1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605134 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Hahl Bundy: Kan man inte bara gå och sova.Vakna i morgon och läsa i tidningen att Timrå gått vidare!
Jag orkar inte detta!
En sak är säker svagt hjärta har man inte då hade man varit död nu!

bisterfinnen: Björn Svenssons slashing va nästan fulare än Styfs knätacklig i min mening. Styf är lite olycklig där, medans B.S. slag på Wargh nästan såg avsiktligt ut.

När det gäller Wenrblom så väljer jag att cítera Sanny (Länk)

Ann: Sova? Mycket nervöst är det, mycket. Samtidigt vill man uppleva denna spänning o gastkraming.
Slutar det lyckligt då är det värt det 1000 ggr av 1000.
Tappar vi det här vet jag inte om jag vill se hockey nån mer gång i livet, nåt tyngre vet jag inte om man kan uppleva.

Hahl Bundy: Tappar vi detta kommer jag att hamna på Hispan med en sådan där vit vacker tröja med knäppning bak....Där får man nog inte se hockey tror jag...

Ann: Det jag är orolig för är att Modo har nu 2 hemmamatcher att knapra in på oss.
Dom kommer att vara hur taggade som helst o kommer inte längre att spela fickpingis under matcherna.
Det blir jobbigt detta men vi behöver ju bara vinna 1 match medans Modo Måste vinna 4 raka, det talar ju för oss liksom att vi spelar bra hockey för tillfället, bara man inte börjar fundera o går ner några % i frenesi o tror att allt är klart, för då blir det däng på en gång.

Men vad är det för fel på Wenblom? Nog beter han sig som ett barn i trotts åldern. Tönt!

Maggan:

Jag säger som jag sa i mitt inlägg i Modoboken som konstigt nog ogillades.

Modo blir farliga nu, Intelligensnivån i omklädningsrummet blir högre, De kan lägga ner tiden på taktik i stället för att byta blöjor på Wernblom.

Känns som om hela Hockey Sverige håller på att peppa upp Modo. Ikväll blir det upp till bevis för våra röd-vita krigare.
Stå upp o krossa Modo!

bisterfinnen: Sant. Wernblom skall sågas för sitt tilltag (jag är som modoit besviken), men det är ingen anledning att försöka tona ner att knätacklingen var något annat än medveten och ruskigt ful.

Deas: Jag tycker helt ärligt inte att den var så ful att den gav ett matchstraff. Förstår inte hur Svartvadet kan lägga sig ner, rulla runt p isen som benet gått av, få hjälp av isen men ändå spela nästa byte.

Jensen_12:

Det är så det funkar i Modo, hänger man inte med så börjar man a) gnälla. b) filma. c) simulera skador. Blir det riktigt illa så kommer också alernativ d) Wernblom får kortslutning, in i bilden.

JimmyH: Känner det på exakt samma sätt som du beskriver det i din blogg idag.
Fy, vad nervös jag är.

Hahl Bundy: förstår hur du känner. men håll med om att det är bättre att ha 3-0 i matcher istället för 0-3

redline: Japp.

Kan en sån här dag inte låta bli att tänka på Chris Rea.

Låttitlarna The road to hell, Fool if you think it's over, Let's dance, Tell me there's a heaven, och Nothing to fear talar sitt tydliga språk.

För Modoiter rekommenderar jag On the beach.

Så har dom då gjort det, Susse, Svarten o Warg, en avskedssång till sina fans.

var inte så nervösa,är helt på det klara med att uppdraget utförs med ett lysande resultat och det som är mest positivt är att nu fins chansen att klara oss utan skador 10000gånger större när wrestling werner är ute ur bilden

bäver: Men lägg ner, när skadade Werner någon senast...

AM: MoDo i lördags.

JimmyH: Haha.

Jensen_12: Spelar ingen roll hur illa den tar. Styfens femma + game var helt korrekt enligt mig. En knätackling är alltid farlig och jag tror även Styfen är glad att den inte tog värre än den gjorde.

Åkte ut själv för en sådan en gång som pojklagsspelare och fick en sån djävulsk avhyvling i utvisningsbåset av båsgubben. Jag gjorde aldrig om det kan jag säga. Till saken hör att det var en hemmamatch...

Timrå rockar alltid fetast!

JimmyH: Ja, vi säger så så blir du nöjd.

RunarUp: Hur kan du åkt på en 5+game och ändå få sitta i utv båset?

Jag tycker det är konstigt att werners och styfs saker hamnat i någon jämförelse, båda sakerna var riktigt iditiska, Werners smäll lär väl knappast kunnat orsaka någon skadefrånvaro men bara tanken på crossa någon så högt upp ger honom ett förtjänligt match penalty.

Styfs grej ser ju inte ut att vara i samma dimension av idiot grej, men däremot skulle han kunna ge svarten både sommarlov och operations tid på samma gång. I min värld bör de båda straffen renderat i en match avstängning.

spud: Ja du har rätt. Att det står 3-0 beror på att alla domare är emot er.

JimmyH: Ta lite frolic och försök igen, om du hade kunna läsa hade du läst att jag varit synnerligen besviken på laget och försvarat domarna rätt hårt.

hur långt räcker en 5kg påse torrfoder för dig?

spud: Jag är så jävla gammal att jag tror femminuters-utvisningen inte var uppfunnen då. Åtminstone inte för den förseelsen.
Jag tillhör det utdöende släktet som fortfarande har Lennart "Lilla-Strimma" Svedberg som den ultimta förebilden på en hockeyrink.

Jag säger inte (för en gångs skull) emot dig. Jag är också glad att det inte tog värre än det gjorde. Hockeyn mår bättre utan sådana tacklingar.

spud: Så ja. Så ja. Släpp ut det på plexiglaset i utvisningsbåset. Det finns i modersmjölken. Inte ska väl Wernblom bli avstängd för en crosschecking på halsen helt utanför spelet inte. Vilken skandal!

Men du kan sluta misströsta. Mirakelvändningen står bakom dörren. Det blir ett nytt guld och den här gången belönas ni till och med med Bragd-guldet. Du kommer att kunna håna oss här en hel sommar och vinter till.

Så ta det lungt bara och njut av det som komma skall. För oss tikare här så är det bara att börja gå ner på knä och vara lillasyster igen.

RunarUp: Typ, ultimata, typ.

JimmyH: Som sagt, om du hade kunnat läsa hade du bara för en stunds sen uppfattat att jag tycker att werner skulle bli avstängd.

Jag hoppas verkligen att du inte har en lillasyster för din uppfattning om vad dem ska syssla med är sjuk. Riktig jävla sjuk..

spud: Jag ska sluta jävlas med dig.

Jag tycker också att det är lite konstigt att till exempel TV4-sporten har två inslag igår, det ena om Wernbloms överfall och det andra om Timrås hjälte, Pär Styf som hade kunnat avsluta Svartvadets säsong.

AM: Äru bitter? Gå ut och var glad din jävel...

Uno Gordon: Jag är nog så glad man kan vara med 0-3 i arslet. Jag var glad när jag vaknade men nu börjar det ordna upp sig.
Du kan väl dansa lite upp mot 401 så vi kan få något roligt idag..

Faan så illa man ska må för lite hockey ! Kan vi inte få vinna ikväll så man får ro. Skulle vi slå ut modo så är jag nöjd med årets säsong. Då behöver vi inte spela mer. Jag skiter i villket.... Vinn fö faaaan !!!!!

AM: Jag lovar dyrt och heligt. Men du kan väl vinka så man ser vart fyrahundraett är någonstans. Är inteå hemtam i bankvalvet. Positionera mig!

Är det rakt ovanför "tårtbiten" bortastå.

Jag övade lite imorse och den satt som ett smäck! Tuppjucksvalsen alltså!

Vi säger så.

Amen.

AM: Man tackar!

Maggan: Expressen kryddar artikeln med följande "löp": www.hockeysnack.com/medlem/250kg+k%E4rlek/filarkiv.php?showfile=wernblom.jpg1.jpg

Ber om ursäkt om den publicerats tidigare.

250kg kärlek: haha riktigt trevlig syn =)

250kg kärlek: Störtskönt! Tryck ner den djäveln i skoskaften. Avpollettera hans manlighet.

HATA ÖVERSTE SVINET WERNBLOM!

250kg kärlek: Såg den på lunchen, skulle göra sig riktigt bra på en tvåpinnare faktist.
Synd att det är lite ont om tid nu bara.

Uno Gordon: Trissa inte upp dig för mycket. Tänk på att du är bussvärd i dag. ;)

actionleifom ni verkligen ville, skulle det kunna gå att få framm i tid då :) ? skulle ju vara riktigt jäkla kul...annars får vi ta den nästa år :)

T T: Kan inte låta bli. Är så satans hungrig på att fälla trädstammar i Örnsköldsvik. Knock them all out!

En seger i kväll skulle vara fantastiskt underbar för väldigt många och av alla möjliga skäl.

Men för oss som fick utstå regnet av glåpord, spott och snus efter sjunde matchen i fjol skulle den innehålla en extra dimension.

Vinn.

T T: Ja ni kommer vinna ikväll om man ska tro det jag såg från Modos träning i alla fall. Dom var på så bra humör alla spelare även fast man ligger under med 3-0 i matcher och då är det bara bevisat på att den där motivationen finns helt enkelt inte i Modo i år.

Cyklob: skulle också vara på brö humör om wernblom avstod träningen....

Blizzard: bra* undra hur jag hittade till "ö" i det där ordet.

Angående att någon misstänkte att modospelarna även gnäller på varandra...

Fredrik Warg:

"men ingenting blir bättre av att vi går och tjurar och gnäller på varandra."
Källa:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2067020.ab

Kan ju inte vara så jätteroligt att spela i en sådan klubb om det är som så.

Anonymous: Ehh som det såg ut på dagens värmning så var det nästan så man vart förbryllad över vilken positiv stämmning det var isen. Media som vanligt som vrider och vänder på allt för att få något att skriva om eller att försöka göra läsningen mer intressant :).

Anonymous: Ähh! Jag hade svårt att hänga med i dina svängar bara. Lät lite motstridigt bara.

Är det inte roligt att vara i en klubb där det är bra stämning trots att det går emot säger du, eller?

« · 1007786 · »