Jag tycker nog att vi får vara nöjda med oavgjort. Första perioden klart till Brynäs. Tyvärr är det alldeles för ofta den här säsongen där laget inte drar fördelar av hemmaplan. Ut och kör, som laget gjorde i andra perioden. Nu gav vi ett handikapp, igen. Andra perioden var riktigt bra. Hög forechecking och mycket skridskor. Som laget ska spela jämnt. Tredje perioden var ett ställningskrig med lite fördel Timrå.
Men, utan Sonnenberg i laget är som ett HV utan Davidsson, typ. Lägg därtill att Gabbe var borta som varit ruskigt jädra bra, som är en av de absolut viktigaste kuggarna i detta lag, ja då kan jag köpa 3-3 idag.
Anger Anger Anger, vad skola Challe göra med den mannen? Slöseri med ekonomiska resurser skulle jag vilja påstå. Karlsson hoppas jag kommer upp en bit i sitt spel. Riktigt dålig idag, dock lite förlåten p.g.a. hans långtidsskada. Annars är kedjan med Lander, MPS och Meunier kvällens bästa. De skapar chanser, synd att de inte får trycka dit något mål.
Katastrof? Värre nu än vid ställningen 0-2...? Kom igen! Har just sett matchen på puben, men gick hem efter tredje perioden. Så står det på text-TV att det blev 3-4 i sudden och för en stund såg jag allting i svart... Men nu ser jag att matchen slutade 3-3 trots allt och då känns det ironiskt nog som en vinst, trots 40-17 i skott efter tre perioder... Ännu 3-3, vad jag kan se... Visst blev det väl 3-3!?!?!?!1
Kolan säger i intervjun att han tröttnade ordentligt i tredje perioden, men ändå sätter Challe in han i nyckelläget i sudden. Har han ingen koll på spelarna i båset?
Skönt att vi får spela mot två lag där vi slipper favoritskapet i de två kommande matcherna.... Vi klarar tydligen inte matcher mot lag som vi ska slå.
RocknRolf2: Jag är faktiskt ganska nöjd. Vi brukar ge bort alla poängen i såna här matcher. Men ge nu fan inte bort nån poäng i sudden nu, utan se till att göra mål för en gångs skull. Vad man saknar Lello nu i den här spelformen i sudden!
Rooster23: Mot ett sådant här lag (BIf, Rögle m fl) och denna matchbild vet vi ju av hävd att det blir torsk, antagligen i sudden. OCH då är det viktigt med andra resultat.
Montén Python: det där har jag också tänkt på när man ser bilder i TVn. En del omklädningsrum för bortalaget ser ut att vara i något gammalt pannrum! Timrå måste ha ett utav dom bättre!
Jag tycker nog att vi får vara nöjda med oavgjort. Första perioden klart till Brynäs. Tyvärr är det alldeles för ofta den här säsongen där laget inte drar fördelar av hemmaplan. Ut och kör, som laget gjorde i andra perioden. Nu gav vi ett handikapp, igen.
Andra perioden var riktigt bra. Hög forechecking och mycket skridskor. Som laget ska spela jämnt.
Tredje perioden var ett ställningskrig med lite fördel Timrå.
Men, utan Sonnenberg i laget är som ett HV utan Davidsson, typ. Lägg därtill att Gabbe var borta som varit ruskigt jädra bra, som är en av de absolut viktigaste kuggarna i detta lag, ja då kan jag köpa 3-3 idag.
Anger Anger Anger, vad skola Challe göra med den mannen? Slöseri med ekonomiska resurser skulle jag vilja påstå. Karlsson hoppas jag kommer upp en bit i sitt spel. Riktigt dålig idag, dock lite förlåten p.g.a. hans långtidsskada. Annars är kedjan med Lander, MPS och Meunier kvällens bästa. De skapar chanser, synd att de inte får trycka dit något mål.