KulltorpsOlli: Alla är vi nog imponerade över hans högstanivå där han både kan vara jävligt jobbig och möta, checkar fast pucken, grisar, samtidigt som han lyckas producera en Hel del poäng. Problemet ligger i att han även har en låg lägstanivå där han kan försvinna helt ut matchbilden och till och med gör relativt enkla misstag. -24 är ju föga smickrande. Dock får ju han tillsammans med berglund och bojjan möta motståndarnas topline vilket resulterar i en del mål bakåt.
Jag ser honom som en fjärdelinespelare med en potentiell uppsida i poängproduktionen. Men då måste han få ett stabilare grundspel och minimera onödiga misstag. Poäng framåt ser jag som en bonus. Dessutom en kultspelare. BEHÅLL.
bar mofftak: Man förtjänar oftast den femma man får spela i. Tycker han fått offantligt med chanser i år men han har verkligen inte tagit dem. Oftast helt osynlig bara. Tror inte SHL är hans nivå tyvärr.
Gallo ska vara kvar . Jobbar , kämpar , sliter . Visserligen lite ineffektiv och kunde ha satt några fler målchanser , men har ändå gjort 16 poäng , och det mestadels i en tredjekedja med superavslutarna Berglund och Boyce
Tikkare: jo håller med. Sen kanske jag inte riktigt håller med ändå attt Gallo bara kört 10 procent utav säsogen. Håller fast vid att han är en karaktär jag gärna behåller.
Sputnik: samtidigt skulle man kunna argumentera för att det är just tack vare dom här spelarna som bara är bra 10% av säsongen som har gjort att vi är där vi är idag.
Men det kanske är fel säsong för att klaga på spelarmaterialet.
bar mofftak: Tror inte det är rättvis bild att överhuvudtaget titta på AIK eller Oskarshamns match ikväll då det känns som att båda lagen ville att sina respektive motståndare får lira vidare i allsvenskan.
KulltorpsOlli: Gallo skall va kvar!! Visst han är bra 10 procent av säsongen, men han växlar upp när det börjar gälla nått. Precis en sån man vill ha i slutspel. Inte spelare som åker och gömmer sig men kan ha producerat under säsongen.
KulltorpsOlli: Berglund, Boyce håller inte, det håller jag med om, Gallo tycker jag är en stabil 3:e-4:e lina spelare som krigar på, och kan göra viktiga mål när det behövs och retar upp motståndarna ordentligt.
TIK-Lund: Drugge, Molinder, Jalle och Falk bort på backen. Berglund, Boyce, Gallo(ärligt, han är bra i 10procent av säsongen) bort. Tycker vi har klart bättre forwardssida.
TIK-Lund: Nielsen har ju verkligen imponerat! Kan ju tyckas lite märkligt att man inte provat juniorer tidigare med tanke på hur dåligt det sett ut i försvaret. Nielsen slår ju direkt ut Söderberg, Molinder. Och är nog inget sämre än Falk o Drugge heller. Har man haft prestige i det hela att inte ta upp nån juniorback med tanke på att de kan slå ut flera andra backar. Man börjar ju undra? Måste ju köra med de bästa! Tyvärr har det ju vart lite si o så med uttagningarna kan jag tycka med målvaktsbiten o även vad gäller back o forwardsuttagningar. Typ Drugge o Blomberg som bl.a borde fått spela mer. Sebbe Erixon kommer nog om vi blir kvar. Och det är ju en stabil SHL back i alla fall. Skulle dock behöva en till i klass med Hampus. Blir inte Jalle kvar så gärna nån annan finne kanske. Gärna nån i stil med Pasi Petriläinen😁😁😁! En personlig favorit från början av 2000-talet 👍! Blir intressant att följa. Men först gäller det att borsta bort ohyran!!!💪
TIK-Lund: Sjukt imponerad av er som dagen efter en rejäl rumpkörare och med en nattsvart skadelista orkar författa långa, konstruktiva inlägg om Timrå IK. Hatten av! 👏👏👏
TIK-Lund: Ja tyvärr kan backsidan bli lite lurig . Men måste ju bara stärka upp rejält om vi ska vara med i leken! Gallo hoppas jag verkligen blir kvar. Och får ju hoppas på ett år till med Hållander vilket vore guld. Olofsson är dock förlorad men känns inte så stor skada att han försvinner med tanke på hans prestation. Nåt säger mig att Palmberg kommer att lämna. Sen har man hört att flera tunga kontrakt kan landa in om vi klarar kvalet o det låter ju positivt. Och mer pengar ska vi ju rimligen ha att värva för. Skulle vara så oerhört skönt att få städa bort dessa ohyra till Råttjävlar i kvalet o ta ett kliv uppåt nästa år i hockeyfinrummet! Och nåt annat finns bara inte...
TIK-Lund: Gissningsvis så kommer vi inte bli av med några spelare på kontrakt.
Backsidan blir jäkligt svår att stärka upp alltså, finns liksom inget utrymme att förlänga med en sådan som Westerlund eller JalleJanne om man så skulle önska för på de stackars få ordinarie platserna vi har kvar måste betydligt tyngre namn in.
Av de forwards med utgående kontrakt så skulle jag väl helst vilja se en förlängning av Robot och kanske Gallo samtidigt som man får hålla tummarna för Hållander men känns högst osannolikt. Annars tror jag stommen av Forwards av de som står på kontrakt idag nästa säsong är helt okej.
{8179}: Ska vara en bra deal om vi ska byta tycker jag.
Ja sedan ska vi fylla på med högre kvalitet än idag, samt några juniorer. Nielsen & Pontus Englund på backsidan samt Sjöberg & Eriksson på forwardssidan. Sedan har vi ju Kaijser & Jansson oxå
Gorkyman: Önskar du verkligen att vi behåller Svedberg? Med hans lönepost så blir han såklart svår att bli av med. Men skulle dom hitta en deal med honom så hade jag inte tvekan en sekund på att släppa iväg han. Bör finnas stabilare målvakter för den pengen.
På backsidan så lägger jag gärna till Nielsen. Sen två toppbackar på det(en av dom är Erixon).
Gallo är helt enkelt en ”jack of all trades” spelare.
Förläng!