1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607506 inlägg · 6213 ämnen
« · 2184649 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: blir 4-2:an godkänt är de nog rullgardin BIK

Andersson: Helt otrolig matchserie. Det är som om de kommit överens om att ta varsin period som uppvärmning, sen blir det fullt krig i tredje. I match efter match. Här handlar det om det lag som gör flest mål, i vår matchserie handlar allt om att släppa in minst.

sargad: 4-2 Löven

TimraStockholm: Tycker det är lite samma matchbild som igär men light. Bofors har skapat för att göra ett par mål till men Löven utnyttjar lägen och där kom en assist från domarn precis som igår.

Frebog: Helt absurda matcher mellan oss och BIK. Typ tredje matchen där det svängt såhär.

2-3 målet.. haha vilket skämt 🤣

Olli Nomadinen : Dom spelade upp sig efter timeouten sen åker dom på ett riktigt skitmål när pucken studsar på domaren

Andersson: Utan ass eller en snygg pass av domare Bergman?

Andersson: BIK dominerar första. Nu dominerar Björklöven. Svänger något otroligt.

Andersson: BIK har fullständigt klappat ihop

mål i bp av grinolle#1 grattis

12-0 löven i andra . va händer med skotten i denna serie ?

The great one: Det är min uppfattning ja

Lub: håller helt med, inkonsekvensen i bedömningarna är felet.

Kan ärligt säga att jag var livrädd att domarna skulle hitta något fel i den. Tycker domarna varit 5/5 i första perioden faktiskt. Bland det bättre jag sett i slutspelet.

Heisenberg: Det är en välbehövlig andningspaus att se den där matchserien, det får man ändå säga. Härlig påminnelse om hur underhållande den här sporten kan vara när det är två lag som verkligen går för det.

JoseGonzales: Jag har nog sett 20 tal sådana tacklingar, typ 13-14 av dessa har resulterat i ngn form av utvisning (t.o.m matchstraff). Resterande utan åtgärd. Jag tycker tacklingen är ok, det som stör mig är inkonsekvensen i domsluten...

eltifoso:

Mer fysiskt i Allsvenskan än SHL? Låter ju väldigt oroväckande. Är ju innebandy här i HA.

SuperMupster: Håller med, skolboksexempel på en bra tackling i bröstet. Han ställer till det för sig när han kollar bakåt och inte framåt.

palleparling: tycker lövenkillen sätter den schysst, är väl karlskogkillen som är väldigt låg och inte alls är med på att den kommer.

{297}: nja det vet jag inte, visst lättar han. Tycker dock det är efter själva tacklingen, för att det ska klassas som regelbrott är det om man hoppar in i tacklingen.

PezN: vet inte. Ca 3 min innan BIKs 1-0 mål skulle jag gissa. Blev utvisning efteråt och BIK nätade i det powerplayet.

PezN: Knapp minut innan lövens första utvisning

TimraStockholm: Såna mål vill jag se oss göra också.

PezN: 2 - 0 till Bofors

palleparling: när skedde den? Vad stod matchklockan på?

eltifoso: det där hade blivit avstängning om det inte varit löven som satte in den också. Alla dar i veckan. Svensson hade fått livstids avstängning. Men lyfter inte lövenspelarens skridskor på den smällen eller sker det efter kontakt? Hann inte riktigt se.

palleparling: Såg den och med bedömningen det varit i SHL hade det blivit avstängning med all säkerhet

Det tillåts och spelas mer fysiskt i HA, det är en av anledningarna till att det är mycket roligare att se matcher här än shl

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{8906}: jag tycker kanske att både Hartmanns och Jones vardera spearing borde ha blivit 2 min då ingen av dom är direkt kraftfulla smällar och båda spelare förstärker en del i dom situationerna.

Men på tal om det här med effektivitet, kolla Björklunds avslut nu på BIK’s 1-0. Wow! Snacka om missil rakt upp i krysset.

Nån som såg tacklingen Fredric Andersson i Löven satte in på Arvid Aronsson i BIK? Hade det varit Hartmann som satt den tacklingen hade det blivit 5+ game sen 5 matcher avstängning på det. Resultatet i denna match: INGEN utvisning.

Med det sagt, tycker jag inte heller det ska vara nån utvisning, eventuellt en 2a, max.

hanzon: Ja, det hade jag ingen koll på.

{8179}: Bofors Bobcats mot Americanos. Tippar sudden.

JoseGonzales: Ja det gynnar ju absolut Americanos!

73Sjöbba: Glömde du Magnus Pääjärvi 30 år idag?

73Sjöbba: I ett anfall tillsammans med Markus "Du ska va president" Mathiasson vill jag minnas

Jag ser att Kent Manderville fyller 50år idag.
"It was the end of my shift, but you never know what kind of garbage you're gonna pick up" sa han efter han gjorde mål i 3-5 underläge.

Legender vi minns.
Uppladdat:

500x0-kent.jpeg

Hockeyguru: Tack! Försöker man sätta sig in i det andra lagets situation så får man åtminstone lite perspektiv på vad Västervik faktiskt behöver lyckas med för att ta sig förbi semifinalen. Om de lyckas med det så är det fan i mig bara att applådera, gå i ide och skämmas ögonen ur sig i ett halvår.

Olli Nomadinen : lika för mig, och den skiten betalar man för. Samma bajs för nån dag sen.

twitter.com/timra_ik/status/1373964464035397634?s=20

Det här får man ju gåshud av! Hade inte sett den tidigare. Kung Jonte.

Knylan: Grym analys! Håller med dig i allt du skriver. Finns bara en sak imorgon och det är vinst!

{9386}: samma problem här med Cmore. Var så till och från några dagar nu.

De kanske borde byta namn till Cnada 😂

{9386}:
Uppladdat:

500x0-screenshot20210412-171916c-more.jpg

Hockeyguru: Enig! Puckjäveln ska dit. Det finns nog inte en käft som sitter lugn i någon båt så länge vi inte fått ner finalplatsen på papper. Däremot får man väl kanske sortera lite i tankarna för att lindra sin egen ångest. Vad talar för oss och vad talar för dem? Och så vidare. Jämförelsen med Oskarshamnsserien är ju egentligen bara relevant utifrån att vi även då var favoriter, men det var inte alls på samma sätt som det är nu. Då rörde det sig om helt andra insatser dessutom.

Nu är det deras hemmaplan det handlar om, och de måste vinna, annars är säsongen slut. Ska det hända så måste de hitta fler vägar in i matcherna, snarare än att hoppas på att de ska ha tur med exakt varenda lite marginal som finns över 60 minuter. Och vi, vi behöver kanske avvakta och se hur Västervik tänkt ta sig an en sådan uppgift. Det hade varit väldigt intressant att se en matchutveckling där de faktiskt tar initiativet på riktigt, och frågan är väl kanske om de inte måste göra det nu också. Sen får det bära eller brista. Slipper vi dra det spelförande lasset helt och hållet så kommer dom behöva flytta den där bussen de parkerat i egen zon också, och det öppnar i sig upp för något annat än det vi fick se igår.

Kanske. Eller så låter de bussen stå kvar, men de måste fortfarande bättra på sina odds för att kunna vinna de matcher som ser ut som igår, det kommer inte hålla över tid att släppa till så sanslöst mycket skott från det där området och att vara så tillbakapressade.

{9386}: Samma här. Dom har problem just nu står det

TimraStockholm: nån fler än jag som inte får in cmore? Händer inget då jag slår på cmore appen..
Pröva igen står det bara..

Något av lagen skaffar sig match..puck .. ikväll . JAG hoppas på BIK , men vete f-n om de blir så . Brynäs vinner för övrigt tredje raka också

{297}: Du tycker inte att slashing/spearing som Hartmann gjorde i match 4 borde rendera matchstraff då med? med tanke på samma situation hände exakt med Jones som ledde till matchstraff?

Och jag vill inte få fram det till nån kvittning öht, jag har redan sagt att det borde ha varit UTV PÅ ANDERBERG pga den tacklingen, men du verkar inte läsa det?

som sagt det finns hur mycket som helst man kan ta ifrån denna matchserie som jag sa tidigare som ett exempel på hur domarnivån är riktigt skräp.

{297}: Just den situationen är absurd det står en Västervikspelare framför målet som sliter och drar i Sebastian samtidigt som han blev påhoppad av den spelare han sitter på bakom målburen. När man sedan hör konversationen domarna mellan så är det avslöjande för var och en som ser sekvensen, man blir uppgiven. Sedan försvarar jag absolut inte Sebastian när han gör dumma grejer som vid teckningen som många anser är en 5a, jag tycker en 2a på sin höjd då jag anser att Västervikspelaren även i den händelsen medverkade till utgången då de låste upp varandra och han hade lätt kunnat flytta benet från början om han velat det, jag hävdar att han sökte den lite, smart av spelaren såklart att försöka få med sig en 5a. Sebbe är ingen ful spelare, han spelar tufft, hårt men i regel schysst och försöker undvika att spela vårdslöst. När det kommer till domarnas insatser såhär långt måste jag säga att det råder dubbla måttstockar och allra tydligast har det varit i den här matchserien, normalt sätt brukar det löna sig att vara ett spelförande lag men i denna matchserie så får Timrå utvisningar emot sig som Västervik kommer undan med. Har sett om två av matcherna och det är märkligt snudd på upprörande.

{297}: I morgon krossar vi VVIK. I kväll njuter vi av BIK - Americanos och BIF - HV.
I morgon krockar dessutom GIF med TIK. Härliga tider nu!

SuperMupster: vill minnas att det är under andra perioden, nära vänster sarghörn i offensiv zon men vet ej klockan.

{9108}: du tycker inte att det blir lite missvisande att försöka kvitta hela diskussionen med EN misstänkt bentackling som dessutom ser ganska ofrivillig ut, i en match där Västervik knappt kommer ur egen zon på hela matchen, har 3-4 riktigt våldsamma tacklingar varav en som leder fram till ett mål? Armbågstacklingen i huvet på Carlson skulle mycket väl kunna anmälas till disciplinnämnden men det blev inte ens en tvåa.

Knylan: Ja, jag vet inte. Jag sitter iaf inte lugnt i båten när Timrå har tryck i princip varje match men kan inte förvalta lägena. Det kommer sätta sig mentalt på spelarna, och går det till match 7 kommer Timråspelarna vara så sjukt nervösa att det bara där kommer låsa sig och vi har en upprepning av Oskarshamn-serien. Det kan jag lova dig! Är upp till bevis imorgon, dags för flera spelare att leverera och FRAMFÖRALLT sätta dit puckarna när lägen ges.

« · 2184649 · »