1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599409 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel 2023

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Gaphalsen och Buttersmurfen m a o.
Westberg är den klar roligaste kommentatorn... så länge ens eget lag gör mer mål än motståndarna. Tycker inte att han favoriserar nåt lag heller, som Timråhataren Edlund gör, utan det lag som spelar bäst för stunden lyfts fram helt enkelt och är det en match mellan två jämna lag så kommer ju garanterat hans "gapiga" sätt att lyfta matchen ytterligare.

Zäta75: Tyckte det var intressant att Ante nämnde senast att Lyytinen inte var helt 100 i slutet av säsongen och gick på penicillinkur. Vi hade ju en dipp på backsidan i stort då.
Nu när Lyytinen verkar återställd så ser vi ju vilken klass killen har, beslutsamheten, tjurigheten och ändå skills.
Hoppas Kapanen binder upp han på fler säsonger än bara nästa. 🙂

EXPLORERSMÅLAND: Kommentatorer ikväll.
Patrik Westberg, Petter Rönnqvist. Vi får alltså "gaphalsen" igen som vissa kallar honom. Jag tycker att han är bland de bästa. Stor underhållning utlovas. Vill att vi vinner annars är det inte lika roligt :)

EXPLORERSMÅLAND: Jag tror att lillstrimmas ande lever vidare i Jonas Lyttinen :)

SIMPLY THE BEST 👏👏👏🎊🎊🎊
Ja hopp dä loss för brorsan mä kväll!!💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-b32aaeb1-748f-401c-8aea-3877932fa0dd.png

Smokey: Aj fan. vilken tur att jag sa först och därmed paxade första platsen. :D

Jag har jagat två biljetter hela dagen innan jag gav upp, hade varit fränt att låta dottern uppleva det på plats. Men lär inte skrika nått mindre i tv-soffan :)

tjobba: Kommer sitta ett par län bort och skrika på TV:n. Vi gör alla det vi kan i det lilla.

Öndulat: Absolut, och vi 5800 som har ynnesten att få vara plats, tänk på de tusentals som inte fått tag på biljetter. Vi är även deras röster i kväll. Inget halvvägs utan full spätta hela matchen!

KniveN: då var det tryck .. borde ha hört sen bra bit ut på parkeringen.

KniveN: Timrå IKs motsvarighet till Islands vulkan.. fast mycket bättre .. 😏

Karlsson74: Det var sjukt, fattade inte vad det var som kom mot en, trodde att det var läktaren som rasade.

Tänk förr i tin så satt en på Laxen nu å ladd för match!
Tog bussen tä Isstadion utanför!
Gamla E4 gick tät å tåge förbi Kraftverke!!
På sommarn dans en i BergeforsParken å bad i poolen å titt på vackra toppless brudar..
Nu sitt mann i hemmabaren 80 mil ifrån festen menn
dä ä int illa för festen ta mann dit en komm!!
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!💪💪💪
Må Herren va mä oss ikväll i EON!!🎉🎉🎉
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!🥳🥳🥳
Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp!!💪💪💪HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-9b1e03dd-78a8-4549-8337-3e500371d0fe.jpeg

Karlsson74: Jag röstar för vågen och klappor 🥳

Isbjörnen: Noterat. Även om min farsa är starkare än typ Amos Persson från Gammtjärn;)

Någon som vet om den där sista sittplatsen på sektion K gått åt ännu?

Känns som om det är svårt att få helt utsålt. Beror väl på att man möter ett så färglöst jävla tråklag lag som historielösa Örebro;)

Öndulat: sittplats kan väl köra åskan?. ni som var med sist vet vad jag menar. ..😏 och ståplats kan väl hoppa jämnfota så att läktaren börjar gunga. Och köra Forza Timrå in med pucken åtminstone från min 1 tills första trillar in nm. ... Skulle skicka sköna signaler till grabbarna...att nu är det dags att vinna hemma..

Smokey: Jag vill yrka på att det förs in i protokollet att min pappa faktiskt är starkare än din pappa, sådetså!

Kan Luleå mot Plastsjö så kan vi mot Plastbro

Härliga snack om historia här på HS.

Påminner om argumentation från barndomens lyckliga tid;)

Man riktigt känner hur abstinensen efter nyspolad is skriker i den sargade kroppen. Rastlösheten är grym i väntan på nedsläpp.

Giv oss frid. VINN!
Uppladdat:

500x0-f78218db-727b-43f1-ab1b-b2942423d005.jpeg

BlackBay: verkligen inte. Två guld som modo kämpat för i snart tio år, samtidigt som dom påstår att vårt prisskåp är tomt. Modolidlogik.

Ikväll är det jävlarimej dags att ta en hemmaseger i det här slutspelet. Jag vill inte jinxa (garderar med att slå fast att vi ändå torskar på onsdag isf), men förlust idag finns inte. Det vore ett brott mot hockeyestetiken.
Vill se ett till tänderna taggat Timrå som i en kokande halljävel jagar skiten ur panikslagna örebroare. Ok?

"Vi är inte Örebro IK!
Inte heller HC Örebro 90!
Kalla inte oss för Pirates!
Kalla inte oss för Vipers!
För vi är Örebro!"

Isbjörnen: precis. 2 HA-guld i modern tid är inte att leka med 😁

Ikväll är det jävligt viktigt att läktarna tar sitt ansvar. Skrik, klappa och sjöng med! På samma sätt som vi gjorde mot KHK match 6. Haft samma vibbar av den här matchserien som jag mot just KHK länge nu. Låt oss göra en repris på de tack! Mot match 7 nu!

Olli Nomadinen :

Precis. Mora har som bäst ett silver. Likt ett visst annat lag.

eltifoso:

Hittade informationen på Facebook i morse faktiskt 😉

{8179}: Jag har varit med om många härliga matcher i Ladan. Jag är för ung för grindsprängningen men från 90-talsderbyna och framåt har man upplevt makalös stämning emellanåt.

Jag håller fortfarande match 6 mot KHK som det absolut bästa i tryckväg. Sist kom vi upp i det trycket i slutet av andra perioden. Kanske kanske slår vi det ikväll.

Sista chansen 💥
har 2st sittplats biljetter:
J vänster rad 7 plats 5
K vänster rad 17 plats 1

Verkar bli bra tryck idag med i ladan. Just nu så finns det EN sittplats kvar på K. Vet inte om dom öppnar upp fler sen eller om allt är släppt. Ståplats är helt slutsålt.

73Sjöbba: Hej, finns biljetten kvar?

{297}: Ja det är ju lite märkligt. Om det nu är så ovärdigt och lätt att vinna Allsvenskan så undrar man lite varför dom med kirurgisk precision undvikit att göra det år efter år.

SPOODI: Blev två tankar samtidigt lite för exalterande och nån för många för dig? Ställa en fråga och själv besvara med nåt helt annat. Dutti ponke.

Ja herregud dä va bättre förr!!!😇😅🥳🎉
Uppladdat:

500x0-7b311350-c31d-4962-b8a0-50c3b2a97907.png

SPOODI: Tomt som ett modohuvud, som man säger...

Isbjörnen: man kan ju ändå förstå varför många modoiter vill utöka SHL till 16 lag, dom verkar ha oerhört svårt att gå upp på sportsliga grunder.

SPOODI: Gamla meriter är inte mycket värda.
Ta hand om era gamla dammiga klenoder som ni lyckats att erövra med en hel del flax, framför allt det senaste!🙂

SPOODI: Enligt det resonemang som vissa MoDo-supportrar håller så är Hammarby ett mycket bättre hockeylag än MoDo. Hammarby har ju 8 SM-guld...

Isbjörnen: weird flex

SPOODI: Men vännen då! Timrå IK har vunnit allsvenskan 2 gånger i relativ närtid. När gjorde ni det senast? kramis!

Isbjörnen: vart är ert prisskåp då? Juste det är tomt

Jag har en ståplatsbiljett över inför kvällens match om någon är intresserad.

Sputnik: Jag har hört från säkra källor att MoDos prisskåp ska flyttas och få en egen monter på Länsmuseet. Nånstans mellan medeltid och renässansen...

Sputnik: Modo går inte upp!
Dom får va glad om dom klarar AIK!

Olli Nomadinen : Det blir ju ett mäktigt prisskåp HA tappar om Modo går upp i allafall..

DenRöda: Ingen aning om root cause men oavsett det så spelar/presterar han inte på topp just nu och därför ter det sig inte allt för konstigt med de låga minutrarna. Panu tycker jag också gått ner sig lite mot slutet, men vi får vara glada för de som steppat upp. De sista matcherna tycker jag faktiskt att utskällde EP sett bättre ut än på länge!

roger_sundsvall: Dä ä för långt å åk!
Ja ha två platser lediga i hemmabaren ikväll?
Ikväll hopp vi på vinst i EON för int fan torska vi 3 rak hemma!! 💪💪💪
Avgörande i Behrns Salonger på lillörta!!💪💪💪
På freda gå bussen tä Bordershop så mann ä fulladdad tä semifinalen!!💪💪💪
Skellefte ä klar!
Ja tro Frölunna bli klar ikväll!!
Lule chock Växjö imon å bli klar!! Lassot håll tät!!
Hört ja en skål?🎉🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-5a933fff-6cd3-47bc-bf7f-e1d94f402167.jpeg

Sista chansen 💥
har 2st sittplats biljetter:
J vänster rad 7 plats 5
K vänster rad 17 plats 1

DJ Hemp: Ah såklart , allt för en bra rubrik
Kunde de inte väntat med den tills de faktiskt vet om till exempel djurgården avancerar och se hur det ser ut då 😊

DJ Hemp: Då räknar de alltså med att Mora går upp? För då försvinner väl inga SM-guld från HA?

eltifoso:

Man räknar in de lag som spelar i HA denna säsong + Brynäs.

DJ Hemp: vilket lag beräknar man går upp med dessa siffror? Eller är det utan Brynäs ?

Olli Nomadinen : Det ska vara snygg totalhockey med mycket finnes sedan är jag nöjd. Minst sju passningar innan avslut.

;-)

DJ Hemp: "Lagen i HA kan i alla fall trösta sig med att de spelar i en betydligt mer merittyngd serie än SHL. 46 respektive 33 SM-guld. Nästan så att man blir lite avundsjuk."

Att samtliga av dessa 46 togs innan swish lanserades talar de tyst om.

Zäta75: Jag vill återigen lyfta Luleås cyniska tålamod. Fokus är inte, jag upprepar i n t e, att det ska se snyggt ut. Jag vill inte se ett enda dropp-pass för att det ska se flashigt ut, inga fladdriga bakom ryggen-passningar. Senast i NHC var bl.a passningsspelet under all kritik. Slarvigt och nonchalant

« · 2510901 · »