1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599827 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK 2007/08

Sv: Timrå IK 2007/08
Herminator: I det här fallet är 2:a kontra 3:e mest siffror på ett papper dock. Formationerna ser ju precis lika starka ut tycker jag.

I cannot forecast to you the action of Timrå IK. It is a riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma; but perhaps there is a key. That key is the playoffs.

Att läsa Dagbladetlänken under Nyheter blir man ju inte direkt muntrare av.

T T: Fy f-n....blytungt. Bara att hoppas att det inte är allvarligt!

T T: Magnus Pääjärvi-Svensson, Oskar Johansson och Anton Lander kanske kan göra dig muntrare..

Maxvell: What about them?

mikenomad:I think we need Ozzy Osbourne. He is old and can't skate, but as soon as he starts talking, the opposing team would all stop and go "what the...is he talking about" and then maybe we could take advantage and score.

T T: Jag hittar inte länken till inslaget med Nubben..?

Dream Team: där

När man slår upp ordet ödmjuk så borde man mötas av en bild på Robert Carlsson.

Ibland kommer jag på mig själv med att sakna CJ på blålinjen.

T T: håller fan med, ja sa till brorsan för någon dag sen att man skulle hafy Carl - Johan Johansson för så jäkla dålig var inte han, och vilket skott han hade, jisses.

Snoop: Jo, han var för dålig totalt sett. Men han var ändå ett hot från blå jämfört med dagens backar. Jag pustar ut när de lägger tillbaka i rundeln, skottförsöken känns som en målchans åt fel håll.

T T: Fortsätter Timrå så här så kan vi nog vara säkra på att en back kommer.

Snoop: blir till att värva tillbaka Mats Hansson från Borås..

the_dude: Jag tror inte att Nubben har avskrivit Hansson på sikt, han får mycket beröm i Borås.

the_dude: Ja varför inte egentligen, Timrå som moderklubb och bra spel i SM-Liiga ifjol och han får mycket beröm i Borås och han är bra på skridskorna så de skulle nog inte vara helt fel kanske :P

Tycker att det är mycket snack om spelade backar hit eller dit. Kan väl inte vara så förbannat svårt att få dom vi har att fatta att om man inte släpper pucken i tid så blir anfallen uddlösa och våra stackars forwards inte kan kliva på i anfallen. Dom får ju stå och vänta på blå 9 gånger av 10. Sista spelare skall för allt i världen inte transportera och sedan varför ser man inga positionsbyten mellan backar och forwards? Det lär man sig 10åring. Det är ju bara Kalle och ibland Styf som överhuvudtaget tycks veta om det. Sedan så måste väl alla känna till faktumet man gör inga mål genom att lägga pucken i sarghörnen. Fattar inte varför vi har kopierat spelet från nhl för deras rinkar ser inte alls ut som våra, kör man dump and chase i nhl hamnar man ofta nere bakom målet och i elitserien hamnar man i hörnen nästan så långt från mål som möjligt. LÄGG PUCKARNA PÅ MÅL!!!

Acke: Problemet är att backarnas fösare oftast fastnar på motståndare och orsakar kontringar. Jag ser då hellre att de spelar safe än att de bara skickar i väg hoppas-puckar.

T T: Det kan du förvisso ha helt rätt i...men jag tror inte att det är så enkelt att våra backar värdelösa på allt hela tiden.

Snoop:
"att man skulle hafy Carl - Johan Johansson för så jäkla dålig var inte han, och vilket skott han hade, jisses."

Du skojar va? Var det inte han som gav lädret ett nytt ansikte?

Johan Backlund
Robin Jonsson
Jonathan Hedström
Oskar Sundh

Nej, detta är ingen sämst just nu-lista, det är spelare som är preliminäruttagna till nästa landslagsturnering.

T T: Hoppas inte det blir så.. Skickar med länk också!

T T: Då känns ju följdfrågan genast oerhört motiverad - vad är det för sidor som Robin Jonsson visat upp i TIK-tröjan som på något sätt har glatt de som ansvarar för laguttagningarna? Egentligen känns väl uttagningen av hela kvartetten från Timrå väldigt tveksam. Är det någon av dessa fyra som visat något alls?

Dream Team: Nej, men det verkar ju även som så att man valt att ta ut "två lag". Hur många spelare från denna trupp var med senast? En hel del från övriga lag känns också tveksamma. Förhoppningsvis kan en landslagsplats ändå stärka Backlund. Jonte Hedström kommer det inte stärka, det har det inte gjort förut heller.

Sundh och Robin Jonsson i tre kronor känns bara..blääähhhhh

tjobba: ...och Bengt-Åkes trovärdighet som förbundskapten sjönk till Noll !!!

Vinner vi imorgon hoppas jag vi inte nöjer oss med det, vi behöver vara taggade tills matchen på lördag!!!

För att klättra i tabellen måste vi vinna över de lag som ligger över oss!!!

Kevin O Shea: bengt åkes trovärdighet kommer aldrig att sjunka. os guld wm guld samma år ... sir bengt åke gustavson... det är ju bara en skit turnering . han fortsätter väl att prova olika spelare som han alltid gjort. fast robin johnson kändes långsökt..

lungan: Ja, det har du rätt i! Smart!

lungan: Och gärna börja vinna mot de lag som ligger under oss...

superfalle: Han borde väl ändå ta ut spelare som är i form, och inte ta ut spelare på gamla meriter.
Robin var väl bra ifjol när han spelade med Löfbergs.
Oscar var också bra ifjol, samt Jonte som hade en liten formtopp för ett några veckor sedan.
Ser han inga matcher?
Läser han inte tidningarna?
I min värld så vete fan om han är så trovärdig längre...

johan_s: Summa sumarum: Vinna mot alla!

Dream Team: Sanningen är väl den att Robin Jonsson faktiskt har potential att vara landslagsmässig och att det var på dessa premisser Nubben värvade honom till Timrå. Det är också de kraven jag har på karln. Att han skall börja uppvisa ett rörelseschema i skridskoåkningen igen som han visade prov på under försäsongen. Men jag misstänker att det är någonting som inte riktigt rätt till med Robin. För så här dålig kan en spelare bara inte bli från en säsong till en annan och bara några månaders mellanrum. Antingen är det sviterna efter cancern som gör sig påmind eller så spelar karln halvskadad men mörkar det hela inför lagledningen eftersom han vill spela hockey och vara "lojal" mot Timrå. Eller så är det någonting annat på det personliga planet som inte stämmer...

Så jag skänker ett stort tack till B-Å Gustafsson för laguttagningarna av Robin Jonsson och Oscar Sundh! Det kan bara inte bli någonting annat än ett lyft för dessa killar. Robin och Oscar är oceaner ifrån sitt normala kunnande.

Nu får det en fribiljett att hitta vägen tillbaka. Så lyft på hatten grabbar och kör utav bara helvete!

Wunderbaum!

Kevin O Shea: Men är ni dumma på riktigt eller vad är det frågan om? Ser ni inget mönster överhuvudtaget i de laguttagningarna som han gör? Han vill hålla igång så många spelare som möjligt så att han får ett digert smörgåsbord att välja ifrån framåt vårkanten när VM-truppen skall presenteras. Och detta är BÅGS sätt att betala tillbaka till grabbarna för att få dem att leverera och maxprestera i de stora matcherna. Motiverade spelare är det bästa som finns. Och chansen är ju större att Tre Kronor får ut fan så mycket mer utav spelarna i de stora internationella matcherna om de även får en chans att spela sig tillbaka i form när formkurvan pekar neråt. Tror spelarna känner en oerhörd lättnad och stor tacksamhet inför detta faktum.

Fråga Bagarn!

Men vilket jävla gnäll det är härinne! Det är ju perfekt att dessa TIK:are är uttagna för de är väl just dem som de flesta vill väcka så vad är egentligen problemet?

Ambroo: Mycket bjäbb är det :)

Uno Gordon: Jag orkade inte skriva det själv, men det var ungefär dit jag ville komma.

Tack för det!

Kevin O Shea: Tänk att man minns så långt tillbaka vad gäller Tre Kronor - det svenska ishockeylandslaget - att man kommer ihåg då det faktiskt ställdes lite krav på de spelare som skulle få chansen. Man var tvungen att vara j-vligt bra för att ens bli påtänkt. Enbart de b ä s t a spelarna fick alltså chansen. Nu liknar det ingetning längre. Alltså, inget ont i att spelare från Timrå IK får chansen, inte alls, det är ju tvärtom riktigt skoj. Det som rimmar illa enligt mitt sätt att se på saken är att det numer verkar finnas väldigt lite koppling mellan orsak och verkan. Alltså, är du riktigt bra, och enbart då, inte annars, först då kan du komma på tal som kandidat till spel i landslaget.

Det är möjligen så att det tas ut spelare för att de ska få "se och lära" och det är förstås ädelt. Men jag tycker det är fel väg att gå. Ja, i alla lägen om de som tas ut inte behöver vara bättre än vad de är för att ta plats. Men det är förstås ett tycket som är baserat på vad jag uppfattat av spelaren. Alltså inget djupare än så. 
Om man nu ska vara lite egoist så kan man förstås hoppas på att de som nu tagits ut ges samma spark i ändalykten som Johan Andersson fick av sitt spel i Karjala Cup. För varken Jonte, Robin, Oscar och Johan har väl direkt övertygat såhär långt under säsongen.

Varför sparkar man inte BÅG också? Roger Melin är ju ledig.

Knylan: Det roliga med den här diskussionen är ju att BÅG inte ens har tagit ut en trupp ännu. Ros gör ju alltid den här grejen före varje turnering och den innehåller dessutom väldigt många fel som oftast.

Om det nu skulle vara så att Jonte och Sundh skulle komma med i truppen, även om de gått lite knackigt det senaste, så kan det ju vara så att han tar med dom för att få igång dom också?

JimmyH: Oavsett hur det ligger till så är debatten likförbannat fjantig.

Nu märks de att BÅG verkligen måste gilla tik spelare, hur fan kan man ta ut t e x Johan Backlund som är riktigt dålig just nu, Jonte är inte säg själv och Sundh får inte mycket uträttat just nu, RJ hade man höga förväntningar på men har bara gjort 1 mål, om dom nu kommer med så får man väl hoppas att dom verkligen får en kick och att självförtroendet lyfter lite så att vi får se va dom egentligen kan.

Nubben och co missade mötet som hockeyligan hade idag om det där med NHL avtalet, tydligen något fel på planet så, hoppas dom beslutar att riva de där NHL avtalet, dags att göra som ryssarna och säga ifrån.

Snoop: och nu kom de upp på hockeyligan, klicka på länken så kan ni läsa om mötet och vad hockeyligan vill.

Kevin O Shea: det kanske är därför som han är förbundskapten och inte du och jag.. . för att vi inte förstår allt som gjörs som dom som jöbbar med hockey hela livet.....

Dream Team: Jag diggar starkt ditt inlägg från kl. 14.25 tidigare idag. Mycket bra! Men åren går, hockeyn blir annorlundare, det blir mer matcher, varje säsong längre och tuffare. Så konstigt är det ju faktiskt inte att det blir en sådan enorm spridning i Tre Kronor från turnering till turnering. Men det känns ju inte rätt, även om vi förstår varför.

En stor orsak till varför det skiljer sig så kraftigt är ju att de absolut bästa spelarna kan ju omöjligt lira varenda landskamp hela säsongen. Det finns ju faktiskt också något som heter Elitserien som innehåller 55 omgångar. Klart det blir sådana här laguttagningar då, spelare som egentligen inte är värd att dra på sig blå-gult. BÅG vill som sagt hålla igång så många som möjligt och det till klubbarna och dess supportrars stora förtjusning dessutom. För inte vill vi väl att alla våra stjärnor ska lira varje landslagsturnering och vara sämst när det gäller i klubblaget?

Undra om Riku Hahl blir uttagen? Nej, skulle inte tro det. Han har varit helt slut efter Karjala Cup. Sliten som få. Är handleden verkligen ok eller är det bara slitage?

Men nu är ju inte truppen officiell än. Ros är ju Ros. Men stämmer den så är det väl bara att hoppas att BÅG kan få fart på våra killar. Jag tror på det scenariot.

JimmyH: Även om jag inte riktigt gillar din kedja, Hynning-Regin-Tenkrat (vart är defensiva balansen?), så blir jag kanske ännu mera tveksam till verkligheten ikväll. Andra kedjan blir istället Svensson-Hynning-Tenkrat.

Första blir finnkedjan.
Tredje, Jonte-Bagarn-Robban.
Fjärde, Axel, Regin, Sundh.

Intressant blir det i vilket fall, och jag är också laddad.

Skarin: Den kedjan ska i så fall spela i offensiv zon, inte defensiv. ;)

Även om både Regin och Tenkrat även kan ta ansvar i egen zon, Hynning har jag sett för lite för att helhetsbedömma det.

Nu har jag också läst Dagbladet, de hade en bra bevakning inför dagens match.

« · 938118 · »