1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31

« · 1942843 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Woody: om man tänker längre än årets kval så inser man att taktiken att överleva för att sedan, på något överjävligt sätt, blomstra år 2 i SHL har luckor.

Om nubbens taktik slår ut helt perfekt var är vi då? Vi har överlevt kvalet och får börja om?

Vi kommer fortfarande att vara sist i hackordningen när det gäller nyförvärv. Vi kommer vara klar för spel i SHL lika sent som ifjol så många spelare, inklusive dom vi just nu har i truppen, kommer att ha gjort klart med andra lag. Vi kommer att behöva byta ut lika många spelare som vi gjorde ifjol. Vi kommer att ha en lite bättre ekonomi och det är förvisso bra.

Jag tror risken kommer att vara lika stor att åka ur nästa säsong även om vi klarar kvalet detta år. Jag är övertygad om att våra chanser att undvika kval nästa säsong hade ökat rejält om vi fick avsluta denna säsongen i ingenmansland och därför är besvikelsen stor att man inte tycks gå för det utan istället spara sig in ett kval.

Men nubben har överraskat förr, kanske han presenterar några nyförvärv snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Historien upprepar sig inte. Då hade man ju inte behövt spela. Allt kan hända. Åt alla håll och kanter.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Öndulat: hur många hästlängder bättre var Modo än leksand året dom åkte ur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Öndulat: Jag håller på dig. Du skriver som jag tänker. Heja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
hockeyärnice: å andra sidan var vi ganska överlägsna i hockeyallsvenskan förra året.
Vi har faktiskt bättre backsida iår. Jag hoppas även att målvaktssidan inte är jättemycket sämre heller.
Haukeland hade samma statistik med Leksand i SHL, innan han kom till oss, som Svedberg har nu.
Vi får inte glöms att motståndet är betydligt bedydligt bättre iår.
Förhoppningsvis prickskjuter inte allsvenska spelare stenhårt i krysset ovanför Svedbergsplockhanske hela tiden i kvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Det utan tvekan värsta med hockey är negativiteten vid varje förlust. En matchen skyller vi på målvakten, nästa match skyller vi på tränaren, efter de skyller vi på ledningen och efter att vi gjort de tvärsågar vi hela laget.

Tycker fan det räcker nu. Klubben med ledning, tränare och spelare gör det dom kan och dom gör inte ens ett dåligt jobb. Vi har ett lag som borde ha varit avsågade för länge sen. Det är vi inte, faktum är att vi ligger precis där vi visste att vi skulle ligga fast med mycket mindre marginal än alla hade förväntat sig. Så med de har spelarna skött sig.

Freddan har också fått ut jävligt mycket av våra spelare. Nubben sa att vi skulle skapa våra egna stjärnor och de tycker jag vi har gjort med wedda, kinnvall och Törnqvist framför allt.

Ledningen(nubben) gick in i silly med ett massivt handikapp men lyckades ändå nypa en hel del nyttiga spelare som andra lag garanterat suktar över. Printz och jalle var en miss men laxen är utan tvekan succé.

Vad förväntar ni er egentligen? Det är inte roligt för någon just nu men hade det verkligen varit att föredra att göra en Leksand som vi hånat och skrattat åt för sina legoknektar. Vill vi kasta pengar i sjön vi också?

Idag mötte vi shls kanske bästa lag, med den bästa kedjan och en av dom bästa målvakterna och hade vittring på poäng, och vi gjorde det utan Wedin. Att påstå att vi är chanslösa mot AIK är helt befängt. Vi är hästlängder bättre än khk var ifjol och AIK är sämre än vi var ifjol. Ändå var det en tajt serie mellan oss och khk.

Argumentationen verkar vara att AIK kommer vara taggad och hungriga medans vi skulle vara trötta, ledsna och omotiverade. Ni tar alltså med Timrås nerver i kvalet men antar iskallt att AIK inte har några nerver. Har ni spelat en final eller liknande och varit så nära seger att ni kan känna doften av den? Det är inte så jävla lätt de heller.

Näe, jag hoppas inte vi tar in nån legoknekt som bara kostar pengar och som producerar mindre än Parks. Vi är inte ett dåligt lag, bara lite sämre än andra lag i shl. Men vi är fan inte sämre än ett lag i HA.

Mvh den evige optimisten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
hockeyärnice: det kan jag hålla med om, gällande forwardssidan. Däremot blir åtminstone inte jag upprymd av att se Hållander skjuta magskott från 3 meters avstånd, Olofsson glida majestätiskt genom mittzon bara för att tappa pucken på offensiv blå och glida på mage ner i sarghörnet. Det är inga glädjetårar som rinner ner för kinderna när man ser Ohlsson stjäla pucken av Rensfeldt och åka offside eller när man hör ljudet av plexismällar 5 meter ovanför ribban när vi missar puckar som HV71 sätter stenhårt i krysset 3 gånger i samma match.

Visst kan vi göra mål men vi skulle behöva 2-3 spelare till med åtminstone hälften av Wedins sinne för målskytte. Det är en skör trygghet att förlita sig på Wedins storhet när motståndarna vet att chansen till avancemang ökar med 50% om man bara knätacklar bort en enda motståndarspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Woody: Visst det är inte helt kört än, det är bara 6 och 7 poäng upp ovanför strecket, men om vi inte har lyckats gå om något av lagen på typ 15 omgångar varför skulle vi göra det nu? Motståndarna blir också bara bättre och bättre ju längre serien går så blir väldigt svårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hur svårt kan det vara? Ge Pelle Hallin några tusenlappar och låt honom agera mental coach och förebild åt grabbarna en tid. Han har nycklarna det här laget behöver. Jag får nästan tårar i ögonen bara jag tänker tanken. Av stolthet alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
SMÅLAND: Jag håller med. Det här är inte kört än. Vi spelar för bra för att ge upp. Om inte att blir den närmaste månaden roligare med en sån inställning. Jag kastar tofflor och snusdosa fem minuter men sen är det fokus på nästa match. Läser man inställningen här inte kunde man tro att lagets slogan är: Vi är Timrå och vi ger alltid upp fan så lätt. Skärpning!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Röda Tallen: Jag får vara djävulens advokat här och påminna om att Brattström inte har startat sen vi vann mot Frölunda. Tycker han förtjänar en chans på Lördag, det värsta som finns för en målvakt är att matchas varannan match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Backsidan och målvaktssidan är alldeles för klen mot AIK och Oskarshamn, där måste dom göra något! Forwardssidan däremot är bra och där kan vi definitivt såra båda lagen, inget snack om det! jag hoppas att sponsorer går in nu och ger nubben en möjlighet att förstärka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Just den biten får jag inte riktigt ihop... I Timrås försvar får man kanske ta i beaktning att Timrå varit ”tvungna” att betala överpris på vissa spelare. Kan tänka mig att exempelvis Rensfeldt har bra mycket bättre betalt här än han fått i något annat lag.

Men majoriteten av truppen var ju ändå spikad i god tid för spel i allsvenskan, kan absolut inte tänka mig att någon av de som var klara då har mer än 50k/mån idag.

Hur mycket har man betalat spelare som Falk, Madsen, Thörnkvist, Collberg etc?

Som jag förstått det är ovanstående först och främst i Timrå för sin utveckling/speltid. Lär inte varit något budkrig direkt..

Kan Svedberg potentiellt vara Sveriges bäst betalda spelare just nu?

Pengarna för Dahlén/EP?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Känns somom den frågan både är uttjatad och felställd. Eller räknar vi med att ekonomiansvarige i Timrå ik sitter här och kommenterar? Hen är väl den som bäst kan svara på den frågan - inte vi.

Vi får nog förlita oss på att föreningen har stakat ut en väg dom tror på, en väg som är bäst långsiktigt. I den kalkylen borde det också finnas en viss riskkalky; vi kanske inte överlever ett kval? Den frågan är nog inte främmande för föreningen och säkerligen precis lika betungande för dom som oss. På nått sätt gillar jag (men även ogillar) förenings approach till det. Håll i och håll ut liksom.

Vad gäller själva kvalet; jag vill gärna tro att vi är starkare än eventuella motståndare. Men det trodde jag om KHK ifjol också. Vi vet ju hur det gick. Vid ett kval är det en ny giv, korten vaskas om och saker och ting börjar om. Inget är säkert. Inte ens en ledning med 3-1 i matcher. Helt omöjligt att sia om utgången redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Backhandflipp: Jag tror att Nubben kallt räknar med kval, som vi klarar. Och nästa år har ungdomarna mognat plus att han har haft chansen att värva spets, utan att bli ruinerad!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: exakt men var är mijonerna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Kan verkligen Timrå IK, när man efter sju sorger och åtta bedrövelser äntligen går upp, inte värdesätta SHLplatsen mer, än att man på vinst och förlust undviker att FÖRSTÄRKA laget vid deadline? Och förresten hur är de 45 miljonerna spenderade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Ullf: Exakt så! Ett par kilo till på Berglund så förhindrar han Josefsson från att ta sig fram.

Sedan ska vi inte glömma en sak. Visst, Gnaget på fullsatt Hovet är en pärs. Tänk er då att spela i AIK och veta att man går i konkurs om man inte vinner fyra av sju matcher i direktkvalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: ett lag som är strykpåse i SHL och sen ska möta ”sämre” motstånd i kvalet och fortfarande har svårt att vara det spelförande laget...känner vi igen det? KHK 2018 kanske?

Den som tror att vi kommer att skåpa ut AIK eller Oskarshamn efter den här SHL-säsongen måste vara gravt marinerad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
RingaKommunen kortet och be om hjälp när säsongen går åt helvete är inte längre spelbart. Den enda vinnaren är Svedberg som cashar in 250 loppor i månaden.

Det kortet gick i pension för ett tag sedan Ewa L.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse1: eftersom Timrå kommun är en feministisk Socialdemokratisk styrd kommunär det mycket möjligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Jag har lagt nära 50.000 i år på sittplatser, Ett antal Aktier och bil lotter.Men jag håller med dig, händer det inget av kvalitet på värvningsfronten så lägger jag skridskorna på hyllan, då får det vara nog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Chanslösa att undvika kval kan jag hålla led om, som det ser ut nu.
Chanslösa mot vinnaren i H.A i bäst av 7? Nej.

man borde självfallet göra allt som krävs för att stärka upp laget. Men hellre kval än att äventyra ekonomin.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
The great one: Så är det.
Men ur den synvinkeln är ju inte köp av fler spelare en lösning alls.
Betydligt dyrare lag än dagens Timrå har åkt ut i kval för att de inte klarat av den pressen.

Om målet är att klara ett kval så behöver vi köpa spelare med hjärta och det är nog rätt omöjligt (Dahlén: Du är välkommen när som helst! Comets är inte ett ställe för lagspelare!).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Backhandflipp: Det är så lite som saknas i såna här matcher, dom är några procent snabbare,några procent tyngre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse1: Hur tänkte du nu? Att kasta bort 4 mille eller nåt av klubbens kassa för att köpa aktier? Det är väl många som inser att det är deadline och handlar de aktier de kan för att stötta föreningen eller.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Vi förlorar med 4-5 mot Djurgården..
Med 3 spelare i topp 5 i poängligan och med en utav ligans bästa målvakter som vi gör 4 mål på ikväll..
I hockey gäller det att ha flyt ibland..
Det hjälpte inte...
15 omgångar har vi kvar att spela..
1 match mindre spelade än Mora och Örebro..
45 poäng kvar att spela om...
Hur många trodde att Timrå skulle gå upp i SHL förra säsongen när 15 matcher återstod..
När vi mötte Leksand..
När vi mötte Karlskrona..
Vi har ALLT i egna händer och så länge CHANSEN finns så får vi INTE ge upp..
Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!!!
På lördag spelar vi för existensen i SHL...
Likt mot Mora där vi vann med 5-0..
Nä...Jag tänker ALDRIG ge upp innan jag ser att det är försent...
7 poäng i hockey är ingenting...
Jag tror på MIRAKLET...
Vi blir kvar i SHL utan kval i vår..
Håller ni med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Kerstin_k: jag har i alla fall betalat vippaket för sista gången om inget ordenligt händer vid deadline. Och åker inte 30 mil *2 mer för att se 5-6 mål i baken gån på gång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Vad är ST nu för tiden? Finns det ens en riktig journalist kvar? En ungdomsgård har det blivit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Vilken tur att man stod över denna match. De gör 4 mål då kan inte Brattström släppa in såna mål som 1-1.Det blir pinsamt liksom. Hade aktielansering lyckats då hade det kunnat handlas in nya spelare utan att riskera ekonomin. Nu kanske det blir en insamling istället.....
Får en kuslig känsla av att föreningen inte värdesätter fortsatt SHL spel lika högt som vi supportrar. Oväntat dålig granskning av klubbledningen från media hur de tänker hantera resten av säsongen nu när det visat sig att vi inte har nån stabil målvakt, inget fungerande försvarsspel och en massa onödiga utgifter för spelare som sitter på läktaren. Man kan välja att lägga sig platt och prata om längst ner i näringskedjan eller så klättrar man upp i samma kedja. Jag är less på alltihop just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Backhandflipp: Bedömningsnivån av målvakter här på forumet är väl ungefär lika inkonsekvent som bedömningsnivån på isen av domarna. När man hittat sitt mobboffer så håller man fast vid det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: säkert jättebra för psyket att match efter match ha vidöppna spjäll i försvaret. 15 matcher kvar? I samma stil...perfekta förutsättningar för att matcha AIK eller Oskarshamn. Då behövs inga förstärkningar heller? Poängmässigt finns chansen att undvika kval fortfarande. Borde det inte satsas på det, med bättre förstärkningar än de vanliga breddspelarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
bar mofftak: Och den förbannade Aktien....Sitter det nån på kontoret och köper Aktier för klubbens räkning för att uppnå Emissions målet, bara i dag har det sålts mer än flera månader innan, senast för 5-min, sedan. Ca: 4-miljoner fattades för en tid sedan. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är dit pengarna går, för vi behöver väl inga förstärkningar till laget....Det är damlag TIK ska ha. Det ligger en hund begraven runt det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Drugge falk hade oerhört jobbigt ikväll. Olofsson linen såg riktigt intressant ut. +2 o tryck hela matchen, Wedin in på perssons plats tror jag vi äntligen kan ha en 1line. Rensfeldt Berglund får titta sig i spegeln ordentligt idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
bar mofftak:

Men fatta att det är gigantisk skillnad på ett kval o en serielunk i allsvenskan. Går ju inte spekulera i alls. Ett gnaget på ett fullsat Hovet är ju inget man vill möta överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Fan vad kul det är att lira i SHL, fiiiiinrummet, och förlora utav djävulen mot alldeles för bra motstånd.

Nä satan vad jag saknar HA och matcher mot Tingsryd när mitt lag består av spelare ljusår från SHL-klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
bar mofftak: Tyckte han var alldeles för snäll jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Klockren synpunkt.
Fler än jag som tyckte att andra perioden såg ut som... typ Löven-Tälje i allsvensk lunk?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
De små marginalerna/detaljerna. Sebbe O tar pucken som hade gett Rensfeldt friläge alternativt två mot etta. Sebbe O får kalasläge i slottet, men bra räddning. På 5-4 har Rensfeldt Strandberg innan skottet, men samtidigt går Fille W upp och täcker vilket lämnar Strandberg helt naken. Hade det varit 10 minuter kvar hade vi fått med oss utvisning när Jacke föll. Millimeter från stolpe in från Janne. Istället ridå. FAN.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Jo, men den som lever får se...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Det är lätt att ha bättre passningsspel i HA där alla spelare har flera sekunder mer på sig i alla situationer.
Alla som tjatar om att HA lagen är bättre borde slå på valfri AIK match och köra bredvid kvällens.

Utmaningen blir att hålla detta tempot i ett kval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Bragd-Birger: Såg inte 3e, men det låter på dig och andra här som om vi åkte skridskor o kom upp lite. Antar att det var betydligt bättre än andra perioden för den var usel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Woody: bara en lallare kan se den här matchen och dra slutsatsen att ”vi spelar jämnt med topplagen”. Djurgården åker upp, glider på en skridsko, släpper in fyra kassar men åker ändå hem med alla poängen. IGEN. Tredje matchen I RAD. Det är klasskillnad. Inte ens med kniven mot strupen kan vi vinna mot detta Djurgården som gör en, på sin höjd, blek insats.

Att spela mot ett blekt DIF i säsongslunken lär knappast vara svårare än att möta ett supertaggat AIK i bäst av sju.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Nisse på Mon: Chanslösa? Vad i hela friden baserar du det på? Vi var ju inte ens chanslösa mot 1an i SHL. Skulle AIK eller Oskarshamn vara i nivå med DIF?

Timrå går heller inte att jämföra med KHK ifjol.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Hockeyoraklet: Hur mycket böter får Freddan för det uttalandet då?

Runt 15000?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Så jvla sjukt vi kommer åka ut med ett av ligans bästa PP.

Men det är klart, när Berglund får lira kopiöst mycket för att stänga ned ligans stjärnor så kan det bara sluta på ett sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
TIK-Lund: Summa summarum; ytterligare en bedrövlig jävla skitmatch. Där precis allt som kan gå emot gör precis just det. Och alla, nåja, fel som kan begås begås. Alla studsar som kan studsa med studsar emot. Och domaren släpper i princip allt i tredje - även solklara utvisningar.

Men det är väl så, tänker jag. Har man ett brunt lag rakt igenom blir väl spelet utifrån det. Dessvärre lyckades inte Brattström spela till sig förstaspaden. Vi kan förvänta oss Svedberg på lördag.

Har vi för dåliga målvakter? Är Freddan rätt coach? Vem ska leda försvaret? Klarar vi ett kval? Undslipper vi kvalet? Hur går det med aktien? Vart är pengarna? Hur lång klubba har egentligen Palmberg? Blir det nått nyförvärv?

Frågorna är många. MEN; den viktigaste frågan att ställa; VARFÖR utsätter man sig för det här gång på gång?!

Det är ett sjukligt beteende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2019- 01-31
Woody: Hade han varit målvakt skulle jag tro dig!
Kommentera

« · 1942843 · »