1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582465 inlägg · 6215 ämnen

Spektakel!

« · 105059 · » Till forumet


Sv: Spektakel!
Helt okej dräkter. Till och med lite snygga. Kan bli en klassiker. Det här känns bra inför säsongen.

Yeah!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Att ett företag har sin logga på bröstet har jg inga problem med.
Vad vore exempelvis Liverpools matchtröja utan Kanske-det-bästa ölen-i-världen loggan på bröstet?
Eftersom SCA inte verkar intreserad av att lägga upp stålar till ny hall så kanske man ska bearbeta AXA att sponsra till "AXA Arena"?
Kommentera

Sv: Spektakel!
El Maco: Hur menar du då...
Kommentera

Sv: Spektakel!
Johan Witehall söker ny klubb..
Kommentera

Sv: Spektakel!
El Maco:
Ultimata lösningen ! En Örn sittande i Tallarna spanande efter bytet.
Örnen blir väldigt liten, liten blir den. Tänkte inte på de !
Kommentera

Sv: Spektakel!
Blev positivt överraskad av matchställen.
Var ju inte helt fel, med rött o TIMRÅ på bröstet som det ska vara.

Det är ju en logga det med, ett varumärke!

Men liiite konstigt ser det ut med AXA på magen, håller med mike där.
Om det nu ska vara tallar som ser ut som broccolikvistar eller nån bevingad varelse låter jag vara osagt, det finns så många andra som har åsikter om det så.
Kommentera

Sv: Spektakel!
orion: ja tydligen
Kommentera

Sv: Spektakel!
El Maco: Jag har inget större problem med tröjorna, dom ser bra ut. AXA kunde ha varit något mindre, sonst!

ironi, hä svårt hä!
Kommentera

Sv: Spektakel!
mike66: Om du menar Håckla, så atavas det med ck...fast det gick ju lite bra för honom i våras, hmm!
Kommentera

Sv: Spektakel!
HH: Skoter till jobbet, vi åker skoter till jobbet...

I Fjollträsk är man bond- och lappj-vel vad som än står på tröjan så det spelar nog mindre roll...
Kommentera

Sv: Spektakel!
Rött eller något annat sött, vill man komma söder om dalälven och ha ännu större Bonde stämpel så är ju himla bra att sätta det märket på bröstet,,,,,,Kanske höra med Polar om de vill ha sin ren på ryggen med så är ju Lappträsk fullbordat,,,
Kommentera

Sv: Spektakel!
För böveln!!! Vadan detta klagande på tröjan???
Den nya är ju mkt bättre!! Borta är den rödvita polkagrisörnen och nu har vi TIMRÅ med stora bokstäver på tröjan istället.

Jag har alltid varit en förespråkare för att ha enbart Timrå alternativt Timrå med ett par vackra tallar isället för örnen.

Känns skönt att någon äntligen tagit sitt förnuft till fånga!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Så hemmastället blir rött ?
Så rött, så rätt.
Kommentera

Sv: Spektakel!
El Maco: för mig är det TIMRÅ texten som är TIKs logga.
Kommentera

Sv: Spektakel!
orion: Redan på Strimmas tid var det reklam på tröjorna. Hoppas att han är i hockeyhimlen ändå. I kölistan till Charons lilla rederi står ändå det lilafärgade FBK och skogsbolagsdöpta Modo längre fram.

Jag tycker nog att tröjan ser helt OK ut på Marcus länk. Mera rödvitt dårå.

Sedan det där påståendet om att "Klubbmärket är heligt". Det är det stora problemet för Tallofilerna, dubbelträden har ju förekommit på tröjan i ganska blygsam skala. Någon gång borde man räkna efter hur många säsonger de varit med igentligen. I begynnelsen var WÖF, det var väl då tallarna överhuvudtaget blev klubbmärke? Under de glada Bulladagarna var de aldrig med i någon större omfattning. Några riktigt fula tallar sådär -78 eller nåt, det är vad jag minns. Det förbannade 80-talet så passerade de förbi dels i en slags cirkel när laget var Timrå Hockey, dels på en liten puck alldeles bredvid TIMRÅ på tröjan. När det var Sundsvall/Timrå var det rutorna som var grejen. Efter återkomsten så var det broccolitallar ett par år innan örnen kom.

Rödvitt, det är mitt Timrå det.
Kommentera

Sv: Spektakel!
just det ja tackar Marcus :)
Kommentera

Sv: Spektakel!
dr-nix: på efterhand kanske man kan erkänna att tröjan blev snyggare utan örnen på magen heh
Kommentera

Sv: Spektakel!
Marcus: TACk för bilden så man äntligen kunde få se dom nya dräkterna, dom såg ju bättre ut än jag trodde och axa loggans bakgrund var ju röd samt att den satt lite längre ner än jag trodde.

Mike66: är benägen att hålla med dig att på bröstet ska klubbmärket sitta och det är faktiskt lite heligt för mig också.
Sedan om det ska vara tallarna eller örnen det är frågan...Men jag tror att det går att kombinera båda på en snyggt sätt.

Träffade en TIK styrelseledamot idag på stan och jag frågade om han hade sett debatten på hockeysnack om nya dräkterna.
Han skulle kolla in den men han sa att dom hade
som mål i år att försöka göra sponsorplatserna färre detta år och dräkterna mindre plottriga men det finns tyvärr inte tillräckligt många [eller ska man säga två/få ] peningstarka sponsor att tillgå så att typ en till två skulle kunna köpa en relativt stort
områden och sedan skulle det var rent.

Men han sa att spelarna är MYCKET nöjd med tränarna hitintills
och det är bra stämning i hela truppen. Spelarna är mycket nedtränade just nu men dom kommer inte bli ifrånåkta pga dålig kondition i år.

det är lustiga att så många av "tallsympatisörer" tycker att
det är väldigt viktigt att pengar strömmar in till TIK och man då köper en stor AXA logga på magen å ena sidan men å andra sidan kan man inte för nåt i världen acceptera örnen - lite konstigt !!
jag tror att örnen ger Timrå en mer tuffare tidsenlig image som attraherar många många unga, barn som gillar hockey och försäljningen av tröjor, mössor, ALLT ökar och inkomsterna likaså så.
och höga inkomster är ju viktiga för ett hockeylag i dagens eliteserie vet ju vi alla vid här laget....
Det här är komplext och inte helt lätt. Men vi får lita på styrelsen
att dom gör rätt. Sedan om smaken är den rätta det är en annan sak.. där finns det MÅNGA olika åsikter om
Men jag kommer nog inte kommenterar detta något mer om dom nya tröjorna - det är som det är, nästa säsong då får det [gärna] bli en Beijer modellen. modernt med classic design ala Wifsta/Östrand. Det är hur som helst spelarna som är viktigast eller hur ;-)

KUL att få se hela laget på bild dom verkar se så välmående ut och verkar trivas bra ihop - Det här säsongen kommer bli skitKUL tror jag - god natt kära Timrå kamrater !!
Kommentera

Sv: Spektakel!
ojdå den där tröjan var det inget fel på juh! :)
Kommentera

Sv: Spektakel!
orion:

Intressant teori! Påminner nästan om en h**as liv & leverne allt dädäringa!
Kommentera

Sv: Spektakel!
betraktaren: Sälja sin själ till djävulen:
Bättre fiolspel=mer pengar=mer brudar=bli gammal=dö=hamna i helvetet=tveksamt!
Kommentera

Sv: Spektakel!
henkes: Japp, det som är så bra är precis som du säger att örnen hamnar där den knappt syns.
Tröjorna har en skön stil :) Dom rockar! Åtminstone för mej.
Kommentera

Sv: Spektakel!
Swordster:

Om man ser det på det viset, ja visst! Men ser man det från ett annat perspektiv så ser det inte bra ut! Kom igen Timrå, AXA nu så att det blir lite fart under grillorna!

Själv så tycker jag att det ska sitta en klubblogga på bröstet(Heligt)! och det är den diskussionen som jag är inne på. Angående diskussionen om att vara tallefjant eller kråkförespråkare så är jag det förstnämda!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Skarin: jag tycker att tröjorna är väldigt snygg stilrent med bara timrå på bröstet.örnen hamnade på rätt ställe dvs där den knappt syns
Kommentera

Sv: Spektakel!
Min uppfattning är att tröjorna håller hög klass, trots allt.

#29 gjorde 3-0 målet.
Kommentera

Sv: Spektakel!
reklam på tröjorna = pengar = bra nyförvärv = bättre lag = fortsatt elitseriespel = underbart!
Kommentera

Sv: Spektakel!
1-3
Kommentera

Sv: Spektakel!
Swordster: Håller nog faktiskt med Mike66 i detta fallet
Kommentera

Sv: Spektakel!
mike66: Så länge örnen är bort kan det bara bli bättre!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Det är alltså klart att det blir röda hemmatröjor i år?! Själv så tycker jag det ser riktigt töntigt ut att ha en företagslogga där ett klubbmärke ska sitta! Timrå AXA näää buu, t o m en bild på Musse Pigg skulle ha varit bättre!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Marcus: är det röda stället som är hemmaställ i år?
Kommentera

Sv: Spektakel!
En annan mycket bra sak var att det verkar bli mycket mindre antal reklamblaffor i år...
Kommentera

Sv: Spektakel!
Marcus: Hekt OK och mycket snyggare än förra året, nu gäller det bara att få bort fågelkräket från armarna!
Kommentera

Sv: Spektakel!
Här kommer en länk till en bild av de nya dräkterna.
Kommentera

Sv: Spektakel!
dr-nix: Håller med dig fullständigt, det blir så tydligt när man ser dem uppradade brevid varandra! FBK:s märke är det enda i mitt tycke som andas tradition!!! de andra ser ut som desperata försök att se häftiga ut.
Kommentera

Sv: Spektakel!
ah Hämeelinna.. my bad.
Kommentera

Sv: Spektakel!
snabel: visst är det Jokerit?
Kommentera

Sv: Spektakel!
E2P: vill inte vara opatriotisk eller nått men TIKs logga är fan inte snygg..enbart TIMRÅ hade varit avsevärd snyggare.
Kommentera

Sv: Spektakel!
E2P:

Men självklart är den där "robotmasken" fränast :)
Kommentera

Sv: Spektakel!
vilket av de sex klubbmärkena på "brunflo cupens" hemsida tycker ni är snyggast? (lite av finn fem fel!).
jag har för mig att timrå även på mitten av 80-talet hade en tröja med en stor logga på magen var det "hallström och nisse" det var när de förövrigt i mitt tycke de absolut snyggaste tik tröjorna användes (detroit kopia?)
Kommentera

Sv: Spektakel!
snabel:

Ja den sidan var det ett tag sedan man var in på!!!!!
Kommentera

Sv: Spektakel!
58 sekunder tog det innan första var utvisad..
en Timrå spelare
Kommentera

Sv: Spektakel!
mike66:

Nope...såg bara på Timrås hemsida att dom och Styf inte skulle vara med.
Kommentera

Sv: Spektakel!
snabel:

Då får väl Kryckan skyffla in ett par istället då. Har du sett någon laguppställning någonstans?
Kommentera

Sv: Spektakel!
mike66:

Ja eftersom Koskinen och Rajamäki inte är med ikväll så lär det väl bara bli 2 mål för Timrå. Fast det räcker juh det med om Kapanen håller nollan =)
Kommentera

Sv: Spektakel!
Lumber Jack:

Enligt en "säker källa". westerlind även kallad! Och han bör ju vara av den tillförlitligare skaran eftersom han ursprungligen kommer från Jamtland! Har förövrigt precis kommit hem från en seightseeing där jag egenhändigt guidat herr westerlind upp till den kända toppen på Nolbyknölen. Så nu kanske även westerlind har insett att Nolby inte enbart är en vägbula man åker förbi osett!

Nää nu ska man följa onlinen och läsa om när Timrå krossar Lahti Pelikanerna. Tror förövrigt att Timrås finska krappar kommer att göra succé ikväll! Koskinen gör ett och Koivunen gör 2 mål och Kapanen håller nollan! Ok Rajamäki strutar ett han med!

Hakka pälle suomi pojka!
Kommentera

Sv: Spektakel!
...och utan att ha sett tröjan så tycker jag att det låter positivt med AXA som huvudsponsor. Rödvitt, stora resurser och med en Timråbo på bild på hemsidan.

Dessutom var Cerealia (som böndernas spannmålsbolag heter) huvudsponsor till sop-bajens fotbollslag i fjol vilket ledde ända till SM-guld. Och det var som att se en humla flyga. Med andra ord seglar Timrå upp som klar finalkandidat nu.

Nu vet jag inte om det verkligen är en ny HUVUDSPONSOR för det hade vi nog hört talas om. Min gissning är att Cerealia går in som sponsor till SHL. Om nu Modo också har Axa på tröjan menar jag.

För att underlätta övergången hade det kanske varit bättre att trycka dit ett annat av Cerealias varumärken på Timråtröjan? Tänker närmast på Kungsörnen...
Kommentera

Sv: Spektakel!
Sitter du här och ljuger igen Gunde?
Kommentera

Sv: Spektakel!
mike66:

Ingen aning var du fått de uppgifterna ifrån, ska Nyhederna, Finans og Sporten få stryka på foten i så fall ?
Kommentera

Sv: Spektakel!
gud: Jag skulle mycket väl kunna acceptera att tallarna kom tebax.
Jag klandrar heller ingen som vill ha tillbaka dom.
Det är ju ett klassiskt klubbmärke. Jag ser hellre det än dom tre stora äckliga reklambokstäverna som ska ersätta örnen.
Kommentera

« · 105059 · »