1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

« · 1598357 Till forumet



Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Blir det 3000 idag tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Laken: Finns det något som talar för att det blir över 2000 idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Laken: Har tyvärr svårt tro det. Brukade iofs vara ett par hundra djurgårdare spridda över läktarna i ES men tror inte de blir särskilt många nu. Tippar max 2500.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Dream Team: Jag tror faktiskt på ca 2100 pers.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Laken: Har tyvärr svårt tro det. Brukade iofs vara ett par hundra djurgårdare spridda över läktarna i ES men tror inte de blir särskilt många nu. Tippar max 2500.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Över 2000 blir det nog, hysat sålt på Ticnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Laken: Jag ska iallafall dit och stötta grabbarna.
Köpte tre biljetter men vi blir bara två
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Förslag till Timrå IKs ledning.

Bygg om balkong läktaren till en "restaurang del", dvs en restaurang där man kan sitta inne i arenan och se på ishockey samtidigt som man kan avnjuta en kall öl, popcorn, kycklingvingar och revben.

Ta bort den första raden och ersätt den med ett bord istället, då skulle man kunna få in ca: 100personer som kan sitta på en rad med bord framför. För att lösa logistik med alkoholtilstånd etc så skulle man ha 18års leg kontroll för att komma upp för trappen, sedan väl där uppe skulle man även kunna ha en liten bar. Enkel meny med bara ett par alternativ som kan tillagas i förväg så det bara behöver värmas upp i en salamanmder.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

RED DEVILS: En riktigt bra idé!!

Dock skulle själva ombyggnationen kosta en del, frågan är om dom pengarna finns?

Prio 1 är att få folk till arenan överhuvudtaget...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Laken: Kostnaden kan inte bli så stor, men med timrås mått är väl det mesta stort...

Det skulle ju enkelt räcka med att vaktmästarna skruvar loss första sätesraden och sedan skruvar fast några järnrör med en metallplatta på, sedan fäster en Ikea bänkskiva med skruv i metallplattan. Bänkskiva kostar 499kr för en valnötsfärgad på IKEA med måtten 246cm lång och 63cm djup.

Om Prio 1 skall infinna sig med dagens lag och i denna serien så måste man erbjuda något annat som kan attrahera publiken. Serie och lag tilltalar inte publiken just nu, för att inte tala om den sjukt lååånga kön i kioskerna trots så lite publik. Hur svårt kan det vara att ha någon till som jobbar i kioskerna, det har ju aldrig varit så segt som det är nu för tiden att köpa en kopp kaffe o korv.

Det var bara en idé, som jag själv gillar. Vad har du för lösning på att locka tillbaka publiken?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
RED DEVILS: Idén är toppen men inte primärt för att locka publik. Däremot kan det kanske locka de själar som ändå kommer till att spendera lite mer i arenan.

Men annars är det väl främst för sportupplevelsen folk kommer (annars finns gott om attraktiva restaurantalternativ i stan att lägga pengarna på istället) och då finns bara ett sätt. Och det är väl så självklart vilket jag anser att det är att jag inte behöver utveckla det närmare.

Denna trend kommer inte vändas förrän den sportsliga kurvan åter börja peka uppåt. Jag har ältat det som ett mantra; Vändningen k a n inte komma utifrån, från publiken. Den m å s t e komma inifrån, från laget.

Personligen tror jag klubben måste budgetera med publiksiffror på 1500-2000 pers de kommande säsongerna och strida som djur för att behålla sin HA-status. Små, små steg i rätt riktning måste tas och förhoppningsvis kan vi se en vändning uppåt, med utgångsläge i HA, om en sisådär 5-7 år...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

RED DEVILS: Jag tycker Timrå IK ska fokusera mer på barn- och familjeaktiviteter. Samtidigt måste jag säga att jag är otroligt imponerad över det arbete som Lars Nolander & co lägger ner!

Det är Nubben och laget som misslyckats denna säsong. Men förr eller senare når vi botten och då kan det gå ganska snabbt uppåt igen. Skulle TIK börja spela bra och vinna matcher finns absolut ett underlag och intresse i regionen!

Vi ska bara igenom detta skitår först, överleva ekonomiskt och utan nedflyttning.

Som jag skrev, jag tycker din idé är bra men utan folk i arenan blir det svårt att fylla borden. Frågan är om idén är så pass bra att den faktiskt drar de som sitter hemma till E.ON? Jag vet inte.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Jag gillar också Red Devils idéer. Nu, när man ser ut att äntligen vara på banan igen, kan man väl se till att ta sig till matcherna igen när pengarna väl börjar rulla in och då skulle jag inte ha något emot att avnjuta en och annan kycklingvinge eller revben till bärkan. Men än så länge får man hålla till godo med Viasat och Text-TV...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
RED DEVILS: Din idé har faktiskt diskuterats, senast i somras. Vet dock inte hur det går med det hela, sannolikt är väl att man ville avvakta och se publikunderlaget. Just nu så finns det med andra ord sannolikt inga pengar att göra något för.

Den där balkongen blev ett sanslöst misslyckande och är väl en av de större anledningar till att vi befinner oss där vi gör just nu. Går dock som sagt att göra något vettigare av den med ganska små investeringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
RED DEVILS: Bra förslag! Idag tjänar väl klubben inte en spänn på den sektionen?

F.ö leder vi matchen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Inga inlägg om matchen, eller är det fel i mitt flöde?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: får uppdatera mig själv. 1-0 Boyce, lagkapten för dagen. TIK-dominans säger rapporten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: väntat att vi leder så vad finns det att säga...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: Exakt, det börjar ju gå rutin i det, blir smått blasé...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: försöker se mmatchen via platta på s24, funkar inte alls dock. Funkar dock för någon annan här?

Trevligt, med ledning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: försöker se mmatchen via platta på s24, funkar inte alls dock. Funkar dock för någon annan här?

Trevligt, med ledning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: 2-0, Hunderpfund. *gäääsp*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: Hunderpfund centrar förstafemman. Sweet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
SuperMupster: Fungerar bra här, dock via datorn. Måste ge s24 beröm, riktigt bra stream.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
3-0 OJ. Jajajaja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: När DIF ledde med 3-0 sist vände vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

El Maco:

Så med den logiken vänder DIF på en stek nu i e.m?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Eller blir det vi som ökar på som fan till en 6, 7-0...?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: Skönt med fyran. Finns inget svårare än att leda med 3-0 mot Djurgården eftersom en DIF:are kom på den floskeln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Det fortsätter ju bra i alla fall. 4-0 - kan vi tappa det eller?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Det är nog inte omöjligt att tappa det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Nej, vi har gjort det förr. Men dessa historier vill man inte dra upp igen. Räknar kallt med tre pinnar i afton...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Hehe, det gör jag med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Ja, he he, 5-0 minns jag inte att vi har tappat... : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Inte 6 heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Helt otroligt! Vad fan ska man säga om säsongens lag egentligen? Totalt oberäkneliga. Å andra sidan tycks "Mästarnas mästare" vara rena skämtet...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Nu väntar jag bara på att det ska rapporteras att SAS har en del inställda avgångar eftersom luftrummet traffikeras av grisar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Detta ska firas med en "sexa" whiskey!! Det är jag värd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
RED DEVILS: Mycket bra ide! Behöver man fråga om du gjort det uppenbara, mejlat någon i klubben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85:

Det är sant. Samtidigt är såna här konstiga resultat en av anledningarna till att jag har lite svårt för den här sporten. Det känns mest ologiskt det här, men visst gläds man åt krossen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Jo, det enda smolket i glädjebägaren är alla poäng som har förlorats i jämna matcher. Man önskar liksom att dessa mål hade fördelats på ett lite annorlunda sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85: Jo men det känns inte helt oväntat att detta nya unga lagbygge skulle vara ganska ojämna. Man lär bli bättre under resans gång och hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag.

Kommande säsonger kan man höja förväntningarna dock då jag hoppas att man fortsätter bygga på det lag man har nu och inte behöver ersätta mängder med tappade/dumpade lirare varje säsong.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85:

Ja, lite så är det. 2-7 i OT är en dålig statistik. Men detta visar ändå på lagets potential. Nu vet vi med besked att grabbarna kan. Största segern för säsongen hittills. Det vore ju själva fan om vi inte lyckas hålla oss kvar med den potentialen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
dr-nix: "hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag."

Dagens kross till trots, blir det så ska jag dricka min GT med en limeskiva till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Dagens kross är annars ungefär en miljard ggr effektivare PR än familjerabatter, ballongutdelningar, godisregn el dyl. Idag är en bra dag, segerdagen. I morgon blir också en bra dag, dagen efter segerdagen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
mikenomad: Stort GRATTIS!!  Med Challe kom KRISEN till DIF.  Den enda sanna glädjen, hehe..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Väldig skillnad på aktiviteten här när vi vunnit jämnfört vid förlust, folk verkar gilla att klaga. 

Bra match idag, nu finns det inget uppehåll som är i vägen efter en storseger :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
ÄLSKA TIK, Alltid rött & vitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå - Fjollträsk 12-1!
På fest, redan oräväckande onykter...nu har jag ännu en anledning att gå all in.
Härligt Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Bragd-Birger: Ja vilken match man fick bevittna haha!
Ja DIF får nog harva på bra länge i den här serien. De var tragiskt dåliga.
Tvåa på varenda puck!
Nä nu ska segern firas!!
Spiken i DIF-kistan hade varit om Emil fått blivit matchens lirare istället för Hunden hehe

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1598357