1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598383 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Det är JÄVLIGT mycket svårare än så. Det finns oändligt med problem hos Timrå IK just nu, ser du inte det?! Edit: Och det är inga nya problem som dykt upp för stunden. Vi har nyss avslutat omg. 38...

Redigerad kommentar

Djurgården visar det vi egentligen redan vet: Man kan bygga ett vinnande lag, även med små resurser. Jag minns fortfarande tiden när Timrå var ett sådant lag, och jag tror att Timrå kan bli det igen.

Blizzard: Ja, jag tycker det! Insatsen var okej.
Jag lider med laget att tappa på slutet.

Laken: Varför jämför du det med Timrå?  Det där var så dumt att ja...

Vi har ett lag med stukat självförtroende svårare än så är det inte.

The great one:

6. Det enda Nevalainen är bra på är skridskoåkningen.

7. Piros är linkans bästa värvning

Laken: "Tycker faktiskt Timrå gör en helt okej insats"

*hemma plan
*en av många måste matcher
*möter ett KASST lag
*fått tillbaka våran "första center"

...och vi lyckas göre en helt okej match, ja se på fan, vi är ju riktigt bra! Jävla sop gäng.

Jag backar hellre tillbaka bandet till säsong 06/07 och torskar avgörande matchen mot modo 700 gånger om än att se den här skit hockey'n, då fanns glöden iaf!

BlackBay: Hynning missade läget vid ställningen 2-2 om jag kommer ihåg rätt, med andra ord så gjorde vi 3-2 ändå.

Nisse: Bra inlägg, Ja diskussionen som varat här några dagar om dåliga suppotrar är bara patetisk.

Jag älskar också Timrå som 99.9%av alla här inne. Det verkar dock inte finnas nån gräns på hur naiv vissa är.

Laken: Vi får lägga ett tungt ansvar på de unga herrarnas axlar, hoppas att de kan bära det. För närvarande känns Anton Lander som det hetaste vi har, kanske det vore läge att placera honom i förstakedjan.

BlackBay:

1. Jag spelar Timo Pärssinen alla dagar i veckan framför Hynning. Fattar inte varför Challe gör detsamma? Cred till Challe att han satt ihop Piros med Corso, men han glömde att Piros skulle spela center...

2. Respekt till Sanny som visar respekt till gamla fansen genom att inte jubla vid sitt mål. Det är sådanna karaktärsspelare vi saknar.

3. Vi vinner inte på borta plan, vi tappar ledningar på hemmaplan, det håller inte i längden. Hoppet står till Lander och Pääjärvi.

4. Sebbe Erixon tillbaka efter skada och spelar stabilt.

5. Sjukt less jag är.

Bitchslap.

Tack Thomas Johansson för att du är så ekonomisk.

Tack Linkan för att du har byggt ett lag.

Tack Timrå IK för att ni förgyller mitt liv.

Och så finns det de som ifrågasätter att publiken sviker......

RTS: Ja, det vart ju jättebra när alla i Modos ledning fick lämna inför denna säsong...

TimråikPower: han skulle inte träffa vattnet om...näe nu vart det tjatigt ;-)

BlackBay: Men han é fan bäst i Sverige på att stå stil och spela ishockey !

Tungt.

Men jag kommer inte klaga, finns så många andra här som är duktiga på det...

Tycker faktiskt Timrå gör en helt okej insats. Jo, jag står för det!
Det som fäller avgörandet är istället vårat sviktande självförtroende! Inget annat! Vi slutar spela efter 3-2 målet, blir passiva och oroliga.

Kommer INTE såga någon enskild spelare.

Vi har en ganska bred trupp när Lander och MPS är tillbaka och de skadade återkommer. Så vi ska nog klara oss ifrån alla helvetes Kvalserien! ;-)

Piros outstanding i Timrå idag!

Jaha ännu en förlust. Nån som vet var man kan sätta in pengar istället för att gå och på matcherna och bli totalt deprimerad men jag vill ju inte äventyra föreningens ekonomi genom att inte betala inträde, korv, kaffe eller öl...

Laget räcker inte till så enkelt är det!!
Försvarspelet brister nåt så fruktansvärt och Caslav är slutkörd nu.
Tillskottet från den finska ligabänken räcker ju inte heller till vilket inte får ses som förvånande.

Detta är ett lag i spillror som är så beroende av två artonåringar!!!
Karaktärslöst nåt så in i helvete och för dåligt grundtränade.

Lagkaptenen har ont i ryggen..... Han som borde bära C:et hann inte hem

Jag är så fruktansvärt besviken på Timrå IK just nu och på mig själv för att jag åter igen gick på ledningens prat om bättre lag än i fjol o s v

BlackBay: han skulle inte träffa vattnet.... om han så stog på botten av en sjö... PINSAMT var ordet.

Foyn: FREDRIK HYNNING SKULLE FAN INTE TRÄFFA VATTNET FRÅN EN BÅT .....  fy fan..... spola isen på idrottparken så kan karln öva på att träffa rätt på ett fotbollsmål för självförtroendets skull.

Redigerad kommentar

ITK:
Vi är för dåliga och vad gör det föresten med en publik som inte ens kan dom mest elementära reglerna????

Det sitter 2 herrar på sektion K rad 10-15 och dom är så enögda att en modosupporter i jämförelse har fasettögon..

Ambroo: Nej du har så sant. Corso som tredjecenter så okej då.

Man minns förr när man gick till ladan och fick se Riktiga Timrå ÖSA på nått fruktansvärt de första 10 minuterna, allt sånt är borta, ALLT!.

Demonteringen är TOTAL nu.

Jag tror det absolut viktigaste för Klubben är att få in en ny ledning, den lär ju komma av sig själv om vi åker ut, men om vi lyckas vara kvar så vill jag se några som brinner för Timrå.

Läge för möte mellan styrelse, ledarstab och spelare. Det krävs markering... sparka spelare, tränare, ordförande (en dröm), vad som helst för att få lite ordning på det här sjunkande skeppet.

AVGÅ ALLA!

Ambroo: Så jävla bra inlägg... Kan fan tro vi är soulmates ! Ambroo ! Sportchefs jobbet kanske snart blir ledigt? Intresserad ?

Sune: Hoppas de kan vara tungan på vågen, tycker ett flertal spelare ska packa sin trunk och bege sig någonannanstans. Vad gör Nylander, Starkov, även Gabriel K är osynlig. Men han kanske har en sådan roll i laget där man kanske inte ska räkna med han så mycket i poängprotokollet.

Så djävla pissless bara hur bedrövliga de är att hantera en ledning! Välkommen hem Anton och Magnus, se nu till att få in lite positiv energi i laget som är Såååå välkommet !!

Ambroo: Nej,Nej,Nej vi har ett alsvenskt 3-4 lag i toppen på sin höjd.

Bra jobbat idag Timrå. Tyvärr är det en jämngrå massa som rör sig där ute, så det räcker inte riktigt till. Finns liten, eller ingen, spets, ingen som avgör matcherna åt oss.

Timrå IK är inte bättre än så här. Tur att man inte är så jävla engagerad i det här med hockey längre.

Bergius: Jamen exakt ! Så jävla förbannad på 7 an så jag kan spricka ! Årets ES håller en fanatiskt låg klass när ett så kopiöst dåligt FBK kan vinna mot ett TIK totalt nerkörda i skorna !!! Detta mina vänner kan sluta jävligt illa ! Fy faen va less jag är !!!

RocknRolf2: Precis vad jag sagt hela tiden, vänta till bokslutet kommer. Glöm inte bort fjolåret, först + resultat sedan noll resultat och sedan en brakförlust. Det finns indikationer i storleksordningen fjolårsförlust. Ingen kritik på direktören från vissa håll, han hade gjort något bra för 10 - 15 år sedan. Det berodde på allt annat än ledningen. Hur skall det bli i år ? Ja svaret har vi redan fått. Det beror på att vi inte går på matcherna, inte handlar som vi skall samt att vi inte fattar ett dyft, för ledningen har inte gjort något fel. Vänta lite..javisst vi har också lågkonjungturen som direktören sa vid ett tillfälle och en åsiktsperson höll ju med snabbt som attan. Problemet är ju bara att lågkonjungturen inte har varit lika tuff hos oss som i övriga landet, ännu. Så det måste naturligtvis vara vi som är felande länken. Produkten - hockey kan väl inte vara fel- Styrelsen, direktören, sportchefen, tränarna, spelarna har väl inte gjort fel, eller ... Tyvärr är jag ingen riktig supporter för jag går ju inte på alla matcher så då får jag väl inte yttra mig. Jag skall väl bara vara tyst och se på när skeppet sjunker djupare och djupare. Detta enligt detta HS de senaste dagarna. By the way - någon som sett ledningen i klubben ?

kulltorp: Linkan skall inte skaka fram spelare nästa år, finns det nån heder i ledningen bör samtliga AVGÅ,

RTS: Några tankar bland många...

Har man skrivit tre år med Nevalainen redan? Man kan ju nästan tro det med tanke på istiden.

Bryter man inte med Corso efter säsongen och tar hit en kanadick med karaktär så brinner jag av.

Inte konstigt att Hynning sumpar öppna kassar gång på gång. Är man inte riktigt där så sätter man dem inte.

Starkov och Samuelsson på tre femmor i ett elitserielag. Kan man ens kräva poäng då?

Ah, men jag förbereder mig för kvalserien nu. Ska scouta Växjö och gänget på viasat hockey framöver.
Jag skulle vilja ösa skit över allt för den här säsongen känns helt waste..

En dröm vore att vi hamnade i ingenmansland så att vi kan börja värva tidigt iallafall, för här behövs NAMN inför en ev. fortsättning i Elitserien.

Skulle vi klara en kvalserie så blir det oerhört spännande att se vilka stjärnlirare Linkan skakar fram. Lawrence av Arabiens barnbarn kanske...

Tack Fredrik Hynning!

Anonymous:  hahaha , ja den var rolig.

RTS: I Tredje

Måste ändå ha en liten förståelse för Corsos 10:a, han blev faktiskt hyffsat misshandlad sekunden innan.

Anonymous: När då?, i vilken period blev FBK utspelad?

Ähh...sluta gnäll nu. TJ och ledningen gör ett bra jobb. Snart kommer juniorerna och då börjar vi vinna igen.

Men skit också, vi spelade ut dem totalt bitvis men inte fanken märktes det på slutresultatet. Tacklade gjorde vi och visst spelades det med en del fart, men inte hjälpte det. Bittert, vi är cementerad i botten.

Jaja. Det här var bajs som vanligt. Men jag önskar i alla fall alla som tänker åka upp till Blövik på lördag gott mod. Annars tar vi Rögle hemma. Over and out.

RTS: Ja lule supportrarna visade jäkligt mycke missnöja för nått år sedan. Men inte kan väl söta snälla gullga oskyldiga små timrå'iter göra likadant, näe mer tuffhet på läktaren tack!

Kattgubben: Blir inte kvalserien för Timrå, men det beror enbart på att Rögle och Södertälje fångar upp oss.

erathoo: Hur kan då vissa kalla sig seriös sportchef??  En bra nog mkt viktigare fråga en nån pajas till kommentator, Jonasson har inte byggt detta lag iallafall.

Som jag sagt tidigare så förväntar man sig en offentlig ursäkt av vår ledning, men detta kommer inte att ske om inte Publiken visar missnöje.

Upp med en banderoll "Visa hjärta Tj o Linkan" eller nått, snart är det för sent.

Man blir så less man inte tror det är sant.

Undra hur Challe kommer funka i kvalserien.. kanske dags att ta hit Boorken? Han har ju erfarenhet av den pärsen.

Loomis: Om inte så blir det intressant att se hur de ska försvara sitt eget monumentala misslyckande. "Vi tänker revanschera oss!!1"

Måste säga att detta känns som en helt vanilg Timråkväll. Torsk fast alla är nöjda,

Låt oss nu göra som ledningen, dvs ingenting, utan tar nya tag, för vi hade förkvällen en jäkla otur att inte våra juniorer fixade flyget hem tidigare.

RocknRolf2: jag märker att duförstår vad som händer men TJ och Co kommer inte att avgå.

Och ni som fortfarande tycker att det är rätt folk i ledningen: Vänta till bokslutet. Jag säger det. Vänta och se. Det här fiaskot liknar ingenting och det blir ju onekligen en svada som alla engagerade i Timrå IK kommer att få bära med sig under en lång tid framöver.

En sväng löpning så jag kräks, enda sättet att kunna somna ikväll.

Obeskrivligt vad tungt det känns nu...

Mackelito: Har ni någon "mirakelCoch som kan ta hand om detta lag så okej då, men tyvärr den chansen är tyvärr jävligt liten!

zaccodog: japp, han e modolid in i benet.

« · 1223823 · »