1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582183 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2006-11-04

« · 781090 Till forumet


Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Undras hur revanchsugna HV är på lördag efter sista perren-raset mot TIK förra mötet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
mikenomad: Undra hur pass mycket frånvaron av skadade spelare i vårt led kommer att spela in. Spännande att se hur omflyttningen i kedjorna kommer att se ut. Undra vem som får förtroendet i förstalinen. Österholm, får han fortsatt förtroende? Några förändringar får vi garanterat se.

Jag tror personligen att HV är ganska sugen att nypa poängen här. Dels för att det är något av en seriefinal, dels för att vi leder serien och alla vill slå oss och sist, men inte minst, för att vi körde över dem borta i sista perioden. Helt klart en tuff och svår match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kerstin_k: Tror TIK går på knogarna och avslutar snyggt inför uppehållet med en ny trea hemma! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Matchen sitter forfarande kvar på näthinnan den 9/10 i Jönköping...
men nu drar vi ur proppen direkt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
SMÅLAND: Ja, i morrn ger vi inget handikapp i form av några mål i baken inledningsvis...väl..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Visst finns det stora förhoppningar om att Henrik Österholm får fortsatt förtroende i morgon. Men jag tror även att framförallt Alex Larsson kliver in i hetluften. Å andra sidan har bobcats match nu och på söndag, så chansen är väl kanske inte så stor. Men..... Jag ville bara skriva något.

Robban var ett osäkert kort igår, därav Österholm in i laget. Nu lirade ju Robban ändå och lär väl göra det även i morgon.

Hur som hafver blir uppställningen mycket intressant. Det enda vi vet säkert är att Johan "5+" Backlund står i kassen och att det är ett toppmöte av hög klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Skarin: Någon som läst pappersutgåvan av Expressen?

Löpsedeln skrek ut "Timrå tar hjälp av Sundsvall i spelarkrisen".. typ.

Hittar inget om detta på internet
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif:
Expressen duger ju knappt till att göra upp en eld på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Per HApps: Därför jag inte ville lägga mina slantar på att köpa pappersutgåvan .. men de har inte en rad om det på internet såvitt jag kan se heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif:
Kan vara en anka, för det är ganska tyst om saken på bobcats gb, hade det varit ett faktum hade det varit en jäkla liv ;=
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif: Det stod inget speciellt. Bara om skadorna vi fick och att vi eventuellt måste låna från Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Red-line: Du ser.. att vi eventuellt måste låna.. uppförstorat? njae..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif: Det handlade mer om träningsförhållanden under uppehållet än om matchen imorgon. Faktum är att tio ordinarie spelare kan vara borta då, och Timrå måste ta upp juniorer och låna av Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif: Var det löpet eller förstasidan? Butikerna har numer en möjlighet att få unika löp om man så vill. Det kan ju vara något sådant?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Lillkenta har talat
-Per Hallin testas matchdagen

Lägg nu in i aftonbönen en önskan om Pelles tillfrisknande
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Hmm..Varnig..Nu är "hon" inloggad igen..Ni vet.."Hon" från norr..

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
gud: Du behöver inte varna. Om de dina hade förmåga att tänka till lite mer, vilket andra motståndarsupportrar har, skulle det inte vara något problem. Erat stora problem är att ni aldrig kan inse att supportrar till andra lag inte älskar er ett dugg. Ni förväntar er att vara "De Gudomliga". Ska ni inte landa på allvar i ES-världen snart, nykomlingar? Smeknamn är vanliga och det ni fått är ju faktiskt ett kärleksord. Det är ju i huvudsak det som får er att tilta.

Fast jag kanske inte ska begära så mycket av i vart fall de av *piiiip* som tillhör en av Sveriges fattigaste kommuner. Invånarnas kapacitet bidrar säkerligen till att kommunen är fattig då Sundsvall ligger nästgårds och de som vill jobba konkurrerar med Sönnschvallingarna på lika villkor, så är de kompetenta nog får de jobb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan:
Skål på dig själv gumman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan:

Timråsupportrarna tog emot oss i Eon i lördags med öppna armar och va trevliga och bjöd på öl m.m Tror inte man skall dra alla supportrar över en kam. Jag gillar alla lags supportrar oavsett lagtillhörighet om de accepteratr oss.

Däremot finns det klickar i varje lags Fans som kan göra ur för sig det har vi sett i tex Linköping.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

Kickan:

Efter detta allt detta hat och smeknamn och skit du har spytt ut mot oss som håller på just nu Sveriges klart bästa lag så många gånger och år..

Så känns det mycket bra att döpa om dig med tanke på ditt sätt att vara mot folk härinne..

Och med tanke på mitt ÖDMJUKA nicknamn så är det skönt att förkunna att ditt nya nick är Drickan from nu..

Tack för tipset P H

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
gud: Passar väl rätt bra när hon till och med sluddrar när hon skriver...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
mattias - 74: Egentligen är det ganska enkelt, man ska behandla andra som man vill bli bemött själv. Spy galla inger inte respekt, däremot vara trevlig och glad kommer man mycket längre med. Det är det jag gillar med hockeykulturen.

Respect!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
gud: Det var ju iofs ett sällsynt dåligt val eftersom jag öht inte druckit någon alkohol på sju månader. Jag ska ha en liten snart.

Det jag skrivit är väl inget uttryck för hat? Möjligen hat mot de av era supportrar som är mer enögda än jag trodde var möjligt, men inte i övrigt. Erat smeknamn är väl övrigt inte på något sätt kränkande, det är ju ett kärleksord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Man kan ju säga att Du varierar dig iallafall Du spyr alltid galla över Tik..men Du gör det "växelvis"..Luleå HS...Skellefteå HS.. Tik Hs och sedan tillbaka i samma runda igen .. och igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Ja, nu är det väl tur att merparten av de lite mer frekventa besökarna i den här gästboken redan har insett att det inte är någon idé att ta vare sig dig eller det du skriver på så mycket allvar. Nej, det blir ju inte lönt i längden att försöka med det. Du får ha din lilla stund här utan att någon bryr sig så mycket. Något av ett kvartssamtal där du får chans att göra upp med dina egna demoner med jämna mellanrum. Du verkar behöva det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Skiter väl fullständigt om andra hatar oss. Det gör det ju bara ännu mer roligt att pissa på dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
htikare: Det gör jag ju egentligen inte. Det är supportrarna jag har synpunkter på, och inte laget. Dessutom uppfattar ni allt som inte är extrempositivt till eran fördel som kritik. Lär er hur det funkar i finrummet så kanske även ni kan bli drägliga att umgås med. Ni har inte nått dit riktigt än.

Schtaan och Luggen grejade det rätt snabbt. Betyder det att ni är VÄLDIGT annorlunda jämfört med resten av landet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Ditt älskade schtaan har inte ens personal i sin arena som kan hantera bortasupportrar
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: jag tror nog att folk är ganska lika i alla delar av sverige oavsett vad du tycker. Är man ödmjuk så får man respekt, är man inte det så kan förväntas ingen respekt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Är f---a ett kärleksord? Åh fan! Det var en nyhet! Är Kärringarna ett bra ordval? Näe!

Vill man vara snäll så kallar man oss Gläfsers eller Käringarna - det är någonting helt annat det!

Vem fan tror du att du är egentligen som har rätt att spya galla på andra lags supportrar och deras favoritlag medan du går i taket för minsta häcklande av ditt älskade Luleå?

Skall man raljera på det där sättet som du gör skall man fanimej kunna ta skit också.

Var inte så förbannat naiv och tro allting gott om ditt förbannade lag!
Var lite nykter i dina lkommentarer och TA AVSTÅND EN ENDA JÄVLA GÅNG FRÅN VAD DINA GULLUNGAR GÖR!

Men så mycket karaktär har du väl inte?!

Jag kan åtminstome även banna mina egna! Det har Du desto svårare för.

Men sitt i din glaskupa du och se världen på ditt egna subjektiva vis men räkna inte med några sympatier från oss!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Dream Team: Alla supportrar till andra lag anser ju iofs att den här gästboken är ett skämt och uppenbarligen kommer den att fortsätta vara det. Klubben för inavlades inbördes beundran.

Raderas detta är det bevisat att det jag nyss skrev är sanningen. Ni *piiiip*-supportrar har postat EXTREMT mycket skit på MooDooplanket. Det mesta står kvar även om det bara är bajs eftersom deras moderatorer inte kräver att man kallar MooDoo för "De Gudomliga" och tycker att de är bäst i alla avseenden, vilket kräver när det gäller Fi... *piiiip*.

Internet har nog aldrig tidigare skådat några som er. Kan ni bara inse att det finns folk, väldigt mycket folk, som håller på andra öän er så kan det säkert ordna sig. Annars inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
250kg kärlek: Det var löpet .. Som jag såg i flera olika butiker, fanns den även i din ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: "*piiiip*."-er du mkt nu å?? Jag e inte bitter, jag frys int. jag tyck int om hedström. Schtaan är dä bästa....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Du skrev väl det där inlägget till dig själv? Alltså, fel adress. Till skillnad från er går jag aldrig in på motståndarplanket och hånar någon som nyss förlorat. Jag anser att alla skall få sörja ifred - fast det gör ju inte ni *piiip".

Läser du läxan ordentligt så ska du nog se att "Kärring" faktiskt är ett kärleksord.

Jag är inloggad relativt sällan och går sällan "i taket". Jag käftar främst emot er "piiiip" eftersom ni är dom som dyker upp och trackar i våran gästbok liksom på andra ställen om någon uttrycker att inte allt ni gör är rätt. Ni är verkligen riktiga *piiiip*.

Vad ska jag ta avstånd från? Berätta vem som betett sig som eran gullunge sjökan gjorde så ska jag förklara. Annars är vi väl mest fairplay i ES. Hur är det för eran del? Inte lika bra väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Du har lätt för att slänga skit på andra men hoppar högt om de slänger tillbaka. När du kallade oss för diverse skitnamn och jag kallade Luleå för "Surleo" då gick du i taket och jag skrattade gott.
Men ändå tycker jag att det är kul och har väl lite saknat dina beska kommentarer. Med andra ord det skall vara högt i tak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Hånar? När har jag hånat er? Jag gratulerade er till poängen! Jag kommenterade situationen och matchen-i-matchen mellan Leinonen-Hahl!

Hur du får det till att håna är för mig en gåta!
Skulle aldrig falla mig in att häckla en motståndare efter en förlust.
Det kanske jag gjorde när jag var i puberteten.
Men det var bra många år sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
El Aka Ali:
Hög nivå på inläggen, ikväll ;-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04

actionleif: Vår lilla diskussion tar vi senare. Landshövdingen i Norrbottens län befinner sig på skittimrås skitforum på skithåkkysnack och håller låda. Det får mig helt ur balans.

Vi tar vårt senare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: För att förtydliga mig så menar jag givetvis att jag inte hånar motståndarna efter matcherna där Timrå avgått med segern.

Eftersom jag vet hur jävla ont det gör att förlora så sjunker jag inte ner till en så löjligt låg nivå.

Det är på planen det avgörs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Abron: Högre nivå på spelet i Strimmahallen 21.00-22.30
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif:
Var en del skit där mé ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: "Vad ska jag ta avstånd från?"

Då får börja med dig själv. Du får försöka sluta ta dig själv på så stort allvar, känns det som. Tar du ofta med dig jobbet "hem"? Man kan lätt tro det. Ja, du verkar bära på såna oerhört frustrerande aggressioner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Finns det kvar något syre i rummet du sitter i?
Du snackar så mycket strunt så att alla lags supportrar inte tar dig på allvar. Men det visste du väl redan eftersom du skryter med att du är så smart. Nåväl, jag tycker att det är rätt kul att munhuggas en en "hugg och slå" tant. Det enda jag funderar på är: finns du i verkligheten eller är du en seriefigur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
actionleif:
Fa,, du skulle ju haft match-straff, blodvite å allt.... Rena rama AHL....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
wap.hockeysnack.com
heja kickan. dina monument over internettrollens hockeydrottning ska sparas och minnas lange, lange.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Jag tycker att du först och främst väldigt snart bör sluta upp med att dra alla över samma kam. Alla människor är inte hjärtlösa.

"Jag anser att alla skall få sörja ifred - fast det gör ju inte ni *piiip*."


Lite ödmjukhet från din sida skulle inte heller sitta fel.

"Vad ska jag ta avstånd från? Berätta vem som betett sig som eran gullunge sjökan gjorde så ska jag förklara. Annars är vi väl mest fairplay i ES. Hur är det för eran del? Inte lika bra väl?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Just du har aldrig hånat, men en hel del andra. Vissa, som en av dina på HS nästående, har till och med raderats hos oss, vilket kräver betydligt mer än att raderas hos er.

I övrigt kan du ju bara läsa svaren på förklaringen att jag inte håller er högst och räkna ut hur pass positiva ni *piiiip* i allmänhet är till att det överhuvudtaget finns supportrar till andra lag. Endel av det som skrivits av er genom åren som svar på inlägg som bara konstaterat faktum är på den nivån att det skulle vara åtalbart, fast det står kvar här om det skrivits av en *piiiip*. Om däremot någon som håller på ett annat lag påtalar att ni inte är ofelbara raderas det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan:
Bandy tjej, visst är du det ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
-Gurra-: Jag drar inte alla över en kam heller. Jag har för någon dag sedan på forum exemplierat *piiip*-supportrar som jag tycker om väldans mycket och som aldrig beter sig som *piiiip*-supportrarna i gemen.

Vissa av er är faktiskt mina favvomotståndarsupportrar, om än väldigt många verkar vara kompletta idioter. Dessutom är ni faktiskt mitt andralag fortfarande, trots att majoriteten av supportrarna verkar vara idioter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Abron: Inte mer än såtillvida att ett ex är bandymålkung (och hans farsa fortfarande regerande bandymålkung i Finland) och jag har endel killkompisar som är bandyspelare. Annars föredrar jag hockey framför bandy men kollar bandy ibland í brist på annat och jag har möjlighet till det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan:
Jag hade det för mig att du nått finger me´ i den sporten åsså...
Kommentera

« · 781090