1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582461 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

1420580 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
mikenomad: Ja nånting har ju hänt iaf då han har bäst +- i HV och näst bäst i hela serien. Han hade ju näst sämst ifjol hos oss.

Kan ju även tillägga att den som har bäst i hela serien är Tomas Skogs hehe

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
mikenomad: K-L-O-C-K-R-E-N-T
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Bragd-Birger: Nja...det är väl mer så här; i HV har man fattat galoppen. Hur tragiskt det än må vara så är många hockeyspelare bortskämda snorungar som man inte kan lita på. Detta har HV insett och accepterat och ger följdaktligen inte dessa slynglar utrymme att fuska i samma utsträckning som i Timrå. I Timrå ser man upp till stjärnorna, är tacksam att de valt att spela för klubben och behandlar dem som respektabla, vuxna människor. Oerhört naivt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
mikenomad: Dessutom antog man felaktigt att han inte var ett fetto.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Ja jag gjorde det inte iaf. Det skäms jag inte för att erkänna. Icke desto mindre gläds jag oerhört med honom för att han visar mig och alla andra som dömt ut honom att han håller ff. Big time! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
KORITFW: Aaassååå shiiiit det glömde jag ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Ambroo: Såg att Kolan varit i farten igen och passat på att delge hur svårt han hade det hos oss. Han säger bl.a. att det sköna med att lira i HV är att de ledande spelarna är de som tar tag i saker och ting.

Håller med honom till fullo och det är väl ett av Timrås problem, att våra diton inte gör detta. Samtidigt kan man konstatera att Kolan själv inte ser sig som en av dessa och det tyder kanske på en del självinsikt. Han ges iaf garanterat bättre förutsättningar i HV att hitta sin rätta roll.

Till Timrå värvades han med topplön och jätteförväntningar till att vara nåt han verkligen inte är, dvs en ledare och stjärna....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Jag är väl ändå den som allra mest velat skeda med Jonte?

Gillar dessa rader från HSv:

"- Sådan känsla som det var idag, hela taket lyfte när det var slut av jublet. Det var som en sten lyftes, nästan så att jag ville gråta. Nu ska vi få njuta av det här. Det känns som att hela Timrå behövde det här, säger Hedström."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: men guu jag då'

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

ÖstrandsNisse: Inte utan att det känns som att satsningen på Bagarn och Hagos ser ut att landa i en redig flopp både sportsligt och ekonomiskt. Jag kan förstå tanken att värva dom som någon form av kulturbärare, istället för Lander och Erixon, efter deras tidigare insatser i klubben och det är väl fullt möjligt att dessa bidrar med detta vid sidan av isen. På isen är det däremot allt som oftast nattsvart från dessa två och den som ensam går i bräschen, av de återvändande, är Jonte Hedström. Utan att veta vad som händer i omklädningsrummet så borde man kunnat hitta likvärdiga spelare för betydligt billigare peng i Allsvenskan.

En sån som Oscar Johansson, kapten i IFSH förresten, skulle antagligen krigat sig blodig över en chans i ES med moderklubben. Nu är han ju inte center men som kulturbärare tror jag han fungerat bättre än både Hagos och Bagarn.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Oh helt kanon precis som Haddock.

Grymt bra, det var värt att missa matchen. Vi vann ju dessutom.

Fast jag tror nog IOGT kommer att gå i taket. Jag väntar bara på de första artiklarna i pressen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Och jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Johnny Bravo: Jojo! :-).

Hur var Tintin då förresten...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Kanske ska hänvisa till några av mina inlägg? :)

Glöm inte Skarin heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
RubinCarter: Håller med dig! Det var fanimej bara Uno, Du och jag som trodde på Jonte då!
Trodde inte du kom ihåg det :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
ÖstrandsNisse:

In med Brendl och Niinima så är KS lågt borta. Kan man spela som igår få dessa pjäser så tror jag att man skulle lyfta rejält!! Brendl och Vampen skulle göra succe och Niinima skottar från blå, speciellt i PP. Men oxå en spelskicklig back i försvarszon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: Har också tänkt på detta att H saknar han balansförmåga
el också lägger hans sig ner för att han inte hinner med i svängarna när han stannar o gång på gång försöker låsa fast pucken vid sargen o stå stilla där o bara klämma puck
tills motsåndaren får loss den o hunnit 10 meter innan han kravlat sig upp känns konstigt att det upprepas om o om igen jag hoppas han tänker snart att nu får jag sluta att ställa mig vid sargen hela tiden för där görs heller inga mål..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon:Tragisk människa. Han har vi nytta av i tre år till. Jippy, eller nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
ÖstrandsNisse: Ja varför lägger sig Hagos hela tiden för? Trodde det bara var jag som tyckte det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

RubinCarter:För att förklara:

Det börjar bra, sedan blir det "nja" för att senare övergå till "okej". På slutet är det världsklass.

Natti.

www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM&feature=related

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
ÖstrandsNisse: TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMRÅ IK!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
RubinCarter: Vi vann ikväll, vi har förlorat på övertid i de två senaste matcherna (bortsett från kvällens), vi torskade matcherna innan dess med uddamålet, samt förlorat i förlängning i matcherna (2) före det. Laget är på rätt väg. Ber om ursäkt om jag menat något annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
ÖstrandsNisse:
"Granath gör det bra. Laget börjar hitta rätt, vi har inte förlorat efter full tid de senaste tre matcherna. Före det har vi tre uddamålsförluster"

Nej, vi har två udda, den tredje var i OT och den innan den var också OT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

Olle: Jag tycker att Jonathan ska få fortsätta jobba med sin hockey. Det känns onödigt att utsätta honom för onödigt mycket påverkan av yttre faktorer. En kaptensbindel kan lika gärna sänka hans nivå. Jonte trivs i sin roll där ingen har särskilt höga förväntningar på honom och jag tror att också han trivs ypperligt med det. Jonathan kan bli ovärderlig i ett längre perspektiv.

Granath gör det bra. Laget börjar hitta rätt, vi har inte förlorat efter full tid de senaste tre matcherna. Före det har vi tre uddamålsförluster. Det är inte så jävligt som alla föreställer sig, eller vill tro.

Jag ger gärna Granath mer tid, jag vill inte se Jonte som kapten och vill dessutom att herrar Andersson och Hagos börjar visa lite. Men först måste Hagos slipa skridskorna. Nu beter han sig som en fjolla. Ramlar i varenda situation.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Olle: får fan en tår i ögat nör du nämner Jonte som kapten, han är som en saga, han är den där goa jävla sköna snubben, den fula lilla ankungen. klarade inte av challe och hamnade på villospår, får chans i timrå igen och gör det med succe!!

Jag blir glad när TIK gör mål men det finns ingen som gör mig lika glad som när jonte gör mål, fyfan vilken skön lirare!!

JONTE FOR PRESIDENT!!!

så jävla skönt att jag, Icon och Uno har stöttat denna spelare och trott på honom från start, vi visste att han skulle tillföra TIK något!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
ÖstrandsNisse: När Hedström spelar som han gör just nu så kan man tycka att Granath borde passa över den där kaptensbindeln illa kvickt. Snacka om ett föredöme och en kämpe! Laget behöver energi och någon som visar framfötterna, vem vore bättre än jonte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

Allt bara kretsar kring pengar i dagens hockey. Spelare är smarta, väntar in och slår till. Pengar, pengar, pengar. Annat är det med Jonathan Hedström. Allvarligt alltså. Den killen känner verkligen för Timrå IK, han känner för föreningen som gav honom möjlighet att fortsätta klättra i sin karriärsstege, som på sin väg misslyckades inte bara en gång utan två och tre, tog nya tag och till sist gavs möjligheten att gå från division ett spel i Asplöven (samma liga som Kovland för övrigt) till Timrå IK och i de senaste matcherna varit dominant. Det här är en jävla fin kille som vi bör ge vår respekt till. Lika mycket som han ger det till oss.

Jag tänker inte hylla lagets insats ikväll mer än att jag konstaterar att det här laget är på rätt väg. Men på en skör tråd som när som helst går av. Den otur som grinat laget i ansiktet i en rad av matcher byttes ut mot flyt och puckar som studsade rätt väg. Det behövs så lite.

Jag sticker ut hakan och påstår att det fanns kring 2600-2700 fysiska personer i arenan ikväll. Fler kan det inte ha varit, trots 4008 personer på tavlan. Vi som befann oss i arenan bjöds på god underhållning, för kaffepengar...i kväll såg det bra ut, tro mig.

I övrigt finns det en del att slipa på. Vad hade hänt om Riddarn släppt en puck mellan benen där i slutet? Hedin är vår sämsta back, antagligen ett av de sämre som spelat i en Timrå-tröja. Bagarn är en besvikelse och Hagos på tre år ger kalla kårar. 

Kvällens höjdpunkt är helt klart Jonathan Hedström. Han är så spelsmart, så "mogen" i sitt spel. Han är dominant när han spelar så här.

Nu är det bara att be på sina "bara" att vi fortsätter jobba. Då kan det gå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: "Personligen så ger jag den här värvningen till Nubben för det var han som ringde och frågade enligt tidningarna."

och enligt jonte själv, när dom intervjua han uppe i Luleå sa han typ "när Nubben ringe och fråga så tvekade jag aldrig"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Det har du rätt i..... hoppas Nubben tar ett snack med Jonte om förlängning..... visst, klubben har inte råd med den lön han hade senast men nog tusan är han värd mer än dom 35 papp i månaden han kvitterar ut nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
RubinCarter: Hatten av för ditt engagemang. Sånt behövs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Kattgubben: om det behövs så ja, ska folk som har ideer dissas så ska det fan till ett "krig". Dom har börjat köra "nya klacken" och det är min jävla skyldighet att joina dom nu när möjligheten finns!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
RubinCarter: Är det revolution på gång? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
RubinCarter: nästa gång när jag åker upp till Timrå vet jag iaf vart jag ska stå, i den nya klacken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Ni vid ventilationsröret, ta med egen trumma och banka utavheövete och sjung era nya ramsor, kasta trumpinnarna i huvet på sektdelen och kör erat race!!!

Ni får inte ge upp, ni har allt och flera andras stöd gör det till en verklighet och förnya skitklacken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
BlackBay: Framför allt så visar han hela tiden hur kul det är att få möjligheten att spela på den här nivån. När andra hänger med huvudet så ser han möjligheter. Det behövs!

Personligen så ger jag den här värvningen till Nubben för det var han som ringde och frågade enligt tidningarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Är ¨så makalöst skönt att Jonte är tillbaka i samma form som i sina fornstora dar..... nästan bättre till o med.... kan du göra nån enstaka grej rätt som sportchef Linkan så förläng men honom så fort du kan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Raggaren Putte: En back som kostat 25 papp i månaden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Kerstin_k: Jag hävdar att inget av poängen den här veckan tagits utan Hedström. Jo kanske poängen mot AIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Det enda som är säkert är att det fortfarande garanterat hade legat sist i serien.

Min motfråga är: Vart hade laget varit om Jonte var en back på samma spelmässiga nivå som nu och samtidigt visat den här karaktären?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Enkelt svar: lite sämre karaktär helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Svårt att inte ligga sämre till än sist för tillfället. :)
Karaktärsmässigt eller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
HALLÅ! LYFTER DEN VIKTIGASTE FRÅGAN IGEN. VART HADE DET HÄR LAGET VARIT KARAKTÄRSMÄSSIGT OM INTE JONTE HEDSTRÖM FUNNITS I LAGET?

Sevc känns ju i dagsläget helt ointressant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Var är Uno??
Jag vill ge han en cyberkram..... när det gäller Jonte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Rooster23: Att 3p kan förgylla ens kväll så mycket:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Har vi ställt oss frågan vart lagets karaktär varit efter den här säsongsinledningen varit utan Jonathan Hedström?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Frella: Samtidigt är enda skälet till att det känns som skitsamma tack vare att vi bara fick ett BP under matchen. Hade vi dragit på oss fler och spelat BP som på slutet hade vi inte heller vunnit matchen. Här finns oändligt mycket att förbättra för i längden kommer vi inte att stanna på 1 eller 2 BP per match.

I övrigt är det bara att hålla med. Vi har inte ett lag som är särskilt bra på att ligga i rätt positioner och styra spelet. Vi är snarare skitdåliga på det. Så vår chans är att spela med fart, check och brunk och hålla spelet så långt borta från egen zon som möjligt så länge som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Timrå Icon: "Jonathan Hedström 5
- Isens stora gigant! Han är först på pucken längst upp och först på pucken längst ner. Han var totalt dominant i flera byten, främst i andra perioden. Han fick sedan avgöra i tom kasse och jubla ihop med klacken. President!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Frella: Vilket mål är viktigast egentligen? GWG eller det avgörande? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
Frella: Jonte var grym!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29

T T: Tycker vi uppträder mer stabilt i egen zon nu när vi de senaste matcherna börjat spela mer likt juniorhockey med fart in i alla situationer, offensivt som defensivt. Att BP är fortsatt sorgligt känns som skitsamma när vi äntligen lyckas vinna hemma.

Hedström närmast femstjärnig idag, kul att det är han som får sätta avgörande pucken också. Önerud, Boyce och Friberg stod för frenetiskt arbete och det kändes minst farligt bakåt när den formationen var inne.

Kommentera

1420580 · »