1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581120 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2012-11-20

1536071 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
superfalle: Ja jo visst var det så. Som tur var så var man lite spritbedövad igår så då sket man i allt som tur var
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

Vad beträffar Erixon och Söderström bör man överväga att cementera/svetsa fast dessa sävliga och improduktiva herrar på bänken i nästkommande tillställning. 

Wedin visar dock med sin exemplariska initiativförmåga och respektingivande attityd att han förtjänar istid. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Jag tror det kommer att lossna för Wedin rejält när det väl kommer ett mål för honom. Han ser riktigt bra ut, mer speltid på han
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

Belli i mål mot LHC, Sebbe o Crippe med mindre speltid framöver ala Luoma.

Mer speltid åt 11 och 27.

58 och 13 måste vakna till och inte bara stirra puck i egen zon.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
söder över: glömde en grej... På deras 2-1 dräller vi med pucken på offensiv blå... Inte ok mot någon motståndare... Definitivt inte håve...
Surt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle: yepp. Tillsammans med brynäs torsken i läkerolen va de här årets tyngsta torsk . Individuella makalösa misstag och kollektiv kollaps i sista perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: Nu är ju jag rätt så packad men jag håller med dig
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: jag har aldrig påstått att vi är "dödsdömda". Jag tycker att vi fortfarande presterar över förväntan, sett till säsongen som helhet. Däremot tror jag att vi är riktigt farligt ute om vi gör det till en vana att förlora på det här sättet. Lagen över oss är inte så mycket bättre och lagen under oss är inte så mycket sämre.

Jag tycker att det är sällan man förlorar på det här sättet i år, det liknade mer det vi presterade förra säsongen. Jag rankar den här förlusten som säsongens tyngsta, utan tvivel, och det är av den enkla anledningen att vi låter ett sämre presterande lag pissa på oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle: Det var verkligen ingen snygg eller hedersam förlust. Men vi kommer att förlora på det här sättet igen. Och vi har förlorat på det här sättet väldigt många gånger förut.
Det jag inte håller med dig om är att vi är så dödsdömda som du målar upp.
Jag tror att vi överlever såna hör förluster när vi sammanfattar den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
På 1-1 målet kan man undra vad sterner och bäckström sysslar med... Sterner är nära krog och måste ta bort honom medans bäckström täcker upp framför målet. När man inte gör något utav huvudtaget går det som det gick.

På deras 1-2 mål så tycker jag att lundström säljer sig för billigt...

3-3 målet är juh helt skruvat kasst vad ihelvete håller carlsson på med? Sover han? Är det svininfluensa vaccinet som spökar? Jag tror aldrig jag sett någon stirra på en puck så jävla intensivt någonsin! Förväntade han sig att han med sina burningsuperhockeyeyes förmå johan davidsson att plötsligt spela hem pucken till egen målvakt? Sämre nivå än fukking skridskoskola för spermier! Om carlsson använt sin jävla nacke till att hitta sin Gubbe isst så hade nilsson varit plockpotatis. Men då hade väl davidsson hissat i första krysset isst...

Eftersom ( 3-4 ) Lundström gör sin sämsta jävla match någonsin för Timrå ik. Lååååmas skott var juh verkligen otagbart... Not!

3-5 är helt enkelt enkelt bara så jävl rättvist! Vi förvaltar 2 st pp på det uslast tänkbara sättet...

Jag tycker att hv gör en bra borta match där deras spelar rör på sig fint och ger sina backar enkla o bra alternativ att spela på så vi inte riktigt
får fast dom med forechecking...

Utom wedin då som är en av väldigt få spelare i dag som kämpar arslet av sig för att göra skillnad på isen... Erixon är den sista spelare som skall ha puck i uppbyggnadsfasen av ett pp... fan vet om inte dahlrot är snabbare... Jag vill helst bara se rhodin eller a larsson som pucktransportörer om man inte skall spela sig in... Hedström verkade bekväm i sin lördags match och verkade vara kvar i omklädningsrummet o kika på tollefsens blodvite för på isen såg det mer ut som fjolårets 71a befann sig...
Chrippe -- ........ Ja.... Nää.

Robinson? Vad hände? Träningsärk?

Är Önegud så jävla håvekär att han medvetet åker o gömmer sig mot dem? Han var kass mot dom i jönköping o ännu sämre nu hemma i eon...

Sedan skickar jag en fet känga till ledarna med som inte lyckas få ordning på spelarna när dom gör fel... Hv såg till att alltid hålla minst en back djupt i egen zon för att fiska upp våra kassa dumpar i kortsargen... Jag såg hur vi blev sönderlästa redan i andra perioden men någon plan b fanns inte...

Detta spel är ett säkert sätt att förlora lite publik på...

Nu vill jag se att Monten stridh o ante måste jämna ut lagets prestationer... Dessa djupdykningar i standard som man gjort efter karjala håller inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Timrå Icon: själv kräver jag oerhört mycket mer än jag fick i tredje perioden . Dom torskade inte pga att hv var bra . Då hade de varit en vanlig förlust , den här kändes fördjävlig
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Patrick Polly: Du tyckte Hivs inställning var klass?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: Ja visst är det så. Jag kan inte klandra grabbarna för en förlust mot Sveriges i särklass bästa lag.
De har så många oerhört individuellt bra spelare som de också får ihop till ett fungerande kollektiv.
Det bara kryllar ju av landslagsspelare där.
Nä det är orättvist att kräva mer av oss mot dem.
Däremot kan man kräva mer av våra mest erfarna spelare
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

hubbenorlen: Det är också klasskillnad på inställning.

Timrå är inte taggade, det är oförsvarligt!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Timrå Icon: Det är så stor klasskillnad på HV och TIK. Och det märks när respektive lag anfaller. Vi får slita som svin för att ens komma nära målet, medan HV spelar sig in lite lättsamt och skapar målchanser på i stort sett ingenting.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

hubbenorlen: Jag skrev "oundvikligen" eftersom vi redan gjort det. Det är klart att det går upp och ner men är det något man inte har råd med som "lindansarlag" så är det att ge bort poäng. HV71 är förmodligen seriens bästa lag när vi summerar säsongen men vi är inte så mycket sämre att vi i grund och botten är chanslösa. Just därför tycker jag att det är oerhört beklämmande att se laget lägga sig ner och självdö. I Jönköping senast var inte inte ens med på banan. Vi blev inte utskåpade men vi var ganska chanslösa. Efter två perioder i den här matchen så såg det ut som att man verkligen hade gjort läxan men sen faller man ihop som ett korthus. Sånt skapar iaf irritation hos mig oavsett om man spelar mot ett topplag eller ett bottenlag.

Det handlar om överlevnad i år. Visst kan vi räkna med att förlora en del matcher mot skickligare motstånd, det visste vi på förhand. Däremot tycker jag att det är fel att luta sig tillbaka och säga "det är lugnt, det är inte dom här matcherna vi behöver vinna". Det är för fan överlevnad, vi måste kriga om alla poäng som vi bara kan! Vissa slet som djur i 60 minuter där ute och vad fick dom för det? En massa blåmärken och 0 poäng med sig när matchen var slut. Jag hoppas att en kille som Wedin verkligen blir belönad med speltid för sin insats ikväll, han sliter själv för tre spelare medan rutinerade spelare glider bredvid och tittar på.

Nä ikväll förlorar vi mot ett lag som ärligt talat ställde ut skridskorna. Dom slarvade, dom tog en hel massa onödiga utvisningar och dom sköt fösare från blå som gick rakt in. HV71 garvar sig igenom den här matchen och det tycker jag är förnedrande. Vi kan bättre.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
fredriko74:Vi kanske skulle ta och göra gemensam sak här och i Brynäsboken och slänga ut våra TV-apparater
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: Jag satt i matchvärdslogen och föreslog Anton Wedin till Timrås bäste.
Han slet och bidrog. Bra jobbat!
Surt att vi inte fick med oss en pinne. Bara att konstatera att HV var farliga så fort de kom över blå. De spelade ut oss i hörnen precis som Ante sa att vi skulle försöka få dem att göra.
Jaja. Vi stod upp bra ändå
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Blizzard: Ja, idag var det inte långt ifrån att tv´n skulle åka ut där i sista perioden. Varför ser man rädda / håglösa ut? HV är ett lag som alla andra , förutom att man har en bra trend och ligger i toppen. Men för f-n våga gå in och kör, man ser bitvis rädd lr har för stor respekt för motståndaren. Kände efter 3-3 målet att det inte skulle gå. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
erathoo: rättelse, Nordgren -3 ikväll
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

Olle: Behöver och behöver. Det vet vi ju inte förrän vi sammanfattar säsongen. Vi har tagit poäng av förmodade topplag som FBK, SAIK, LHC och Luleå. Och vi har tappat mot bottenlag. Men vi har samtidigt förlorat mot topplag och vunnit mot bottenlag.
Vi förlorar ibland och vinner ibland. Ibland spelar vi bra ibland spelar vi dåligt. Vi blandar och ger. Som de flesta andra lag i den här serien.
Jag känner mig inte särskilt orolig.
Och att vi "oundvikligen kommer att att stå för bleka insatser även mot bottenlagen", är ju bara ett antagande från din sida.

Vi är inte avhängda. Vi har ett grundspel som funnkar för det mesta.
Det räcker för mig i dagsläget.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Sebastian Erixon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
erathoo: LHC, VLH, FHC, Modo. våra fyra kommande matcher, 3 av lagen är runt oss, dags att börja visa lite jävla rätt inställning igen nu! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle: nästa match måste dom upp i intensitet. Hela matchen var i nån jädra otakt, så fort dom fick energi så studsa skiten tillbaka i fejjan, med alltför enkla mål, slarv och usla domslut. Lundström kom aldrig in i matchen heller....det man måste fatta är att man inte kan förvänta sig utdelning som mot fbk i lördags, och i synnerhet inte om man slarvar och inte jobbar. Sen måste jag kritisera Nordgren lite, han måste sluta jiddra i egen zon, -2 ikväll på honom va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Skrämmande hur vi är från match till match, det är skillnad om man har ett lag som på papperet är bra, då kan inställning ibland svaja och det får man "räkna med"på lag som ligger på övre halvan. 

Men en enda uppgiften spelarna i TIK har är att kämpa och vara nogranna, DET kan man förfan inte göra så jävla upp och ner som oss, hur jävla svårt ska det vara att ha skallen på plats när det är match, dom har en jävla uppgift!!!!

Fyfan om det ska fortsätta såhär, 3-1 mot FBK riktigt fint spel totalt jävla under isen idag. Det är skrämmande! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Patrick Polly: japp, håller med.....trots 2 mål i PP :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Och de finns mycket pengar att tjäna på spel på brynäs matcher . Gynnar de timrå att dom vinner så torskar dom 100 av 100
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: Men nog måste väl även du känna att vi behöver ta poäng i såna här matcher när vi oundvikligen kommer att stå för bleka insatser även mot bottenlagen, som tex den mot AIK senast?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle: Jag menade inte med den här matchen som utgångspunkt, utan generellt den här säsongen.
Och det får vara hur mycket skitsnack som helst enligt dig, det förändrar ändå inte att det är min åsikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
erathoo: BP var inte bra, men PP var nog det sämsta jag sett, någonsin. Och då har jag sett både Peter Gerardsson missa pucken och Peter Smedberg vägra släppa pucken i PP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Patrick Polly: visst, shit happens men det var ändå otroligt slarvigt anser jag,sen blev ju konsekvensen ganska förödande.....pga av uselt spel i BP. Tre tittar puckförare, men ingen stör honom.....mackan gör ett av säsongens enklaste mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
erathoo: Önerud is not to blame säger jag. Det är kollektivet som gör en riktigt dålig insats, med vissa få undantag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Egentligen ingen skam att förlora mot HV71 , men.......när man ändå får chansen efter 3-2 så blir, som väntat, Öneruds slarv med puck-out ganska förödande..... Just därför känns det surt ikväll.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
HV71 gör årets sämsta match å vinner ändå på bortais,säger ju allt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

hubbenorlen: Det där är skitsnack. Vi studsar tillbaka efter 1-2 och tar över matchbilden mer och mer. Vi minimerar HV's spelvändningar och tar nästan bort deras 2-1/3-2-lägen fullständigt. Vi gör en taktisk anpassning och vi ger oss själva en chans att ta 3 rättvisa poäng och sedan skiter vi ner oss fullständigt och ger bort allt. Man måste vinna såna här matcher också för AIK/Växjö/Rögle kommer inte att torska alla deras matcher mot topplagen.

Det räcker inte att BARA ta poäng mot bottenkollegorna, vi måste plocka ströpoäng i såna här matcher när vi verkligen har chansen. Istället ger vi bort poängen och det tycker jag att spelarna ska skämmas rejält för.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
och imorgon ska man behöva stå ut med glåpord från hela jobbet. speciellt ifrån en tyken djävla golfare. jag hatar hv71
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Hur i helvete kan man torska och vika ner sig mot ett Hv som gör en piss match när ska crippe bänkas ? lundström sket på sig ikväll backarna hjärndöda ingen jävla markering betyg - 10 på skiten
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
hubbenorlen: Det där är en jädra dålig svennebanan kommentar tycker jag. Vi leder för fan matchen med 3-2 inför sista perioden på hemmaplan. Då ska man äta taggtråd för att hålla den ledningen. Det gör vi inte på nått sätt!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle:Håller fullständigt med här,för dålig kvalite på Crippe upp med karln till Kovland IF..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

Vi förlorar på att vi har dålig inställning. Vi gör en bra första period, en dålig andra period och en usel tredjeperiod.

Ett lag med det material som Timrå har ska inte förlora på dålig inställning. Men vi gör det, i match efter match, inte acceptabelt!!

Inför hemmapublik ska man bannemig visa mer hjärta än vad spelarna gör idag. Wedin visar hjärta, men han är rätt ensam. Resten av lagets inställning får MV IG i betyg av mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle: Det här är trots allt inte en match som vi måste vinna, sett till sluttabellen. Och det känns ju ändå ganska att vi var ganska nära en poäng, trots att vi spelade uselt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Förslag till Montén: Låt Wedin ersätta crippe på ALLA positioner, i ALLA lägen, i ALLA skeden i match, på obestämd framtid. Upp med gubben på läktaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
The great one: Vi kanske hade förlorat ändå men domarna VÄLJER att inte ta utvisning i skedet där man yxhugger ner timråspelare 1 meter ifrån zebraäcklet, 10 sekunder innan dom gör 3-4. Sen får vi ju tre raka PP till som vi fullständigt skiter ner oss i så på det stora hela ska man inte skylla på domarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
pefr: agerandet på kvitteringen av försvaret och jockes tavla på 4-3 målet får absolut ingenting att kännas nåt djävla bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20

Fyfan, den som kämpar hårdast för att vinna är ser minst trött ut är Robinsson som spelar mest. Kanske får de andra "stjärnorna" spela för lite eller vad är felet?

Wedin var bra också...

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
För många glidare i laget som åker omkring å gömmer sig på hemmais!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Ambroo: Lyckades vi etablera ens ett par sekunders tryck i dom tre PP:na? Efter en sån här match borde spelarna tamefan gå ut och be om ursäkt, det var förskräckligt att se dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Olle:

Domarna... Det är ju för fn Timrå som inte gör sitt jobb idag. Genomusla genom hela matchen. Trodde dom att dom var kungar efter i lördags? Fattar dom inte att dom är värdelös om dom inte spelar enligt planen och inte ger 100%!?

Wedin är det enda som ska ha godkänt idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
nåja, förlust mot HV får man väl nästan räkna med, såg ju lovande ut rätt länge i alla fall och det får det ju att kännas bättre... men märkligt total soppatorsk i sista. wedin var jävligt bra i alla fall!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2012-11-20
Tre powerplay i tredje där man skiter ner sig fullständigt.
Kommentera

1536071 · »