1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581443 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

1595678 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Carl Lejonkräk: Ja eller Peter Stormare kanske
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Ring Leif Boork
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
SuperMupster: Haha ja men helt otänkbar tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Nu koncentrerar jag mig främst på fotboll, men följer ändå med även här. Pinsamt att i princip alltid torska i övertid. Siffrorna lyder väl 1-7 vid det här laget. Det är fan inte rimligt alltså. På hemmaplan mot bottenlag dessutom. Nej, snacka om att denna säsong har blivit ännu mer brunrandig än vad man kunde föreställa sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Berglund: pyörälä är ju bara 32, ta in ahn förfan nubben!! Vore underbart :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Berglund:

då vann vi ju åtminstone  lite då och då

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Andersson: Nä jag tycker vi kör med Riku, Pyrölå, Pikkarainen, Hirso och Lehtonen. DOm kan få supa och basta hur mkt dom vill, jag kan tamejfan stå för spriten :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

SuperMupster:

Riku Hahl hade sin bästa säsong i karriären här , när han gjorde 41  poäng  . 

Hade inte varit fel de heller

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
SuperMupster: Japp hehe, det hade ju gett en del poäng det med tanke på hur ofta vi spelar lika
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
mikenomad: Vi hade vunnit alla straffläggningar iaf :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Berglund: Snacka om att man fått perspektiv på hockeylivet. Jag skulle i dagsläget gråta mig till sömns av glädje över en sån som Hirso. I det slag han befann sig under sejouren här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Andersson: Ja, säga vad man vill om Pikkarainen men första säsongen han var här fick han iaf mig att känna extra pepp inför en hemmamatch. Han gjorde även 15 mål och 28p, vilket är ungefär i paritet med vad Nordgren presterade ifjol(fast många fler mål). Sen andra säsongen hände tyvärr något och han verkade vara rejält i luven på Perra och viceversa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Berglund:

nu drömmer du igen , sånna spelare finns inte i timrå , iaf inte sen ett par år tillbaka  .  Ska va norja då

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
250kg kärlek: Haha ja, hade han varit 185cm och 90kg ha man varit stormförtjust
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Berglund: din namne försöker ju i alla fall att uppfylla din önskan om en elak jävel. Synd bara att han är en och tretti i strumplästen, väger 46, och flyger som en vante när han kliver på. Men det viktiga är inte att lyckas utan att man i alla fall försöker.

;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Vi måste bort med hundrapund och molinder och in med en målskytt och en elak jävel som smäller på så det rungar om det. Detta är förståss i praktiken omöjligt utan några extra miljoner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Agera Nubben mfl, han passar profilen!!

"Poänglös – nu sparkas Kopitar
Han har inte gjort ett enda poäng hittills.
Nu tvingas Gasper Kopitar, 21, bort från Mora.
– Han har inte levt upp till planen, säger sportchefen Patric Wener."
(AB)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
mikenomad: Jag förstår inte varför Nubben så hårdnackat kört med det här brunkartänket. In med lirare med spelsinne och måltalang i de första kedjorna och kör väldigt billigt och hungrigt i de andra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
250kg kärlek:
"då kan man anordna exakt vad som helst, man kan nog bjuda folket på entrén utan att det kommer särskilt många människor."

Där har du kärnproblemet. Det handlar väldigt lite om biljettpriser eller kringjippon utan till 99,2% om underhållningsvärdet på själva huvudattraktionen. Fan, folks tid är dyrbar! Antagligen är ca 3 timmar kostsammare i livspusslet för en majoritet än 150-200 sparade kronor. Inte för en del, det är jag väl medveten om. Men säkerligen för den breda massan.

"Hej hej! Var ju tänkt att ett potpurri av Killinggänget och Solsidangänget skulle uppträda nu på lördag. Dessvärre blev det inställt och istället kommer de glada amatörerna från Sörfors byalagssamfällighet roa med klämmiga sketcher. Men ni kommer väl iaf? Vi bjuder på kaffe o finska pinnar i pausen."

Typ. Som en liten liknelse...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Ja powerplay e ju ett helt kapitel för sig det. 2-0 i 5 mot 3 och vi hade med största sannolikhet haft 3p.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Bragd-Birger: ja, att fortsätta spela så som vi gör nu känns mer som att misshandla våra juniorer. Tycker att det märkts ju fler matcher vi spelat och ju fler vi förlorar hur även ungdomarna börjar tveka på sin egen förmåga. Precis som du säger behöver dom ha spelare omkring sig som drar med sig dom, inte som fallet 'nästan' är nu, att det är ungdomarna som ska bana väg...för dom äldre.

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

250kg kärlek: Truppommöblering är ett självklart måste. Vår offensiv är av division1-klass. Det håller inte. Och vi börjar redan se ut som vi gjorde i Elitserien de senaste säsongerna: gnetande och skraja. Hyfsat osexigt.

Trodde på ett mer dödsföraktande Timrå i år. Ineffektivt sure, men där man gick lite av all-in när det gäller det offensiva initiativet. I a f på hemmaplan. Men vi har inte karaktärerna. Jävligt trist, eftersom vi har ett gäng unga spelare som behöver - och växer av att - dras med.

Ska bli intressant att höra utvärderingen av det här laget om ett år. Inför förra säsongen sas det ju att 'vi nu har värvat spelare som verkligen brinner för det här, som kommer att kämpa livet ur sig för Timrå'. Ett år senare sägs det ungefär samma sak om årets trupp, men då heter det plötsligt att 'hälften av spelarna i fjol ville inte ens vara i klubben'...

Men, läget är inte nattsvart. Laget går som skit, publikdragandet likaså. Men det går att förbättra. Ut med Bergman och Underhunden. Det borde man ha börjat jobba med för en månad sen. Bort, bort, bort. Porsberger är sannolikt inte alltför dyr, men han är menlös. Ofarlig i en producerande kedja, för menlös i en checkande. Bort. Sen har vi problemet med Molinder och Hult. Tycker att båda två är för karaktärslösa för att kunna leda laget som första-/andracenter. Hult är skicklig men saknar driv och pondus. Utmärker sig mest med frustrerade utvisningar när laget i känsliga lägen försöker hitta momentum. Molinder spelar i någon sorts komfortzon. Kan betydligt mer än han visar, men det är väl hans karriär i en summering. Börjar bli tveksamt om den där utblomningen till något som liknar 'härförare' är möjlig någon annanstans än i Nubbens våta drömmar. En av Molinder/Hult skulle jag plocka bort.

Dock: ovanstående manövrar är så klart inte möjliga. Alla av dom. Frågan är om det ens är klokt ur ett lagmoralperspektiv. Och om det skulle gå att få bort dom utan kostnad (utopi) är det förmodligen ännu svårare att få in bättre ersättare. Jobbigt läge. Likväl: någonting måste man göra. Måste. Nu. Skulle vara skönt att i a f få indikationer på att man jobbar på någon form av aktionsplan. Starta en insamling. Ändra spelupplägg (släppa på defensiven, kasta om, tänk nytt i PP). Möblera om.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Hade man inte fått sig en fireballshot inför förlängningen hade man svanhoppat från västra stå, gissningsvis så hade det varit matchens behållning för dom flesta i publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
250kg kärlek: Ja! Ja! Ja! Du är så jävla rätt ute! Näst sista stycket är så spot on att det är löjligt.

Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Dream Team: en av mina största önskningar i och med degraderingen var att vi kanske kunde börja vinna på hemmaplan igen. Vår borg där oavsett lag som kom på besök var livrädd för första 10. Då gick det undan, då såg det ut som att alla stod stilla, utom Timråspelarna. Så här, en bit in i serien, ja då ser man att det inte riktigt ser ut så. Detta är nog det enskilt största problemet med publikfrånfallet. Folk orkar inte åka på hockey med vetskapen om att "nu förlorar vi igen". Jag börjar känna lite samma sak faktiskt.

Igår var det rent ut sagt bedrövligt. När det står så otroligt mycket på spel, man lirar mot seriens bottenlag, man är medveten om hur hårt föreningen kämpar med att få folket till Eon, ja då duger det inte att skylla på att laget drabbats av magsjuka eller ängslighet. Sån här match ska man bara vinna. Jag försöker se positivt, jag ger gärna det här laget tid, men jag accepterar inte att man förlorar matchen på det sätt man faktiskt gjorde. Det är för dåligt.

Är det nu så att det här laget inte kan prestera bättre så måste föreningen hitta andra alternativ till truppen. Så är det bara. Det kostar snart 1000 betalande personer i publiken vilket innebär ett ekonomisk bortfall på ca 150 000:-/match (om vi räknar på 150:- spenderat på varje betald person). Vi snittar 5 hemmamatcher/månad vilket enkelt räknat blir 750 000:- i månaden i uteblivna intäkter. Nog skulle man kunna göra några förändringar i truppen och kanske lägga ytterligare en slant och ändå kunna räkna hem ekvationen?!

Nu behöver inte nya spelare innebära sportsliga framgångar men vi ser ju med den trupp vi ställer på isen idag att det kommer bli svårt att hitta någon naturlig målskytt i detta lag, Jag ser då ingen som skulle blomma ut över en natt och börja producera. När Oskar Johansson känns som det bästa vi har framåt, ja då måste man nog titta lite längre än näsan räcker.

Nej, jag tycker att föreningen ska börja jobba med truppen. Man har möten och träffar hur man ska kunna öka publikintäkterna. Man skapar Hallowentema, familjebiljetter, skottävlingar m.m. grejen är tyvärr den att har vi inte ett tillräckligt attraktivt lag att ställa på isen (själva produkten), då kan man anordna exakt vad som helst, man kan nog bjuda folket på entrén utan att det kommer särskilt många människor. Det är nog läge att tänka om lite och satsa på produkten så den blir tillräckligt attraktiv för att locka tillbaka folket.


Eller så fortsätter man på den inslagna vägen och nöjer sig med att konstatera: vi är inte bättre än så här, pengarna räckte inte till för att ha ett anfallsspel, nu får vi hoppas att vi får ihop ekonomin när vi summerar säsongen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Bragd-Birger: Klubbteknik i all ära, har du inte balans och kan stå emot några smällar bättre än att du flyger som en liten vante har du svårt att lyckas i någon serie. 
Ganska ofta är det omgivningen som sätter en enskild spelares nivå. Vilka spelare är det i den här upplagan av Timrå IK som ska sätta standarden? Pelle Hallin är självskriven, sen då? Bland forwards är det tunnare.
Robin Persson är en på backsidan som borde fixa biffen. Sen går jag bet. Och då begriper man att det nog inte är så lätt att glänsa lite i skymundan av lagets "stjärnor". Lite som när Zäta lotsades fram under sista året på -90-talet och de inledande åren på 2000-talet. Då hade han spelare som funkade utmärkt i den rollen. Micke Lind,, Mackan Matthiasson, Anders Huss, m.fl. Nu är Anton Wedin & co. mol allena och ska fixa etableringen själva. Det kan säkerligen gå bra och inom ett par år borde de ha tagit flera stora kliv till att bli riktigt bra elitspelare.

Men nu är nu och just nu kvalar dessa unga män in i fjäderviktsklassen mot t.ex VIK Hockeys tunga lag. Klart det gör skillnad i hur man orkar genomföra en match. Attityden idag tycker jag ver rent ut sagt skrämmande usel. De allra flesta spelare lämnade gladeligen över ansvaret till en lagkompis, vilken var precis lika ointresserad av att ta ansvar och få något uträttat! 

1-1-skytten summerar det hela ganska så bra:

"...Därefter gick matchen till förlängning och straffar – som Almtuna vann. Två poäng till Uppsalalaget och en till Timrå.

Fullt rättvist, enligt Högström.

– Jag tycker att vi är bättre, vi försöker spela mer än dem. De spelar mer på kontringar bara."

Pecis! När vi vann pucken lämnade vi bara bort den. Få se, en lång passning genom mittzon (där våra spelare ändå inte befann sig) kanske hade funkat. Ja, men då måste man vara närvarande. Betydligt mycket mer än vad vi var idag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Bragd-Birger:

och ungefär där vann du pris  för årets beskrivning

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Dream Team: Molinder är lika menlös i allsvenskan som i elitserien. Mjuk ryggrad. Såna spelare är det sista vi behöver i survivor-mode.
Tyvärr ger Hult likartade vibbar. Spelskicklighetsmässigt har han det som krävs för en toppcenterposition, men ryggraden...hård som Kolans sexpack efter en veckas semester utan dietist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Roligt med rubriker  .  Vi spelade tydligen SM - slutspel nyss , och så går det så här  , eller ja   ,  sådär  ... ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Bad_Brett: Målsättningen var topp 7 men precis som du skriver är det naturligtvis ren bonus. Hänga kvar är en mer verklighetsbaserad målsättning. Något som kan bli nog så tufft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Efterlyser en Ed Ward som står parkerad framför mål i 24 min per match. Men får drömma vidare.  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

bobrov: Andreas Molinder är en spelare jag har noll förtroende för. Och honom sätter man alltså på straffskytte. Igen? Visst, han gjorde kanske mål sist, menidag var det ju totalt menlöst. Under övriga spelet vad exakt tillför han? 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Spelade inte lånet David Gunnarsson ikväll från Modo? Han bör ju vara med på 4 linor kan man tycka
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: Nu menar jag dom etablerade spelarna som inte presterar ex. Hult,Molinder,österikaren,,Kanadensaren, m.fl av dom som var med i elitserien det är lätt att räkna dom, är inte så många ta bort Hallin han är den ende som platsar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Timrå Icon:

Hur ser klubbens målsättning ut? Jag har för mig att det pratades om att det "kunde ta några säsonger" för ungdomarna att växa in i kostymen. Jag förstår besvikelsen, men på pappret ser inte Timrå ut att vara ett lag för topp-7.

Ni har en rad unga spelare som kommer blomma ut med tiden, men den här säsongen måste väl en topp-7-placering ses som en ren bonus?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: "Tar" ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
jå1: Då tar jag hellre Babben Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: Why not, det gnälls ju hur lätt laget väger i år..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
jå1: Nä men vill vi ha hit Kolan igen...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
bobrov: Mjaaaoooaaaa kanske. Måste fundera lite på det där.
Men sätta spelare på läktaren funkar bara då man vill väcka etablerade stjärnor.
Unga spelare får bara självförtroendet knäckt.
De behöver matchas i form
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
bobrov: Robin Persson, Jonatan Carlsson, Ludvig Nilsson, Daniel Öhrn då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: Värvar du från korvkön behöver vi ju inte ens kicka Bergman o Hunden innan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: Håller inte med dig ang. Roffe,det finns sån talang i detta lag så jag personligen tror att han inte är rätt man att utveckla s.k junisar så dom blir bättre,sen så är det väl dags att sätta upp nån på läktarplas så dom får sig en tankeställare att dom måste jobba bättre för att vara på isen,man kan börja med låt säga 2st in med nån till junis så kanske väckarklockan ringer,dom enda spelare som får godkänt hittils är bägge målisarna + Hallin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
jå1: Äh MoDo köper ju allt. Speciellt om de kommer från oss.
Sedan att hitta två som presterar bättre kan jag fasen göra i korvkön tror jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Vargher85: Tror nog inte att vi ska hoppas för mycket. Först bli av med dessa herrar som inte presterar känns svårt, sen hitta 2 målfarliga spelare med rätt prislapp på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Timrå Icon: Egentligen är det inte nattsvart, men det är uddamålsförlust efter uddamålsförlust och tro fan att man börjar misströsta. Jag menar, nu när jag sansat mig, att det inte behövs särskilt mycket för att vända det här. Får man in ytterligare spets i offensiven så kan det vända fort, defensivt fungerar det bra.

Jag vet att det finns de som gnällt på Porsberger, men där kan jag ha överseende. Hundertpfund presterar emellertid ingenting. Han spelade VM så sent som för några månader sedan och hittills har han mäktat med en(!!1!) poäng i Allsvenskan på femton matcher. Det håller helt enkelt inte.

Inte heller Wade Bergman har varit vad jag hade förväntat mig. Det känns som om vi har så pass bra backar ändå att vi inte behöver honom. Och säg att man lyckas göra sig av med nämnda spelare och fylla på med två anfallare med någorlunda förmåga, då kan det gå fort uppåt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
bobrov: Känns ändå inte rätt att skylla på Roffe.
Det här är ungefär som att ställa Sebastian Vettel på startlinjen i en Ford Focus.
Det funkar liksom inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
bobrov: Jag tycker inte att det är tränaren det sitter i. Vi har inte spelare som har näsa för målet, hade vi haft det hade vi inte suttit i skiten nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26
Timrå Icon: Nästa hemmamatch kommer max 2000. Vinner dom den så kanske det blir mer än 2000 på den följande. Man kanske skall jobba lite extra för att hålla sig kvar i serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2013-10-26

Vargher85:Jag kan inte tro att Henrik Stridh gjort ett sämre jobb än  den huvudträn  dom har nu vad han nu heter, Ante köper jag men Huvudtränaren  Nej , Nej sätter man Molinder på en straff det tycker jag låter hjärnsläpp,vad tycker ni ?? Jag blev jävlig less redan när dom presenterade den s.k  huvudtränaren har ändå sett hockey sen slutet av 50-talet och detta är nog ett av dom sämsta jag sett,inte en match till förrän dom levererar.

Kommentera

1595678 · »