1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

« · 1178898 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Harryhaffa: Det kanske vi gör, ja! Tänkte inte på det.
Det är svårt att tänka positivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: 5. vi ligger på slutspels platts:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Jag ska fokusera på det positiva nu.
1. Det kan knappast bli sämre.
2. Vi förlorade inte.
3. Det gjorde Modo.
4. Liksom LHC, 2:a raka dessutom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bissett19: Ni hade ju iallafall en matchens höjdpunkt för er del.
Det hade inte vi.
Tur att Lindbäck stod, otur att han släppte in den enklaste pucken. Men han var tydligen skymd, säger han själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy:

Limpan visade klubbkänsla ett par ggr ikväll;))

Ni är missnöjda,vi är missnöjda,på Lördag när premiärnerverna har släppt tror jag både TIK och BIF kommer visa upp ett helt annat spel.
En ganska seg och intetsägande match utan känslor.

Matchens höjdpunkt ur BIF-ögon är när Dackell lurar upp Mattias Karlsson på sjunde rad,men Limpan tog tyvärr friläget.

Slutligen vilket klipp TIK har gjort i Daniel Corso.Bara att gratulera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Hahl Bundy: Ja.....Blir nog respass nu, kvalserien och ut, ja bara inse det ta tjuren vid hornen, ta det som en mann, och ställa dunken på bordet och säga, jo du min vän nu blir allt bra:)

Nä personligen tror jag på det, premiär match kan man nog inte förvänta sig så mycket, tyckte Brynäs gjorde den sämmsta matchen som har defakto större delen av sin grundstomme från fjolåret kvar, som har mer koll på lagdelarna, men endock inte styrde spelet mer än de gjorde..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Nyss hemkommen o inte utan att det var en tung hemresa.
Jag hade väldigt stora förväntningar på den här kvällen men men.....

Det var ett ruggigt tandlöst Timrå som gång på gång körde fast i mittzon o inte hade kräm i benen att trampa på o dra upp tempot, det var felpassningar o burskydd o jag vet inte allt pga av det inte åktes skridskor.
Ingen som drog på mål eller checkade stenhårt så Biffona fick slita nämnvärt i egen zon.
Brynäs gjorde det hela väldigt bra o det var tur att vi hade Lindbäck i buren även om han var o köpte korv några ggr.

Kommer det att se ut så här så är det dyngkört. Jag får hoppas att detta var pga av premiärnerver eller så är Brynäs sååå mycket bättre än vi trott.
Jag tror på premiärnerver. Jag intalar mig det iallafall.
Det är många som har mycket att bevisa.

Det var för mycket dutt dutt! Jag hatar dutt dutt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Modo ser ut att ha lyckats så där med målvaktsscoutningen igen också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Nej, FBK på bortaplan känns inte direkt som tidigare år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin: Frölunda kommer inte många att rubba i år men FBK ser ju ut lite som oss när allt kommer omkring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Berglund: Man skäms som Timråbo att det skall finns sådana bedrövliga tattare inom kommunen. Snöras av tänderna deras i käften vore sannerligen ett välförtjänt straff som tack för senast!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Japp.

Det mesta måste bli bättre. Tur det är Nubben och Sanny på bortaplan nu. Två enkla trepoängare :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Jaha, lite bitter e man ju efter 1-1 inte bara för att jag vunnit 6000kr om Timrå vunnit.....Dom hade slagit in rutorna på bilen på parkeringen när man kom ut från arenan oxå....

Skit kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Uno Gordon: Nu kan det bara bli bättre... Corso var bäst, helt klart, men såg jag fel eller kan han ha blivit skada där på slutet?

Sen måste jag på utpeka någon/några som har hål i huvudet och det är dom som stuvade parkeringen och bara behöll en körbar fil efter vänsterkanten. Vad tänkte dom med för det blev faan inte bra iallafall. Förresten, dom får stuva som dom vill, det blir fotbollsplanen hädanefter...

Det kan bara bli bättre...

FORZA TIK.............alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin: Visst fan är det så och det är just därför man inte får sväva iväg. Jag skrev alldeles nyss att jag inte skulle gå in på nån spelarkritik, men det krävs nog här ändå känner jag. En sån som Måns påminner idag om en viss Jinman och M. Karlsson ser ut som Lotvonen i slowmotion, i både händer och fötter, och dessa har ju Challe stor tro på som exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Nu har Challe 54 omgångar på sig att motbevisa min tes om ineffektiviteten som jag tog upp i ST webb-tv i måndags. På den punkten hoppas man av hela sitt hjärta att man har fel naturligtvis. Men idag var det jävligt stirrigt. Instämmer i din kritik att det var en väldigt ljummen premiär. Inte iskallt men verkligen inte hett heller. Temperaturen låg nog närmare en byxvarm explorer skulle jag vilja säga.

Är inte nöjd med Mattias Karlsson. Han agerat för lojt för att kvittera ut betyget godkänd. Och varför skjuter karln handledare när han har bössa i paritet med vad en häst sparkar? Skärpning i led krävs omgående!

Sedan hoppas jag Mannström slipar rören bättre i fortsättningen och att Huss plockar med sig kulramen på vår bortaturné i Karlstad och Göteborg. Skall vi åka ut så inte fan är det för lagstraff och för många spelare på isen i vartfall. Då var det lov att vara någonting annat.

Lindbäck måste genast upphöra med de dåliga Backe-kopiorna att schabbla med pucken och friställa motståndare. Såg riktigt läbbigt ut där ett tag. Men det är klart grabben är ung och naiv fortfarande. Det blir förhoppningsvis bättre vad det lider. För sämre än vad det var idag kan det omöjligen bli.

Bäst på planen? Daniel Corso såklart! Men är han verkligen född i Kanada? I sådana fall är han den mest osjälviska kanadensare jag skådat på år och dag. Varför passa i sidled när han dribblar sig fri genom två zoner och bara skall trycka dit den?

Kul att Sonntag fick göra mål. Även om det var en riktig loppa som silade in.
Jag varnade ju för honom i radion.

Lite hockey kan man trots allt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Visst kan det vara så. Men kom ihåg att det blivit svårare att värva hit spelare nu. Och ekonomin på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Skarin: Nu menar väl jag kanske att man från ledar och spelarhåll har en liten övertro på sig själva, vilket inte är helt fel, men man måste ändå in och ta kampen.

Jag håller med dig jag också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ambroo: Jag har inte överskattat laget i alla fall :)

Nej men, det är 54 omgångar kvar. I övrigt är det ju som du säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Som jag sagt hela tiden kommer det här bli en tuff säsong där vi kommer få slita hårt för varje poäng. Vi kommer inte få något gratis.

Sedan kommer det ta sin tid att spela ihop laget tror jag.

Idag var det nervöst och segt. Men just farten är nog det man behöver oroa sig för minst. Det kommer gå undan längre fram. Frågan är om det räcker.

Vi får vara nöjd med en poäng så som det såg ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Obra...

Det som sker 3:01 in på sudden syr på nåt sätt ihop helheten. Det var som om varker händer eller fötter var där idag, varken på isen, i båset eller på läktaren. Ett tag fick jag för mig att det var Timrå-Rögle i omgång 27 som bevittnades, väldigt långtifrån en premiär med andra ord. Den enda pulsen som rusade var min egen.

Till en början så trodde jag på en snabbt övergående övertändning men slutintrycket mynnar istället ut i en enda STOR jävla besvikelse... Jag kan inte minnas en svagare hemmapremiär. Ok att man mötte ett tajt och samlat Brynäs, men det var nästintill tragiskt att se hur TIK stångade sig blodiga gång på gång i mittzon.

Enskild spelarkritik ger jag fan i för det kommer det ändå att bli i överflöd härinne det närmaste dygnet. Jag tänker heller inte placera laget i en kvalserie, vilket endel redan har gjort, men däremot så funderar jag över om man inte har överskattat laget en smula. Det finns onekligen de som har väldigt mycket att bevisa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
En positiv tanke som jag har efter matchen är i alla fall att vi har ett bättre intro än ifjol.

Det är alltid nått.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

Raggaren Putte: Maken till slapphet har jag sällan skådat. Totalt värdelöst, riktigt dåligt
I kväll fanns ingen som ville något, alla gled omkring som om det var friåkning. Kan vi inte bättre än så här lär det gå riktigt illa!

Dessutom blir jag bekymrad när spelare som inte levt upp till sin normala standard inte levererar. Vårdslöst, illa avvägt und so weiter.

Skärpning, för helvete!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Vad kan man säga om den här matchen? Inte mycket.

Bara att vänta på lördagen för bättre vägledning vad som väntar. Men särskilt nöjd känner man sig i alla fall inte över det man såg. Dessutom är det första året sedan Timrå gick upp i Elitserien som inte hemmapremiären slutar med som sämst en suddenseger. Ett stort ? är vad detta var.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
tompap71: Krüger kommer från Huddinge via Hammarby sen blev det Djurgården
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Urk vilken urusel premiär... Det gav verkligen ingenting. Grymt besviken på många av spelarna. Förhoppningsvis finns det en jävla massa mer att få av samtliga spelare.

Tycker egentligen bara att Lindbäck får Godkänt. Övriga måste visa mer och framför allt vara mer delaktiga. Det var många som åkte runt och väntade på att den berömda "någon annan" skulle ta tag i saker och ting.

Jag är lite ambivalent. Min förhoppning är att detta var en engångsföreteelse som bara uppstår när man är nervös och spänd inför premiären. Men ibland säger hjärnan lite annat. Men min mer positiva sida biter sig fast vid perioden som Timrå hade i början och mitten av andra perioden. Då spelade dom "Timrå-hockey". Det hoppas jag att man kan plocka fram mer av.

Jag orkar verkligen inte med en säsong till som förra. Fick kalla kårar när Corso gled av isen haltande. Skadar han sig vet jag inte om jag säljer mitt kort på tradera eller nått.

Men vem vet? Timrå kanske chockar på lördag och måndag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Något nervöst inledning av TIK. Jag såg dock vissa grejjer som jag är nöjd med. Roligt att Sonntag inledde så bra, Lander tycks ha blivit ett snäpp rejälare till denna säsong också (bl.a.). Det kan nog bli bra det här när laget spelat ihop sig (det gör man inte på ett par försäongsmatcher).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RTS: Trodde han hade mer speed under grillorna, hoppas han visar det till nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RTS:  Bara att hoppas att M Karlsson har mer att visa, idag såg det inte heller bra ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
sargad: "Någon som vet vem KRÜGER, Marcus är?" Han är en av de haussade juniorer Djurgården har, ursprungligen från Huddinge har jag för mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RocknRolf2: jasså .. ja vi har olika mål . hoppas vi båda får dom uppfyllda . ditt mål lär ju med all sannolikhet kunna uppfyllas i alla fall ., fast de var en riktig skit match . från båda lag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24

RocknRolf2: Ja nog hade man förväntat sig mer, såg inte Timrå spela sig  genom mittzon in offensiva en enda gång.

Nu ska man väl kanske inte dra för stora växlar på en match, men av det man såg idag så nog saknas det en del i offensiven. Usch vilket sömnpiller, såg ut som i träningsmatchen mot Saik.

Axel kass, Starkov kass.  Jeppe kass. Hynning Kass.

Eller Lindbäck, Sonntag, Skogs, Sebbe var bra. Övriga måste kunna bra mkt bättre annars blir det jobbigt.

Defensiven såg dock bättre ut än ifjol, alltid nått.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Storhonken: Hahaha....de är ju också rödvita som alla riktiga lag, Detroit bla.

Man är aldrig glad att tappa poäng mot ett lag som Brunäs....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
superfalle: Jajemen, vi får se. Målet blir att slippa kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: Jag vet.... jag satt och funderade läääänge om jag skulle erkänna mitt misstag för er:(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
MB: Ni ska va glada att ni fick 1-1!Du kanske får byta rödvitt
gäng till tuna istället....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Bigthelin: Men HUR KAN DU SPELA PÅ TIMRÅ_VINST??? Det är ditt fel att det blev oavgjort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
RocknRolf2: och de säger du efter en match.. de va som fan . ja vi får väl se
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
7-6 i Jkpng. "Mitt eget blue Hawaii..." Någon som vet vem KRÜGER, Marcus är? Snubben hängde 2 kassar å assade 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
MB: Det positiva i det hela var väl att Lindbäck hade 96,4 i räddningsprocent. Men känns lite surt då man till och med hade spelat på en Timråvinst:(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Det här kommer inte att bli en rolig säsong. Timrå 09/10 räcker aldrig till slutspel, tyvärr, tyvärr.

Har vi verkligen lägre budget än lag som Brynäs, Skellefteå eller Luleå? Vi kommer att få det svårt mot dem och nästan omöjligt mot topplagen.

Botten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: Håller med, fan 1-1 mot BIF känns så där......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
1-1 var inte vad jag tänkt mig tyvärr. Dock fick Brynäs matchen dit de ville när inte TIK var på tårna från början.

Ett par andra reflektioner: Linköping har alltså 0 poäng efter två matcher. FBK har sex starka poäng men utan att imponera. Tråk-FBK helt enkelt. Hypade luleå förlorade mot SAIK som inte såg så starka ut förra matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Ja han verkar göra det åt andra hållet. Han var lite för ivrig att komma ut på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: MPS avgör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Kom igen. Ta bonuspoängen då....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Många "Timråmål" i kväll:
- 2 - 0 PP1 SKE 82. SÖDERSTRÖM, Christian
- 3 - 0 EQ SKE 58. MARTTINEN, Jyri
- 2 - 2 PP2 FRÖ 26. LEHTONEN, Mikko
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rönnmark kallar in boskapen igen, eller är han en misslyckad officer?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Rooster23: Ja det är inget korpgäng ni möter :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2009-09-24
Kan inte erinra mig om att jag sett en sämre premiär från Timrå.
Kommentera

« · 1178898 · »