roger_sundsvall: håller westerholm högre än hardy just nu. Han är smart med pucken och chansar sällan. Deltar ofta i det offensiva spelet och dessutom var han väl inte inne på ett enda baklängesmål i slutspelet en bit in på finalserien?
roger_sundsvall: tycker Hardegård saknar tempo och tajming. Han hamnar ofta i tidsnöd för att det går lite för fort för honom och tempot lär inte vara lägre i SHL. I bästa fall 7:e back.
Jag tycker att vi alla bör komma ihåg att vi inte ska göra samma misstag som förra gången. Det är stor skillnad på HA och SHL, speciellt om vi ska bygga ett lag som inte garanterat kommer behöva kvala. Det räcker inte att ta HA laget och lägga till en spetsfemma utan alla som behöver några sekunders betänketid ute på isen kommer behöva ersättas. Om ni inte sett några matcher från SHL-slutspelet så gör det och ta tid hur länge en spelare kan hålla puck i fred.
Jag gillar Hardys spelstil. Han är bra på att utmana och föra pucken, men han är också en spelare som gör mindre bra grejer och tappar pucken vid fel tillfällen på blå. Han har varit nyttig för oss i hockeyallsvenskan, men på SHL- nivå krävs det mer. I SHL behöver vi minst en till tung back ala Svensson och speediga blodhundar ala Albin Carlsson. Kanske kan Hardy få chansen ändå.
Andersson: tror att Hardegård får tufft att platsa också. Hoppas på en bra sommarträning/rehab för hans del och att han kommer tillbaka på samma spår som han inledde säsongen men tar han inte kliv från den nivån han hållit efter jul så tycker jag han möjligtvis är 7:e back.
{297}: Jag har själv lite dålig koll på Liljegren som sägs vara klar. Kommer han tillföra nått vi inte redan har i truppen? Eller borde man försöka gå skilda vägar då han kanske värvats för HA i första hand?
roger_sundsvall: Håller med men tycker samtidigt att båda bevisat att man håller på hög allsvensk nivå. Tror ingen av dom får några problem att hitta ett bra kontrakt nästa säsong.
roger_sundsvall: tycker den i löven som konsekvent varit riktigt bra i matchserien mot oss är Possler. Deras backsida blir kanske orättvis att recensera men nej, spontant känns det inte intressant.
Ny dag och oj vilken känsla jag har! Kan inte fatta att vi är tillbaka, helt sjukt och vilken säsong grabbarna och ledningen stått för. Makalöst! Detta är nog den konstigaste final och slutspel jag någonsin upplevt. På något vis känns det tomt efter gårdagens fullständiga kross! Kommer aldrig glömma den här serien. Ser framemot hösten och vilket lag vi då kommer ha i SHL. Måtte det bli en bättre återkomst än förra gången.
Finns bara en sak som är tråkigt från gårdagen och det är den förbannade coronan! Tänk trycket som hade varit i hallen igår, oj, oj, oj säger jag bara. Ekot hade hörts ända upp till Umeå!
Nåja, solen lyser och båten är framtagen för att göras redo inför sommaren. Kan inte bli bättre. Idag ska jag bara njuta och fortsätta firandet med god mat och dryck!
Olli Nomadinen : Tyvärr inte för mig iallafall. Kanske för att jag inte har FB…?🤥 Du får göra en norsk kopiering; Filma telefonen med en annan telefon 😜
Olli Nomadinen : Haha gick inte att öppna, men antar det var livesändningen från facebook efter matchen igår? Hartmann vilken sköning alltså. 😂
Haha sa till fystränare Sandra att hämta Ölen när det var 5 min kvar, sen pik till Freddan som manade till fokus med 50 sek kvar och 5 måls ledning när boysen började fira på bänken redan. 😂
bar mofftak: Ja han var verkligen allt det där Nubben pratade om när han värvades. Mycket bra scoutat. Sen hypeade väl vi fans upp han lite väl mycket haha efter intervjun med hans coach i USA. Hade man varit lite mer objektiv så förstod man ju att det var en rollspelare i en fjärdefemma😁
FH - avdammad: Tror också vi får se Didde här igen. Men satans så viktigt det hade varit med både Dahlén och Landers påskrifter. För några veckor sedan hade man känslan att bägge två skulle vara klara om vi gick upp, nu känner jag mer ovisshet över om någon av dom ens kommer vara med nästa säsong.
Dom två tillsammans hade ju höjt publiksnittet på egen hand. Håller tummarna.
Lub: Jag vet faktiskt inte. Men annars finns det fan inget bättre än att se segermatcher i efterhand. Utan illamåendet, den obligatoriska rännskitan innan match och krampattackerna under match
Oerhört starkt att kunna hålla distansen ut då vi varit ett jagat byte under hela säsongen.
Tänk att man satt och hoppades på att det skulle bli BIK Karlskoga som stod för motståndet. Men så skönt att det blev mot just Björklöven som varit huvudkonkurrent nummer 1 ända sedan lagen började presentera spelare i sommras. Samt den höga svansförningen Löven och deras supportrar gick in med inför säsongen.
Också oerhört skönt på det sättet vi gör det, efter allt debacle på och utanför planen. Med skitsnack om Wallis tackling, mordhot, busschaufförer som är rädda för munskydd m.m. Efter allt detta visar vi hela hockeysverige att det inte är något snack om saken när serien återupptas, 3 raka matcher med 3 mål eller fler I differans och två av dom tycker inte ens Löven att det är värt att plocka ut målvakten.
Och gårdagens match är helt magisk vilka uppåkningar kolla tex på Lundins mål, Dahlen åker ju åttor kring dom i förarbetet. Finns även fler helt makalösa uppåkningar där man kan tror att dom grönklädda är cementerade i isen.
Puckat: Han borde få möjlighet att ha en större och mer offensiv roll i Tingsryd så det låter som ett bra val. Jag gillar verkligen energi Reinhardt visade varje gång han fick kliva in på isen.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad
kör i shl..minst 1 säsong nu
dra inte för tidigt