1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Uddan: Du skulle ha svarat: Det blir lapp på luckan.

T T: Det är klart att det blir lapp på luckan.
Jag var till E-on Arena i dag på lunchen och slutspelsstämningen vibrerar redan i luften. Alla ser med stor förväntan fram mot kvartfinalserien då Modo skall spelas bort från vidare kamp om medaljerna. Challe hade full huggning med att hålla lirarna tillbaka på träningen i dag. Dom är heltända! Kom igen Modo så skall ni få på tafsen!

När som helst så kommer det nog ett TIK/Modo-inlägg i den här tråden också.

T T: Hehe ja de kan man ju hoppas :)

Fast man måste kanske ha överseende med vissa gäster som har svårt med tankeverksamheten.

Är det någon som vet vilken kanal som kommer sända matchen imorn? +? 9´an? PPV?

Frazze: det blir PPV. och på torsdag tror jag det var på +

Frazze: det blir PPV. och på torsdag tror jag det var på +

Frazze: Hv-SAIK på C+ och LHC-Fif på Kanal9 vi får se våran på PPV men på torsdag går vår på C+

Blizzard: OK! tack för det

Challe säger att skade/sjuk fronten bland Timrås trupp har ljusnat rejält, Det smakar mumma det.

Detta bör innebära att alla förutom Hedström E Andersson Carlsson

Detta innebär att vi kommer kunna ställa upp med fyra hela femmor. Hoppas man vågar spela Lander som fjärde center så de övriga tre kan konsentrera sig på sina formationer och inte bli för trötta i slutet av matcherna.

Största frågetecknet till imorgon är Moe, dock lär det inte spela någon större roll, i och med att Timrå lär spela med tre backpar ändå!

lungan:

Också har ni ju en så stabil och lugn målvakt, till skillnad från våra fladdermålvakter, så det vore väl faaaaaan, om ni inte vann i fyra raka?!

Säkert fel tråd, men Hockeypuls studio har kommit upp i ST-TV nu. Länken.

Bigthelin: Skit i TV-n, se matcherna live, det gör riktiga supportrar!

Nån som vet om insläppet är 17.30 eller 18.00 imorgon?

Ser att Timander inte spelar imorn, klart avbräck för MoDo

Käck och gemytlig stämning härinne Timrå-fans och Modo-fans emellan...hård men hjärtlig liksom. Festligt med en massa fräsiga kommentarer.

mikenomad: ja det ska vara sånt, få upp stämningen ^^

Så laddar man upp redan nu inför imorgon genom att titta på "Miracle" på 9:an. Grymt bra rulle.

Med allt snack här inne, det säger ju sig självt att det blir tufft, vi kommer med ett lag som varit princip haft skador hela året och inte kunnat spelat ihop laget mot dom Svenska Mästarna, klart som fan att det blir tufft, vi mot Mästarna....if understand what I mean.

MB: glömde "you" mellan If och understand såg jag, är så nervös att möta Mästarna!!! ;-)

Hörde att man plockat ner Strimmatröjan i taket. Kanske inför Kentkonserten, men varför inte ställa tebax efter sig?

Tycker stämningen är lite loj här inne, så har dan före.
Man får väl släcka elden med en dunk bensin ( c :

Men visst är han lik Sedinarna

Helg Ernest: Men vad i h-e! Lever du?!

Per HApps: Strimmas tröja måste tillbaks omedelbums !!! häda inte i ladan
Varför överhuvudtaget flytta på den....?? inte en sketen rockkonsert med Kent ska få Timrå IK modersklubben att ta ned den, möjligtvis för att den ska tvättas eller strykas. Imorgon ska den finnas DÄR i taket !!!

Uno Gordon: Man vaknar till inför kommande slag.

Helg Ernest: Har du firat med champagne nu när Nubben slutat?

El Maco: En calvados vart det nog allt ( c :

Helg Ernest: Då blire lekstuga då´rå on prime time! Annars undrar jag om champagnen smakade bra? Det var ett jävla långt firande du tog efter Nubbens sorti.

Helg Ernest: Har du varit nere på kontinenten och fyllt på spritförrådet hemmavid med ädelt nobla drycker inför kommande högtidsstunder?

Helg Ernest: Fick du blykeps över tangenbordet nu också. Fan du kan ju inte slocka mitt i uppladdningen!

Uno Gordon: Skall jag vara ärlig har jag kvar sedan 95, från kontinenten.
Men visst tankade jag upp i juli.
Lite Havanna Club Barrelproof och lite Tangery ten gin. + lite till.
Så nu har jag faktiskt insett att rom russin glassen verkligen smakar rom.
12 årig mörk rom, alltså.

El Maco: Ärligt! Så hade jag heller sett Nubben kvar än Challe.
Fast helst hade jag sett Kenta kvar. Se bara på HV går som tåget.

Nu skall jag sova om jag skall palla med matchen i morgon, blir en tung afton.

Men med seger 4 - 3

Helg Ernest: Jävlar alltså! Att du var en sådan finsmakare, det hade man aldrig kunnat räkna ut. Det är ju någonting som aldrig kommit fram tidigare. Det är ju rent häpnadsväckande vilka nyheter du släpper i slutspelstider. Jag är skärrad.

Så du verkligen -95. Då kan du ju inte ens dricka det hela i en 3/4-dels takt. Det är ju nästan olagligt att lagra sådana godingar i hemlighet.

Herregud!

Har snabbcheckat inläggen här från 22.00 och inte hittat något angående Sannys uttalande om Wikegård i Hockeykväll. Rätt kul ;-)
För er som vill se så finns inslaget på hockeykväll på weben!

tjobba: Han fick sig en välbehövlig känga där, även fast AB snabbt framställde det som att Sanny faktiskt riktade seriös kritik mot Wikegård...

Olle: Det var ju inte direkt oväntat att Sanny skulle gå till attack och vingklippa Wikegård. Han är ju emot frispråkighet som företeelse rakt av och ligger ju sked med Martin Lindman. Han kapade ju mig också på ett väldigt effektivt sätt. Han avfärdade ju mig som en skitsnackare och lögnare som inte hade torrt under fötterna.

Det är ju strålande att Herr Lindström har det istället då och "städar" upp i djungeln utav meningslösa krönikörer, simpla bloggare, illasinnade proffstyckare och oseriösa journalister så att det blir någon ordning i det här landet.

Starkt jobbat Sanny! För en god saks skull!

iggy: DEt årerstår att se om den finns på plats. sent igårkväll var den fortfarande nerplockad och stog undanställd i en korridor.

Uno Gordon: Det är så fantastiskt att du jämnt och ständigt har fullständig koll på hur alla andra tänker, tycker och fungerar, vilka som ligger med vilka etc.

Visst är det bra märkligt att biljetterna inte är slut ??

Ståplatser kvar:
547

Sittplatser kvar:
399

En rysare på domarfronten ikväll:

SJÖBERG, Patrik Stefan Holm
Linus Thörnblad

(TAKULA, Leo
LARSSON, Robert)

Hr. Sjöberg från Gavloe tillhör väl inte favoriterna i domarkåren för TIK:s del direkt....

mikenomad: Spännande att se vad Holm och Törnblad kan uträtta

mikenomad: Budord 7, min vän. Budord 7.

actionleif: Förmodligen att hoppa över regelboken.

Aftonbladets line up..Tror inte dom har nån koll på vilka som spelar i Timrå.
Syftar på 3 kedjan.

TIMRÅ
Skador: Jonathan Hedström, f, Erik Andersson, f.

Notera att ...

... Charles Berglund de senaste dagarna kunnat konstatera att skadeläget ljusnat betänkligt. Exakt hur laget formeras bestäms först matchdagen.

Målvakt: 31 J. Backlund.

Förstafemman: 9 K. Koskinen, 30 P. Kokko – 37 M Pyörälä, 32 R. Hahl, 27 T. Pärssinen

Andrafemman: 8 S. Lindström, 4 R. Jonsson – 19 B. Svensson, 17 J. Andersson, 62 P. Tenkrat

Tredjefemman: 33 O-P. Grönholm, 81 A. Holmqvist – 17 M. Holmqvist, 28 M. Plüss.

Fjärdeformationen: 22 R. Ticar, 24 A. Lander, 58 S. Hård.

Poffa: Trodde det var, "Du skall icke besöka E-on hallen, ty du kan få stickor i ballen.."

AM: Va skönt de vore om vi slapp ha er här..Blir en sån tråkig stämmning när spaggetti kropparna kommer..

AM: Jo,du! Fäll ut pungen och landa! ;)

Uddan: Tredjefyran ska det väl dessutom heta?

Uddan: Om jag och AM anses ha spaghettikroppar, då borde vi se över den svenska folkhälsan lite pronto.

« · 1001894 · »