Synct: Vill inte säga vart eller hur starkt det är men det är ganska pålitligt!! Bara tänk på vad Jonte sa när slutsignalen hade gått!! Då förstår nog dom flesta hur det är!!😇😇
Nisse på Mon or: Har för mig Hirsch hade hand om de yngre målisarna i Klubben. Har för mig de har 2 målvaktstränare och delar upp det på nått vis. Men verkar som han bara hade 1 års kontrakt? Enligt vad det ser ut på EP i allafall?
palleparling: Läste dock senast idag att Källgren fått NHL intresse och kan dra innan säsongstart ändå. Men Lasse hade inte varit fy skam. Vi kommer behöva en målis som kan stå på huvudet mellanåt denna säsong. Vet inte om jag är helt 100 procent säker om JJ kommer kunna mantla en hel säsong som uttalad förstemålis i SHL. Hoppas jag har fel och han är en fantom, men lite skillnad på SHL och HA.
OBS INGET RYKTE Men Lars Johansson tvingas lämna sin KHL klubb, tidigare svensk klubb? Frölunda. Status där: Frölunda har nyss kontrakterat Erik Källgren och ska behålla Niklas Rubin. Borde ej vara ett alternativ. Sen har många andra lag redan spikat målvakssidan. Detta betyder iaf att Lasse är ledig!! Hoppas vi är där och hugger åtminstone, klasspelare!
Slagskottet: det lag som går upp borde få en bonus av alla SHL lagen på 300.000 var. Varför ska laget som gått upp genast få ett handicap direkt..sjukt så det förslår. Men man får hoppas att Djurgårdshelvete åker ur på några år så kommer regeln garanteras ändras. Eller så blir det fler lag i ligan som sist då jurgårn åkte ur. Pamparna är väl dom flesta slipsnissar som håller på Djurgården. Fan vet om inte HA är en roligare liga att spela i.
Fan. Jag gillar ändå Madsen. Grinig jävla dansk vinnarskalle. Minns när han lackade satan i någon match mitt i serielunken i någon sketen arena söderut när det inte blev som han ville på isen. Han försvann lite under slutspelet, men minns att jag ansåg honom vara riktigt jävla stabil i serien. Men som sagt - där får vi nog välja mellan honom eller Boyce - tyvärr. Och då blir det Boyce alla dagar i veckan, men jag gillar verkligen Madsen och om han försvinner kommer det vara väldigt trist, om än nödvändigt.
TIK86030: Du är den värsta gnällspiken o därtill besserwissern som varit här inne på jävligt länge!!!!! De ska bli skönt att du lägger ner din närvaro tror inte du tillfört något!!!
Slagskottet: Det enda sjuka med fallskärmen är att det lag som går upp ENSAMT ska betala den till det lag som åker ur. Hur i helvete har SHL lyckats få igenom detta? Var vi inte rent av med i SHL när detta klubbades igenom (även om jag tror Timrå IK officiellt var emot). Ungefär lika rättvist som att skattebetalarna ska betala Dan Eliassons fallskärmar varenda gång han fuckar upp ett statligt ämbete.
BlackBay: Chansen finns alltid. Men Nubben har ju uttalat sig rätt hoppfullt om att få behålla Dahlén denna gång. Tror det är nyttigt för Dahlén att bevisa att han kan prestera på SHL nivå innan han åker över med. Tror att Nubben kan trycka på att han kommer få en väldigt stor offensiv roll för att få igenom ett lån av Dahlén med.
BlackBay: Jag vill inte ens tänka i de banorna. Men jag säger så här, den Dahlen jag sett de senaste 2 åren har inget i NHL att göra. Jag tror att han kan få det mycket tuffare redan i SHL.
Är det nåt år, nån gång som Boyce verkligen ska få följa med å prova SHL å visa vad han går för så är det väl nu. Nubben ska eloge om vi lyckas få ett lag som lyckas slippa slutspel. Så sjukt HV ska få fallskärm för dom åker ut, är det nån som ska få fallskärm så är det väl laget som går upp!!?
Laken: Intressanta kedjor, vad tror du om att sätta in Lodin på Dahlén plats, och flytta upp Dahlén i 1:a kedjan? Beror ju naturligtvis på omgivningen...
Heisenberg: Det känns som att många missar det absolut viktigaste med Boyce, och kanske det som är viktigast att förstå. Vi kommer att han en forward uppsättning på 15-16 personer, vilket betyder att det kommer vara ett jävla krig om att ens få spela i fjärdekedjan, vilket leder till att alla inte kommer att kunna spela varje match. Det är här Boyce kanske bästa egenskap kommer in, han kan stå på sidan i fem matcher och ändå komma in och göra samma jobb utan det minsta lilla gnäll, det är också därför jag är öppen till att behålla honom.
Utöver honom så ser jag ingen anledning till att behålla Madsen, Lindholm, Reinhart. Det är ruskigt bra karaktär på alla tre, men vi behöver inte 4 stycken Boyce i SHL. Det räcker med en. Istället vill jag se hungriga spelare från Allsvenskan som har lite mer spets egenskaper, tänk Walli. Spelare som kommer att göra allt för att få chansen att etableras sig på en högre nivå. Här är förhoppningsvist Liljegren ett bra exempel, men även spelare som Wernblom, Stål Lyrenäs, J.Johnsson, Öhman. Spelare ganska likt som Törnqvist och Blomberg från förra sejouren.
Den absolut viktigaste detaljen för nubben blir dock att spika en första femma som kan bära detta lag och ge spelare som Lodin, Lööke, Liljegren, Hartmann, chans att skina på SHL-nivå. Vi har en stabil grund, men det finns ingen anledning att inte våga chansa lite med spelare underifrån, om karaktären är rätt, och sedan ha en leading line som tar pressen ifrån resten av laget. Kan nubben pricka detta, då kan vi mycket väl ha en rolig säsong framöver.
Heisenberg: Det är väl ändå inte Boyce det kommer att hänga på om vi blir kvar eller inte! Jag säger bara Jon Knuts i Leksand! Visst kom dom trea i år?
OlliJanne: Vet inte, men känner igen det dock och det låter klokt. Gällande Boyce tror jag inte gräset är grönare på andra sidan - om man skulle försöka ersätta hans roll i laget.
TIK86030: I dina ögon, vem är substitutet för Bojjan? Och hur skulle du formattera 4:e samt extra FW?
Ty jag köper det du säger om Bojjan, om vi hade tampats om en topp 8 placering. Men så är icke fallet för kommande säsong. Förbättringar och förändringarna måste komma inkremetellt, och i mina ögon är inte första steget att kapa Bojjan. Om något så behövs han under ett par år när vi gör denna förflyttning
Heisenberg: Var det inte Nubben som sa att "man ska inte byta för bytandets skull". Eller var det nån härinne? Man ska passa sig för att dumpa kulturbärare, kolla bara hur det gick för HV
Angånde Hampus tror jag både LHC och Nubben tvekar då hans nackskada som han fick operera var rätt allvarlig. Tror fortfarande Hampus har lång rehab framför sig.
Sebbe Erixon är det också svårt att veta hur den fysisika statusen är då han fortfarande lider av den hjärnskakning han ådrog sig.
Jag är delad när det gäller Boyce. Som sagt - vem gör rollen med mer glöd och vilja? Men räcker det? Han är ingen Messias som kommer vara skillnaden på om vi åker ut eller ej. Vi har åkt ut med honom i truppen förr. Kanske trånar man bara efter något nytt i hopp om att någon annan spelare ska göra det bättre i samma roll. Det känns dock svårt att sia om på förhand. Jag lutar ändå åt att vi ska behålla honom. Det är svårt att ersätta spelare som täcker skott med ansiktet vid ledning 5-0 och en minut kvar av matchen. Såna karaktärer ska man vara rädd om, han har dessutom ett hjärta för klubben och det räcker längre än mycket annat. Vi gick ju faktiskt upp med honom i truppen med.
Ju mer jag skrivit i detta inlägg desto mer säker har jag blivit på att jag ändå vill behålla honom i laget. Han är en del av ett lag där varje spelare fyller olika roller. Han är inte där för att göra poäng, men han bidrar till segrar på andra vis och banar vägen för att andra kan kliva fram i poängprotokollet.
Ska vi värva spelare efter poängsnitt istället för kompetens för att fylla en specifik roll, då kommer vi sluta som Björklöven.
Sputnik: Ser vi det dessutom lite krasst så har inte Dahlén presterat på nivå som SHL än. Visst kolla på E.P som kom in och dominera, men han hade också rätt fin omgivning kring sig i Växjö om man säger så.
sargad: Köper den också hyfsat, gillar inte att Olofsson och Blomman är kvar dock. Ser hellre att vi lånar ut Olofsson och plockar in en lovande superjunior. Men det gäller att Ny är rätt, det hänger mycket på det.
sargad: Ja Nubben måste gå på lite "rutinerad" spets denna gång, alltså spelare som under sin karriär presterat lite poäng. Vi kan inte endast gå på spelare som K A N få sitt genombrott. Det är när det stormar som det är viktigt med spelare som varit med på en högre nivå förut och som är lite van att ha pressen på sig att prestera. Tycker att om vi fårbehålla alla vi vill så kommer det finnas en bra mix om vi får in lite mer offensiv spets,även om det kostar.
Öndulat: vi är så olika, på varenda punkt så blir det frontalkrock i vad vi upplever oss se och önska.
Jag anar vad du ser, du ser en ”hårding” i dessa spelare, anar att Didrik Strömberg, också han är en spelare som enligt dig är kvalité, en spelare som inte tvekar eller viker ner sig, sammantaget en spelare du vill ha i en trupp.
Det är en sak, att ta smällen, men det finns mer i denna sport än en massa ärr och utslagna tänder.
I HA är No 23 den spelare du ser, den ständigt närvarande spelaren. Om än även där (enligt mig) det är mer fara bakåt än framåt. Men att ta sig över röda och på ett karaktäristiskt sätt dumpa pucken som spelaren i 11år nu har, det kan han. Vid de tillfällena andas man ut.
Jag har under alla år aldrig sett det där hårda i den här killen som du beskriver. Nästan så att efterliknar honom med Lance Ward. Jag tror inte vi skulle se klasskillnad om spelaren så ens huserade i ett DIV-1 lag, lika lite som Filip Lander utmärkt sig efter att ha lämnat Timrå.
Men rollerna kan de spela, som om de vore någon slags teater. Jag förstår att detta väcker enorma reaktioner då vi är så fasansfullt långt ifrån varandra i vår bedömning huruvida denna enskilda spelare är av rätt virke i en uttalat SHL-satsning.
Jag säger tack för den tid som varit men allting har ett slut, det är min förhoppning att den tiden är nu.
TIK-Lund: Backar med många minuter som försöker spela konstruktivt får nästan alltid skit i Timrå, det är sen gammalt. Av någon anledning förväntas det att de inte gör misstag. Det är däremot helt ok om forwards gör enorma missar defensivt.
TiKTenkrat: Med tanke på Linköpings backsida så har jag svårt att se Hampus ta en plats på 3 backpar, lägg till Mattias Bäckman också som ryktas förlänga kontraktet. Ser mer än gärna en comeback i den röd/vita dressen!
Bragd-Birger: Sen ska man ju såklart inte stirra sig blind på siffror för den delen. Och det gör inte jag heller men i Ohårdes fall tycker jag siffrorna kompletterar det jag ser på isen, i något slags försök att försöka bevisa att han är en långt mycket bättre back än vad många andra kanske tror.
Men det är ju lite där han storhet ligger också, han är i princip aldrig felplacerad. Sen vetefan om det är hans något kantiga kroppsspråk som eventuellt gör att han uppfattas som "paralyserad av obeslutsamhet" för ingen back forecheckas fast lika lite som Mackan H, jag har räknat. Blir nästan inga turnovers när han har pucken heller.
Å andra sidan, hur lyder ordspråket; "if everyone agrees the sky is blue. Argument wether its light or dark, not if its red or green"
Vill dock poängtera att jag aldrig sett Hardegård som någon ledande poängspelare och har argumenterat mot hans cementerande i första PPt men nog ska man kunna förvänta sig viss produktion från honom. Diddeyboy är i mina ögon en direkt uppgradering av Perta och bör nog inte ses som ersättare till oHårdeHardy. Didrik är dock en fan-favourite typ och tror säkerligen han kommer uppskattas av oss supportrar. Det tog EN brytning för honom att gå från "tidernas sämsta back alla kategorier" till "den bästigaste Strömberg som framfört sig på två ben". Då har man en jävla "bra spelare aura".
Tre andra spelare som jag blir deppad över om de inte är kvar när pucken släpps i höst: GlasCarlson Lundin RollsBoyce
FH - avdammad: Vad ser vi för chanser att få tillbaka Kinnvall och Hampus Larsson? Båda backarna håller ju på SHL-nivå och Kinnvall skulle vara värdefull i PP.
Röda Tallen: Ja vore bra om vi kunde använda lite pigga junisar att täcka upp vid skador och avstängningar. Att komma upp i Sheleftyous nivå under deras "storhetstid" när de producerade 4-5 NHL exporter per säsong från egna juniorleden är kanske att begära för mkt men om vi kan komma upp i den höga nivå vi själva hade ett tag, vad gäller att producera spelare från egna leden så vore det ju smutt