1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

SSK - Timrå IK 2005-10-15

595774 · » Till forumet


Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
actionleif: Roligt att det hände någon gång. Fast oftast på bortamatcherna tror jag att folk tar på sig rollen att vara klackledare, men såklart det är lättare när man inte är helt nykter. Fler sådana initiativ på hemmamatcherna!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Asså det är resa till Modo och vi har bara 25 anmälda dit? Hallå? det är Länsderby!! dom resorna brukar vara full efter en dag undefär! skärpning nu ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
actionleif: Ja det var ju tur att det var nån som höll i taktpinnen, annars hade väl hela klacken hängt med han som skrek "Jävla Wimmelkant, hur fan kom du hit!? Du kan ju lika gärna sätta ett S på bröstet!" "Jävla UFO!" o.s.v
Hade inte varit snyggt..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Starkt jobbat av JD som tog på sig rollen som klackledare i Tälje .. mera såna initiativ !
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Jaji, Timrå vinner de rätta matcherna! Är ganska nöjd med säsongen hittills, förutom bottennappet i Mora...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Hassebo: Det kan man inte göra. Frölunda,HV71,Linköping och Färjestad har de absolut bästa trupperna. Jag är supernöjd med Timrås position just nu. 6-8 är fullt godkänt!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
tjobba: Jo, precis (förutom Mora då). De har verkligen vunnit rätt matcher hittills, om man inte räknar med att TIK ska hamna topp 4...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
RocknRolf2: Timrå har vunnit de matcher man ska vinna, hittils. Mkt bra=)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
actionleif: Jaa, fanns som sagt "bara en klack i hallen!" ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Johan J: Riktigt dåligt hemmastöd, och riktigt dåligt hemmaspel .. Timrå spelade såå himla mycket bättre.. hade oxå lite tur med Domherrens beslut för det mesta..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Pappin27: Här får du länken också.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Pappin27: Mig veterligen är det ett hett debattämne på SSK's forum. Sist jag var i Scaniarinken var hemmaklacken placerad vid dagens sektion C. Idag när jag entrade Scaniarinken stod den tystlåtna skaran Södertäljefans på sektion L beläget diagonalt över rinken. Bortastå är kvar på samma ställe men betydligt mindre än tidigare.

Gissar att SSK inte räknar med slutspel eftersom det inte finns plats för ens en busslast bortasupportrar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Kronblom: Krykov=Chefen !!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Johan J: Ståplats har inte flyttats.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
sargad: Efter Zäta och Chrippe är det väl bara Hansson som fått kontrakt.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Vilka perfekta segrar de senaste matcherna. Lite 2002-2003 över det hela, med få insläppta mål. Jag tror nog att Lill-Kenta är bekvämare med ett lag utan stjärnor än som förra året ett "världslag".

Kastar in en liten brasklapp just som vi nu börjar känna lite positivare vibbar i gästboken. Sedan Timrå gck up i ES, hur många spelare har gått från juinorlaget och in i Elitserien? Jag vet att många andra lag inte heller producerar många egna produkter men ändå det måste vara ganska få som slussats in från TIKs juniorled senaste 5-6 åren.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Knylan, din goa solstråle! Du som säger att gubben är slut! Du har fel, fel, fel!!!!! Stålmannen blir bara bättre å bättre! (8^(/)

Krykov: Snälla stanna!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Frella: Jag hoppas vi vinner då´rå när man fyller år. Har lite otäcka vibbar dock inför den matchen.

När det händer något extra ordinärt vid sidan om hockeyn, brukar det gå illa. Som 8 Januari i år på Elvis 70-årsdag och jag kom fram till programmet "Ring så spelar vi" i Sveriges Radio P4. Och nog fan ringde de allt. Åt helt fel håll. 2-8 i röven - fy fan!

Det var en av de uslaste insatser jag sett av Timrå. De hade sirap i armarna. Jäkligt mysko matchutveckling. Timrå hängde med bra fram till 1-1 sen kom det avgrundsmörka raset. Allting som LHC sköt gick in kändes det liksom.

Helt jävla sanslöst. Guuuuuud vad jag skämdes då. Ett praktfiasko. Nog för att LHC är bra, men det skall inte vara sådan skillnad mellan lagen.

Det höll t.o.m. ledarna i LHC med om. Det bara garvade och var oerhört förvånad över hur enkelt de kunde bärga 3p.

Botten upp!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Bragd-Birger: Södertälje har Taavola i båset så vad kan man förvänta sig? Det är den ishockey SSK vill stå för. Följer med stor nyfikenhet diskussionen på Södertäljes forum där varenda jävel har velat sparkat tränare och styrelse i flera år... Idag lade jag märke till att det spelades 80-talsmusik i högtalarna. Anar jag en viss längtan tillbaka till 1985?

För övrigt var dagens hemmaklack precis lika tystlåten som vanligt. De har fått en ny plats inför detta år, diagonalt över rinken från det tidigare läget av hemmastå. Enda gången de luftade struparna var efter första perioden då de visslade ut sitt utspelade lag.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Just LHC hemma ska bli jävligt intressant att se. Kämpade nästan ner dem sist trots den usla öppningen.

Men LHC hemma brukar inte vara några roliga tillställningar, särskilt inte om de tänkte behålla den form de har i nuläget. Men TIK känns samtidigt allt mer stabila och verkar börja hitta rätt i försvarsspelet över hela banan, även om det fortfarande finns en del att slipa på.

Vore inte helt fel med 6 pinnar kommande vecka. Med tanke på hur TIK spelat mot mitten/bottenlagen så känns en plats runt 6-8 som rätt rimligt mål för den här säsongen.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Frella: Hehe.. nej, okej då. Ingen matchvinnare i ordets rätta bemärkelse, kanske, men jag tror att du förstod åt vilket håll jag ville komma med just den liknelsen. Han kom in och tog över efter en helskakig, ja, på gränsen till Parkinsonskakig Mika Oksa efter raset mot Link*ping. Han "vann" ju den del av matchen som årerstod när han klev in där i vilket fall.. ;-) Han gav åtminstoen utespelarna den trygghet de behövde för att växa in i och hitta rätt melodi i spelet (kampmomentet, samt att spela ishockey i 60 minuter). Att detta sedan inte räckte till segrar i det läget är nog något vi i huvudsak får beskylla våra ickejobbande utespelare för.

Styf har vi nog skilda åsikter om. Eller så är det så enkelt att du av naturliga skäl har sett honom mycket mer än mig såhär långt. Jag skall dock råda lite bot på min bortavaro från E.ON den här säsongen när jag gästar arenan mot LHC kommande helg och mot Frölunda den 5/11.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Laken: Stabil, utan att glänsa. Sattes inte på några riktigt svåra prov, men jag kände mig faktiskt trygg med honom. Det var absolut inte p g a honom vi skulle ha förlorat kvällens match. Gjorde en räddning i kategorin 'potentiellt matchavgörande' när han följde med fint i ett två-mot-ett/flippass/direktskott.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Bragd-Birger: Hur var Oksa?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Fascinerande match. Har nog aldrig sett ett så fruktansvärt, magnifikt uselt SSK som idag. Inte ett (one, uno, ein) ordnat anfall på hela matchen. Oavsett spelarmaterial måste man säga att den 'spelidé' laget försöker efterleva är något av det mest destruktiva/hämmande i elitseriens historia.
Fascinerande var ordet.

Timrå var...också fascinerande. Att man är blott en hårsmåns otur (två klockrena ribbskott från SSK) ifrån poängtapp i en sådan här match, med ett sådant motstånd, är ett problem. Man har taktpinnen från första nedsläpp, spelar sig bra in i anfallszonen men det där sista, det som tidigare säsonger sett så självklart ut, ersätts av märkliga lösningar. Krykov är fortfarande en fältherre, även om defensiven och tempot - vilket borde vara en omöjlighet - är betydligt darrigare än för två år sedan. Borde blivit tvåmålsskytt, men Stanas handskräddning/slajdning på Krykovs direktskott i PP var sjukt snygg.

I övrigt finns mycket att säga, men jag nöjer mig med att konstatera att en sådan här match borde inte vara spännande ö h t. Frölundas 11-1 pisk förvånar inte ett skit. Timrå anno 03/04 hade också gjort tvåsiffrigt.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Laken: Det hela är så enkelt som så; att TIK i år är ett lag för i bästa fall mittenregionen. Efter att inledningsvis stött på tuffast tänkbara motstånd (Mora borträknat) o följdaktligen förlorat några matcher i rad, har spelschemat mot slutet sett betydligt beskedligare ut. Iom det har även segrarna kommit vilket är mkt glädjande då farhågorna om TIK som ett ev. kvalserielag nu känns aningen mer avlägsna.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
RocknRolf2: Jag tycker Nubben ska försvaga laget ytterligare litegrann, det här börjar ju gå för enkelt... ; - )
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Måste nog framhäva Gahns start på säsongen också, sedan kan jag inte hålla med dig om Styf som enligt mig är lagets genomgående bästa back såhär långt tillsammans med utropstecknet Strålman.

Övrigt har jag svårt att se att Asplund växte ut till en matchvinnare då han faktiskt inte vunnit en enda match som han stått =)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Laken: Men jag tänker inte ursäkta min kritik på lagbygget. En bra mix saknas fortfarande. Förhoppningsvis blir det bättre med ett bra nyförvärv
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
General_Moisio: Jag hoppas självklart lika mycket som dig att han kommer igång, om han nu är bättre än vad han visat såhär långt. Nästan tio matcher spelade och vi har mött de flesta lagen. Dessa matcher är ändå en rätt bra måttstock över både lagets och enskilda spelares prestation fram till nu.

Laget har visat att man definitivt inte blir någon slagpåse den här säsongen när väl spelet fungerar som det ska. Dock krävdes att sheriffen klev tillbaka i båset för att spelarna skulle förstå allvaret fullt ut. Ett svaghetstecken detta, då Manderville tidigare visat att han är skadekänslig. Hoppas att hans vad det verkar betydligt bättre försäsongsträning också gör att han håller ihop bättre. Bland enskilda spelare är det få förutom redan nämnde Manderville som stuckit ut. Warg har blixtrat till i ett par matcher, Asplund växte ut till en matchvinnare de matcher han stod, och Regin visade väl lite av det han förväntas kunna nu senast. Annars är det svårt att dra några växlar alls på hur det egentligen ser ut.

Det är väldigt synd att de spelare som nu varit i klubben en längre tid inte förmår spela bättre än vad de gjort. Krykov är undantagen, han spelar mot tiden just nu och behöver just precis mer tid för att hitta tillbaka. Robban kämpar på vanligt vis, men visst fattas något där? Överlag är det väl nästan tal om steg tillbaka jämfört med tidigare säsonger på rätt många spelare. Aalto, Koskinen, Styf är några som iaf jag förväntat mig mer utav.

Tålamod är en dygd, jag vet, och jag tänker heller inte gnälla ikapp med "vissa andra" skribenter i den här gästboken. Ingen nämnd, ingen heller glömd.. ;-)

Vad jag dock efterlyser är just det som Timrå börjat visa upp lite av nu mot slutet - det sätt man gjort sig van att se LAGET Timrå vinna sina matcher på, nämligen hårt arbete och att man kämpar hårdare än sina motståndare. Kent Manderville uttalade sig alldeles lysande vad gäller det i matchen mot Brynäs i torsdags. Timrå har inte det material den här säsongen som gör att man har råd att slappna av under matcherna i vetskapen om att det finns spelare likt Zäta, Modin och Kiprosoff som fixar poängen åt laget ändå.  Det är upp till LAGET att vara ödmjuka till 100 % och att man hela tiden sätter jobbet och kampmomentet i första rummet.

Forza Timrå, i med- och motgång!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Laken: är helnöjd. Tre fina vinster
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
RocknRolf2 & Sune: Livet leker. 3-poängarna (sur)strömmar in...!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Nyss hemkommen från en medioker match i Scaniarinken. Bäst i Timrå idag var Manderville med sin inställning. Oksa gjorde en godkänd match mellan stolparna. De gånger SSK kom igen gjorde han sitt jobb. Bakåtmålet var ett 2 mot 1 läge där han inte hann med i sidledsförflyttningen. Svagt backspel låg bakom det. Timrå kontrollerade matchen men har alldeles för svårt att göra mål framåt.

Fyra dagar kvar till första transferfönstret stänger. Hoppas Nubben har en forward som kan kan gå in och ta Peter Ströms plats i förstafemman. Vi behöver någon som går in på mål.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Som sagt hittils men han kanske tar ett antal matcher att komma igång men jag kan hålla med dig om att han borde gjort mer än 1 poäng de e lite dåligt, vi får hoppas att han får chansen snart att visa vad han går för. men de är ju alltid bra å ha en extra center.:D
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
General_Moisio: Vad är det som är så svårt att förstå med det? Han är värvad som målskytt/poänggörare. Han har skrapat ihop 1 poäng hittills och det är för klent. Han håller vare sig spelmässigt eller fysiskt. I alla fall inte så här långt. Flera av våra nyförvärv har visat att det finns lite potential och att vi iaf kan ha en förhoppning om att det ska lossna. Warg, Strålman, Regin. Men Laakonen får bidra med betydligt mer för att det där unset hopp ska växa till sig hos mig.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Bänka laakkonen då i stället och passa sedan på att bryta hans kontrakt.
Ser ut som en tv puckare i kroppen, har förmodligen bra betalt också.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Men jag kan inte förstå hur dom kan bänka Janne Laakkonen?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
kidcox: Han var bänkad nu när Gahn var tillbaka i laget. Som forward gör han knappast skäl för namnet heller. Det är tajt om centerplatserna i TIK!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
kidcox: Han vilade väl eftersom Gahn var med i spel igen.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Var Peter Regin sjuk idag eller?
Stog inte med på fyra lines på swehockey
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: I sviten på åtta matcher glömde jag segern mot LHC med 5-2. Rätt ska vara rätt!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Tre raka segrar nu, som sagt. Och ja, senast detta inträffade var som väntat under den magnifika höstsäsongen ifjol när Timrå vann åtta (!!) matcher på rad mellan omgång 6 och omgång 13. DIF 7-1, HV 71 2-1, Frölunda 3-2 s.d, BIF 3-0, SSK 3-0, FBK 3-2 och MIF 7-1.

Mycket skönt och otroligt viktigt att få ett iaf litet gap ner till bottenregionen. Dessutom har vi nu klart häng på lagen runt fjärdeplatsen då det fattas blott 3 poäng. När vi dessutom möter både MoDo och Luleå i de kommande matcherna är det självklart tal om att viktiga poäng står på spel. Kanske en placering på topp-4 inte är ett mål det här laget nödvändigtvis ska sträva efter i första hand med tanke på den start man haft, men sämre utgångsläge kunde man ju ha haft. (Eller vad säger du, Pirro?) Det är ju också en styrka att på det här sättet ta sig samman som ett lag som Timrå återigen visat att man klarar!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
bejan: Måste säga att det känns bra nu med tre raka segrar - samtidigt som lagen under förlorar.

Timrå spelar nu sitt stabila gnuggarspel - speciellt borta. Klassiska TIK-segrar de tre senaste. Det verkar väl också som om man hjälper sin målis lite bättre än i inledningen av ES.

Mats Hallin och Masken Carlsson måste vara de sämsta sportcheferna i Elitserien. De värvar och värvar samtidigt som de byter coacher. Fortfarande inte stabila i elitserien.

Fyra av sex poäng i de två nästa matcherna och jag tycker vi sneglar uppåt i tabellen.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
LingaN: Enligt min källa i Scania var det snudd på Allsvenskt spel,där TIK:arna ändå hade mest hjärta. Härligt för Oksa, som så många sågat här på hemsidan. Mot nya hägrande segrar!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Hardy Bacardy: Nej,verkligen inte....men kom ihåg vem som går vid vår sida!!!!!DÖDEN.....(Kvalspöket)!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
RocknRolf2: Nämen...försvarar du de våra?!? Håller med dig, tar man tre p i en bortamatch i ES har man gjort ett gott dagsverk!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Tredje raka, skönt!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Manderville femstjärnig enl Jimmy tillsammans med Krykov och Ström. Manderville tog tydligen över tekningarna från Krykov och förlorade knappt någon.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Jo. SSK har hemmaplan och dem ska väl bjuda till mest. Timrå verkar ha spelat smart. Segern var tydligen helt rättvis

Tre raka segrar i jämna matcher måste höja lagmoralen rejält. En grovjobbande kanadensare på det här så
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Dream Team: Visst...ingen härinne tror väl att Oksa är en BRA målvakt, gu´bevars..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2005-10-15
Rooster23: Vad rapporterna från Jimmy (via Frella) berättade så var väl SSK riktigt dåliga. Oksas prestation bör således inte överskattas. Men å andra sidan kan inte Timrås spel ha nått några fasansfullt höga nivåer denna eftermiddag heller. Så det var nog jämnt skägg spelmässigt, med lite medflyt åt vårt håll den här gången.
Kommentera

595774 · »