laxen
Palmberg
Sebbe
Gallo
Madsen
Hållander

Sedan har vi Collberg, Rensfeldt, Drugge och Falk med kontrakt, som jag hoppas man kan bryta eller låna ut.

Olli Nomadinen : cheer up..jag har en go känsla i mej, vi kommer klara det.

« · 1955144 · »