1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14

« · 2446103 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
hejja fbk, öret
brynäs o hv71 ska torska
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Oskarshamn har om de vinner ikväll tagit igen de 10 poängen som de låg efter oss i tabellen för ett tag sen.
Vi får gärna ta tag i spelet snarast om vi inte vill missa slutspel till och med. Så håglöst och energilöst som ser det ut just nu på isen så börjar jag bli lite nervös ändå.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
FBK mot HV blir intressant att följa ikväll.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
De enda positiva ikväll va att de visade hög lagmoral, de gick ut tillsammans och gemensamt pissade på oss supportrar. Riktigt fint gjort. Halsduken hade knappt torkat från i torsdags, men nu är den åter dyngsur.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Saik-Småland: Lilla farbrorn tackarrrrrr!!!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Villervalla: Tänker att det blir lite snöbollseffekt av det hela. En smal och trubbig backsida blir ju så klart ännu smalare och trubbigare när minuter fördelas mellan färre backar. Redan puckosäkra backar utsätts för fler svåra situationer som renderar i tillbakatryckt Timrå. Vilket i sin tur påverkar den offensiva kraften. Man tenderar att spela fast sig i egen zon och tvingas lägga energin på det.

Speluppbyggnadsmässigt läggs alldeles för många minuter på Svensson, Erixon, Stenqvist och Edfeldt - spelare som egentligen inte ska vara bäst på den delen. Svensson ska tackla och täcka skott, inte bygga upp spelet. Samma åt andra hållet: Eronen, Rindell, Edfeldt och Stenqvist tvingas lyfta alldeles för många defensiva minuter. Inte deras styrka.

Även om första perioden var bra rent försvarsmässigt (höll dom på utsidan) började man redan där med att spela fast sig i egen zon gång på gång. På grund av ovannämnt resonemang. Och sedan var väl matchen körd egentligen. Trots 0-0 efter första.

Att prata om kris, schism och att Ante tappat gruppen (populärt resonemang vid förluster) är ju rent jävla dravel och oförmåga att lägga ihop saker och ting.

Timrå är inne i säsongens värsta formsvacka. Den förstärks eller skapas tack vare personalproblem. Klart som fan att Ante och alla i den röda tröjan gör vad dom kan för att bryta den. Men jag tror att det blir svårt så länge en redan svag backsida saknar sina tre (räknar in Erixon som lär stängas av) bästa pjäser. Fortsätter det så här när alla är tillbaka kan man på riktigt prata kris. Men först då egentligen.

Det är smärtsamt och jävligt frustrerande när det ser ut så här. Jag blir galen, trots att jag innerst inne inser att det finns bakomliggande orsaker. Ett lag går inte från att vinna en jävla massa matcher och spela konsekvent försvarsspel till att vara klappkassa utan att förutsättningarna ändras ganska radikalt.

Typ.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: Det gjorde han i ST efter förra matchen mot Rögle. Han hade ingen panik alls, oförsvarbar prestation men Lander verkade inte stressad över läget alls och tycker "stämningen är bra i truppen".
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Barkborren: värst vad ovärdig du blev då?

Ja du kan hoppas att jag håller käften om du vill…

Men jag lär sannolikt SKRIVA här ändå…
Med lite mer uppskattande ord dock…

Jag tycker att de som kan se ljuset i detta mörker fyller en fin roll när det är tungt sportsligt.

Sedan är det klart att, som Thomas Johansson fick erfara blir det lite löjligt när man bara lallar om serie position när spelet är katastrof…

När Thomas lallade var det dock tidigt i serien så detta lag har betydlig bättre kvaliteter att visa upp än vad man nu gör…

Vill till att dom letar rätt på dem igen om det inte ska vara corona siffror på publiken hemma i NHC igen…

Jävligt gulligt fräst av dig iaf!
Sött att du har känslor med! 😘
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
JonteD: Jag tycker du skriver det mycket bra, alla har svackor vi hade 6 matcher innan det vände det klart ni är besvikna! Men det är ju bara att glömma o går vidare tycker ni är lite för negativa o börjar prata om kvalspel. Nä jag tror att ni går till slutspel.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: Skulle vilja höra Lander som lagkapten uttala sig om läget. Det tycker jag föreningen är skyldig supportrarna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Iceman99: grattis till vinsten
lätt tränings match för er
nyspolad is i saik zonen
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Om Pääjärvi är gratis kan jag köpa det till viss del. Men Rindell med tanke på backsidan vi har…. Bättre att spela Edfeldt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: Pääjärvi nästintill "gratis" som jag förstått, erbjöd sig nästan gratis vad som sagts på sina håll.
Rindell hoppas jag är billig.

Annars är det Nubben som är den skyldige som byggde detta smått ihåliga lagbygge och lämnade en tom börs till Kapanen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Villervalla: Är ingen Timrå expert med det ser ut som ni står och faller på vilket humör förstalinan har för dagen. Hängskalle på Emil och det är kört för dagen. Den tendensen såg vi under den halva säsongen han spelade för AIK. Helt klart finns det hockey i den killen men man måste komma på jobbet varje dag i SHL nuförtiden.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
kattan: Kanske skriver med känslorna för mycket utanpå, men spontant känner jag att vi kanske skrev på med en hemvändare för mycket gällande Emil.P och Wedin.
Lander och Dahlén solklar skillnad på spets.
Men Emils dyra kontrakt kan bli en dyr historia och ett sänke han inte steppar upp mer än detta under alla säsonger han har kvar.

RunarUp som har sett honom väldigt mycket i Växjö var ju skeptisk deluxe på förhand, börjar förstå honom mer och mer nu när han beskrev honom som mestadels osynlig och loj i spelet överlag. Jag hade ju inte gråtit om vi haft Hållander som hemvändare istället.

Vi blir väldigt synade i vårt spel just nu och vi var i topp 6 på lånad tid. Jaja vi saknar spelare, men det har alla lag gjort under säsongen, ännu mer bärande spelare än oss till och med utan att det falerar så pass.

Hoppas vi klarar play in, sen har Kapanen en del arbete att göra till nästa säsong om vi skall ta lite steg mot toppen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
0 självförtroende
Helt slutkörda!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Såg inte matchen men såg en repris på PP där Rindell ser ut att ha cement i benen och vi släpper in ett mål. Det såg för djävla klent ut.

Rindell och MPS hade vi klarat oss utan. Lytinen är ett fynd. Kapanen har fortfarande lite att bevisa.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Nope! 5 - 0 blir det!😂
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Nä in med Borken så spelarna får äta orm.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Fast vi kommer göra en bra första period :)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
roger_sundsvall: Räknar med 0-5 hemma mot Örebro på torsdag
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Charlie2: Ja vi har tappat allt i försvarsspelet med följd att anfallet blir lidande också för att de känner en osäkerhet om det blir ett pucktapp och kontring. Backarna blir ängsliga och forwards blir rädda.

Föresten, var det inte en tränare som sa att det är omodern att skymma målvakten och speciellt vid PP? Konstigt att alla andra lag skymmer målvakten och helst med två spelare medans Timrå skymmer inget.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
söder över: hoppas du håller käften stängd när dom vinner sen då lipsill
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Jockz: Nope, vi ska inte bli överkörda av varje Rögle eller Skellefteå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
T.o.m. madhawken har gett upp...Malmö i kval...
Frågan är vilket lag blir motståndare. Jag satsar på HV. Det gick helt enkelt för lätt första halvan av serien för Timrå. Hybris både bland spelare och supporters. Finns dock tid än att räta ut eländet. Målet var topp 10. Känns inte omöjligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Kan ju hålla med men nu glömmer vi de här för en sak e säker vi som supportrar måste TRO på grabbarna!!!! Alla lag har svackor och vi har en nu inbillar mig att de är jävligt tryckt stämning i omklädningsrummet o dom kommer att ta sig i kragen de vet jag!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿 RÖTT O VITT FÖR ALLTID!!!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
kattan: Vi har inte ens någon ambition på att ha något spel i offensiv zon. Vi har 3 man på väg hemåt innan vi ens slarvat bort pucken.

Jag förstår att alla spelare ser så jävla less ut när det här är vår taktik.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå IK
Vi finns på plats imorgon under julgransplundringen på Sundsvalls torg från kl 11.00! Kom och säg hej!
didrik strömberg är där
Välkommen 🔆
de va idag? aj faan
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Det absolut första som kommer komma ut ur Antes mun på intervjun är "Jag tycker vi gör en bra första period, vi kontrollerar spelet i egen zon."
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: det sket dom i efter Rögle med…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
161 minuter och 16 sekunder sedan senaste målet och det är hockey vi pysslar med.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
0 - 5
5 - 0
"forts.följer"
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Dime333:

Väl mött i så fall. Blir trevligt med nya finbesök i Malmö Arena. Längtar så mycket efter att få se mitt favoritlag igen, oavsett sammanhang. MIF klarar vi av lätt…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
snushane: Inte f.,.n beror det bara på backarna,ett dj..la snack om dem,se på våra forwards missar alla chanser de får & vi som var framtunga,oj oj oj,skärskåda forwards jobb istället,uselt var ordet,samt ledningsmässigt håller inte detta någon högre nivå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Kan ingen av er mysiga experter med gott hjärta komma in här nu då och skriva:

Men ta en reality check!

Timrå är fantastiskt bra!

Vem hade kunnat ana att vi skulle vara så bra!

Ojojoj…

Det kan vara kul nu när laget fixar ca 2 passningar i rad.

Kan inte skjuta.

Kan inte täcka skott.

Kan inte åka skridskor i den fart motståndarnas motsvarighet till Stenqvist gör.

Kan inte ta en fysisk duell framför något av målen utan måste åka minst en meter ifrån och haka ist.

Detta är så tragiskt illa spelat av Timrå att det är äckligt!

Rautio i mål tack!

JJ är den sista att förtjäna detta!

Låt han träna och hålla igång tills dess att laget bestämmer sig för att kämpa igen.

Pisslag!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Kommer supporterklubben att anordna resor till Malmö i kvalet?I så fall så måste vi ju stötta laget så gott vi kan. Jag bokar in mig direkt i så fall.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Vår offensiv är totalt synad, bland annat. När Dahlén inte är inblandad i något framåt är det ihålligt. Känner igen från tiden i HA.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Missade matchen p g a oväntad inbokning på jobb. Kanske lite synd för det hade säkert varit mysigt att sitta på O’Learys med dyr mat och öl medan man njutit av dagens föreställning. Får väl hoppas att chansen ges en annan gång…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
söder över: Patetiskt ovh så otroligt dåligt att ingen i Timrå ställer upp på intervju efter matchen. Jag hoppas att de skäms minst lika mycket som jag och många andra timråiter

Odugliga satar förlåt orden är rejält besviken och skriver lite i affekt.

Avgå alla!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Vi behöver tillbaka Didde å Lyyt, annars kan vi lika gärna lämna wo kommande matcher
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Förklaring? Vi blir överkörda av bättre lag helt enkelt, från tränare till spelare.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nu får dä iallafall åk hem till familjen å mys ett par dar innan Örebro!!
Spel Xbox å titta Netflix å ät på McDonalds!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zäta75: Vad tänker du att den påstådda krisen består i?

Vad förväntar du dig att förklaringen från Timrå ska lyfta fram? Vad ska dom säga tycker du?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nisse på Mon or: Trodde inte ens han var med
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Dubbeld: Lars sa ju det , SAIK -målisens lättaste nolla denna sässe
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nisse på Mon or: han satte en hård tackling i slutsekunderna av första perren, förutom det helt osynlig
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Dubbeld: precis…

Intervjun före matchen…

Ante tycker det är konstigt att vi inte vinner mot Rögle och nu ska det bli bra mot Saik.

Wow…


Ingen intervju från Timrå.

Oklart om det berodde på att Cmore inte ville smutsa ner sin utrustning med Timrå

Eller om Timrå inte var så värst sugna på annat än Netflix i bussen…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
snushane: Det var dock inte hans första agerande. Lyytinen är ju ett bevis på att han inte är totalt oduglig. Och när vi går bra tycker de flesta om Perra. När det går dåligt gör många inte det. Sen är inte ett kontrakt obrytbart om hans dåliga spel skulle hålla i sig.

Jag håller med om att de två senaste matcherna är på tok för låg nivå. Men svackan är ju inte på den nivå att det ska talas om att sparka Ante.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Såg ej matchen...hur var Mieho i moraset?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
t.o.m saik publiken va rätt tyst
matchen avgjord redan innan
NY spolad IS i saik zonen
Låst ämne

« · 2446103 · »