Sputnik: En sak jag undrar är varför Melander inte får någon speltid, eller har jag missat något? Han har varit ombytt men 0 spelminuter. Bara absolut sista stund mot Frölunda tror jag han var inne, annars inte sett röken av honom. När vi ändå gör en skitmatch varför inte slänga in honom. Nog för att poäng är viktigt men vi har ju ändå råd att förlora någon match här och där. Tycker vi är lite dåliga att ta hand om våra juniorer faktiskt, de får knappt chansen var samma sak med OJ. Han fick komma in några enstaka byten men behandlades annars styvmorderligt.
Zäta75: Hade vi haft pengar så hade man ju velat ha in både Westerlund och en "klassback" men just nu med den kruttorra marknaden så känns det som en utopi att ens förvänta sig nått mer än Westerlund ärligt talat.
vonDöbeln: Ingen panikvärvning av back nu tack. Bättre att vänta in en riktigt bra back i minst Lyytinenklass. Kan vara skillnaden att gå långt i slutspel eller inte.
Labban: Ja nej det håller jag med om. Försvarade honom ikväll till och med när folk ville lägga allt ansvar på honom i målet i öppen kasse. Nån måtta får det vara som sagt. Stenqvist var inte en anledning till förlusten idag.
Sportnisse: Tänk om ni Brynäsare vore lika bra på ishockey som på att bränna oskyldiga bockar. Nä gå hem till ert forum och gråtrunka under översyn av er härskare Huge.
Sputnik: Absolut, håller med om att han slarvar. Men kritiken har lite orimliga proportioner när han inte ens är inne på baklängesmålen(förutom öppen kasse), men det är väl så när man förlorar att någon syndabock ska utses.
Labban: Jo Stenqvistgate fick lite väl stora proportioner mitt i all missär ikväll. Givetvis går Stenqvist in på 6 backar i Timrå, även om jag själv antydde annat, men man blir bra frusterad mellanåt på hur han kastar bort lägen genom att skjuta i täck i tid och otid. Det är väl just därför många hakar upp sig på just Stenqvist, för att man har lite högre förväntningar på honom nu när vi tappat offensiv kraft i LaLeggia.
Smokey: ett av dom mest skrämmande scener jag sett på film tillsammans med scenen inne på macken i filmen No Country for old men. Med Javier Bardem. Ruskigt skrämmande.
vonDöbeln: Om han är en så stor säkerhetsrisk varför har Svensson, Erixon och Eronen varit inne på betydligt fler mål bakåt(och nej BP räknas inte in i den statistiken). Dessutom har Stenqvist helt ok Corsi på 50%. Stenqvist har varit inne på 8 baklängesmål vid lika styrka, lika många som Strömberg. Eronen 16 st(!) Med bara knappt två minuter fler spelade per match.
Märker fan ett mönster. Vi spelar sämre när det är en bit över 5000 på läktarna, sant eller ej...
Vi måste lära oss komma ut mycket hårdare i första perioden och checka fast motståndarna och skapa långa anfall. Inte ett enda långt anfall i första, inte andra heller för den delen. Och sånt otroligt dräll med pucken. Upp till bevis mot Leksand på lördag och kan tro de passar oss lite bättre än tillknäppta Brunass. Vi var trots allt bara en ribbstuds från att kvittera ikväll trots genomuselt spel i 2 perioder,
Manner lyfter upp Eronen för att han visade respekt genom att inte köra ner Rödin när han hade pucken "Han ville inte skada han, det visar respekt."
Tillskillnad från hans egna spelare som går in på en solklar kneeing och visar ingen repsekt alls.
Ante säger det som det är "Slarviga med pucken, när vi väl får ner den i anfallszon så chans spelare vi upp den i slottet så dom behöver inte ens jobba i egen zon. När vi är 3 mot 1 så ska vi överdriva och göra det snyggt och då blir det 3-0 istället."
vonDöbeln: Ändå har Stenqvist överlägset flest poäng och bäst +/- i laget och idag var han inte ens inne på baklängesmålen. Och här inne låter det som han är vår sämsta back med god marginal. Ibland är denna tråd bra märklig.
Stenqvist har sina negativa sidor, men vilken annan back i laget har inte det? Sammantaget kan man väl inte vara seriös när man säger att han inte platsar osv
Laken: Ja även om jag gett Stenqvist kritik så är han inte i närheten av att vara anledningen till en förlust idag. Han har varit godkänd men vi är i behov av en offensiv back, tyvärr har Stenqvist det rätt tungt i den delen en längre tid nu, det är konstruktiv fakta.
sargad: Helt enig, det var en unison härdsmälta detta. Hoppas vi kan svara upp lika bra som efter plattmatchen mot Växjö nu. Även om man har ångest i blodet så tycker jag ändå att man visat att det finns tjockt pannben i denna Timråupplaga. De får gärna låta Leksand sota för det här redan på lördag.
erathoo: nej du en typisk Timrå match. Bedrövlig andra period. Sen jobbar vi oss tillbaka i tredje och Dahlén är några gram extra motståndskraft i handlederna ifrån att kvittera men det var inte vår kväll helt enkelt. Ta en djup suck och gå vidare är väl det vi kan göra. Vi ligger fortfarande 5:a och har 3 poäng ned till 6:an, ingen anledning till panik *ÄN ;) nästa match vinner vi! Framåt TIK
Många snackar om Stenqvist, men han var faktiskt bara inne på ett baklängesmål och det var i öppen kasse. Sen gör han en dålig match absolut, han dräller alldeles för mycket. Men den jag tycker har det kämpigare är Svensson, han är inne på två spelmål bakåt och inte alls den back som går ut och dominerar motståndarna som förra säsongen...
Vän av ordning, visst var det laget som helhet som förlorade idag? Vi förlorade inte p g a EN spelare. Blir en smula trött på att det ska letas syndabockar och hängas enskilda spelare hela tiden.
- Den rättfärdiges väg är belägen på alla sidor av orättvisan hos det själviska och onda i människans tyranni. Välsignad är han som i barmhärtighetens och den goda viljans namn vaktar de svaga genom dalens mörka gång, ty han är verkligen sin broders beskyddare och upphittaren av vilsna själar. Och jag skall taga stor hämnd på dem och tukta dem i förtörnelse. Och när jag låter min hämnd drabba fucking Brynäs, då skola de förnimma att jag är Herren.
Den som snabbast kommer på var detta försvenskade citat blev klassiskt? Den ska få en slurk byxvarm Explorer att trösta sig med vid tillfälle.
Sputnik: Spelar vi som ikväll förlorar vi på lördag också. Leksand lär sakna Hrivik iofs och det är ett plus för oss (han utgick skadad ikväll). Men de har Camper, Heineman mfl som är vassa.
thorwald: Det är ju det som får en så fundersam. I grunden är ju Stenqvist en rätt pucktrygg back och bra på offensiv blå etc. Men som det ser ut nu så saknar han allt av vad sjölvförtroende heter. Tycker egentligen han haft det tungt en längre tid. Då menar jag offensivt.
Nu har det gått ganska lång tid sedan slutsignal, är fortfarande rasande.
Två matcher i rad där vi inte ens försöker att vinna. Mot Färjestad så väljer vi usla straffskyttar. Idag väljer vi att inte spela alls i över halva matchen.
Vi har ett bra lag, men vi MÅSTE faktiskt FÖRSÖKA varje match. Serien är så pass bra att vi inte kan fjanta oss.
Hoppas vi tar tag i detta nu, för annars är det en lång förlustrad på väg.
{297}: Utab tvekan, Stenqvist var brutalt dålig idag.
Men men.. Som nån sa så kom vi ner på jorden idag vilket nog var nyttigt för oss. Segt bara att det sker mot brynäs. Vi får hoppas att dom spelar ofantligt mycket bättre på lördag
Sputnik: Stenqvist, var han på allvar tilltänkt som offensiv back eller? Hade karljäveln varit indian hade hans namn varit ”fladderskott i täcket”. Byter honom mot Westerlund varje dag i veckan. Svensson har ju bättre avvägningar på offensiv blå än Stenqvist.
Rico01: Det är ju just det som gör att man är så pessimistisk en kväll som denna. Det är så sjukt jämnt i tabellen och man kan ju inte slappna av, ett gäng förluster till och man kan vara nere i skiten igen.
Plattmatcher kommer och det viktiga är att inte ha för långa förluststreaker. Intressant på lördag, kan vi studsa upp mentalt eller är det dags för den sedvanliga Timråångesten?
Zäta75: Njaa helt ärligt så skulle jag inte säga att han har gjort bra matcher. Poängen han får är för att han spelar i hemvändarkedjan och i 1PP; Sen att många blickar förbi hans misstag då vi vinner matcher är ju solklart.
Inte svårt att få assist poäng när man skickar en enkel pass till en spelare som t.ex Dahlén med klubban redo för att dra en slagga.
Sputnik: Stenqvist är något av en LaLeggia-light figur. River upp mycket känslor. Men sammantaget tycker jag ändå han är en av våra bästa backar. Bra corsi och bäst +/-. Hans akilleshäl är att en 5-årig knodd är mer pucksäker än honom.
Labban: Nääää visst kan förstalinan spela konstruktivt och skapa spelvändningar också på lag som checkar högt men visa mig dahlens månadslön så ska jag visa hur många mål han borde ha gjort på alla dessa jävla chanser han får.
Men jag tror vi behövde det här. Patetiskt att folk sitter här inne och snackar SM-guld bara för att vi har letat oss upp i tabellen. Det berömda dragspelet är utdraget fullt nu, backarna klarar inte av att genomföra 60 minuter hockey, vi behöver förstärkningar. Får vi inte det så slår dragspelet tillbaka och vi sjunker i tabellen. Sen köper jag att förstalinan inte kan dominera i varenda match, det finns andra som kan kliva fram, men man kan aldrig missa så sjuka lägen som Dahlén gör och samtidigt vara ligans bästa betalda spelare. Det är underkänt.
Nu kom vi ner på jorden lite. Jag tror det är sunt, vi är inte ett lag för topp 3.
Labban: ja det kändes som 1a linan åkte mest runt om mös idag.. inte det som krävs i en tight tabell där alla lag kan slå alla. Utan det är fan 110% varenda match, annars kan man sikta in sig mot kval redan nu och man bara vill ”mysa” ute på plan. 2a linan tycker jag ändå gör det bra stundtals och hanzl med sin förmåga att läsa spelet match efter match är ju något unikt likt ingenting alls. Men du har rätt i det du säger att alla 5or ska ut och kriga, inga flippmackor och pass bakom ryggen så pucken kommer tillbaka, för då blir det jobbigt. En första femma ska ju inte jobba försvar i de 20 minutrarna de är inne. Utan skapa så många målchanser som möjligt. Men jag tror på gravöl, sen på tåget igen!
En riktigt brun insats av Timrå. Samtidigt som Brynäs får dom där 39 sekunderna i 1a som dom kan flyga på resten av matchen.
Hygglig 3e, men svårt att få med sig poäng när man a) inte kan förvalta förstklassiga lägen, och b) tar en synnerligen korkad utvisning precis när man forcerar.
Nu hoppas vi att det här får laget av avbryta förtidsjulmyset och peppra gröten med taggtråd inför lördagen. Så här jävla illa får det inte se ut två matcher i rad. I synnerhet på hemmais.