Zäta75: Gaphalsen och Buttersmurfen m a o. Westberg är den klar roligaste kommentatorn... så länge ens eget lag gör mer mål än motståndarna. Tycker inte att han favoriserar nåt lag heller, som Timråhataren Edlund gör, utan det lag som spelar bäst för stunden lyfts fram helt enkelt och är det en match mellan två jämna lag så kommer ju garanterat hans "gapiga" sätt att lyfta matchen ytterligare.
Zäta75: Tyckte det var intressant att Ante nämnde senast att Lyytinen inte var helt 100 i slutet av säsongen och gick på penicillinkur. Vi hade ju en dipp på backsidan i stort då. Nu när Lyytinen verkar återställd så ser vi ju vilken klass killen har, beslutsamheten, tjurigheten och ändå skills. Hoppas Kapanen binder upp han på fler säsonger än bara nästa. 🙂
EXPLORERSMÅLAND: Kommentatorer ikväll. Patrik Westberg, Petter Rönnqvist. Vi får alltså "gaphalsen" igen som vissa kallar honom. Jag tycker att han är bland de bästa. Stor underhållning utlovas. Vill att vi vinner annars är det inte lika roligt :)
Smokey: Aj fan. vilken tur att jag sa först och därmed paxade första platsen. :D
Jag har jagat två biljetter hela dagen innan jag gav upp, hade varit fränt att låta dottern uppleva det på plats. Men lär inte skrika nått mindre i tv-soffan :)
Öndulat: Absolut, och vi 5800 som har ynnesten att få vara plats, tänk på de tusentals som inte fått tag på biljetter. Vi är även deras röster i kväll. Inget halvvägs utan full spätta hela matchen!
Tänk förr i tin så satt en på Laxen nu å ladd för match! Tog bussen tä Isstadion utanför! Gamla E4 gick tät å tåge förbi Kraftverke!! På sommarn dans en i BergeforsParken å bad i poolen å titt på vackra toppless brudar.. Nu sitt mann i hemmabaren 80 mil ifrån festen menn dä ä int illa för festen ta mann dit en komm!! Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!💪💪💪 Må Herren va mä oss ikväll i EON!!🎉🎉🎉 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!🥳🥳🥳 Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp!!💪💪💪HALLELUJA 🙏🙏🙏
Öndulat: sittplats kan väl köra åskan?. ni som var med sist vet vad jag menar. ..😏 och ståplats kan väl hoppa jämnfota så att läktaren börjar gunga. Och köra Forza Timrå in med pucken åtminstone från min 1 tills första trillar in nm. ... Skulle skicka sköna signaler till grabbarna...att nu är det dags att vinna hemma..
BlackBay: verkligen inte. Två guld som modo kämpat för i snart tio år, samtidigt som dom påstår att vårt prisskåp är tomt. Modolidlogik.
Ikväll är det jävlarimej dags att ta en hemmaseger i det här slutspelet. Jag vill inte jinxa (garderar med att slå fast att vi ändå torskar på onsdag isf), men förlust idag finns inte. Det vore ett brott mot hockeyestetiken. Vill se ett till tänderna taggat Timrå som i en kokande halljävel jagar skiten ur panikslagna örebroare. Ok?
"Vi är inte Örebro IK! Inte heller HC Örebro 90! Kalla inte oss för Pirates! Kalla inte oss för Vipers! För vi är Örebro!"
Ikväll är det jävligt viktigt att läktarna tar sitt ansvar. Skrik, klappa och sjöng med! På samma sätt som vi gjorde mot KHK match 6. Haft samma vibbar av den här matchserien som jag mot just KHK länge nu. Låt oss göra en repris på de tack! Mot match 7 nu!
{8179}: Jag har varit med om många härliga matcher i Ladan. Jag är för ung för grindsprängningen men från 90-talsderbyna och framåt har man upplevt makalös stämning emellanåt.
Jag håller fortfarande match 6 mot KHK som det absolut bästa i tryckväg. Sist kom vi upp i det trycket i slutet av andra perioden. Kanske kanske slår vi det ikväll.
Verkar bli bra tryck idag med i ladan. Just nu så finns det EN sittplats kvar på K. Vet inte om dom öppnar upp fler sen eller om allt är släppt. Ståplats är helt slutsålt.
{297}: Ja det är ju lite märkligt. Om det nu är så ovärdigt och lätt att vinna Allsvenskan så undrar man lite varför dom med kirurgisk precision undvikit att göra det år efter år.
SPOODI: Gamla meriter är inte mycket värda. Ta hand om era gamla dammiga klenoder som ni lyckats att erövra med en hel del flax, framför allt det senaste!🙂
Sputnik: Jag har hört från säkra källor att MoDos prisskåp ska flyttas och få en egen monter på Länsmuseet. Nånstans mellan medeltid och renässansen...
DenRöda: Ingen aning om root cause men oavsett det så spelar/presterar han inte på topp just nu och därför ter det sig inte allt för konstigt med de låga minutrarna. Panu tycker jag också gått ner sig lite mot slutet, men vi får vara glada för de som steppat upp. De sista matcherna tycker jag faktiskt att utskällde EP sett bättre ut än på länge!
roger_sundsvall: Dä ä för långt å åk! Ja ha två platser lediga i hemmabaren ikväll? Ikväll hopp vi på vinst i EON för int fan torska vi 3 rak hemma!! 💪💪💪 Avgörande i Behrns Salonger på lillörta!!💪💪💪 På freda gå bussen tä Bordershop så mann ä fulladdad tä semifinalen!!💪💪💪 Skellefte ä klar! Ja tro Frölunna bli klar ikväll!! Lule chock Växjö imon å bli klar!! Lassot håll tät!! Hört ja en skål?🎉🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
DJ Hemp: Ah såklart , allt för en bra rubrik Kunde de inte väntat med den tills de faktiskt vet om till exempel djurgården avancerar och se hur det ser ut då 😊
DJ Hemp: "Lagen i HA kan i alla fall trösta sig med att de spelar i en betydligt mer merittyngd serie än SHL. 46 respektive 33 SM-guld. Nästan så att man blir lite avundsjuk."
Att samtliga av dessa 46 togs innan swish lanserades talar de tyst om.
Zäta75: Jag vill återigen lyfta Luleås cyniska tålamod. Fokus är inte, jag upprepar i n t e, att det ska se snyggt ut. Jag vill inte se ett enda dropp-pass för att det ska se flashigt ut, inga fladdriga bakom ryggen-passningar. Senast i NHC var bl.a passningsspelet under all kritik. Slarvigt och nonchalant
Tallnäs: Härligt att läsa. Det har ju spekulerats att eftersom EP40 har hus i/vill bo i Sthlm så skulle han hellre spela för något lag där om han avslutar i SHL....Detta dementerar ju det hela. Finns bara ett svenskt lag för Elias :-)
Westberg är den klar roligaste kommentatorn... så länge ens eget lag gör mer mål än motståndarna. Tycker inte att han favoriserar nåt lag heller, som Timråhataren Edlund gör, utan det lag som spelar bäst för stunden lyfts fram helt enkelt och är det en match mellan två jämna lag så kommer ju garanterat hans "gapiga" sätt att lyfta matchen ytterligare.