1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580627 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20

« · 2257366 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
nectis: FBKare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Personligen tycker jag "Timrå Hej" är en riktig jävla skitlåt. Att den ens gick hem på 70-talet är helt otroligt. Under 30-40 talet hade den möjligtvis varit befogad. Jag förstår dock det nostalgiska perspektivet, men om den mot förmodan ska spelas bör det vara under något jubileum eller liknande.

Psalmen som spelas nu är dock inte mycket bättre den heller även om jag förstår tanken bakom. Otroligt dålig låt generellt på ett sportevenemang.

Publiken kunna sjunga med i introt, eller vara en del av det. I den aspekten är Razorheads TIK Power den mest överlägsna och även den låt jag tycker man ska återgå till om man inte producerar något bättre än kyrkskiten som spelas nu.

Hammarbys "Just idag är jag stark" tycker jag är ett praktexempel på något att sträva efter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
pingvin: hur fasen lägger man ut en film?
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Synct: word. Om vi förbjuder Psalmen, Nanne, Takida, Imperiet, allt melodifestivalen/idol-relaterat så kan jag satsa en hundring på att dom gör en nyinspelning på "Timrå knockar hela skiten" :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
nectis: Ja hade för mig jag hört det med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: Modoröv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: Nej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Villervalla: Är Robban Timråit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Villervalla: Takida är det enda som får mig att skämmas lite när jag säger att jag är ifrån Västernorrland. Ett bättre exempel på sell out och Mamma-rock har väl aldrig skådats i svensk musikhistoria.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Villervalla: Razorheads TIK POWER må vara gammal också men ösig och mäktig när publiken (klacken) sjunger åååååå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Rallarn: Jag tycker att man borde kolla med Robban i Takida om de kan dra ihop en rockrökare med en Timråtext. Jag tror faktiskt på en lokal produktion, gärna även en modernare version version av Timrå hej men Strimmas sång ska vara kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Förvisso också ~40 år på nacken men "Kör dig röd, kör dig död" borde väl få fart på spelare och publik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Om publiken sjunger med i Timrå hej så kommer den absolut inte bli sömnig och tråkig. Snarare sittplats/delar av ståplats som är sömnig som inte kan sjunga med.

Tänk om hela publiken sjöng med i Timrå Hej, hur mäktigt hade inte det varit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Rallarn: Både "Timrå hej" samt det där andra sega balladen som brukar vara textad på mediakuben innan nedsläpp är.ju rena sömnpillren.
Syftet med låtarna strax innan nedsläpp är ju att få igång publiken men istället hamnar man i nån flummig sjuttiotalsdimma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Jag skulle inte va emot ett fullständigt break en säsong från Thåström och Imperiet i högtalarna, bara som omväxling från dom senaste 20 åren..

Psalmen var ett välkommet nytänk (om än med uråldrig melodi), men som någon sa tidigare så föll det lite platt och nu ser man bara Svedbergs skrotplock och Thörnas miss framför sig när man hör den
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Villervalla: Det kanske skulle vara på sin plats med en modernare tolkning av Timrå hej? Nu är väl Thåström gårdare men ett sånt samarbete tror jag hade resulterat i en grym "hymn".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Otroligt skönt med vinst och 3 raka.. dessutom hållen nolla. Det måste göra susen för självförtroendet hos grabbarna!

Missade själv gårdagens match då jag satt på ett flyg till USA. Det första jag kollade när jag fick wifi var matchens resultat 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Och så skönt att slippa en psalm från 1700-talet som intro, allsång till Timrå hej var roligt men kanske inte som intro till varje match men ska vara med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
roger_sundsvall: Ja, det var en härlig seger men också otroligt viktig! 3 raka vinster betyder väldigt mycket för självförtroendet och gör att vi inte är avhängda i tabellen. Vinsten mot Brynäs och serieuppehållet gjode oss gott.

Vårt defensiva spel har blivit klart bättre.Gillar skarpt att Freddan infört korta intensiva pass på träningarna med många kampmoment. Vi är aggressivare och stressar motståndarna på ett helt annat sätt än tidigare i egen zon, täcker skott och rensar bra framför eget mål och vi har anpassat oss till det snabbare och högre SHL tempot.

Det är den förbättrade defensiven och målvaktsspelet som har lagt grunden till våra vinster med bara 3 insläppta mål på de 3 senaste matcherna!

Men även anfallspelet verkar ha lossnat; 11 mål framåt på dessa matcher och vi har ett av seriens bästa PP.

"De har haft en väldigt, väldigt giftig offensiv på sistone. De spelar en väldigt omställningsrik och finurlig hockey " (Martin Fillander (OIKs huvudtränare).

Vissa spelare som man hade stora förväntningar på börjar också komma igång som tex JJ, Erixon och Lööke vilket lovar gott för fortsättningen. Alvarez är dock en besvikelse.

Positivt är också att vår hemmastatistik ser bra ut. 11p på 9 matcher och här betyder nog publikstödet väldigt mycket; Hoppas det fortsätter så!

Lag Antal hemmamatcher Poäng

DIF 10 5
TIK 9 11
Malmö 11 11
OIK 10 12 (19p på bortaplan)
FBK 9 12
LHC 9 13
Leksand 10 14
Brynäs 10 15
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Vilken kväll igår. Kul för Giffarna också, måste varit fest i hela staden igår efter (och under) dessa matcher. Gällande Timrå IK skulle jag vilja veta vad de sysslat med under uppehållet, men det känns som det varit teambuilding med inspiration från Navy Seals eller något. Jäklar vilken skillnad på sammanhållningen i gruppen! Man stod upp för varandra, kämpade, slogs, snackade skit och skrattade tillsammans i båset.

Uppoffringen man visat upp efter uppehållet ser nästan ut som att man är beredd att dö för sina medspelare. När man för bara fyra matcher sedan nästan kunde tro att de ville ha ihjäl varandra av frustration där ute. Minns specifikt när Hanzl slog klubban stenhårt i isen när en passning från Alvarez inte satt direkt på bladet, det sände oerhört oroväckande signaler. Idag känns det som Hanzl bara hade skrattat åt något liknande tillsammans med Alvarez:

"no big deal, shit happens, nu går vi ut och målar nästa byte istället. Missar du nästa passning också får du bjuda på en bärs efter matchen, deal?"

Harmoni.

Jag fattar ingenting mer än att något extraordinärt har skett i gruppen. Det påminner om när man var barn och gick i skolan och upptäckte en ny, oväntad vänskap hos någon man tidigare inte haft något band till, eller nästintill avskytt, men efter att blivit tvungna att samarbeta i någon påtvingad lek som lärarna bestämt är man plötsligt bästa vänner, liksom.

För inte fan har spelarna blivit bättre hockeyspelare under uppehållet, de har blivit bättre vänner.

Vilket syns på isen. När man är beredda att jobba för varandra är man beredd att göra jobbet som krävs för att vara med och tävla. Äntligen har vi förstått att detta är en lagsport.

Jag är DOCK ännu inte beredd att trä på mig dumstruten (strupuslingen enligt autocorrect..) utan jag vill se detta fortgå under resten av säsongen, då ger vi det i alla fall en chans och så länge vi ger detta chansen lovar jag att dumstruten åker på även om vi hamnar i negativt kval. Så länge laget visar att de vill tävla och gör sitt bästa på isen kan man som supporter inte kräva mer och just därför är jag oerhört glad över de senaste matcherna. Inte bara för att vi vunnit, utan för att vi spelar-som-ett-lag för första gången denna säsong. Det finns hopp inför framtiden.

Och vad fan har hänt med Erixon?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Rip Kirby: Alltså vilken jävla helg i Medelpad!

Timrå IK spöar Oskarshamn och har nu 3 raka!
GIFFARNA går upp i Allsvenskan
Och P-16 vinner SM-Guld!❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
sargad: Absolut. Och som grädde på moset så vinner GIF Sundsvall guld i P-16 efter att ha spöat IFK Norrköping med 2-0 i finalen hemma på NP3 Arena alldeles nyss. Klang och jubel 👍🤗
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: Precis! Det är det här jag definierar som Timråhockey! Fullt drag, och jobba ner motståndarna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Woody: Påminner det imte lite om Lill-Kentas år, i synnerhet det första året innan vi fick ett lite mer meriterat lag? Ödmjukhet, jobba hårdare än motståndarna, högt tempo i skridskoåkningen, effektiv forchecking..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Woody: Timrå-GIF. Vilken superlördag ja.
Helt ultimat... om det inte vore för att man Unitedfan sen 70-talet. Alltid finns det nån skit att förtvina i ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
roger_sundsvall: Vilken superlördag! Alla rätt.
Med den här intensiteten och det här självförtroendet behöver vi inte frukta någon motståndare. Vilken helomvändning! Tålamod är inte så tokigt ibland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Tom Topp: Haha bra koll har han med... NOT!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: jo han gillar att komma in och håna och gärna sparka på dom som ligger! En äkta mobbare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Tom Topp: Hehe jo han Modoflopplag eller vad han har för nick varnade ju för Weises fysiska spel, varav jag kontrade med att Svensson kommer visa vart skåpet skall stå. Vi vet ju vem som fick rätt. 😎💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Vad är det, 99 poäng kvar vi kan ta? Nu kör vi }:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Jahopp, då har vi alltså plockat mer poäng på sista 3 än resten av säsongen. Det var väl inte så jäkla svårt? Jag tycker vi öser på och dubblar poängen igen på kommande 6 matcher!

Förövrigt, kanske ska klubben fortsätta med eventmatcher? Har väl gått rätt bra på sista tiden när det varit annat än vanlig match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
härlig seger igår
de liksom kuggar i... mkt bättre nu
både framåt o bakåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Jag har en fin minnesbild från igår, och det är när skägget proppar den där amerikanen! Var det Dale Weiss han hette? Skit samma, han fick kravla sig av isen iaf!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: nä visst 3 raka 3or men innan dess hade vi TOLV RAKA TORSK. Ge Hanzl en dyr och bra tjeckisk lekkamrat, så kan vi gå för 12 raka 3or (å sen vaknade jag)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Bragd-Birger: Superjinx men jag tror vi kan ha slagläge mot FBK på torsdag. Ingen räknar riktigt på allvar med oss än och FBK kan säkert komma upp med känslan att deras maskineri nu per automatik har rullat igång
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
hubbenorlen: ja, och det var imponerande hur bra man gjorde det också. Oskars fick ju liksom ingen tid eller utrymme till någonting.
Annars är det ju en klar risk att checka så pass hårt mot ett kontringslag som oskars, och ett Timrå som i oktober prövat samma typ av hög forechecking hade förmodligen straffats hårt.

Nä, något rätt verkar man onekligen gjort under uppehållet. Och en hel del sitter så klart i självförtroendet och i själva brinnet. Det var tydligt från första nedsläpp att Timrå trodde på det här, och att man skulle ge allt för varandra. Det var maxfart i åkningarna och stenhårt i närkamperna.

Somnade jävligt gött igår. Det är precis den här typen av insatser man vill ligga och veva på näthinnan medan John Blund inväntas.

Tack Timrå! Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: Timrå är inne i starkaste streaken i SHL sedan 2011 alltså och giffarna har spelat i allsvenskan vid nåt tillfälle under varje decennium sedan 50-talet. Fantastisk sportlördag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Bragd-Birger: Det var framför allt en sak jag märkte, och det var att de överbelastade Oskarshamns uppspelsfas på ett sätt de inte gjort tidigare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
ionloo: Ja, publiken jobbade på bra hela matchen 😎 Även sittplats. Stort plus att slippa dessa 👿plastklappor på läktarplats. Otroligt skön seger. Stabilt!
Oskars skämde ut sig i tredje, tur att ingen blev skadad. Domarna glömde visst pipan i domarrummet. Pinsamt!
Fortsätt med detta spel så lär vi skaka om rejält i tabellen. Röd & Vit - Hockeydynamit! ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
ionloo: Oskars hade inte en suck ikväll, satan vad vi manglade ner dem. För alltid rött och vitt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Nu jäklar är vi på GÅNG! Fin inramningen ikväll låt oss fortsätta så!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Lite chockad och tagen faktiskt. Tycker att Timrå i den här matchen tog tag i - och rättade till - i princip alla detaljer som gjort mig gråhårig under dom föregående 18 omgångarna.
Noterade ni hur jävla tätt man låg hela tiden i forecheckingen? Och hur hårt man gick på puckföraren i egen zon?

Jag tycker nog att det här är Timrås bästa match för säsongen. Eller iaf viktigaste. Man tog tag i taktpinnen, drev på, låg rätt (nästan) hela tiden, och lyckades matcha Oskars i det rätt furiösa tempot i förstaperren. (Ja, den sista delen av den meningen känns absurd. Oskars går inte riktigt att ta på allvar, oavsett tabellplacering.)

Något har man uppenbarligen gjort under uppehållet som var jävligt bra ur lagmoralsynpunkt. Vinsten mot Brynäs var i det sammanhanget förmodligen rövviktig. Man spelar med ett självförtroende man inte borde ha, och en rätt iskall finurlighet i anfallszon. Trots att man fram tills i princip nu varit SHL:s driftkucku defensivt och haft grava problem att producera framåt.
Enormt imponerande.

Skönt att Nubben lyssnat till oss på HS och inte gjort massa panikåtgärder utan haft t å l a m o d. #host#

Nä, det här kan så klart spåra ur igen och fortsätta I det bruna spåret. Men: sett till dom senaste tre matcherna går det inte att förneka att det sett avsevärt bättre ut defensivt. I försvarsspelet över hela banan (undantaget passiva box-spelet i egen zon som man fastnat i fram till dagens match), inklusive målvaktsspelet. JJ har varit rätt då jävla grym på slutet. Trodde tvålhanteringen vid djurgårns reptilsnabba 1-1 skulle påverka honom negativt, men efter det har han - nästan - spikat igen. Lugn, trygg, tät. Och med Fru Fortuna på sin sida. Tror att dagens nolla sitter jävligt fint i självförtroendecentrat.

En annan sol lyft sig rejält på slutet är Erixon. Nu ser han ut som den spelare vi trodde att vi värvade i somras. Pondus och tajming i en synnerligen skön symbios. Fortsätter han så här samtidigt som Didde kommer tebaks i god matchform, så...kanske vi trots allt träffade hyfsat rätt på baksidan. Eller, Nubben dårå.

Och ja: skulle vi nu - peppar peppar - lyckas slingra oss ur det här dödsgreppet och börja plocka poäng i ett skönt tempo bör vi fan adla karln. Och kollektivt beordra Dumstrutar På! för alla oss som dömt ut hans lagbygge.
Det vore betydligt mer underbart än pinsamt.

Men: vi bör som alltid minnas Mr Wolfs bevingade ord och inte låta oss sväva iväg. Mer än att njuta hur euforiskt som helst av TRE NYA JÄVLA POÄNG efter en synnerligen estetiskt tilltalande Oskars-tilltvålning.
Laget är till synes - äntligen - på rätt väg, och bara det är tillräckligt vackert.

FBK nästa va? Bring it on!

Just ja - låt oss inte glömma Lööke! Var han inte rätt så jävla underbar idag? Grymt härligt att se. Fortsätt så! Och avlossa den där handledaren så fort du får tillstymmelse till läge. Du har allt som krävs för den här serien.

Nu är jag hyfsat fryntlig av en ansenlig mängd nya-favvo-whiskyn - Kavalan - men även utan så skulle jag nog ändå påstå att...

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR JÄVLA SPORT!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: Ja man får lyfta på hatten av förvandlingen som skett. Ändock är man skadad och är försiktigt optimistisk.
Känns som sådana r matcher nästan boostar självförtroendet i truppen mer än vinster med flera mål. Att vinna en gaska målsnål tillställning där det stod och vägde rätt länge.

Stora provet framöver blir väl att bevisa mot "bättre" motstånd, i allafall de som ligger i toppen, att vi både målmässigt och sprlmässigt kan knäppa dem och va med i 60 min. Framförallt blir det intressant att se hur snabbt man reser sig efter en förlust. Förhoppningsvis behöver vi inte oroa oss för det redan på torsdag då man hoppasvi fäller FBK i bara farten. Skall vi säga 17 raka vinster?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
SMÅLAND: Kollade igenom senaste säsongerna vi spelat SHL. Vi har inte mäktat med 3 raka tre-poängare sedan säsongen 2010-2011 (då blev det 4 raka trepoängare omg 46-49). Så låt det fan rinna lätt ikväll/inatt....

Vi är på G. Något har hänt med laget. En helt annan intensitet, en helt annan beslutsamhet...Vi krigar som saaaatan, vinner sargdueller, checkar fast, kämpar för varandra. Inga hängnackar, bara jävlar anamma. PLUS till alla på isen idag. Till och med WIkegård är imponerad...

Timrå IK är dom bästa, heja heja heja Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Ikväll rull mann igång denn gammla Vhsen igen å titt på gammla gobitR ifrån ” Nattsudd ” ikväll ryk segergarren å dä rinn lätt!!!
Vi ä tebaks i ” Allsvenskan ” å Timrå ångar på som fan i ES 🎉🍾
Nu kör vi över kaffebönorna på torsDa i Eon 🍾🎉
Nu fir vi tills dess 😇😅🙏🍾
Skål tamjefan ikväll rabbuslingar 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
thorwald: Han räknar väl dessutom fel när han skriver att Timrå har 9 poäng upp. Det är 7 poäng, med en match mindre spelad dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Tarasov: HAHA TACKAR KAN BLI SÅ !! Lycka till skälv se till och gå upp nu KROSSA HV
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Laken:
Tror Erik A skall vara nyttig för er, var bra i Rögle förra året men en annan sits som komplementlirare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modano:
Grattis känns som ni är på rätt väg, en eller två forwards till, tror ni kommer växa vad säsongen lider. Om inte annat får Modano hoppa ner i båset och skrämma spelarna till prestation!
Låst ämne

« · 2257366 · »