men vad är det med folk från Ö-vik?alltså får man gnällutbildning när man flyttar dit? från åskådare till spelare till tränare vad är detta för "människor". Sundström,Svartvadet och Wernblom vilka sanslösa gnälljävlar man blir stum av förvåning när man åser spektaklet ,dom alla är väl tillräckligt gamla i gamet för att inte tramsa så in i h.....e,störtlöjligt! Undrar om samma mentalitet också befinner sig på Ö-viks krogar dvs grina för att man inte får som man vill.Tycker att dom är riktigt pinsamma
Känner att man just har återhämtat sig. Ootroligt viktig seger o grymt skön! Trots detta så är det ju bara 1-0 i matcher, det kommer att krävas en hel del till av denna kämpaglöd framöver o jag kommer att vara lika nervös i fortsättningen. Konstigt hur man kan se olika på en situation där Svarten sätter klubban mellan benen på Bagarn, har vevat detta i repris nu några ggr o förstår inte varför det gnälls från ett visst håll.
Den här puckade Modoiten hoppas jag blir avstängd i många år från 2 arenor.
Hahl Bundy: precis jag ser samma sak, såg matchen på en 42" HDTV med bra bild så jag vet vad jag såg. Svartvadet hade klubban mellan Anderssons ben, sedan fokuserade jag mig på pucken men jag uppfattade det som att han fastnade på Johan snarare än att han höll fast honom.
Visst kan vi också gnälla när det går emot men inte så som MoDo har för vana att göra och gråta ut i media (med undantag några gånger under säsongen då Challe på grund av sin orutin inte hållt igen käften)
oscaaaar: Kolla på reprisen klubban fanstnar i byxbenet, och J Andersson har iofs ansvar över sin utrustning så visst skulle de kunnat vara en utvisning. Modo kommer få dommaren på sin sida med, var så säker.
Men det enda man kan fast slå är att utvsningen inte är så självklar som hela MODO lägret förespråkar.
Nä Timrå kämpade och kämpade och vi vart tilldelade den tur som en bra lag är förtjänt av!
Hur rättvisst var 0-2 egentligen inte speciellt va?
Nä Matchen svängde de var högt tempo och dommaren missade detta, visst med två huvuddommare skulle kanske förseelsen mellan Svarten och Bagarn blivit en utvisningen, dock kan om så var fallet att det varit två huvuddommare blivit ytterliggare en utvsing för MODO någonstans i matchen som Timrå hade förvaltat.
Detta är inget att diskutera, bara att acceptera och gå vidare. Domaren är bara mänsklig visst är det surt att detta kanske blev en matchavgöande efekt men, håll tillgodo MODO-fans ni kommer få domslut med er framöver, detta slag om västernorrland är inte slut.
Timrå såg öerhört tröttkörda ut i slutet och det är ett orosmoment för framtiden.
Nä nu börjar vi ladda om för nästa match imorgon klockan 19.30 på canal +.
Gå för fullt nu Timrå ett 2-0 överläge i matcher och ni har skaffat er ett bra utgångsläge, för att ta hem denna kvartsfinal.
Dock gissar jag på att MODO kvitterar i matcher imorgon!
lungan: Jag citerar Wennerholm i dagens Aftonblad; ".....men nu missade han en solklar utvisning i ett avgörande skede av matchen, då Timrås Johan Andersson direkt efter tekning i Modos zon slet klubban ur händerna på Per Svartvadet."
Slet klubban ur händerna? Med vaddå? Byxan? Klubbor fastnar ju både här och där under en match, Klubbor har dessutom en märklig förmåga att gå av vid skott och dylikt. Inte alls sällan som spelare tvingas slänga ifrån sig sin klubba och lira vidare utan.
Vidare (Wennerholm); "Modo skapade annars klart vassare chanser i de två första perioderna."
Eh, jasså? Det håller jag förstås inte alls med om. Är Wennerholm måhända även han en bitter Modoit?
The Palm: Det som är så roligt är att det så tydligt syns att johan håller i sin egen klubba med bägge händerna. Fattar inte hur han lyckas rycka den ur svartvadets hand. Med sitt tredje ben kanske?
Reflexmässigt tror jag på Johan Anderssons version före Svartvadets, men samtidigt är det bara kul om det nu var solklar utvisning, allt för att göra Modos förlust så nedrig som möjligt.
Annars var det en bra match och överlag en fin insats av Timrå. Det märktes att laget var mer samlat och koncentrerat än under vanliga serielunken. Som många redan konstaterat var Regin och Tenkrat Timrås klart bästa spelare. Kul att se hur Tenkrat jobbar över hela banan – jag är glad att killen har kontrakt nästa säsong. Sett över hela matchen gjorde Backlund en klart bra insats i kassen. Backarna överlag bra också, utan att sticka ut alltför mycket (Kokko bäst, trist att han lämnar). Det som kändes mest oroande var det undermåliga spelet i boxplay (vad gör man för nytta om man bara står stilla utan att pressa puck eller markera?), det måste vara betydligt bättre imorrn!
Robban: Ja, jag tycker det är jäkligt synd när media fokuserar på detaljer som innehåller tydliga sakfel. Mdod hade inte heller vaskat fram de hetaste chanserna under de första två perioderna - det var ställningskrig med spelmässigt övertag för Timrå. Sedan medger jag att vi hade SÅNT JÄKLA FLYT i denna match - och måhända hade Sjöberg kunna struntat i den allra sista utvisningen..
Men WHAT THE FUCK! Vi förtjänar tur i denna matchserie med tanke på det sinnessjuka oflyt vi hade ifjol. Wennerholm har dock rätt i en detalj. Sjöberg bör inte döma i Övik. Det tror jag absolut vi skall vara mest glada för då domare brukar ha en tendens att vilja "bjuda tillbaka". Varför inte plocka in Tomas Andersson? Elitseriens allra tydligaste bortadomare? ;)
Det ser ut som det blir utsålt på lördag iaf, hoppas på karnevalstämning på läktaren igen. Det känns skönt att det som sämst kan vara utjämnat i matchserien (1-1). Bara vinst gäller på lördag(vinst på torsdag bara en bonus).
RocknRolf2: Å tänk vad vissa dömt ut Tenkrat tidigare på säsongen men igår visade han vilka ruggigakvaliteer han besitter. Det krävs kanske slutspel och viktiga matcher för att han ska tända till!?
The Palm: Wennerholm har alltid haft sex med nolaskogs. Han är helt oduglig och jag har alltid haft svårt för honom. Han är en sådan som i första hand gör det lätt för sig eftersom han inte kn så mycket.
Svartenbrandt släpper bara klubban. Men det fattar inte modo-lovern Mats efterom han inte vet bättre.
Alltid lika kul att krypa ut ur högen med tomglas efter en sådan skön upplevelse som man hade framför TV:n i går kväll.
Uderbart att få knäppa bort det bakvända "suppet". (När man har en granne som håller på Modo i närheten, är detta bakvända "suppe" en utmärkt försäkring. Alla som sett filmen "Den sista färden" vet att ord som "skrik som en gris" och höjden av fulhet på något vis går hand i hand med modoiter och deras genetiska störningar i stort. Därav mitt något oorthodoxa skydd.)
Nu hör jag bara grannens olycksbådande och vemodiga banjoklinkande i fjärran...
Jag möter mina ögonrödor i badrumsspegeln. Färgen matchar min slitna TIK-tröja något så innihelvete bra. Slutspelskägget får troligtvis en trött luffare att känna sig som en kung på spa...
Jag gräver i cigarrlådan och får fram ett riktig fet cigarr. Med darrande händer snoppar jag fanskapet och puffar i mig segerns sötma. (En Cohiba Edicion Limatada 2004, för alla kännares och fjollkungars vetskap) Till detta trycker jag ett litet glas dålig bra sprit. EAU DE VIE så klart! Hur jag ska fira den slutgiltiga förnedringen av banjolandet och mjölkpallarnas rike står skrivet i stjärnorna... Men slår vi tillbaks inavelsimperiet, då är det en "strike back" som ska firas i klass med Timrås största framgångsfester hittils.
Rättvis är skipad. 0-2 var ett hån mot ishockeyns väsen. Äckelmodo är tillbaks till en helt lagom nivå. Livet leker, grannen gråter och jag har bokat plats i restaurangen på skärtorsdag. Med stigande ålder planerar jag att åter besöka EON Arena!
Givetvis väljer jag numer sittplats och mer slipstifo i stället för att röja runt på "norra stå"... Men det är mer relaterat till glöggfryntlig bekvämlighet och jävla slöhet.
Jag väljer slutligen att travistera på en annan känd härförare efter detta Slaget om Västernorrland:
"Sällan har så få, betytt så mycket för så många".
Red Rocker: Framförallt krävs det ett bra samarbete med hans kedjekollegor. Så var fallet igår. Han har varit bra under en längre tid. Hans kompisar har inte alltid varit detsamma.
Huge: Vet du, jag tror att Challe har Harald som förebild och idol. "Han vann" ju SM ifjol och en sån framgångsrik person måste man ju försöka kopiera, eller hur?
Jag såg att det var stökigt i Modoklacken när Sjöberg skulle kliva av isen men vart har du läst/hört att någon av de som bråkade skulle bli avstängda var det så allvarligt??
Läser kommentarer om någon i modoklacken som borde bli avstängd? vad handlar detta om? vad gjorde han? såg ingenting sådant på tvn nämligen så jag vart lite nyfiken:P
Red Rocker: nä jag har inte läst att någon SKA bli avstängd. jag bara läste några kommentarer i det här forumet om att några tyckte någon skulle bli avstängd:P därför jag undrade vad den i modoklacken hade gjort som gjorde att vissa tyckte att dom skulle stängas av från E.On:P
Bigthelin: Det var en kille i Modo klacken som kastade en puck på en ung pojke (ca 7-9 år). Som jag förstod det var pojken också en Modosupporter. Pucken tog väldigt illa och ambulans fick komma till undsättning.
Tvåtallar: Ja, vad ska man säga. Klockrent. Ingen utvisning på Bagarn, och ingen straff i förlängningen.
-Även om man själv tyckte att det skulle ha varit precis tvärtom för båda lagen när man såg matchen.
Det jag är mest nyfiken på är om Harald kan erkänna att han har fel om han får se repriserna på Svartvadets klubba. Sedan skulle jag vilja ha typ Tomas Ros eller nån annan idiotisk och hemskt irriterande journalist att fråga Svartvadet vad hans klubba gjorde inkörd i Bagarns utrustning - ska den inte va på isen?
andyo: Ja det är tråkigt att de tillhör deras så kallade slutspelsrutin. Att motoriskt grina hos dommarna. Och på så sätt skaffa sig fördelar. Jag gillar heller principen håll skäften och spela hockey
Tvåtallar: Fördelar är bara förnamnet av vad dom får. Under dom stunder timrå pressade på många gånger igår så tyckte jag de skulle vare ett X antal utvisningar. Men så fort Modo kom in i våran zon och hade spel i kanske 15 sekunder så fick dom med sig en utvising rätt så ofta, rätt dåligt!
Blake Slåhan: Här kommer en ström av killgissningar, häng med! Till att börja med så håller jag inte helt med om att backarna var för dåligt involverade i det offensiva, jag köper att vi har/hade för få poängbackar (lyckas Freij ... | Läs mer