1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581757 inlägg · 6215 ämnen

Stoppa nedmonteringen av Timrå IK

« · 1189251 · » Till forumet


Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Som supporter ska man stötta sitt lag absolut, det tror jag även dom flesta gör på matcherna. Men när man uppenbart ser brister i spelet så måste man få kritisera. Man är ingen dålig supporter för det, snarare tvärtom.

Sedan tycker jag flera supportrar undervärderar sin egen hockeykunskap. Man behöver inte ha varit landslagspelare för att kunna ishockey.

Challe är bra på att sticka ut hakan och även kritisera egna spelare i media. Däremot verkar han inte lika bra på att ta emot negativ kritik. Han var bra som spelare, men jag tror ärligt att han inte passar som tränare. Han vill verkligen, men får inte ut det till spelarna.

Tycker överlag att det spel som presteras under Challe Berglunds era i Timrå har präglats av individuella prestationer från vissa stjärnspelare. Ett bra grundspel med en bra spelidé har lyst med sin frånvaro. Jämför med när vi hade Kenta Johansson, när spelarna hade hög forchecking med snabba spelvändningar. Man hade både fart framåt och bakåt. Med Challes så kallade system så är det mest burskydd, långt mellan lagdelarna, och för lite tydlighet. Ett exempel i matchen senast är ju när vi ligger under med 3-1 så låter vi Djurgården bygga upp spelet i lugn och ro medans vi själva backar hem i mittzonen med något försök till styrspel. Vi har en forward som liggger lite högre i banan, men där gör han ingen nytta själv. Skulle denne råka vinna puck så är spelaren i fråga alldeles för ensam för att kunna åstadkomma något. Vi blir för stillastående helt enkelt.

Ett annat exempel är pp spelet där pucktempot är alldeles för lågt. Hur ofta ser man pass, pass mellan backarna och ett direktskott? Sedan förstår jag inte varför man har Daniel Corso framför målet, i stället för att använda honom som spelfördelare. Ett tydligt exempel på Challes oförmåga att coacha ett hockeylag.

I väntan på Kenta Johanssons återkomst, så ser jag i dagsläget bara ett alternativ som ersättare för Challe denna säsong. Nämligen Leif Boork. Ett tråkigt namn kanske. Men han skulle med lätthet styra upp dagens vilseledda Timrå IK.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
JimmyH: Jag och Ambroo hade rätt, du hade fel. Igen bör tilläggas. Vi är inte ett dugg fegare än vad du är, Jimmy Bloggrin. Där har du fel.

Nu börjar du iaf leverera på ett mycket bra sätt. Tack för det. Hårt, rättvist och mer åt det som verkligen är sant. Verkligheten d.v.s.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Tack för visat intresse. Välkommen tillbaka under någon annan diskussion. Tack på förhand.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
JimmyH:
Varför är jag inte förvånad över ditt svar? :))
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Per HApps: Fel ute? De vågade ju inte säga något. Man kan ju inte ha rätt eller fel när man inte ens levererar vad man man hade hört.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
RocknRolf2: Exempelvis om vi förlorar så gör vi det ibland för att andra laget spelar grymt bra. Men oftast så dömmer vi ut vårat egna lag och ledare efter noter. Nu pekar jag inte just på nuläget utan mer generellt. Då blir inläggen från många bara ett uttryck för den egna frustrationen. Och Jag vill tro att om vi stöttar våra spelare även i detta forum då det GÅR dåligt så betyder det någon % att vi vänder skutan snabbare. Men det kanske är en tanke som bara fungerar i de bästa av världar vad vet jag.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
persson: Varför ha ett hockeyforum överhuvudtaget om inte åsikter, glädjeämnen o som nu frustration utbyter tankar?

Jag tycker inte att det har varit såå mycket gnäll som vissa gör gällande. Tvärtom, vi ventilerar saker o ting som vi tror o hoppas kan vara till det bästa för Timrå IK.

Och: Ja, jag tror att det finns dom i ledningen o bland spelarna som läser härinne på HS.
Men dom kanske har blivit tillsagda att inte längre gå in här o läsa som dom blev ifjol när det gick tungt? Vad vet jag .
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK

JimmyH:
Bra bloggat idag, tackar allra ödmjukast.

Kanske inte Ambroo och Skarin var så attans fel ute häromkvällen, eller??????

Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Raggaren Putte: " Vi kommer ofta in i anfallszon osynkade. Och i egen zon åker vi ofta runt och jagar motståndarspelare en och en utan tanke på vad övriga laget gör"

Så j-vla klockrent! Och detta är Challes ansvar/fel!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Blizzard: Jag är en av de som inte ser någon spelidé överhuvudtaget i dagens TIK...
Alla åker (eller står still) var för sig!

Challe har hittills misslyckats å de grövsta!

Själva laget (spelare för spelare) är egentligen mycket bättre än så här!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: Hur menar du objektivt? Hockeysnack genomsyras av subjektiva åsikter, det är väl lite poängen med det hela?

Dyker det upp en banderoll får väl Challe bita ihop och jobba hårdare, eller är han en svärmorsdröm?
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: Jodå det är många inlägg som är väldigt träffsäkra men mitt lilla gnäll var mer generellt än dagens olika debatter.. Jag tyckte du hade hösten inlägg bla.. Ord som allsvenskan behöver vi inte ta i våran mun ännu och jag tror nog att du kommer få anledning att engagera dig ett bra tag till :) Ungtupp! jag skulle önska du hade rätt men så bra är det inte, jag har vart på läktaren i alla fall st Hockey tiden sedan playoffen mot rögle aktivt, va en gång ansvarig för strimmorna samt publikvärd så purung är jag inte tyvärr =)

Märkligt hur expressen vinklar Månsson affären föresten
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Laken:

Luleå gör det igen! dvs, värvar....Där finns det framtidstro o satsning trots lågkonjunktur! Bort med T-J och Challe, sista tåget lämnar snart...
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: Jag tycker att det är hyfsat objektivt idag. Idag snackar vi om Challe får ut det han vill till spelarna? Hur spelet ser ut, om han är rätt man att leda Timrå osv.
Jag vet inte om han är det längre ärligt talat.

Och: Ja, vi stöttar på matcherna! men jag tänker inte engagera mig nåt mer om vi åker ur, DET har jag gjort nog i lägre serier genom åren.
Det får ni ungtuppar ta er an, nånting ska ni väl göra ni också som vi gjorde!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: Håller med om att vi skall bry oss och disskutera hej vilt här. Men den egna frustrationen vill väldigt ofta på detta forum projiceras på en eller flera syndabockar i tränarstab eller enskilda spelare, har jag fel? Jag tycker man skall stötta i det längsta och när man kritiserar skall det vara objektivt. Exempelvis det med banderollen om challe gav mig avsmak. Bästa sättet att bry sig är att vi går på matcherna och stöttar ... Jag tror till 100% på slutspel. Vi ger aldrig upp !!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: "Självklart har vi en spelide sedan kanske det inte alls fungerar just nu dvs som challe o co vill."

Kan du beskriva vad du uppfattar/tror är vår spelidé i 5-mot-5 spel? Hur är tanken att vi ska komma fram till målchanser? Hur är tanken att vi ska ta oss in i anfallszon och etablera ett spel där?

Oavsett om det fungerar så eller inte, men hur är det tänkt att fungera? Kan du lite kort förklara det för de som inte riktigt ser linjerna?
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Har fått höra att Linkan snackar med en viss Anders Eriksson, de skulle inte sitta helt fel, men hellre en forward ..
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Det är ju fel rubrik...

Det är nedmonteringen som behövs, de här laget håller inte.

De enda som får godkänt hittils den här säsongen är Pääjärvi Lander Erixon, igår var även Hynning och Sonntag hyffsade.


Men de räcker inte med att juniorerna/talangerna skapar något.

Jag har missbedömt Mattias Karlsson TOTALT, de är ett under hur han i helvete kunde göra över 10 poäng i AHL, alla assist måste kommit från uppspel / andra assist, även om han inte äns klarar uppspel här i Elitserien.


Pärssinen försöker, men att själv bära en förstakedja går inte och även om Corso försöker räcker det inte, han lär ha en MASTIG lön och han uppfyller inte kriterierna för att få den.


Tränare Challe Berglund, VART ÄR GRUNDIDÈN, dom enda chanser vi får är när ex. någon klackar fram pucken, Powerplay och boxplay är uselt, uppspelen vidriga och vi kommer fel in i zon varje gång.


Ta hit Sonny och Caslava, bänka stjärnorna som inte presterar, släpp fram alla juniorer och talanger vbi har, de är dom enda som vill något.

Och sist av allt, sparka Challe och ersätt han med en meriterad tränare som ex. Kenta.

LILL KENTA KOM TILLBAKS !!!!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Blizzard: Självklart har vi en spelide sedan kanske det inte alls fungerar just nu dvs som challe o co vill. Jag kan ju inte veta men antagligen provar han olika folk i tex pp för att få igång spelare.. Fungerar inte line 1 kanske det likt spelare måste bänkas ? och line 3 får chansen ... Men som sagt det är en vild gissning.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Raggaren Putte: Instämmer i det du skriver.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: Vadå gnäll? Menar du att vi ska sluta vara engagerade, stå med kepsen i hand, bocka o tacka för föreställningen?

Alla härinne brinner för Timrå IK annars skulle dom inte vara härinne. Det handlar om frustration över att det går dåligt o då måste man kunna få uttrycka det härinne också i med o motgång.
Om vi tycker att det ser anskrämligt ute på plan så måste man väl få uttrycka det?

Alla här hoppas att det vänder en del ser mer positivt på det än andra men det beror nog på hur vi är som personer.

Jag skulle nog blir mer rädd om alla lallade på o inte verkar bry sig hur det går utan bara säga att det vänder snart.
Då skulle nog jag säga att engagemanget inte finns!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: Bra "nyanserad" bild där. ;-)

Men helt allvarligt, till de som tycker att det är obalanserat och förhastat att skrika på tränarbyte, så är det ju självklart att såna här diskussioner går hetast i perioder av motgång. Men för de som följt lagets matcher de tre senaste säsongerna så är det mycket tydligt att vi förändrats i vårt sätt att spela hockey, såväl i med- som i motgång. Det finns några undantagsmatcher givetvis, men i det stora så har vi:

* Blivit ett mycket tråkigare lag att se på.

* Prioriterat ner tanken på snabba spelvändningar när vi vinner pucken till fördel för lättläst speluppbyggnad startande från burskyddsposition. Med följd att vi ofta blir fastcheckade i egen zon, då vi har haft för långsamma/puckoskickliga backar.

* Lagt oss till med ett bortaspel som ofta går ut på att stå på hälarna och titta på vad hemmalaget ska hitta på.

* Successivt tappat vårt frejdiga fartfyllda hemmaspel. Vissa motståndarcoacher talar fortfarande om detta spel i intervjuer inför matcher, dvs att Timrå alltid kommer ut hårt i början av matcherna, men de som verkligen sett matcherna inser att den tiden är förbi när så var fallet.

* Tappat lagspelet. Vi kommer ofta in i anfallszon osynkade. Och i egen zon åker vi ofta runt och jagar motståndarspelare en och en utan tanke på vad övriga laget gör, alternativt sätter oss i målvaktens knä när vi blir trötta.

+ mer saker.

Självklart är inte allt detta Challes fel, men det här är inget som är specifikt för den här säsongsstarten utan något man kunnat se under flera år. Det är ett mönster och det är alltför tydligt för att fortsätta att blunda för det.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: vilka lag möter vi 5-6 omgångarna borta?? jo jag håller med dig, sedan kan man ha synpunkter på PP men det har det varit i 15 år här, finns inte en tränare som haft bra PP här sedan,.... ja jag vet inte..

Klart att det är en massa gnäll, men det får man räkna med.

Challe ska vara kvar tycker jag, det kommer att lossna snart, jag är övertygad.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot:
Det skriver jag under på!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
maskot: "Jag tror som dig vi skall fortsätta jobba på den spelide vi har"

har vi en splide? Isf tycker jag du kan berätta den här inne, för jag har fan ingen aning hur Challe tänker i ex PP där han kör runt på 1:a 2:a och 3:e kedjan.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
willysson: Vi fick lite fel start på serien med några uddamålsförluster vilket sätter sig på psyket dvs vi fick fel momentum detta år. Jag tror som dig vi skall fortsätta jobba på den spelide vi har och jag är övertgad om att det vänder ganska snart ... Jag tror nyförvärven nu kommer göra gott med.. DET ÄR FÖR MYCKET GNÄLL HÄRINNE VI SKALL INTE LIKNA DIF DVS MEDGÅNGSSUPORTRAR TYCKER JAG
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Laken: Att sparka Challe tror jag inte är rätt melodi just nu.

Hans holmér är närmare att hitta palme-mördaren än vad hynning är att hitta målet tex.
Lindbeck släpper in en puck med fri sikt och Gabriel Karlsson borde slagit av honom armen.

Jag tycker att spelmässigt att Timrå är likvärdig alla lag, men det finns små detaljer som gör att vi inte vinner matcherna.
Sedan hade det ju inte gjort ont att fått hit caslava och sonnenberg heller, jag menar att Timrå spelar just nu inte med sitt bästa lag.

Nej challe ska vara kvar ett tag tuill, 3-4 segrar i rad och det ser mycket bättre ut.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Höstsäsongens bästa inlägg så här långt. Jag tyckte det på något vis även kändes positivt att challe och lednigen inte ville lägga allt för mycket tid och PENGAR på Månsson för så bra är han inte.. Sedan är det ju lite att nedvärdera de spelare vi valt och satsa på om man ger Månsson en fet lön vilket nog bara kan vara negativt för gruppen vilket jag tror challe kände.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hade varit intressant att veta hur många härinne som tror att Challe tar mer energi än han ger, ifrån laget?

Dessutom undrar jag om förtroendet för Challe ifrån spelartruppen, tittar sportchef, klubbchef eller liknande över detta med jämna mellanrum?
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Jag ska försöka mig på ett nyanserat inlägg a´la dig. Himlar vad svårt det blir, but I gonna try:)

Spelet som vi har presterat är inte såå dåligt, de flesta matcher vi har spelat har vi förlorat med udda målet.
Alla lag drabbas under matcherna av små dippar, vi har inte lyckats minimera dom utan blivit straffade för det men oturen drabbar de flesta lag.
Vi har sen kommit tillbaka starkt genom det hårda arbete var o en i laget utför tack vare coachningen som Challe gör i pressade lägen.
Vi måste dock betänka att motståndarna finns på plan o gör allt för att skära av våra spelvägar o gör det svårt för våra forwards att komma in på mål.
Vi jobbar bra men ibland fungerar det inte fullt ut. Det gäller att fortsätta att arbeta med det positiva i spelet som vi har genomgående i varje match.
Det här kommer att vända om vi jobbar vidare på den struktur o laganda som finns i laget.
Det är många omg. kvar o jag tycker inte att säsongstarten motiverar kraven på Challes avgång.
Backsidan ser stabil ut, man vill spela på ett kreativt sätt o det ska man hylla att det sen blir lite misstag pga motståndarnas forechecking det händer.
Men det gäller att jobba med den spelidé vi har o verkligen utnyttja våra PP lägen som vi har o som vi ändå trots allt gör bra, även om allt hittils bara är otur. Vi gör det trots allt bra.
Challe vet vad han vill o det gäller att ha tålamod o stödja laget o inte sitta härinne o vara onyanserade läktarcacher som vet bäst o som skriker på tränarens avgång så fort det tar emot. Tålamod är en dygd det kommer att vända.
Att media överdriver tillsammans med alla onyanserade skrikande supportar som inte ser nyktert på saker o ting o tror varje ord som står i tidningen, det är inget nytt.
Man måste låta laget få jobba i lugn o ro o inte ställa krav för mycket. Nä om ni kunde tänka efter o vara lite mer balanserade o nyanserade så ser ni det jag ser o inte det som alla andra ser.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: Bra svar.
Jag resonerar egentligen inte så mkt kring just Timrå utan i en mer allmän mening.

"Det kallas engagemang o glöd att det ska gå så bra som möjligt för laget.
Tycker inte att det är så onyanserat, som du tillstår, när det ställs frågor krings lagets spel, attityd, inställning, struktur osv."

Min poäng är att det ställs många frågor men ingen verkar vilja vara intresserad av att ta reda på VARFÖR en tränare/Sportchef/sponsorsansvarig etc gör si och så kring det dom sysslar med?
Det enklaste vore ju att man tog kontakt med resp ansvarig om man har kritik eller undrar över nåt som man tycker känns djävligt fel och på så sätt få en förklaring på hur man tänkt?
Jag är övertygad om att många skulle få en helt annan bild av hur komplicerade saker och ting är.
Fast det absolut enklaste vore kanske att ex tränarna med jämna mellanrum hade nån sorts informationsträffar med fans/sponsorer etc där dom på ett någorlunda vettigt sätt förklarar hur man resonerar.
Och ifall man nu som läktarcoach nödvändigtvis måste kritisera och komma med tvärsäkra förslag på hur allt ska skötas så är väl det minsta man kan begära att den som kritiserar kommer med motförslag som kan motiveras och backas upp på ett sakligt och fackmannamässigt sätt.
Att bara sitta och säga att den och den är värdelös ger öht ingenting, som jag ser det.
Alla ser ju ändå när ngt inte funkar, om man säger så...
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Ja...Challe gillar Sonnie så det är nog ingen fara att de inte är överens där. Men vad jag eg. menade är att Challes agerande i press inte känns lojalt gentemot den egna klubben och dess representanter. Jag uppfattar Challe som en man med väldigt stort ego, där de egna behoven prioriteras först och därefter lagets. Challe vill inte ha in killar i laget som riskerar stjäla rubriker från honom, det känns som att han har väldigt svårt att hantera de s.k. "stjärnorna" i laget vilket antagligen är anledningen till att vi snart inte har några kvar.

I Brynäs skulle han mao nog passa väldigt bra....
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Äh du får tolka det som du vill. :)
Du är fascinerande.
Själv är jag en som lyssnar på media, är onyanserad, är som alla andra o vet hur allt ska skötas, allt enl. dig då´rå. :)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Det kallas engagemang o glöd att det ska gå så bra som möjligt för laget.
Tycker inte att det är så onyanserat, som du tillstår, när det ställs frågor krings lagets spel, attityd, inställning, struktur osv.

Just nu ser det sämre ut än på många många år trots ett på papperet ganska bra lag.
Vem ska stå till svars för att det går dåligt o att laget inte presterar. Vem ska leda laget? Ingjuta självförtroende i spelarna o för spelsystemet så att dom tror på det o verkligen genomför ideérna? Att dom har spelglädje and so on?
Just nu är det som Raggarn säger.

Hur många matcher har du sett o analyserat av Timrå som gör att vi överreagerar så onyanserat?

Själv är jag väldigt nyanserad just nu :)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: "Hans ego o besserwisserfasoner kommer att bli huge.:)"

Intressant iakttagelse iofs men du glömmer alla fans som tvärsäkert vet hur allt ska skötas.
Vad kallas ett sånt agerande tycker du?
Att vara besserwisser?
Oh, nej då.....
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Inte första gången Challe och Linkan är oense. Linkan: Backlund ville vi behållla. Challe: Backlund ville vi byta ut
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
mikenomad: "Ok...utan att gå in i Challes vara eller inte vara i TIK (men det är klart du vill att han ska vara kvar här, du håller ju på Brynäs) så kan man ju ställa följande fråga; Linkan säger att Sonnenberg nu är inkallad, att det handlar om flygtider när han ansluter.

Undrar vad Challe säger?"

Tja, förmodligen att det känns mkt bra.
Jag utgår nämligen ifrån att både Challe och Linkan varit överens redan i somras/höstas att Sonnenberg skulle värvas.
Eller har jag fel i det antagandet?

I Månssonfallet handlar det ju om en akut värvning som man helt plöstsligt har känt sig manade att ta ställning till och knappast nåt planerat.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
mikenomad: OM det skulle ske så låter jag honom få det. För Timrås välgång kommer först.
Hans ego o besserwisserfasoner kommer att bli huge.:)
Om jag står ut med det? Nej!
Men vad gör man inte för Timrå? :)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
mikenomad: Säg inte för mkt nu, mike...
Det kan gå fortare än du tror att resa sig ur dyn och hamna i himmelriket..
:-)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: "Tror knappast du är rätt person att analysera Vårt lags nergraderande o förfall spelmässigt den senaste tiden."

Frågan är om (över)engagerade, frustrerade och därmed oftast onyanserade hemmasupportrar analyserar läget så mkt bättre?
Vad tror du, pussgurka??
;-)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Hahl Bundy: Äh...om en vecka sitter vi här med tre raka vinster bakom oss och återerövrad slutspelsplats och då tittar pussgurkan in och säger "vad var det jag sa?!" :-)

Troligt? Näe, knappast....
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Räknar du mig som samma personer som ville ha bort Lill kenta då har du Fel, fel ,fel.

Tror knappast du är rätt person att analysera Vårt lags nergraderande o förfall spelmässigt den senaste tiden.
Men du är ju som du är eller hur Huge? Pussgurka! :)

Jag har varit en som har trott på Challe hela tiden, men nu för jag fram en tanke på att det kanske måste till en förändring i ledarstaben efetrsom jag tvivlar starkt på att Challe är den person som kan få ut det bästa av gruppen.
Det ser faktiskt ut som om han suger ur energi av laget.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
The Fat Bastard: Ähh, du vet lika väl som jag att media älskar att försöka hitta konflikter mellan tränare och spelare/sportchefer osv, där det i grund och botten inte behöver vara så allvarligt.
Så här står det i artikeln:

"Men så här svarar "Challe" på frågan om de kommer värva någon ny spelare när de inte fick Månsson:
- Jag vet inte. Jag var inte ens intresserad av Månsson."

Om du lägger betoningen i meningen på ordet "Månsson" istf på ordet "intresserad" så får du en helt annan innebörd i det Challe säger.

Dvs: Challe har egentligen inte varit intresserad av att värva nytt öht och varför skulle då just Månsson har varit intressant?

Och sen är det väl heller inte helt ovanligt att sportchefer och tränare ibland har olika åsikter om saker och ting utan att det behöver handla om nån jättekonflikt?

Jag säger inte att allt är frid och fröjd och såna här saker bidrar naturligtvis till att det blir ännu jobbigare för en föreningen i ett redan småpressat läge, bara att man ska beakta att allt som skrivs i media i (speciellt) dom här lägena ska man ta med en nypa salt.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: Ok...utan att gå in i Challes vara eller inte vara i TIK (men det är klart du vill att han ska vara kvar här, du håller ju på Brynäs) så kan man ju ställa följande fråga; Linkan säger att Sonnenberg nu är inkallad, att det handlar om flygtider när han ansluter.

Undrar vad Challe säger?
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Raggaren Putte:

Vad är Timrås offensiva spelidé i 5-mot-5? Svar: Vi har ingen!
Vad är Timrås spelidé i PP? Svar: Vi har ingen!
Vad är Timrås spelidé i försvarsspelet i egen zon? Svar: Vi har ingen!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Huge: "Sammantaget tycker jag inte att er säsongsstart så här långt motiverar kraven på Challes avgång."

Ok, vi ser olika på saken! :-)
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Jag är inte alls så kritisk så många av er andra till Linkan, alltså om man tittar på laget så borde det kunna prestera mycket bättre än så här!
Sedan är det klart att många av nyförvärven ser mycket sämre ut än vad de i själva verket är, p.g.a. resultaten för laget och det egna bristande självförtroendet.

Bort med Challe - in med Lill-Kenta (OM han nu blir ledig)!
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Kan nån här som tycker att vi ska fortsätta med Challe som tränare förklara några grundläggande saker för oss blinda som är av en annan uppfattning:

Vad är Timrås offensiva spelidé i 5-mot-5?
Vad är Timrås spelidé i PP?
Vad är Timrås spelidé i försvarsspelet i egen zon?

Jag har försökt att förstå de här sakerna under en längre tid men lyckas inte lista ut vad det är. Utifrån det faktiska spelet på planen går det i alla fall inte, men kanske nån kan förklara hur det i teorin är tänkt att fungera?
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Laken: Avsaknad av spelglädje är det alltid svårt att veta vad den beror på.
Saknas spelglädjen därför att man har det jobbigt just nu, eller är det en dålig tränare/coachning som gör att spelglädjen saknas?
Som sagt, svårt att svara på i ett så pass tidigt skede som det ännu är av serien.
Visst, man har spelat en massa träningsmatcher men dom går egentligen inte att räkna in när det trots allt är allvaret i seriematcherna som avgör vilka spelare som ex går och gömmer sig och vilka som kliver fram.
Sammantaget tycker jag inte att er säsongsstart så här långt motiverar kraven på Challes avgång.
Kommentera

Sv: Stoppa nedmonteringen av Timrå IK
Bort med Challe - in med Lill-Kenta (OM han nu blir ledig)!
Kommentera

« · 1189251 · »