1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598588 inlägg · 6213 ämnen
« · 2206548 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2021-2022
{9386}: Det är ju inte alla som får sina smeknamn först när de blivit etablerade hockeyproffs. Antar att de som umgicks med honom tyvärr inte tog höjd för det. ;-)

Men du kan ju kalla honom något annat, om det känns bättre.

Vad sägs om "Hårdingen som inte säljer mjukglass" förkortat H-SISM?

Knylan: Det är kanske önsketänkande ang Anton från min sida, att det inte är hockeyrelaterat. Men vill inte se honom i TIK, han är alldeles för bekväm av sig och skulle aldrig fixa SHL. Som spelare alltså. Ledare har jag ingen uppfattning om

vonDöbeln: Freddan hintade ju om i Podden att det fanns sflera förlängningar klara. Tror tyvärr vi får vänta till nästa vecka med presentationer. Lär nog hinna komma ut i media innan med som vanligt..

Känner jag Nubben rätt vill han presentera en riktig smällkaramell ingen halvmesyr. Blir nog en fet presskonferens till veckan

{8179}: Tror Matson var lite för dyr och till åren. Han körde ju i fjärde kedjan och var bra som defensiv forwards.

Knylan: Frun är uppvuxen i Bosvedjan, hennes föräldrar bor där och barnen går i Bosvedjeskolan. Min teori är att den här flytten inte alls är hockeyrelaterad

Slagskottet: Inte helt säker på att det är en trygg plats! Måste brottas med så jävla mycket snus på vägen in!

In Nubben we trust!

vonDöbeln: Jo så tänker alla. men tänk att gå innanför Nubbens hjärna?

vonDöbeln: Ja det här med att rida på vågen har aldrig varit Timrås grej. Fan pumpa ut lite merch och annat roligt

Klockan tickar på och snart så är denna arbetsvecka slut. Hade verkligen hoppats på att få ens en liten indikation från klubben vart vi är på väg någonstans. Avslöjanden och rykten i all ära och visst, ofta är det sanning i dem. Men vi står nu snart 11 dygn efter avancemang och vi vet inte om någon i hela truppen har valt att förlänga eller inte!

Jag är inte orolig (ännu), men om försäsongsträningen drar igång på Måndag vore det ju kanske lämpligt att se till att släppa lite info innan det så att inte tidningarna drar igång onödiga spekulationer baserat på vilka som tränar med laget.

Sputnik: Har aldrig förstått mig på det där smeknamnet Didde? låter inte som nån hårding direkt utan mer som nån som står och säljer mjukglass på nån hip bar.

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Albin Lundin var med i Eurovision såg jag. Lite oväntat ändå.

Timrå Isstadion: Edit: Hade fel i mina antaganden.

Tror att Adam kan få ett fint kontrakt i HA. Han var utlånad till Troja-Ljungby när han var nere i småland och spelade Div 1 hockey med HC Dalen.

Tror det hade varit perfekt för honom att splitta säsongen och konkurrera om första spade med Ragnewall i Troja.

erathoo: HAHA

jens_88: Undrar nyfiket om det finns band från Strålman till Timrå utöver säsongerna här? För mig känns han som Frölunda om/när han återvänder...

Zäta75: Strålman har kontrakt med Florida ett år till, men kan ju alltid bli utköpt.

Lub: Strålman vore en drömvärvning! Har själv spekulerat om honom inom några år i Timrå. Men kanske redan blir till hösten? Fullt upptagen med Tampa i playoff nu dock. Vi behöver ett par offensiva backar som gör mycket poäng, helst mål från blå.

Om försäsongen börjar på måndag, måste det väll snart börja droppa lite pressmeddelanden.

Tom Topp: Jag är själv en statistiknörd, men kan dessvärre inte klassas som ung längre. Behöver nog inte sitta uppe och vänta på att Nubben ska ringa ;)

Drömjobbet för min del har ju annars varit kommentator. Se massor av sport, prata hur mycket man vill och dessutom få betalt.. :)

Slänger in en Silly-fundering i slutet för att säkerställa att ingen replikerar med att inlägget postats på fel plats.

Backsidan börjar väl se OK ut, ett par pjäser till ska väl in + ngn kontraktsförlängning. Vad gör ex. Anton Strålman numera?

Gorkyman: ordpolisvarning - men du menar färre misstag va? eller menar du mindre allvarliga misstag? ..sorry kunde inte hålla mig ...

Peacedog: Freddan vill ju ha in en ung statistiknörd i båset! En vild gissning, men det är ju Silly!

KulltorpsOlli: Då ska jag fan i mig vara på plats den saken är då säker, för jag antar att det blir publik i höst.!

Knylan: Kan bekräfta att det är Anton som köpt huset, vad anbelangar eventuell Timråanknytning vet jag inget om ännu.

Gorkyman: Dock inte så fysisk vad man förstått?
Tror Svensson och Didde lär stå för det lite mer tuffare och fysiska spelet som sagt.

{9037}: Skulle säga bättre. Lite stabilare och mindre misstag

Vad får vi i Oliver Bohm, bättre eller sämre än Per Svensson eller likvärdig?

Finns det någon som kan reda ut det här oerhört märkliga ryktet runt Anton Gustafsson? Ett inhandlat radhus i Bosvedjan är det som florerar, men varför i helvete skulle han hamna i Sundsvall efter att ha bott i Schweiz i en evighet? Är det verkligen DEN Anton Gustafsson vi snackar om? Hockeyspelaren Anton Gustafsson har varit sugen på att lägga av i en mindre evighet nämligen. Det enda (nåja, baserat på två artiklar...) han pratat om sedan 2010 är att han vill lägga av, han orkar inte mer. Det är inte kul längre. Är det så att Gustafsson nu äntligen ska få sluta och att vi tar in honom som tredjetränare, och isåfall varför? Har Nubben några videotyskar på kroken?

Silly season, ungdomar. Säsongens absoluta höjdpunkt.

Nisse på Mon or:
Själv har jag Jävligt svårt med att tyda krumelurer.. Men här har du iaf en Finn Lundströms Autograf.. Så du har nått att gämför med dvs..
Uppladdat:

500x0-screenshot20210520223109.jpg

Nisse på Mon or: tror på Finn..

RunarUp: Finn Lundström, Åke Lundström, Arne Lundström?

Eugen Sandberg: Även Freddan, Freddan ska stå i båset minst 3 år till. Kontinuitet. Precis som med Nubben. Torines ska vara kvar, Hussen ska vara kvar, Wedin, Ante och alla jag glömmer. Fortsätt jobba efter samma linje nu, värva smart (och krydda), jobba med kontinuitet på ledande befattningar. Gör allt för att Nubben stannar etc.

Är det bara jag, eller är den här post eufori-känslan ganske "mellow"? Jag ville så gärna att vi skulle vinna finalen med i 4 raka, men när säsongen väl tog slut, vi nådde klimax så började tomheten. Nubben, sin vana trogen lyckas hålla nyförvärv och förläningar hemliga (kudos). Men helvete vad jag ser fram emot nästa säsong!!

Hoppas många stannar och att vi får lite krydda bara. Helt säker på att stommen i vår trupp är det absolut viktigaste!

Dagens gåta. Nån som känner igen den här autografen?
Ska tydligen tillhöra en gammal Timrå-spelare.
Uppladdat:

500x0-af520e70-4604-4dc7-949c-3bf7ab6ec8b1.jpeg

Jåkkinen: Nä, lär inte så. Han var uppfriskande rak och ärlig i podden, lite ovanligt om man jämför med en del tidigare gäster...

Synct: Jo men 1+1 får en att fundera lite ändå. Klart att det spelar roll i grund och botten, vad han än säger utåt.
Att komma hem efter 2 säsonger och vara 32 kanske är att fortfarande ha mer att ge enligt Lander med? 🤔
Hoppas vi inte behöver fundera och att han kommer hem nästa säsong.

Det där leendet från Nubben kanske innehöll någon form av positivetet ändå. Klara denna säsong sen kommer Lander efter att ha känt på livet i schweiz 1 säsong.

Sputnik: Han har sagt att han kommer hem vare sig vi spelar i Allsvenskan eller SHL, och han lät tvärsäker på saken, tycker jag.

Octagon: Jo jag trodde först han fyllde 6 år redan i år. hittade dock en artikel från november 2020, då Sa Anton han fyllde 5 nu i april. Så då börjar han ju förskoleklass nästa säsong. Hoppas att han kommer hemåt nästa säsong när skolan börjar då, antar att plus 1 året Lander skrev beror på om Timrå spelar SHL eller ej

Rallarn: Hade varit mer än mysigt med Hållander. Tyvärr är känslan han kan SHL nu och lär spela AHL om han inte slår sig in i NHL direkt. Skulle han däremot blicka hemåt så hoppas jag Timrå lockar mest, speciellt med en topproll i nån av de 2 första kedjorna med mycket speltid.

Heisenberg: Börjar inte Viggo i skolan 2022?

Lub: Han gillar inte Löven speciellt mycket lät det som😂

Kan det vara aktuellt med Fille på lån från Toronto? Kanske dock blir en NHL satsning för honom kommande säsong.
Uppladdat:

500x0-halle.png

Dagens lyssnartips: Freddan Andersson i Hockeypuls...

TIK86030: Det blir nog mer än en spelare får vi hoppas.

Manne67: Stämmer bra. 😊

Sputnik: 😂😂😂😂 Kan det vara Wallson

Gorkyman: Där gick Nättinen bort, blev Lakers för honom

thorwald: Haha stämmer bra. Daniel Norbes uttalande.. 😅👍

Sputnik: Börjar hans efternamn på W? :D

"När jag visste att det skulle vara samma tränare nästa säsong, då kände jag att det var bättre vi gick skilda världar"

Gissa coachen.. 😅

« · 2206548 · »