1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598589 inlägg · 6213 ämnen
« · 2206361 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
TIK86030: Lägg ner din "Folk härinne förstår ingenting" attityd om du vill ha ett trevligare bemötande.

Icingpucken: så är det, en semesterbostad ska man väl unna sig.

Håller helt med dig i beskrivningen och TACK för en rimlig kommentar!

Äntligen, en person som kan likställa i det här fallet Öhrn, hade kunnat varit en annan spelare också, med redan det egna materialet och kommentera att dessa enligt bedömning sämre spelarna redan finns truppen.

Håller tummarna för en bättre spelare av SHL-nivå. Ska bli spännande och se vad som avslöjas, svensk, transatlant eller finne? Spännande är det.

Obs, försök tolka mina ord sämre vs bättre på rätt sätt nu ordpoliser där ute. Se det i ett sammanhang för en gångs skull.

Rallarn: läste det också, och en dag gammal artikel. Borde finnas sanning i den texten, TAIF känns väl också som allra rimligast.

TIK86030: Både han och sambo är härifrån, 86030 är Öhrns postkod, så inte fullkomligt galet att man tittar på hus hemma då. Åttamånaderskontrakt i Tingsryd, någonstans ska man ju bo övrig tid också. Han är tyvärr inte av SHL-kaliber. Skadedrabbad och körde fast i Västerås förra säsongen, och är inte bättre än Liljewall, Blomqvist, Olofsson, (Boyce) som vi redan har för fjärdekedjan. I en ren gnuggarroll får vi nog ut mer av Lindholm än Öhrn till exempel, och bra nog för att ha en större roll än så är han inte.

KulltorpsOlli: vad vi vill ha och inte verkar nog inte spela ngn roll.

Känns trots allt ändå märkligt att titta på hus här hemma? Bättre än Bobcats är han väl ändå.

Killen lärde sig åka skridskor i Timrå, vilket inte en enda spelare förutom Eckmyhl i ordinarie trupp kan säga att de har, vill man ha bredd som de hurrats över så högt här inne tidigare så lär han nog inte vara sämre än övriga breddspelare.

Jag får höra mig för helt enkelt, om det blev ngt hus eller inte, to be continued.

Diggade den här yttern skarpt när han var i Mora. Lämnar Bratislava nu. Lite "synd" att vi redan fyllt tredje och fjärdekedjan förutsatt att inte Lodin lämnar.

www.eliteprospects.com/player/24082/brendan-ranford

Öndulat: Vill att den här varvas in också! youtu.be/WqHQ_wWbG9Y

TIK86030: Vinvill nog inte ha Öhrn, vi sikter lite högre misstänker jag

Gorkyman: nog har du surfat minsann.

På tal Silly, om än det inte är lika kittlande som alla namn i din EP-lista.

Det sägs att Daniel Öhrn med flickvän sett sig för om hus i strävan av att söka sig hemåt, uttalande från bekanta till dem.

Jag har ingen aning om hur killen står kontrakterad idag? Men de lär väl inte bosätta sig här ?hemma? för att han ska avsluta karriären i den åldern?

Har man för avsikt att skriva med honom? Någon som kan bringa klarhet i detta? Har du snappat upp det på EP-radarn?

Andersson: Kan Olle Eriksson Ek vara ett alternativ? Vet att nubben har varit sugen på han förut. Verkar inte gå allt för bra där borta, så ett lån möjligtvis?

Olli Nomadinen : vet inte om jag håller med, tycker han sattes på prov på flera sätt, att stå långa stunder utan ha något att göra för att sedan försöka rädda nån snabb omställning eller liknande, tex frilägen eller 2-1 lägen är verkligen inte enkelt! Att stå bakom ett försvar som i Västervik tex där det inte släpps till många riktigt klara chanser men desto fler halvtama avslut från dåliga lägen är nog rätt uppskattat. Kan bli många skott att mota på papperet men hur många är egentligen farliga lägen... Därför det kan bli lite svårt att jämföra räddningsprocent ibland.

Mat Robinson kan vi räkna bort, kommer inte att spela i Sverige kommande säsong..

sargad: Det där är väl en sådandär padel-spelare?

25% chans att Freddan inte blir kvar. Inget rykte 100% sanning.

Olli Hahl: Lite old school... ...men tillför också rutin ;-)
Uppladdat:

500x0-bakfjol-20180716.jpg

TD: Svedberg var inte en bra målvakt hos oss. Får jag välja så är JJ en bättre målvakt. Däremot inte sagt att han ska vara förste keeper i SHL... det får han kämpa om med en likvärdig målvakt o dessutom med en betydligt bättre backuppsättning än sist.
I Svedberg ser du hålen... det gör du inte med JJ.

Sputnik: Säga vad vi vill om backuppsättningen senast i SHL, men Svedberg gjorde det inte enklare för dem precis..

TD: Jo , Svedberg var rätt kass , vilket han visat även denna säsong

TD: Haukeland har inte varit superhet i FBK dock..

Spock: svedbetg var inte alls dålig det emot känns J J som risk tycker nog Ohre och han är jämnbördig saknar en Brattström eller Haukeland drömma lite

Sputnik: Det kanske blir ett år med två likvärdiga målvakter, utan uttalad förste målis. Kanske kan vara bra med den konkurrensen om det blir så.

Olli Nomadinen : trodde faktiskt dom skulle köra en livesändning idag. Och i samband med information om säsongs kort så skulle vi få lite nyheter med.

Från hemsidan
Säsongskort
Vi planerar att släppa mer information om säsongskorten torsdag 20 maj.

Spock: Vet inte om JJ är så katastrof så, går mest på hur jag bra många ggr fick ångest när han skulle spela puck bakom mål och läste spelet lite fel där. 😅

Sputnik: jag ser gärna en ung och lovande, som kan komma in och stå på huvudet några matcher. Sen önskar jag Ohre ett förstamålis kontrakt i någon HA klubb, det är han värd!

Sputnik: Jag håller med där men vill inte se en SHL-säsong igen med en all in a la Svedberg-målvaktsvärvning med totalhaveri som resultat. En målvakt som förutom ett fullständigt omotiverat förtroende dessutom svalde typ halva spelarbudgeten

Sputnik: Varje gång det har varit öppet uppåt så har Freddan gått upp, respekt det. Sen att han även klev ned igen var ju bara för att han glömde ta med sig ett lag av SHL-klass upp. Något som han nu förhoppningsvis får.

Sputnik: Håller med om gärna en minst jämnbördig målvakt och mer kamp om spaden denna gång ändå.

Men är JJ verkligen så katastrofdålig runt mål?

Är han ishockeyns Manuel Neuer? Nä.
Men jag tycker inte att han är Isaksson heller.

Han kan ju lösa en del av problemet genom att vara mindre delaktig i den delen av spelet.

Det är ju inte som Svedbergs katastrof, att låta bli något enkelt skulle få honom att ta höga skott. :-D

Olli Nomadinen : Nej samma här,men man får oftast hjärtattack varje gång han skall bakom mål och spela puck och drälla. Där kommer det smälla direkt i SHL. Jag ser nog gärna en minst jämnbördig och mer kamp om spaden denna gång ändå.

Sputnik: Jag tycker det är svårt att svara på då jag genomgående inte tycker att JJ ställts på tillräckligt svåra prov. Vi var för överlägsna helt enkelt. Initialt kan jag väl säga att jag inte skulle ligga sömnlös om han nu blir vår 1:e-spadare

Sputnik: Vad säger vi förvrigt, känner vi oss trygga med att ha JJ som uttalad förstemålis i SHL. Eller tar vi hellre nån bättre fast de får tampas om det?
Freddans filosofi har väl snarare varit motsatsen varje säsong. En helt uttalad förstemålis, då tror jag den krassa verkligheten är att vi behöver nån ännu bättre än JJ.

{7043}: Han kan få trivas bra i den lägenheten i 10+ år och bli våran Johan Davidsson.

{7043}: Självklart ska my captain:s captain ha det

Olli Nomadinen : Det tycker jag är lika bra. Alla spelare samtidigt förutom Boyce som ska ha en egen livesändning.

Sputnik: Sen är det nog rätt mysigt att vi gick upp just denna säsong. Skapligt vad lagen verkar satsa i HA nu, plus ett HV som lär vilja satsa hårdast på att gå upp.
Johan Gustafsson som gick till Västerås hade väl annars varit en bra målis för oss? Visar väl lite på satsningen Västerås gör. Hoppas de lärt sig något från sina senaste 20 konkurshot bara..

Håller Nubben på att samla ihop till sin sedvanliga "Nu presenterar jag 9 påskrifter på en gång"-pk tro? 🤔

{297}: Hör att Lundin nyss köpt lägenhet och även kritat på en 2-års kontrakt, med Timrå, givetvis.

Icingpucken: Tror vi får se Freddan minst 2 säsonger till i Timrå innan han ger sig ut på andra äventyr. Finns nog en stor revanschlusta efter senaste SHL debaclet framförallt.

Freddans resultat i HA går inte skoja bort. 3:e placering som sämst och avancemang 2 av 3 ggr, plus att man inte vet hur utgången av förra somgen slutat heller

nu hoppas vi bara på att Nubben prickar rätt på nyförvärven så ser vi till och charma hockeysverige lite mer än Torskarshamn gjort. Så blir det nog en lite trevligare säsong än senast. 😊

Enligt Freddan så är det 75-25 i favör för att han stannar i Timrå, sagt av honom i Hockeypuls senaste podcast. Det låter med andra ord lovande för en fortsättning.

Gällande Bohm. Verkar vara en toppenkaraktär på alla sätt, vilket flera av de som har koll på honom redan varit inne på. Snittade 16 min per match i grundserien för TPS, lyfte näst mest istid i PK av samtliga backar i laget. Tydligt en sån back man går till för att man alltid vet vad man får. Samtidigt också en sån typ av back som ofta hamnar lite i kläm när det lag man tillhör vill ta ”nästa steg”. Precis som fallet kan vara med Erik Andersson (om han nu är aktuell).

Spelare som är extremt nyttiga och eftertraktade på många sätt, men som kanske inte går att motivera en större del av lönekakan än de redan har. Att hela tiden spela 0-0 i byte efter byte är en oerhört väsentlig roll i ett lag, men så fort det ska spetsas från en säsong till en annan så kan de hamna i kläm. Inte minst om man som Bohm tillbringat hela sin seniorkarriär i toppklubbar. I Anderssons fall så är ju Rögle ärrade av finaltorsken nu och då är frukten av det lite obekväma beslut, som kan vara skadliga på sikt men i Rögles iver just nu är ett nödvändigt måste enligt dom själva.

Bohm låg kvar på sina 16 minuter även i slutspelet. Sett till istid har han haft en tydlig roll i ett andra backpar och han ligger på samma nivåer som Johan Ivarsson (även han kan vara ett möjligt namn, men kanske svårt att få in ytterligare back av det där snittet). Jag kan förstå jämförelsen med Alexander Falk vid senaste sejouren, men Bohm har en helt annan erfarenhetsbank och är i en annan fas av karriären än vad Falk var då. Falk var nog en tilltänkt HA-värvning, även han.

Synct: Vore dock ett väldigt intressant namn kan jag tycka

Gorkyman: Ah.. dum i huvudet jag är, kollade bara snabbt

2020-21 TPS “A” Liiga 55 8 34 42

Och det stod inte 2021-22- under, aja my bad.

Synct: Sitter väl på kontrakt till 22/23

Har det snackats om Juuso Pärssinen härinne? Lagkamrat med Bohm i TPS, Timrå som moderklubb såklart. Liiga till SHL är ju ett bra steg att ta, för han lär ska vidare, stor talang.

Senast vi var upp så var vi målglada (nåja) med offensiv vilja, men läckte som såll bakåt. Ska vi våga tro att vi tätar till bakåt den här gången? Spontant känns backsidan starkare nu, men det förutsätter väl också att vi inte täckt in topp-2 än. Blir oerhört intressant när vi väl börjar höra något om nyförvärv framåt för att se vartåt det barkar.

{8179}: Ja med de fem namnen så har vi en bra grund att stå på gällande backarna men ska jag ranka så skulle jag nog lista enligt följande:

1 NY
2 NY
3 Bohm
4 Strömberg
5 Carlsson
6 FW
7 Svensson
8 NY

Bohmen har, eller hade förut iaf, en egen intervju Podcast, verkar vara en riktig karaktär och härlig kille! Den kanske har länkats här innan, ingen aning

podcasts.apple.com/se/podcast/oss-idrottare-emellan/id1439128233?mt=2

Ahpl: Korrekt, sen kan vem som helst addera kontrakt till EP (de granskas dock), så det är inte så att Eliteprospects vet något vi andra inte vet. De utgår i regel bara från officiella uppgifter, som i många fall kommer in via tips från användarna.

Sen har Nubben själv bekräftat Liljegren i Expressen (tror jag att det var). Där ska det väl bara sättas samman en livesändning som ska passa för alla parter. Liljegrens tjej har även börjat följa TIK på Instagram (klassisk sillyindikator på att något är på g). Liljegren är således alldeles sopklar. Går man enligt samma princip på Oliver Bohm så har såväl hans farsa som syrra börjat följa TIK på Insta. Klarrrrrrrr.

« · 2206361 · »