1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598363 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Blizzard: Det jag säger är att man kan inte sparka "alla"!
Det skulle inte hjälpa ett skit. Det är inte realistiskt.

TJ kan uppfattas både som snål och ekonomisk men allt är inte svart eller vitt. Den goda sidan är att han har järnkoll på ekonomin, den mindre bra är att han möjligtvis satsar för lite/snålar för mycket. Det kan då slå tillbaka.

Linkan har skött sitt jobb hyfsat enligt mig men ibland har jag självklart varit kritisk även emot honom.

Laken: Så du menar att det är vettigare det då? Det går ju icke direkt bättre nu, om man säger... Edit: Blizzard hann före.

Redigerad kommentar

!!! just hemkommen från en ny match med ett riktigt snack med challe före matchen, challe suckade tungt och när han insåg vilket "säck" gäng han ställdes mot väggen för igen.

vi klargjorde direkt att vi skulle skippa alla övriga frågor till en annan gång.

sedan så fick vi fart på challe, mycket prat om allmän hockey stor/liten rink

challe säger nej tack till liten rink -det ger sämre hockey. ännu mera bök i hörnen. osv. challes lösning 4 mot 4 på stor rink med glimten i ögat, då blir det roligare för alla parter och ett helt nytt spel. (alla höll med på ett helt nytt spel)

vi kom tillbaka till frågan liten rink och roligare för publiken, nej absolut inte mer bök i hörnerna och tråkiare för publiken. (.)

bäst o sämsta överraskningen i årets tik: bäst Granath sämst Semlan.

Sonnenberg sammanfattades som en korpen spelare som gör rätt saker framför mål och gör poäng.

Corso betongdojjor.

Skogs vill challe o nygge skall spela forward men urymme har ej givits pga alla skador.

frågan löd bör inte Gabbe och skogs byta plats dock ej skogs som center, vi har tänkt i dom banorna redan förra säsongen ville vi ha skogs som forward.

dvd,n har gått varm i tik i 5 manna grupper, challe hadde lyft fran allt som var bra efter linköpings matchen och han tackade dvd,n efter första perioden mot ssk. sedan var allt som bortblåst i laget.

sonnenberg har tappat talförmågan efter sitt uttalande: lets empty the tanks boys. numera verkar det vara betongdojjor där också.

piros har ingen att spela med i laget, han är för bra för dagens timå ik, det skulle det rådas bot på idag med corso och sonnenberg, men corso vekrar mer villig att snakca till sig macthpenalty än att spela.

ojo oj oj vilken soppa challe får leda, jag har bett om hans avgång fram tills idag, när han visar oss sponsorer en helt ny sida. har varit på minst 10 matcher med challe snack före matcherna, men idag visar challe en helt annan attityd. jag tror faktiskt att det är challe som kommer att fixa biffen i år och några år framöver.

Jag tror att jag har blivit frälst, eller förförd -det närmaste jag kan likna vid detta tillstånd är när jag har köpr aktier i reefats boloag -fermenta och hebi.

alla ni som varit med i ett pyramid spel känner säkert igen er.

men fan vet om jag inte denna gången håller på doktorn utan hatt. challe har nog sent om cider vaknat, linkan gör nu klart med challe 3 år till och sedan sigan upp piros på 3år och sedan så ta tillbaká den misslyckade nubben från VF.

vad skrev jag nu egentigen?

faktum kvarstår beåll challe och fixa en canadick till assisterande coach, nygge bygger alla träningar och skall fixa spelarnas form etc, detta framstod väldigt tydligt idag, challe har inte ett dugg med träningarna att göra, han bara matchcoachar, om spelarna har dålig fysisk ork eller inte kan spela PP så är det nygges fel det är han som kör alla tränigsrecepten.

hebi är ett luft slott, köp en riktig aktie istället -Marvine Harvest, ingen kommer att förlorar pengar på den aktien fram till 10/12-10.

Redigerad kommentar

Laken: Jo med det är exakt samma ledning och det har fortsatt på EXAKT samma visa denna säsong, men nu helt plötsligt är dom bra enligt dig....

Pätr: Corso tar upp två platser för mycket. Dels den som förstecenter och dels den som en av två nordamerikaner.

Blizzard: Den tråden startade jag ju FÖRRA säsongen!

Pätr: Jag ser också Corso mer som ytterforward. Att ligga och vänta på omställningar. Han är ju grymt snabb de första skären.

BlackBay: Laken är graft schizofren...eller så är det två olika personer som loggar in på samma nick!

"Eeehh... Vad var det jag sa?

Har precis vaknat efter att ha jobba natt. Då möts man av detta!
Det var jag som startade denna tråd och den verkar mer aktuell än någonsin, om man säger så...

Ni kan ju dessutom se i min blogg, till exempel under rubrikerna

Vad händer?
Jag erkänner...
VÄRVA ELLER AVGÅ, LINKAN!
Väntar på mera!

Linkan, vet han överhuvudtaget vad det innebär att vara FÖRUTSEENDE?!?

Eller han kanske sitter och petar naven nu vilket han tycks ha gjort halva säsongen...
Laken Kommentera 2008-12-04 15:42"

"Det stämmer inte!
Jag har tjatat om Challes avgång men också vid vissa tillfällen försvarat både TJ och Linkan.
Laken Kommentera 28 min sedan !

Du har även vid vissa tillfällan sågat dessa till fotknölarna Laken, bara att du starta tråden " ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning!" säger ju allt!

actionleif: Ironin fortsätter flöda..Otroligt!

Corso var bra idag.

Nä men nu ska jag nog trycka upp en full tub Treo utan lock i röven, då kanske man slipper vakna med huvudvärk och ångest imorgon...men jag är tveksam..

BlackBay: Det finns inte en chans i helvete att Timrå har råd att ha kvar Corso som andra- eller tredjecenter. Antigen ska han spela i förstakedjan, eller i någon annan klubb. Kanske vore det idé att ha honom som vinge bredvid Lander?

kulltorp: Nej han har gjort det bra tycker jag. Jag vill nog ha kvar Timo också, känns lite som om han inte fått chansen på nått sätt,

BlackBay: Håller med förutom 2 saker. Åkerlund ska vara kvar & Granath bort, Granath är klart överskattad då han nästan alltid blir fastcheckad med puck i egen zon, enligt mig.

Per HApps:

Rolf Norrbom lär ju ha ett rätt bra kontaktnät som är svårt att ersätta, speciellt nu efter denna säsong.

Spelare att behålla till nästa säsong:

Lindbäck

Caslava
Sebbe Erilsson
Granath
Styf (mest för lång o trogen tjänst)

(Kolan o Skogs blir kvar pga 1 år kvar på kontraket)

Piros
Sonnenberg
Corso (som andra eller tredjecenter)
Lander (lagkapten nästa säsong)
Päjäärvi (drar väl tyvärr till NHL)
Axelsson (bra hund i fjärdelinan)
G Karlsson

Förlänger man med Challe B gör man ett grovt tjänstefel i ledningen.

Tugnt läge inför nästa säsong kan man säga...

SpritTaco: Helt klart många inkompetenta gubbar i föreningen, men att Christer Ericsson accepterar detta är för mig en gåta!?

VI ÄR PÅ VÄG NER I AVGRUNDEN O INGET GÖR ETT SKIT FÖR ATT FÖRHINDRA KATASTROFEN.......................

Per HApps: Micke har då inte visat mycket positivt mot sponsorerna ännu vad jag vet. Dålig värvning på en oerhört viktig post igen, tro mig.

John K: Instämmer till 100%!

Sune:
Där tror jag att Micke Berglund är en värdig ersättare. Men vi har nog inte det som krävs för att bli ett topp fyra lag. Vi nosade på det det för nått år sedan men nu känns det avlägset. tyvärr

Nisse: Nej, jag instämmer i det du säger.
TJ ska syssla med det en klubbdirektör ska göra. Linkan ska utföra sportchefens arbetsuppgifter.

John K: Det kan vi nog inte beskylla Challe för. Laget med världens sämsta självförtroende sköter detta på egen hand..

Nisse: Det man ska veta är att TJ är allsmäktig och hans lakej är Thord J. Vad har han bidragit med de sista åren kan man fråga sig?

Jag har svårt att förstå att Challe gång på gång sätter igång med försvarsspel med ett-målsledning med 8-10 minuter kvar av matchen. Det håller inte. Ett lag i ledning måste gasa på för fler mål, inte backa hem hela laget.

Är det någon som ens är förvånad över lagets spel?

Hela föreningen är ju en stor lekstuga.

Hur fan kan Linkan få det jobbet? Ett stort skämt!
Sen visar spelarna inget hjärta...de är bara ute och super upp lönen på Svenssons och Oscar. De brys sig inte ett skit över hur det går för laget. De får ju ändå ut sin lön...

Timrå Ik är Sveriges sämst skötta elitidrottsförening.

Detta har jag påstått i ett par år nu, men det verkar först vara nu pöbeln kommit underfunn med det...
Det är visserligen ganska rationellt, men tanke på att detta har varit (är?) naivitetens högborg.

Kram

Laken: Kan så vara att TJ är duktig på att hålla i pengar, men då skall han göra det och inte lägga sig i det sportsliga. Han var med och anställde Challe, han är med i varenda värvning, Linkan gör inget utan att fråga TJ först. Vi lider alla här och vill bara att detta helvete skall ta slut och vi är kvar i eliten. Tyvärr tror jag vi är ute på mycket tunn is nu. Motbevisa mig gärna.

BlackBay: Jag är inte för tränarbyten i grunden(även om jag skrikit om det i emotionella stunder), men vi börjar närma oss vägs ände med detta nu..

BlackBay: Jag säger inte emot dig där.

Vad händer när näste man med hjärta för föreningen lämnar skeppet, Rolf Norrbom...

Laken: Tror stenhårt på att ett tränarbyte skulle göra mkt i Timrås fall.... många ggr får såna ingen effekt men efter att ha sett "Challehockey" i tre säsonger nu är jag helt övertyget om att laget skulle få ett lyft av en annan tränare med ett bättre offensivt tänk

RTS: Och nu ska huvuden få rulla, för faktum är att en hel del kapital försvann/försvinner ut i ingenting. Niklas Anger var en sorg, Kolan är en bedrövelse hittills. Skogs kostar antagligen en hel del, Pärssinen har inte varit bra den här säsongen och Hynning är väldigt mycket upp och ner.

Det finns fler exempel, men det jag vill komma till är att det finns ett antal spelare i Timrå som inte når upp till förväntad standard, och då går det så här. Timrå har alldeles för små resurser för att etablerade namn ska kunna misslyckas. Ska man vara i ett annat läge än det nuvarande så måste alla lyckas. Men för närvarande försvinner stora ekonomiska resurser ut i... ingenting (känns det som).

Pätr: Nä, och jag håller med dig, men det liksom bara bevisar tragiken i situationen.
Jag förväntar mig att TIK:s ledning snarast kallar till, och sätter sig, i krismöte.
Nu, och jag menar NU!!, är goda råd dyra.

Hela organisationen måste ses över, från juniorer och uppåt.

Det sorgliga i detta är också att vi som liten klubb inte kan öeva på att bara värva dyra nyförvärv varje år som lämnar oss när storklubbarna kallar.
Vi måste få fram egna talanger. i mina ögon har vi haft en otrolig tur som fått fram lander nu och lyckats värva MPS. Men vad händer sen, MPS blir garanterat inte kvar nästa säsong. Lander kan nog stanna 1 säs till.

Vi har inte pengar att storsatsa på ungdomssidan då A-laget drar för mycket av pengarna. Därav kan vi inte få fram talanger i rätt omfattning. A-laget har börjat harva i botten nu iom att vi nu inte lyckas värva bra spelare längre.
Vi får panikvärva dyrt(uj uj uj), publiken sviker och detta ger kris i kasan.

En ond cirkel som jag inte vet hur man ska komma ur.

Och lösningen med en arena i S-svall känn i dagsläget rent löjligt. Ironin i detta just nu är uppenbar..

Nisse: En viktig skillnad mot affärslivet är att Linkan ALDRIG ens hade blivit anställd.

Redigerad kommentar

Nisse:

TJ är duktig på att hålla i pengar vad det verkar. Dumsnål? Det får andra avgöra. Men samtidigt har Timrå ju byggt upp ett eget kapital.

Linkan fick inte någon lätt start med en mycket mindre spelarbudget. Vissa nyförvärv har varit bra, vissa dåliga.

Pätr: Sant,  Det ju så här att det finns inga pengar kvar, iallafall inga som TJ släpper till, annars skulle man väl inte ens Linkan ringa och vilja låna spelare från KB 65. Man tror ju inte det är sant för det första, men men.

kulltorp: Precis, vi tappade konceptet i och med att ledningen i Timrå inte verkar ha haft koll på Challes hockeyfilosofi när han anställdes.

Laken: Vad har TJ och Linkan gjort bra ? Ute i "verkligheten" - affärslivet hade båda två fått avgå så det sjungit omm det med dessa resultat och budgetmissar.

kulltorp: Jag tror ingen hade räknat med att dessa skulle få ta sådant ansvar, men nu är det en realitet. Jag påstår inte att det är bra, men för närvarande griper jag efter halmstrån, för jag kan inte se någon annan lösning. Det kommer inte dyka upp någon finsk storstjärna som fått sparken från sitt KHL-lag och lösa problemen. Det spelare vi får är (förutom Piros) spelare som IFSH skulle ställt sig tveksamma inför.

Laken: Jag kan hålla med dig, jag tyckte nog att den kom tillbaka när vi väl var i slutspel. Men under serielunken kunde Challe sällan, eller aldrig, frammana den...

..tragiskt. Jag tyckte faktiskt att Timrå var lite ledande och framåtsträvande ett tag med sin offensiva hockey. Vi värvade smart ett tag där nyförvärven snabbt kunde passa in i den stilen..
Men vi tappade konceptet efter vägen tyvärr...

BlackBay: Det stämmer inte!
Jag har tjatat om Challes avgång men också vid vissa tillfällen försvarat både TJ och Linkan.

Laken: oh herregud!  Självförtroendet, jaja vi avslutar här.

kulltorp: "Timrå-hockeyn" försvann med Challe, jag var en av de första som noterade detta. Frejdigheten och offensivlustan ersatten av burskydd och ställa upp i mittzon.

Laken: "Alla kan inte avgå, det skulle bli kaos. Förstår ju till och med en femåring..."

....Säger han som tjatat om allas avgång större delen av säsongen

BlackBay: Inte alls men samtidigt missar han nog inte med vilje.
Matchen förlorades inte där (vid Hynnings miss), det var/är min poäng.

Pätr: Men hör ni hur det låter, Lander i förstafemman med "allt ansvar". Var det så här det skulle bli???

Vi sitter och väntar på 2 tonåringar som ska rädda laget???

Hallåååå!!

I övrigt så summerar jag:

*Timråhockeyn är borta
*Challe lyckas inte motivera laget att kriga
*Laget saknar hjärta
*Panik-nyförvärven(ej Piros) håller knappt allsvensk klass.
*Baksmällan ekonomiskt blir inte kul
*Johan S & Kirill får spela(hallååå!!)
*Laget saknar helt självförtroende
*Ledningen verkar handlingsförlamad
*Publiken sviker(..men är det konstigt??)
*Spelglädjen är borta
*Laget saknar ledare
*mm mm mm

Var ska detta sluta? Jag vill inte tänka på det..

Ambroo: Klart jag gör men rädda denna säsong och sedan får man ta itu med resten.

Tack Vi behövde detta

Vad förbannat orättvist hockeyskithelveteslivet kan vara många gånger, man är helt j-la tom inombords. Fyfaan vad jag lider med laget som annars gör en ganska godkänd match mot ett helsopigt FBK. Andra perren lika värdelös som man är van vid, annars så gick det väl att se på skiten.

Jajustja, Rönnmark, tänker inte skriva mer för då kommer en stor mängd osmakliga små elaka ord att hamna i gb:n.

Nepp, nu förbereder vi oss för en underbar kvalserie tillsammans med MoDo och de allsvenska lagen, men först så ger vi Challe en stor fet känga bakiröva.

Annars då, orka?

RTS: För att det är en ytterst relevant jämförelse.
Alla kan inte avgå, det skulle bli kaos. Förstår ju till och med en femåring...

Laken: På vilket sätt försvarar det att han missat sitt sjunde öppna mål denna säsong?

« · 1223888 · »