1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598789 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Freddan stannar hemma och ersätts av Timander. Hm...

T T: Källa till detta intressanta påstående?

El Maco: Allehanda. Kan ej länka.

Ikväll vinner vi!!!!! basta,nåt annat finns inte i min värld.

El Maco: Hehe, klackledarna...

T T: Jättetråkigt att bli sjuk sådär plötsligt. Undrar om Timander har rätta ytycket i vattenflaskan om det blir diskussioner med domaren?

henrik: En av de större filmarna är ju 100kg Magnus Wernblom, som faller som ett korthus så fort någon nuddar honom.
Eller som Wikegård en gång konstaterade: "-och som vanligt åker Werner omkring med oslipade skridskor".

Är det bara jag som håller på att dö? Är det bara jag som funderar i banor kring kronisk hjärtsjukdom i samband med kraftiga bröstsmärtor? Är det bara jag som spiller upp en stor whisky just nu?

Kevin O Shea: I listan över mina hockeymeriter - jag har beskjutit Wernblom och de andra lökarna på idrottsplutonen på I21 med lösplugg. Redan på den tiden slängde han sig.

Mathias Wiklund kom inte med på idrottsplutonen så han var i mitt lag.

Olle: du kan vara "lugn" jag håller också på dö! riktigt nervös, men någon whisky blire inte :)

Känns som att Modo är uppskrivna som fan, har inte läst en enda "expert" som tror att Timrå har nån chans.

Känner mig ändå inte orolig.

Javisst Modo är regerande svenska mästare, men det känns ändå som att sättet de gick och vann ligger i paritet med Danmark i Fotbolls-EM 92, Sverige i VM 94 och Grekland i EM 2004.

Allt som kunde gå stolpe in gick stolpe in, blunda, skjut. arsle och in, klacka, nicka sockerdricka.

Modo har haft sitt once in a lifetime flyt därför så tror jag att rättvisa kommer att skipas den här gången.

För nu måste man (förhoppningsvis) förlita sig på sin grundkapacitet och då viker Modo ner sig.

T T: Vad gjorde Freddan en dag för 2 veckor sen? Var och inspekterade sin nya arena.. Viktig match i kväll en seger skulle sitta fin,t viktigt att vinna första machen. Som lite expert tror jag på flera hemmavinster i kväll..

Simmalugnt: Du menar för att vi slagit er i serien 2 år i rad och därför är sämre än er?

Men visst hade vi lite tur i serien mot er, men sen körde vi på ganska bra.

Du får gärna ta fram ett guldlag som inte haft tur med sig.

Er chans att vinna är att challe lyckas skaka fram den entusiasm och fart i spelet ni bjöd på ifjol, annars ska vår rutin kunna kliva över er, förutsatt att inte alla i modo sjuknar in, för ert försvarspel har påverkat er neagtivt över hela banan och sånt syns kraftigt i slutspelen.

Simmalugnt: Nu tycker jag du är lite väl orättvis - man kan inte gå hela vägen med enbart tur. Visst, i kvarten mot oss hade de ett jävla flax med några vidunderligt märkliga mål. Men i semin å i finalen var de i mitt tycke det klart bästa laget.

Yetman Synd då Sanny var ju taggad i kväll Expert kan ha fel men inte jag

Laguppställningarna bekräftade på swehockey. Jag är försiktigt optimistisk.

Simmalugnt: Jag tycker Jimmy skrev bra i sin blogg. Modo har faktiskt bättre lag i år med dykarn Wernblom och Wulf som exempel. Timrå känns lite sämre än ifjol... Men vafaan de e slutspel ! Styf kan göra hattrick ikväll och Timrå kan börja spela som i trans ?

Hur som helst... Slår vi bara ut Modo så skiter jag i hur det går i semin.

spud: Nu är det väl inte försvarsspelet som har varit vårt problem, utan målskyttet. Vi har släppt in näst minst mål av alla men också gjort tredje minst så det är nog där vi måste skärpa till oss.

spud: Ni hade sjuk tur mot oss ifjol ! Men men som du säger så kommer ni före oss i tabellen... Jag håller med dig om att vi måste höja oss annars kommer modos rutin bli tungan på vågen.

spud:

Var skrev jag att ni är sämre, Jag skrev att jag tycker det är konstigt att Modo har fått ALLA tips.

Förra säsongen skiljde det 3 poäng, nu 7 poäng.....jadu ni är ju läskigt överlägsna.

Enkelt, Sovjets landslag, du får välja årgång.

Simmalugnt: Alla lag - HV undantaget - måste ha flyt för att vinna SM-guld. Sen kanske man inte behöver dra det lika mycket in absurdum som Modo gjorde i fjolårskvarten, men...mylla behöver man.

Foyn:

Kan hålla med om att Modo har förstärkt lite, men att Timrå skulle vara sämre än förra säsongen det håller jag verkligen inte med om.

Bragd-Birger:

Naturligtvis är det så, och det var det jag menade att sånt flyt har man inte två slutspel i rad.

Ok, dags att gå till bussen. Och tamme tusan kom det inte lite handsvett nu också. Härligt.

Simmalugnt: Backsidan me Strålman... Nåväl nu måste jag dra.. Hockeyfight !!!!

T T: Ja, så var det dags att bege sig. 

FORZA TIMRÅ!

Foyn:

Jo, vi är en spelare sämre på backsidan, men inte sett rakt över,det tycker jag inte...

Varför är kanal9 så OTROLIGT kassa att få ut info vilken match dom visar efter Dif-Lhc...Usch de är kasst!!

Blizzard: De visar Matchen mellan F:en på torsdag, C+ Sport 1 visar länsderbyt.

Paddan: tackar ! den där sidan får jag spara på favoriter!

Vilka tror ni Modoliderna får möta i semifinal?

mikenomad: Vad jag syftar till när jag skriver att Sanny ligger sked med Lindman är att han tar hans parti utan att något belägg för det utan bara gör det därför att de råkar ha varit på några landslagssamlingar ihop och spelat en säsong tillsammans. Han borde ta reda på min avsky och vad som ligger bakom innan han kallar mig skitsnackare för det har inte en jävla aning om. Då har han bara hört Martins version och att därifrån dra en slutsats är bedrövligt gjort när man inte helt hundra på sin sak.

Folk får kalla mig idiot, dåre, pajas etc. Men att kalla mig lögnare accepterar jag bara inte. Aldrig någonsin. DET ÄR FÖRTAL!

Och jag brukar ha lätt för att förlåta, men i det här fallet är det omöjligt. Lögnare är ett ord långt utöver den acceptabla gränsen.

Vad sedan Sanny tycker om mig i övrigt skiter jag fullkomligt blanka fan i.

Nu är det nervöst!

Icing-Ove: På långfredag kan modoliderna ta fram golfklubborna och kolla om foppa öppnat banan.

fighter: Nu kör vi !

NU GÄLLER DET GRABBAR!

KROSSA MoDo NU FÖR F--------N!
FORZA TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

greger060:

Virus är bäst!

Fan det här är ju verkligen ögonblicket då jag vill att canal+ web-tv ska krångla...kul grej.

Hmmm varför i hela h-vete funkar inte canal+ web-tv för? är det nån som kör det och har det igång?

Messiah: den klarar aldrig höga belastningar som nu! SKIT

Messiah: kör radion så länge!
och sedan får du väl ta och stämma dem!

tikwille: va fan... här ligger man och vrider sig i ryggsmärtor och kan därför inte närvara på plats åsså klappar web-tv ihop... vilken jävla dag

ja men hellre radion en inget alls!

tikwille: Men vad i helvete, 2-0 till Frölunda mot Färjestad efter 35sek!!!!

Uno Gordon: Det ar val extremt skont att se!

Johan J: Jo men man blir ju väldigt brydd. Inte ofta man får se 2 mål på 35 sekunder!

Någon som vet om man kan se Timrås match ngnstans på nätet???

« · 1002893 · »